بازدید 6822

ماجرای هولناک اتاق‌های اجاره‌ای

وی بیشترین مشتریان این نوع خانه ها را دختران و پسران جوانی می داند که در هتل ها و مسافرخانه ها نمی توانند اقامت داشته باشند و یا کسانی که والدین شان اجازه برپایی جشن تولد یا مهمانی را در خانه به آنها نمی دهند.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹ 05 September 2010
آتی‌نیوز: اتاق های مبله اجاره ای که تنها برای ساعاتی به افراد واگذار می شود، پاتوق جوانان و افرادی شده است که تنها برای ساعتی خوشگذرانی به آن پناه می برند و هیچ کس در مقابل فساد به وجود آمده و تبعات ناشی از آن پاسخگو نیست.

با حضور در خیابان های مرکزی و برخی از محله های شمالی شهر متوجه آگهی هایی می شویم که اطاق مبله مسکونی خود را به صورت ساعتی، روزانه و در برخی از موارد ماهانه در اختیار مشتریان قرار می دهند.

نصب این آگهی ها در نزدیکی دانشگاه ها خبرنگار ما را بر آن داشت تا با شماره یکی از این آگهی ها تماس گیرد و چند و چون ماجرا را از مالکان این اطاق ها جو.یا شود. خبرنگار آتی نیوز در جریان این ارتباط تلفنی متوجه شد اجاره این خانه ها هیچ محدودیت سنی ندارد و افراد به دلایل خاصی نظیر برپایی مهمانی، برگزاری کلاس های خصوصی و یا ملاقات از آنها استفاده می کنند.

"محمودی" صاحب یکی از این اطاق های مبله واقع در میدان نارمک در خصوص اجاره بهای این منزل های موقت می گوید: میزان اجاره بها با توجه به درخواست مشتری برای در اختیار داشتن منزل تعیین می شود اما به طور کلی اجاره آن از ساعتی 35 هزار تومان آغاز می شود و تا 100 هزار تومان نیز افزایش می یابد.

وی بیشترین مشتریان این نوع خانه ها را دختران و پسران جوانی می داند که در هتل ها و مسافرخانه ها نمی توانند اقامت داشته باشند و یا کسانی که والدین شان اجازه برپایی جشن تولد یا مهمانی را در خانه به آنها نمی دهند.

این مالک در خصوص این مطلب که آیا اجاره منزل با این شرایط زمینه ساز مشکلاتی برای وی نیز بوده است، گفت: بیشتر این مشکلات از سوی همسایه ها مطرح شده است که با قول همکاری بیشتر رفع و رجوع شده است.

خبرنگار ما با حضور در محل یکی از این خانه های موقت، نظر همسایه ها را نیز در خصوص اجاره ساعتی این منازل جویا شد. "غلامحسین افضلی" با اظهار نارضایتی شدید از این موضوع می گوید: امنیت روانی ما به دلیل اجاره غیرقانونی این خانه ها به خطر افتاده است بسیاری از افرادی که در این خانه ها تردد می کنند دچار مشکل هستند و در این خانه ها عمل غیر قانونی و در برخی از مواقع غیر اخلاقی انجام می دهند.

جمعی از همسایگان این آپارتمان 13 واحدی که پیلوت آن اجاره داده می شود، خانه مزبور را یکی از مشکلات خود دانسته و اظهار داشتند: بیشتر مستأجران ساعتی این منازل جویای محل دنجی هستند لذا این منازل موقت پایگاه فساد شده است و تنها مصرف آن محلی برای قرار و مدارهای دختران و پسران جوان و یا مردان و زنانی متأهلی است که خانواده شان از حضور آنها در این اماکن بی خبرند.

به گفته این افراد، چه بسیار زنان و دختران جوان زیان دیده ای که برای پیگیری مشکلشان به این منازل مراجعه می کنند و متوجه اجاره ای بودنشان می شوند و بدین ترتیب دستشان از همه جا کوتاه می شود.

با توجه به اینکه تحقیقات میدانی ما، این حقایق تلخ را تأیید می کند بجاست مراجع انتظامی از بروز چنین اتفاقاتی که تعداد آنها نیز کم نیست جلوگیری کرده و تمهیداتی را برای مقابله با این معضل رو به رشد اتخاذ کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم