بازدید 8298
۱

چین با گسترش ناتو در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد

چین اتهامات ناتو درباره اینکه این کشور امنیت و منافع اعضای این پیمان نظامی را به چالش می‌کشد، رد و با تلاش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای گسترش حضور در منطقه آسیاپاسیفیک مخالفت کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 12 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، ناتو سه‌شنبه در جلسه سران این ائتلاف در لیتوانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که چین با «سیاست‌های قهری و بلندپروازانه» امنیت، منافع و ارزش‌های این ائتلاف نظامی را به چالش می کشد.

ناتو افزود: چین از طیف وسیعی از ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی برای افزایش حضور جهانی و اعمال قدرت خود بهره می‌گیرد و درباره راهبرد، نیات و تقویت توان نظامی خود مبهم عمل می‌کند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت: عملیات سایبری و مخرب چین و لفاظی تقابل جویانه و انتشار اطلاعات نادرست، متحدان ناتو را هدف گرفته و به امنیت این ائتلاف ضربه می‌زند.

دفتر نمایندگی چین در اروپا سه‌شنبه اعلام کرد که این بیانیه واقعیت‌های اساسی را نادیده گرفته و سیاست و موضع چین را وارونه جلوه داده و عامدانه چین را بی‌اعتبار کرده است.

دفتر نمایندگی چین در اروپا افزود: ما این مساله را قویا رد می‌کنیم.

این نهاد چینی اعلام کرد که پکن با «حرکت ناتو به سمت شرق و منطقه آسیاپاسیفیک» مخالف است و هشدار داد که هر اقدام تهدیدآمیزی علیه حقوق پکن با پاسخ قاطعی روبرو خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱
ناتو دیگه خیلی قدمشو از گلیمش درازتر کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی