بازدید 3007
۸

اردوغان: باید برای مقابله با اسلام‌هراسی غرب یکدل شویم

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اقدام جمعی برای مقابله به اسلام‌هراسی کشور‌های غربی، خواستار تلاش یکپارچه جهت جلوگیری از توهین به مقدسات مسلمانان شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 09 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نطقی ویدئویی بر اهمیت اقدام جمعی در راستای مقابله با اسلام هراسی کشور‌های غربی تاکید کرد و خواستار اقدام مشترک برای مبارزه با توهین به مقدسات شد.

اردوغان در نطقی ویدئویی در چهل‌وششمین کنوانسیون سالانه انجمن پزشکان پاکستانی‌تبار آمریکای شمالی (APPNA) گفت: حمله شرم‌آور به کتاب مقدس ما، قرآن، در سوئد آن هم در اولین روز عید قربان، ابعاد هولناک اسلام‌هراسی را برملا می‌کند.

وی با تاکید بر مسئولیت تمام مسلمانان برای جلوگیری از تکرار چنین اهانت‌هایی، تصریح کرد: همه ما، تمام مسلمانان مسئولیتی بزرگ داریم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین اقداماتی که ترکیه به شدت به آن واکنش نشان داد، دیگر تکرار نشود. اگر یکدل و یک‌صدا شویم، هیچ‌کس در جهان جرات نمی‌کند که مقدسات مسلمانان توهین کند.

اردوغان همچنین به پیوند قوی بین ترکیه و پاکستان به عنوان دو کشور برادر اذعان و روابط خاص طرفین را برجسته کرد.

حدود دو هفته گذشته، مردی در استکهلم، پایتخت سوئد در اقدامی شنیع یک جلد از مصحف شریف را پاره کرد و به آتش کشید؛ هتک حرمتی که برای اولین بار نبود و کشور‌های زیادی بلافاصله آن را قویا محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۸
البته خود مردم ترکیه بیشتر مشکلشون اردوغان هراسی است.
رجب خان غرب برای ما خطری نداره ولی پانترکیسم ابداعی خود جنابعالی بسیارخطرناکه. از جهاتی هم میشه گفت نمونه مینیاتوری ولادیمیرپوتین هستی. اون یه جور ماجراجوست تو هم یه جور دیگه
خیلی جالبه کسی که کشورش 1.عضو ناتو هست 2.برای عضویت دراتحادیه اروپا بشدت دست وپا میزنه 3.در قانون اساسی اش صریحا نوشته ترکیه لائیکه اونوقت خودشم منتقدغرب باشه. البته این بابایی که ما تو این بیست وجندسال شناختیم که حتی نزدیکترین دوستش عبدالله گل که ترقی مقامش رو دربست مدیون اونه را قربانی کرد و سیاست عجیب ومبهم درقبال حمله روسیه به اوکراین یا حتی نوع عملکردش در قبال نزاع فلسطین واسراییل و عجایب دیگر هیچی ازش بعیدنیست.
امثال خودشان باعث اسلام هراسی هستن
حاکمانی مثل اردوغان بن سلمان طالبان عامل اصلی اسلام هراسی هستند. دفاع اینها از نوع ابزاری است نه اعتقادی
شما جیب بقیه مسلمان ها رو نزن . انقدر دنبال قدرت نباش و اختلاف ایجاد نکن بقیش پیشکش ..
منافق
تو که به تروریست های داعش سرویس و خدمات میدادی. ترانزیتشون میکردی. آب و غذا و اسلحه یهشون میدادی. نفت دزدی رو ازشون میخریدی
عجب موجود پلیدی هستی
اردوغان تو کی هستی ،تو مرد هزار چهره ای ،آخه مگه میشه از این ور میگی باهم شیم برای جلوگیر از اسلام هراسی و از اون ور میری با اسرائیل همدست میشی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست