بازدید 2367

ناتو افتتاح دفتر در ژاپن را به تعویق انداخت

روزنامه ژاپنی اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد ناتو تصمیم به افتتاح دفتر در توکیو را به زمان نامعلومی به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 10 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، پس از اعتراض فرانسه به افتتاح دفتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روزنامه «نیکی» ژاپن اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد ناتو تصمیم به افتتاح این دفتر را به پاییز یا زمان دیگری موکول کرده است.

پیش از این ناتو تصمیم داشت افتتاح این دفتر در شهر توکیوی ژاپن را در نشست دو روزه خود در لیتوانی تصویب کند.

دیروز روزنامه «تایمز ژاپن» اعلام کرد امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه دبیرکل ناتو را از مخالفت پاریس با بازگشایی دفتر این نهاد نظامی در توکیو مطلع کرده است. بر اساس اعلام این رسانه، یک مقام دفتر رئیس جمهور فرانسه در این ارتباط گفت: رئیس جمهور فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو را از مخالفت خود با طرح این ائتلاف برای افتتاح دفتری در توکیو مطلع کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ناتو یک ائتلاف نظامی برای امنیت منطقه آتلانتیک شمالی است، گفت: طرف فرانسوی از ایده افتتاح دفتر این اتحادیه خارج از منطقه حمایت نمی‌کند.

این مقام همچنین اشاره کرد که طرف ژاپنی به ایده دفتر توکیو در مورد ناتو پایبند نیست.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که اعلام شد وزیر خارجه ژاپن از تلاش این کشور برای میزبانی دفتر ناتو خبر داده است. «یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن در این خصوص اعلام کرد که ژاپن در حال مذاکره است تا دفتر ارتباط ناتو را در این کشور راه اندازی کند.

وزیر خارجه ژاپن درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین را به عنوان بهانه‌ای برای گسترش قلمرو ناتو به آسیا توجیه کرده بود. وی دراین‌باره گفت: دلیل اینکه کشورش به این سمت سوق پیدا کرده این است که از زمان حمله روسیه به اوکراین، جهان بی‌ثبات‌تر شده است!

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به افتتاح دفتر «ناتو» در ژاپن اعلام کرد پیشروی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه بدون شک صلح و ثبات را تضعیف خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی