بازدید 2491

رشد ۱۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۰ درصد رشد همراه شد، اما همچنان در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ۱۴ درصد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 12 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گرچه پیش‌بینی قبلی مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو کاهش بارش‌ها را اعلام کرده بود؛ اما گزارش اخیر مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر رشد ۱۰ درصدی در میزان بارش‌ها است.

بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری تا روز ۱۷ تیر ۲۰۸.۴ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با بارش ۱۸۵.۹ میلیمتری رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

درعین‌حال میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ تیر در مقایسه با دوره بلندمدت ۵۴ساله که ۲۳۸.۲ میلیمتر بارش داشته‌ایم کاهش ۱۴ درصدی دارد.

بررسی آمار مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد استان ایلام از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیر ۵۴۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۱۲.۴ میلیمتر بارش ۱۵۵ درصد رشد را یافته است.

همچنین میزان بارش‌های این استان نسبت به دوره بلندمدت ۵۴ساله که ۴۲۷.۷ میلیمتر بارش داشته رشدی ۲۷ درصدی دارد.

پس از آن استان خوزستان نیز با رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها روبرو شده است.

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ تیر خوزستان در حالی ۴۱۱.۶ میلیمتر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸.۵ میلیمتر بوده و رشد ۸۰ درصدی دارد.

استان هرمزگان درعین‌حال با کاهش ۵۱ درصدی بارش‌ها در جایگاه نخست کاهش بارش ایستاده است.

میزان بارش‌های هرمزگان از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیر در حالی به رقم ۱۰۱.۲ میلیمتر رسیده که سال گذشته این عدد ۲۰۵.۳ میلیمتر بوده و کاهش ۵۱ درصدی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست