بازدید 11633
با چهارصد و نود و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات گسترده هوایی روسیه به کی‌یف، خرسون و اودسا/ هشدار روسیه درباره اقدامات تحریک آمیز ترکیه در اوکراین/حمله هوایی روسیه به کی‌یف قبل از نشست ناتو/10 پهپاد و 2 جنگنده اوکراینی سرنگون شدند

چهارصد و نود و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 11 July 2023

هشدار روسیه درباره اقدامات تحریک آمیز ترکیه در اوکراین/حمله هوایی روسیه به کی‌یف قبل از نشست ناتو

بین الملل تابناک: چهارصد و نود و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حملات گسترده هوایی روسیه به کی‌یف، خرسون و اودسا
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ - ۰۲:۲۵

روسیه روز سه شنبه قبل از آغاز نشست سران ناتو در لیتوانی به شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین، بندر «اودسا» در دریای سیاه و «خرسون» حمله هوایی کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» لحظاتی قبل از شروع حملات هوایی روسیه، آژیر حمله هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد. این دور از حملات در حالی انجام شد که سران ائتلاف ناتو برای اجلاسی که روسیه از آن انتقاد کرده گردهم آمده و به روسیه هشدار داده‌اند.

استولتنبرگ: اوکراین به ناتو ملحق می‌شود
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۲۰:۰۳

دبیر کل ناتو اعلام کرد که با فراهم شدن شرایط لازم، اوکراین می‌تواند خود را در جمع اعضای ناتو ببیند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد که اعضای ناتو در اجلاس ویلنیوس بار دیگر بر عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی تاکید کردند. زمانی که شرایط لازم فراهم شود، از اوکراین دعوت خواهیم کرد تا به ائتلاف ناتو ملحق شود.

استولتنبرگ در عین حال یادآور شد که سران ناتو جدول زمانی برای پیوستن اوکراین به این ائتلاف مشخص نکردند.

دبیر کل ناتو در ادامه گفت که اعضای ناتو از فنلاند به عنوان عضو جدید خود استقبال می‌کنند و منتظر عضویت سوئد پس از توافق با ترکیه هستند.

استولتنبرگ در خصوص موضع بروکسل در قبال پکن گفت که چین دشمن ناتو نیست، با این حال این کشور نباید قوانین بین‌المللی به‌ویژه مواضع خود در قبال اوکراین و ایران را نادیده بگیرد.

 

آمریکا: اکنون زمان پیوستن اوکراین به ناتو نیست
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۲۰:۰۲

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که اولویت آمریکا در نشست ناتو، ادامه حمایت از اوکراین است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که اوکراین نمی‌تواند در زمان جنگ به عضویت ناتو دربیاید.

بنا به اعلام این دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا، انتظار می‌رود در نشست سران ناتو در لیتوانی، درباره روند پیوستن به اوکراین به ناتو در آینده بحث شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که دولت واشنگتن از تصمیم ترکیه در مورد پیوستن سوئد به ناتو استقبال می‌کند.

وی اعلام کرد که کشورش موافق تحویل جنگنده‌های اف -۱۶ به ترکیه است.

سالیوان: ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین موقت است
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۲۰:۰۱

کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم جنجالی واشنگتن برای فروش مهمات خوشه‌ای به اوکراین، اقدامی «موقت» است، زیرا فعلا کفگیر پنتاگون به ته دیگ خورده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توجیه تصمیم کشورش برای انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین گفت: «مهمات دیگری که تاکنون به اوکراین می‌دادیم، رو به اتمام بود. از سوی دیگر، ما نمی‌خواستیم اوکراین را بی‌دفاع رها کنیم؛ این خط قرمز است.»

سالیوان ادامه داد: «پس تصمیم گرفتیم که با تمام دشواری‌ها و چالش‌ها و خطر آسیب دیدن غیرنظامیان، به اوکراین بمب خوشه‌ای بفرستیم؛ زیرا خطر رها کردن اوکراین بدون مهمات وخیم‌تر از خطری است که این بمب‌ها برای غیرنظامیان دارند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در روز جمعه اعلام کرد که به اوکراین مهمات خوشه‌ای ارسال می‌کند تا در ضدحمله علیه روسیه از آن‌ استفاده کند. او دلیل این کار را کمبود مهمات ارتش اوکراین در ضدحمله علیه مواضع دفاعی روسیه عنوان کرد.

سالیوان افزود که ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین راه‌حلی «موقت» است تا دیگر انواع مهمات در انبارهای آمریکا آماده ارسال به اوکراین شوند.

او از اعلام زمان دقیق پایان یافتن ارسال این نوع مهمات به اوکراین خودداری کرد، اما با بیان اینکه احتمالا این مسئله چند ماه طول خواهد کشید، مدعی شد: «ما این را یک راهکار موقت می‌دانیم، زیرا چندین ماه پیش شروع کردیم به تقویت شدید تولید مهمات خود. وقتی این مهمات غیرخوشه‌ای به میزانی برسد که نیازهای اوکراین را برطرف کند، اراسل مهمات خوشه‌ای قطع خواهد شد.»

10 پهپاد و 2 جنگنده اوکراینی سرنگون شدند
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۱۹:۵۸

وزارت دفاع روسیه از انهدام تجهیزات ارتش اوکراین از جمله چند پهپاد آن خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش اوکراین حملاتی در محورهای دونتسک، کراسنولیمانسکی و دونتسک جنوبی صورت دادند که ناموفق بودند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری درمحورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا ۴ تانک، یک دستگاه هوتیزر اف-اچ -۷۰ انگلیس متعلق به ارتش اوکراین منهدم شدند و ارتش اوکراین ۹۰ نیروی نظامی خود را نیز از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی موفق شدند ۹ حمله ارتش اوکراین را در محور دونتسک دفع کنند. در این محور نزدیک به ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

در این گزارش آمده است که سه حمله اوکراین در محور کراسنولیمانسکی دفع شد.و فعالیت های گروه خرابکاری اوکراین در این منطقه از سوی نیروهای روسی دفع شد که در نتیجه آن ۱۰۵ نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور دو فروند جنگنده سوخو- ۲۵ اوکراینی، ۳موشک طوفان سایه و ۱۰ پهپاد دیگر ارتش اوکراین را منهدم کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، بر اثر درگیری ها در محور خرسون بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته و توپخانه ام -۷۷۷ آمریکا نیز منهدم شد.

آلمان کارخانه تولید تسلیحات در اوکراین راه‌اندازی می‌کند
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۱۹:۵۷

«آمین پاپبرگر» مدیرعامل شرکت تسلیحاتی راین‌متال آلمان که سازنده تجهیزات نظامی و دفاعی است به شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفته است که راین متال ظرف 12 هفته آینده (سه ماه آینده)، یک کارخانه ساخت تانک و خودروهای زرهی در اوکراین افتتاح خواهد کرد.

این شرکت آلمانی مدعی شده است که قادر است در این تأسیسات، سالانه 400 تانک تولید کند اما روسیه پیش از این تهدید کرده است که با حملات موشکی، تولید این تجهیزات نظامی را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، این کارخانه آلمانی قرار است در غرب اوکراین مستقر شود و به طور مشترک توسط راین متال و شرکت تسلیحاتی «اوکروبرونپروم» اوکراین راه‌اندازی شود.

پاپبرگر به سی ان ان در این خصوص گفت: «اورکاینی‌ها باید به خودشان کمک کنند. اگر همواره مجبور باشند منتظر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باشند که در 10 سال یا 20 سال آینده به آن‌ها کمک کنند...چنین چیزی ممکن نخواهد بود».

راین متال برای اولین بار در ماه مارس سال جاری میلادی از قصد خود برای راه‌اندازی یک کارخانه در اوکراین خبر داد و این شرکت تولید کننده تجهیزات و تسلیحات نظامی در آن زمان اعلام کرد که ساخت این کارخانه نیازمند 200 میلیون دلار است و قادر است سالانه 400 تانک پنتر تولید کند.

پاپبرگر به سی ان ان گفت که نفربرهای زرهی Fuchs اولین خودروهای زرهی خواهد بود که از خطوط تولید این کارخانه در اوکراین بیرون خواهد آمد.

وی همچنین تصریح کرد که کارگران اوکراینی نیز برای ساخت و تعمیر این نفربرها و دیگر محصولات راین متال از جمله خودرو جنگی پیاده‌نظام ماردر، تانک‌های لئوپارد 2 و سامانه توپخانه پیشرفته Panzerhaubitze 2000 تحت آموزش قرار خواهند کرد.

فرانسه به اوکراین موشک دوربرد می‌فرستد
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۱۹:۵۶

، در ادامه گذشتن کشورهای غربی از خط قرمزهایی که خودشان در ارتباط با تامین تسلیحاتی کی‌یف ترسیم کرده‌اند، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه (۱۱ ژوئیه) در بدو ورود برای شرکت در اجلاس سران ناتو در لیتوانی گفت فرانسه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را آغاز خواهد کرد.

تصمیمی که به سرعت واکنش کرملین را در پی داشت و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تصمیم پاریس برای تحویل موشک‌‌های دوربرد به اوکراین را اشتباه خواند و افزود «چنین اقدامی ما را ناچار به اتخاذ اقدامات متقابل خواهد کرد، اما این تصمیم بر روند عملیات نظامی ویژه روسیه تاثیری نخواهد گذاشت». 

به گزارش رویترز، ماکرون گفت: «تصمیم گرفته‌ام ارائه تسلیحات و تجهیزات را افزایش دهم تا اوکراینی‌ها توانایی حمله عمیق را داشته باشند و در عین حال دکترین ما برای توانمند کردن اوکراین در دفاع از خاکش حفظ شود». طبق گزارش رویترز، او جزئیات بیشتری درباره تعداد و نوع این موشک‌ها ارائه نکرد. 

کرملین: عضویت اوکراین در ناتو خطری بزرگ برای کل اروپا است
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۱۹:۵۶

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره هرگونه پیشبرد عضویت احتمالی اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی نشست سران این ائتلاف نظامی در لیتوانی هشدار داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، با بیان اینکه روسیه از نزدیک نشست سران ناتو در ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) را دنبال می‌کند، گفت: «پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو تهدید بزرگی برای امنیت اروپا است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره رفع احتمالی موانع عضویت سوئد در ناتو نیز توضیح داد: «الحاق سوئد به ناتو پیامدهای منفی بر امنیت روسیه دارد و مستلزم پاسخی است مشابه آنچه که در مورد فنلاند انجام گرفت».

سخنگوی کرملین درباره موافقت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو تصریح کرد: «ترکیه تعهداتی در ائتلاف دارد و ما در این زمینه هیچ توهمی نداشتیم. البته اروپایی‌ها نمی‌خواهند ترکیه به اتحادیه اروپا برود و آنکارا هم نباید در این زمینه توهم داشته باشد».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه روسیه با وجود اختلاف نظر، روابط خود را با ترکیه توسعه می‌دهد، اظهار داشت: «تصمیم فرانسه برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین، اشتباه است و عواقبی برای کی‌یف خواهد داشت و ما اقدامات متقابل انجام می‌دهیم».

  وی با بیان اینکه ناتو به روسیه به‌عنوان یک دشمن و کشور متخاصم نگاه می‌کند، ادامه داد: «همه بحث‌ها در نشست سران ناتو هم در همین چارچوب صورت می‌گیرد. گسترش ناتو در اروپای مرکزی و شرقی به سمت مرز روسیه اشتباه است و این همان چیزی است که باعث بحران فعلی در اوکراین شد».

این مقام روس ضمن اشاره به مواضع ضد روسی آشکار و شدید سران کشورهای عضو ناتو در نشست لیتوانی، تاکید کرد: «مسکو به دقت اجلاس ناتو را برای تجزیه و تحلیل عمیق، و اتخاذ تدابیری برای تضمین امنیت روسیه رصد خواهد کرد».

هشدار روسیه درباره اقدامات تحریک آمیز ترکیه در اوکراین

 «ویکتور بونداروف» رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی تاس تصریح کرد که ترکیه پس از یکسری «تصمیمات تحریک‌آمیز» در حال تبدیل شدن به یک «کشور غیردوست» است.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در آستانه اجلاس شهر «ویلنیوس» لیتوانی مدعی شد که رئیس جمهور ترکیه مخالفتش با تصویب عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی را کنار گذاشته است.

پیش از آن نیز،  «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه هفته گذشته در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود از عضویت این کشور در ناتو حمایت کرد.

بونداروف در واکنش به این اقدامات ترکیه گفت: «تحولات هفته‌های گذشته،‌متأسفانه، صراحتاً نشان می‌دهد که ترکیه به تدریج و به طور پیوسته به تبدیل شدن از یک کشور بی‌طرف به یک کشور غیردوست ادامه می‌دهد».

وی ادامه داد که مجموعه‌ای از «تصمیمات تحریک‌آمیز» پس از سفر روز جمعه زلنسکی به ترکیه اتخاذ شد که نشان داد که آنکارا از تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو حمایت کرد و برخلاف توافقات با روسیه، رهبران «آزوف» را آزاد کرد.

ولودیمیر زلنسکیر پس از پایان سفر رسمی خود به ترکیه، روز شنبه 17 تیر ماه، پنج نفر از فرماندهان گردان اوکراینی «آزوف» در مجتمع «آزوفستال» در ماریوپول در جنوب شرق اوکراین تسلیم شده بودند و با توجه به مفاد توافق تبادل اسرای جنگی با روسیه در سال گذشته، مجبور به زندگی در ترکیه شده بودند، با خود به اوکراین بازگرداند.

این افراد در حالی آزاد شدند که ترکیه با روسیه توافق کرده بود که آن‌ها تا پایان جنگ اوکراین در ترکیه بمانند.

بونداروف با اشاره به این اقدامات ترکیه تصریح کرد: «چنین رفتاری چیزی جز خنجر به پشت نیست و یک گام غیردوستانه محسوب می‌شود» در نتیجه فشارهای ناتو صورت گرفته است.

وی تصریح کرد که تنها دلیلی که ناتو به ترکیه نیاز دارد، «کنترل تنگه‌ها دریای سیاه و ثبات‌بخشی یا ثبات‌زدایی در منطقه خاورمیانه است» و ترکیه باید به «ترک ناتو و ایجاد ائتلاف با روسیه» بیاندیشد.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام این که بازگشت فرماندهان گردان «آزوف» از ترکیه به اوکراین، نقض مفاد قراردادهای موجود است، تأکید کرده بود که پیش‌شرط‌های بازگشت عملاً از سوی طرف‌های ترکیه‌ای و اوکراینی، نقض شده است.

حمله هوایی روسیه به کی‌یف قبل از نشست ناتو

ارتش اوکراین اوایل امروز (سه‌شنبه) از آغاز حملات هوایی مسکو به کی‌یف ساعاتی پیش از شروع نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لیتوانی خبر داد.

 سرهی پوپکو رئیس اداره نظامی کی‌یف طی پیامی در کانال تلگرامی نوشت: دشمن برای دومین بار در این ماه حمله هوایی به کی‌یف انجام داد.

پاپکو اظهار داشت: بر اساس اطلاعات اولیه، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین تمامی پهپادهای روسیه را قبل از رسیدن به اهداف خود سرنگون کردند.

بر اساس این گزارش، اطلاعات درباره میزان تلفات یا خسارات وارد شده هنوز در دسترس نیست.

طبق گفته شاهدان این گزارش، در کی‌یف صدای انفجارهایی شبیه صدای سامانه‌های پدافند هوایی شنیده شده است.

نشست سران در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی ، در پی حمله روسیه به اوکراین از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و سران این نشست قرار است اولین "طرح‌ جامع ناتو" را برای دفاع در برابر هر حمله‌ای از سوی مسکو تأیید کنند.

روسیه هشدار داده است که عضویت کی‌یف در ناتو با واکنشی "آشکار و محکم" مواجه خواهد شد و از ائتلاف (ناتو) و ایالات متحده به دلیل حمایت از اوکراین انتقاد کرده است.

واشنگتن: اوکراین متحمل شکست راهبردی شده است

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (دوشنبه) به شکست اوکراین در نبرد با روسیه اعتراف کرد.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، میلر تصریح کرد که نبرد فعلی در اوکراین یک «شکست راهبردی» برای اوکراین بوده است.

برخی از خبرنگاران در جلسه کنفرانس خبری،‌گمان می‌کردند که منظور میلر، شکست راهبردی برای روسیه است اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر جمله خود را تأیید کرد که منظور وی اوکراین بوده است.

میلر در این خصوص گفت: «در پاسخ به سؤال اول شما. ما بر این باوریم که این جنگ، یک شکست راهبردی برای اوکراین بوده است».

وی در پاسخ به خبرنگاری که قصد داشت بگوید، شکست راهبردی برای روسیه، گفت: «ببخشید، شکست راهبردی برای اوکراین. ممنون از تصحیح کردن من».

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۶۶
پزشکان اسرائیلی در یک‌ عمل جراحی توانستند سر یک کودک ۱۲ ساله فلسطینی را که بر اثر تصادف تقریبات به طور کامل قطع شده بود، پیوند بزنند. ماه گذشته این کودک در جریان یک تصادف دچار پارگی داخلی و جدا شدن سر از گردنش می‌شود. او با هلیکوپتر به بیمارستان «هداسا» در اورشلیم منتقل شد و پزشکان اسرائیلی در یک عمل پیچیده موفق به پیوند مجدد مهره‌های گردنش شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
عه بقیه رو قطع کردن اینو وصلش کنن ، این کودک فلسطینس براشون حکم موش آزمایشگاهی رو داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
داستان تخیلی
اهل ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
عجب آدمای .... آخه مرد حسابی اونا ادم بودند لقب ارتش کودک کش یدک نمی کشیدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
این خبر منبعش کجاست که شما می دونید اما دنیا هنوز خبر نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
به 6:08 ، 7:55، 9:13
به yahoo News مراجع کنید تا شرح آن را به تفصیل بخوانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
موش آزمایشگاهی که با خیال راحت استفاده کردن چون مردنش هیچ ضرری نداشته براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
چه دروغ سرایی هم داشتی
تبریک به تیم درخشان دیپلماتیک ایران از ظریف و متکی و خرازی و ولایتی تا عبداللهیان. امروز اندونزی دوباره نفتکش ایرانی با بیشتر از دو و نیم میلیون بشکه نفت را به خواست امریکا توقیف کرده. با تبلیغات زیاد گفتن 15 تیر یک نفتکش را با یک میلیون لیتر(6000 هزار بشکه) که احتمالا مخزن سوخت خود کشتی بوده توقیف کردیم ولی طرف یک نفتکش ما را با 2500000 بشکه یا 400 میلیون لیتر انهم توسط کشور دوست و بریکسی !توقیف میکنه . هنوز دو ماه نشده که اقای ریسی رفت اندونزی و چه اندازه از اندونزی تعریف کرد و گفت چه اندازه اندونزی و بریکس مهم هست و رسانه های در خط تیتر زدند(سفر آیت الله رئیسی به اندونزی با هدف تعمیق روابط اقتصادی)!. واقعا شما در دنیا پدیده که هیچ ندیده هستید!
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
چه عرض کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
کانادایی اشکالی نداره ماهم نفتکش اندونزی رو توقیف خواهیم ساخت
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
در دکل کل اونی که بازنده است اقتصادش نشون می ده زبانت به اندازه پول های باشه که امریکای ها بجای شما خرید انجام میدن نه اطلاع داری نه میفهمی
حمایت روسیه از ادعای امارات نسبت به سه جزیره ایران در خلیج فارس!
وزرای خارجه روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای از ادعای مالکیت امارات درباره جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی حمایت کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
شایعه دروغ هستش
باور نکن
رسانه های منافق یک زمانی سعی داشتن با همین چرت و پرت گفتن ها روابط ایران و چین رو بهم زنند که شکست هم خوردند و الان روابط ایران و چین مستحکم تر هم شده
حالا غربی ها میخوان بین ایران و روسیه اختلاف بندازن چون اتحاد ایران و روسیه باعث سوختن و آتش گرفتن عده ای غربگدا و آمریکایی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
باز هم روس پرستان و عاشقان سینه چاک پوتین از

خواب ناز بیدار نخواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
نوکران بایدن حسابی ناراحتند
به نظر شما علت واقعی ممانعت عربستان از خروج رافئی پور از این کشور چیست؟ چرا مقامات دو کشور آن را اعلام نمی کنند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
چون برای بازگشت استاد رائفی پور احتمالاً عربستان درخواست یا دنبال یک توافق هستش
جواب یک کلمه است :میدان نفتی و گازی آرش

رییس آژانس امنیت دریایی اندونزی درباره توقیف نفتکش «آرمان ۱۱۴» با پرچم جمهوری اسلامی گفت این شناور سیستم شناسایی خودکارش را دستکاری کرد تا موقعیتش را در دریای سرخ نشان دهد، در حالیکه در دریای ناتونای شمالی بود.

به گفته او، کاپیتان مصری، ۲۸ خدمه و سه مسافر نفتکش بازداشت شده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
خوبه حالا اون کانادایی رفت
سر و کله این فرانسوی پیدا شد
!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
منافق فرانسوی ساکت باش

اعضای ناتو در بیانیه پایانی نشست خود اعلام کردند جمهوری اسلامی باید همکاری با روسیه در جنگ علیه اوکراین پایان دهد.
در این بیانیه اشاره شده ایران هرگز نباید دست به تولید سلاح اتمی بزند و از اقدامات بی‌ثبات‌کننده و مخرب، از جمله توقیف کشتی‌ها خودداری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ناتو غلط کرد
درباره کره شمالی و چین و روسیه هم از این حرفای مفت زیاد زد ولی الان قدرت های برتر موشکی و اتمی هستند
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ناتو غلط کرد
برخی دوستان گفتن برگ چنار چند روزی نبود و دلتنگ شدیم که بارش کنیم!. ممنون از این همه دوستی. داشتیم حضورا با پوتینی های چینی چاق سلامتی میکردیم وسر و کله هم می زدیم. با تشکر از تابناک روز ما بدون چاق سلامتی با دوستان پوتینی چه چینی چه وطنی شب نمی شود. واقعا موهبتی برای کمک خرج ما هستید! سطری 50 سنت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
یه سوال جالب ، چرا این آقایونی که همش میگن روسیه به ما تجاوز کرد و مارو کشت و تیکه پاره کرد و نسل کشی شدیمو ... اصلا در مورد انگل لیس حرفی نمیزنن؟
مرگ بر روسیه درود بر انگل لیس و انریکا؟ واقعا جواب اینا که خودشونو واسه این همجنسبازای خون آشام میکشن چی میتونه باشه؟ پیشرفت تکنولوژی دنیای پیشرفته؟
رسانه‌ها صبح سه‌شنبه ۲۰ تیر بدون ذکر جزئیات گزارش دادند که سفر سه روزه ابراهیم رئیسی، به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه به تعویق افتاد.
..... متفقین.............................متحدین را شکست خواهند داد..... تاریخ تکرار میشود
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد با بیان اینکه نویسندگان غرب حجاب را عامل عقب ماندگی ایران می‌دانند، گفت: رسانه‌های جهانی، امروز عظمت زنان عفیف ما را سانسور می‌کنند تا به اسطوره تبدیل نشوند!
حتی بن سلمان هم فهمید که بعد از شورش اشپز دیگه نمیشه روی پوتین و ساده زیستان طرفدار او مانند ... پور حساب کرد و داره با گرفتن امتیازات و تضمین هایی از جو خواب الو مانند اردوغان مقدمات 180 درجه برگشت به سوی امریکا و اروپا را فراهم میکنه. فقط اگر عربستان بگه دوباره میخواد سهم بازار نفتش را پس بگیره قیمت نفت در دنیا به زیر چهل دلار و نفت پوتین به زیر بیست دلار میرسه و تیر خلاص به اقتصاد پوتین و روسیه و پوتینی هاست. دیدنی شده.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
مثل معروف را فراموش نکن شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
اینم از سادگی و عدم بینش صحیح شما بخاطر ذوب و مرعوب قدرت غرب شدن است، تبلیغات غرب باعث شده حتی از تحلیل کوچکترین و ساده ترین مسائل عاجر شوید و شمشیر حوثی برگدن سعودی را نبینید، کافی است که عرعرستان چنین تصمیمی بگیره تا تمام پالایشگاه ایشان با موشک های روسی شلیک شده از یمن نابود شوند.
من جای پوتین بودم هرچه زود تر این اشتباه افتضاح را جمع می کردم همه چیز به ضرر روسیه است .
غربگدا از چه نسلیه؟ هرچی هست ایرانی نیست چون ایرانی ها شرم و حیا دارن اینا فقط دنبال جنبش فواحش هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
موافقم که غربگداها ایرانی نیستن و دشمن فرهنگ و تمدن ایرانی هستن
حالا شما بگو با این تعریف غربگدا کیست و فرزندانشان در کجای دنیا زندگی میکنند؟
مسلما در چین و روسیه زندگی نمیکنند وگرنه غربگدا نامیده نمیشدند
باید دید چه کسانی سرمایه و فرزندان خود را به غرب میفرستند و دشمن فرهنگ ایرانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
از کامنتی که گذاشتی بوی گند نفرت پراکنی و تفرقه اندازی میاد . صد در صد یا نفوذی و مزدور دشمن هستی یا خود دشمن .
امریکای تروریست هر گونه سلاحی اعم از متعارف و غیر متعارف را برای دلقک ارسال میکند و صدا از هیچیک از این به اصطلاح بشردوست ها در نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
بسیجی خسته نباشی با این فکر
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
درود به شرفت
اردوغان با جفت پا زده تو صورت پوتین دیگه کی مونده به پوتین پس گردنی نزده باشه
روسیه واقعا به ترکیه و اردغان اعتماد داشت؟؟!! اردغان بخاطر قدرت همه کار میکند و به این روباه مکار نباید اعتماد کرد .اردغان دست اموز صهیونیستها و غربی هاست .و به راحتی روسیه و‌پوتین را فریب میدهد.
مرگ بر روسیه مرگ بر کشور تحقیر کننده ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
و مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
فقط مرگ بر آمریکا و منافق
ترکیه مانند بندباز حرفه ای در میان کشورهایی که با هم تخاصم دارند بندبازی می‌کند و به نفع مردمش عمل می کند از هیچ کشوری فاصله نمیگیرد و دشمن نمیشود ولی بین دو کشور که دشمنی می کنند وارد میشود و قراردادهایی به نفع خودش با هر دو کشور تنظیم می کند.
میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرده که جنگ کی یف - مسکو یک شکست راهبردی برای اوکراین بوده است چند روز دیگر اگر دیدید با حضور سردمداران آمریکا، کریمه به صورت رسمی به روسیه ملحق شد زیاد تعجب نکنید حتی اگر دیدید علاوه بر کریمه بخش های دیگری از خاک اوکراین نیز ضمیمه خاک روسیه شد تعجب نکنید زیرا آمریکایی ها اساسا اوکراین را جزء اروپا به حساب نمی آورند که بخواهند آن را عضو ناتو بکنند بلکه این کشور را ایالتی از شوروی سابق می دانند که در زمان فروپاشی شوروی، استقلال سیاسی یافت و کشوری مستقل شد و در حال حاضر هم درصد بالایی از مردم این کشور روس تبار هستند.
آمریکایی ها فکر می کردند با نفوذ سیاسی در اوکراین می توانند سبب مهار قدرت روس ها شوند، آمریکا و تروئیکای اروپایی شان فکر می کردند اگر بر اوکراین چیرگی سیاسی یابند می توانند در تجارت روسیه با کشورهای اروپایی از طریق جزایر اوکراین اختلال ایجاد کنند و .... و با همین افکار غلط سبب ایجاد بحرانی در شرق اروپا شدند که با گذشت نزدیک به ۵۰۰ روز پایان مشخصی بر آن وجود ندارد و با مسیری که آمریکا و تروئیکا در پیش گرفته اند و آلمان می خواهد ظرف ۱۲ هفته آینده کارخانه تانک سازی و ساخت ماشین الات زرهی در اوکراین افتتاح کند و ماکرون در آستانه اجلاس ناتو در ویلنیوس لیتوانی عنوان داشته که موشک های دوربرد به اوکراین ارسال می کند و سردمداران آمریکایی هم با نقض مجدد قوانین بین المللی ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین را آغاز کرده اند دو احتمال وجود دارد احتمال اول این که می خواهند به قول معروف قمپزی در کنند تا شاید روس ها را ترسانده و وادار به عقب نشینی کنند و احتمال دوم این که بنای جنگ افروزی دارند و می خواهند با جنگی فرسایشی سبب مهار بیشتر قدرت روسیه شوند از مردمان خودشان هم که مایه جانی نگذاشته اند که درک کنند وقتی کودکی یتیم می شود یا وقتی مادری فرزندش را در جنگ از دست می دهد چقدر سخت است و همین بی خردی ها و یا به عبارت بهتر سیاسی کاری های غلط برای رسیدن به منافع اقتصادی است که همان طور که در عکس می بینید خاک اوکراین را مدفن ابزار الات نظامی خود کرده اند، زیرساخت های شهری اوکراین ویران کشته و بسیاری از مردمانش یا کشته شده اند یا آواره کشته اند و این است حاصل افتادن در تله سیاسی آمریکا و تروئیکای که گوش علم و آدم را از سخنان حقوق بشری کر کرده اند ولی در عمل و برای رسیدن به منافع اقتصادی شان کاری با مردم بی گناه اوکراین، افغانستان و عراق کرده اند که تا ابد سرلوحه تاریخ خواهد ماند.
نبرد روس و ترک و روم در دیرالزور نزدیک است
قرقیسیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ترکیه در لیبی یک تودهنی به روسیه زده در دیرالزور هم خواهد زد
قابل توجه دوستان محترم ناتو یک پیمان قدرتمند است به همین دلیل است که اوکراین به عضویت ناتو در نمیاد تا زمانی که یک سانتیمتر از خاک قانونی آن در اشغال روسیه است هرگز عضو ناتو نمیشه چون طبق ماده پنج ناتو حمله به هریک از اعضای ناتو حمله به تمام اعضا تلقی می‌شود و همه باید کمک بکنند وقتی روسیه و اوکراین وارد جنگ شدند آیا ناتو می‌تواند خطر آغاز یک جنگ جهانی را به جان بخرد گرجستان هم سال ها درخواست عضویت در ناتو داده ولی چرا عضو ناتو نشده چون آبخازیا و اوستیای جنوبی آن در اشغال روسیه است آذربایجان چرا عضو ناتو نشده چون بخش از قره باغ در اشغال ارمنستان است و اینکه همیشه بین ارمنستان و آذربایجان جنگ است پس ناتو دنبال دردسر نیست ناتو مثل روسیه لات کوچه خلوت است فقط به ضعیف ها زور میگه این حرف را از من داشته باشید این جنگ زمانی تمام می‌شود که مردم اوکراین علیه حاکمیت آن شورش کنند یا کمک های مالی و تسلیحاتی ناتو و رهبر جهان آزاد آمریکا به زلنسکی پاک دست مثل پوتین تمام شود قابل توجه دوستان محترم و عزیز هم روسیه و هم آمریکا به اهداف خود از این جنگ رسیدند روسیه بخش قابل توجهی از خاک اوکراین و همین طور کنترل دریای سیاه و معادن اوکراین رسید و اینکه اوکراین را خراب کرد آمریکا هم دوباره ناتوی رو به مرگ را دوباره به معنای واقعی کلمه احیا کرد از قبل این جنگ کاسبی میکنه گاز مایع می‌فروشد تسلیحات رودست مونده اش را می‌فروشد و اروپا دیگر رام شد و مطیع اوامر ارباب شد پس هرگز حتی بعد از جنگ هم اوکراین عضو ناتو نمیشه یعنی فردا که اجلاس ناتو است اگر حرفی از عضویت ناتو زده بشه هرگز این طور نمیشه پس بجای پوتینی پوتینی و تابستان سخت زمستان سخت دلقک و دیگر سخنان دنبال راه‌حل مسالمت آمیز باشید آیا ملت روس مهم نیستند که شامل مردم بلاروس روسیه و اوکراین است احتمالا بعد از این که مردم اوکراین از بیانیه احتمالی ناتو خبردار بشند علیه رییس جمهور خود کار هایی خواهند کرد لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Austria |
۰۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
بخشهایی از فرمایشاتت حقیقت محض بود و بخشهای دیگریش دری وری محض
بخشهای دری وریش رو بزودی خودت در خواهی یافت
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
البته همی الان هم همه منابع ناتو درگیر جنگ است ولی خباثت و بزدلی غرب اجازه نمیدهد که مثل مرد علیه روسیه اعلام جنگ کنند
در واقع این رذالت غربیهاست
الان به سخنان دکتر ظریف رسیدید که گفتند روسیه مانع امضای برجام بود !و در این دولت هم اوایل جنگ روسیه و اوکراین، وزیر خارجه روسیه مانع از اجرای آن شد و گفت ما بخاطر تحریم‌ها نفعی از برجام نمی بریم!
منبع خبر تان راشاتودی است خسته نباشید آیا واقعاً سخنگوی وزارت خارجه آمریکا میاد و می‌گه اوکراین شکست خورد وقتی منابع شما راشاتودی و اسپوتینیک و اخبار بیست سی باشد انتظار نداشته باشید که هیچی ول کن در جواب یک آدم درست است که زلنسکی هشت ماه بخاطر هشت کیلومتر از باخموت جنگ کرد ولی باخموت سقوط کرد و این چه سودی برای اوکراین دارد زمان قاجار ایران یک کشور عقب مانده بوده پادشاه نالایق و مردم بزدل داشته و به همین دلیل شکست خوردیم و دویست برابر بلژیک از ایران رفت برای همیشه قفقاز که نبود آسیای مرکزی هم بود آقای هلندی بگذریم الان ملت ایران و اوکراین درگیر مشکلاتی هستند کی مقصر است حاکمان یا مردم آن
از نظر روسیه در مورد جزایر سه گانه چه خبر .
امریکا اوکراین متحمل شکست راهبری شده است غرب گداها
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
منبع خبریت شده امریکا؟
امریکا خیلی حرفای دیگه میزنه پس بقیه اش هم درسته شرقگدای مفلوک؟
در این حد فهم نداری که امریکایی ها بهانه میارن برای ارسال تجهیزات بیشتر و طولانی تر کردن جنگ تا اربابت پوتین بمونه در غلطی که کرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ساندیس خوردی پسرم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ساندیس آبمیوه ای بود که اول در آلمان و سوئد ساخته شد
و زمان ساخت کارخانه ساندیس در ایران یک دهه قبل از انقلاب بود
اگر کسی ساندیس خور باشه اروپایی ها و پالانی پرست ها هستند
الان سالگرد نسل کشی سربینیستا است که هشت هزار انسان توسط یک گروه وحشی نسل کشی شدند آقای ولادیمیر پوتین و آقای ولودیمیر زلنسکی رهبران سیاسی کشورهای روسیه و اوکراین لطفاً به نسل کشی های اوکراین پایان دهید روس تباران و اوکراین تباران انسان هستند لطفاً انسان های بی‌گناه را نسل کشی نکنید انسان انسان است روس اوکراینی ندارد صرب بوسنیایی کروات ندارد بگذریم آقای کانادایی با تمام سخنان شما در مورد بریکس اندونزی عربستان سیاست خارجی موافقم و طرف شما هستم ولی شما ها هم مقصر هستید چون از این خراب شده فرار کردید و درستش نکردید احتمالا شما خیلی سال از من بزرگتر هستید و انقلاب و جنگ را دیدید خب این اتفاقات کار کی بود کسانیکه عواقب گوادلوپ را درک نکردند بگذریم بله طبق همون نظر که در سیاست دوست و دشمن ابدی وجود ندارد و منافع مهم است روسیه و چین هم دنبال منافع خود است بله این را باید مقامات ما یاد بگیرند چین چند ماه قبل از ادعای امارات در مورد سه جزیره ایرانی حمایت کرد روسیه هم همین طور همه بخاطر منافع خود است ولی ایران عراق را آباد می‌کنه سوریه لبنان فلسطین وووووو آباد می‌کنه برای چی چرا باید منافع کشور های دیگر را ارجح تر به منافع کشور خود بدانیم
تنها کشوری که برای ایزان میتونه مفید باشه امریکا است نه چین وروسیه j
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
البته از آخر

آمریکای کثیف چرک غده سرطان که در یک گودال لجن و آلوده غرق شده. زیاد ماندنی نخواهد بود
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
برای اکراین و عراق و افغانستان که خیلی مفید بوده
بیست سال در افغانستان گل کاشتند
ترکیه 40 ساله داره از جنگ تو منطقه مفتخوری و مفت بری میکنه. مطمئن باشید دیر نیست زمانی که پاشو بکشن وسط یک جنگ و هر چی خورده رو بالا بیاره. ایران هم باید آماده پذیرش میلیون ها ترکی باشه که از ترکیه فرار میکنن.
توجه کردید اخباری که در این سایت یا صدا سیما درباره تجاوز روسیه پخش میشه همه یکطرفه فقط از روسیه تعریف میکنن درست مثل جنگ ایران و عراق.....
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی