بازدید 7027

پیشنهاد افزایش «سن بازنشستگی» زنان و مردان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری و پیشنهاد رسیدن سن بازنشستگی به ۵۷ سال تا پایان برنامه هفتم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 09 July 2023

 

به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین، نعمت‌الله ترکی در نشستی خبری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، به بیان چالش‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و اظهار کرد: یکی از ناترازی‌های امروز صندوق بازنشستگی کشوری، افزایش سن و سابقه قابل قبول برای احراز بازنشستگی است. حداقل سن بازنشستگی در دنیا ۶۰ سال است. ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم و میانگین سن بازنشستگی ما الان حدودا ۴۸ سال است.

وی توضیح داد: سن بازنشستگی نیاز به اصلاحات دارد. یکی از برنامه‌های ما نیز که در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد دادیم اصلاحات سنجه‌ای این امر است. پیشنهاد دادیم تا پایان برنامه هفتم سن بازنشستگی به ۵۵ و ۵۷ سال برسد چراکه نرخ امید به زندگی در کشور ما خوب افزایش یافته اما فاصله سن بازنشستگی ما که ۵۰ سال است تا امید به زندگی که ۷۶ سال است، بسیار زیاد است.

ترکی اصلاح شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را دیگر چالش این صندوق معرفی کرد و افزود: تعدد این آمار خود چالشی برای نظام بیمه‌ای است. باید بازنگری برای مشاغل سخت و زیان آور داشته باشیم که طبق آن برخی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند. تغییر روش محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش‌های ما است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگر سخنان خود از تدوین سند راهبردی ۴ ساله صندوق بازنشستگی کشوری منطبق بر برنامه‌های توسعه کشوری خبر داد و گفت: برای اولین بار این سند راهبردی را منطبق با برنامه‌های توسعه‌ای تدوین کردیم چراکه باید پیش نویس سند راهبردی صندوق بازنشستگی را تدوین کنیم تا بتوانیم همگام با برنامه هفتم پیش رویم. در این سند ماموریت صندوق را شفاف اعلام کردیم. ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری مشارکت در تامین حقوق و آتیه مشترکین آن از طریق ارائه خدمات بیمه‌ای بازنشستگی بین نسلی است.

وی درباره چشم انداز صندوق توضیح داد: چشم انداز و ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری در سند آمده است که طبق آن چشم انداز ما شفافیت سازمانی، پایداری مالی ترمیم شده و بازدهی اقتصادی بهبودیافته است.
پیگیری پرداخت مطالبات امسال؛ برای معوقات هم فکری دیگر می‌کنیم

ترکی در پاسخ به سوالی در خصوص مطالبات فرهنگیان بازنشسته، توضیح داد: همسان سازی حقوق‌ها تا نیمه اول سال ۹۹ برای کل مجموعه‌های خدمات کشوری، رسته قضایی، هیات علمی و مقامات انجام شده است. مطالبات مجموعه‌های خدمات کشوری که شامل آموزش و پرورش نیز می‌شود، قضایی، اعضا هیات علمی و مقامات برای شش ماهه سال ۹۹، سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ حدود ۹ همت و به حق است.

وی افزود: قبل از ما پیگیری کردند و تا برج نهم سال ۱۴۰۱ در خصوص متناسب سازی حقوق‌ها به جای پول نقد به افراد سهام آلومینیوم جنوب دادند. از برج ۱۰ که من آمدم تا روز بیست و هشتم برج ۱۲ سال ۱۴۰۱ پیگیری کردم و ابلاغ و موافقت نامه با سازمان برنامه بستم اما در سال جاری آن سهام هنوز به فروش نرفته است. توافقی را با سازمان برنامه پیگیری می‌کنیم تا اگر بشود همسان سازی پرداخت حقوق مطالبه گران را از اول ۱۴۰۲ انجام دهند و برای معوقه به نسبت آن دو سال فکر دیگری کنیم. مثلا می‌توان سهام را برداشت و پولش را داد. تلاش می‌کنیم آن ۹ همت نقد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۵
افزایش سن بازنشستگی برای افراد بالای 25 سال سابقه کار خدایش ظلمه -در ضمن افزایش سن بازنستگی لازمش کم کردن ساعات کار هفتگی است که برای کسی که بیش از 25 سال کار کرده و عمری رو با آن روش کار کرده بی معناست
بجای بیگاری کشیدن از مردم بهتر از لفت و لیس و اختلاسها در بیمه تامین کنترل گردد. خودرو از جیب مردم، مالیات از جیب مردم و حالا حق بازنشستگی هم باز از جیب مردم.... چرا کسی که 30 سال حق بیمه پرداخت میکند نباید از مزایای آن به موقع بهره ببرد.گرچه با وضعیت اسفناک اقتصادی شروع دوره بازنشستگی یعنی شروع شغل دوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
با بی شرمی تمام می گویند امیدبه زندگی زیاد شده
اختلاس در صندوقهای بازنشستگی از جمله صندوق ذخیره فرهنگیان را چرا نمی گویید
بازم جبران کسری با دست کردن در جیب مردم و زور گفتن به مردم بدبخت!!!!!
هر موقع بحث تجاوز به حقوق مردم ميشه، ما رو با دنيا مقايسه ميكنيد ولي جاهاي ديگه دنيا رو قبول نداريد. كاشكي وقاحت را هم معني ميكرديد.
کارگران و کارمندان به گوش باشید به هیچ وجه زیر بار این قانون نرید این اولش هست الان ۳ سال افزایش بعد ۵ سال بعد ۳۰ سال
برای مدیرانی که کار نمی کنند و فقط زبان درازی دارند و حقوق چند پنجاه میلیونی می گیرند طرح عالی هست
برای کارگر و کارمند حداقل بگیر چی؟
کار کردن از شما خوردن از آنها!
در این طرح ردپای اربابان سرمایه و قدرت کاملا مشهود است
کارگران و کارمندان استثمار و استعمارتان با این طرح علنی شد
افزایش سن بازنشستگی نیازه که پولایی که از بین بردنو از جیب مردم جبران کنن
چقدر شغل ایجاد کردین؟؟ کارگر قراردادی که باید 40 سال یا بیشتر کار کنه که همون 30 سال رو پرکنه چجوری سن بازنشتگی میبرین بالا برا دولتی ها میشه ولی شرکت خصوصی یه ماه کار دو ماه بیکار .................
بگيد يباركي به كسي حقوق بازنشستگي نميديم خيال مردم رو راحت كنيد يعني تا بازنشسته شدي بايد بميري فقط ماليات و حق بيمه در دوران زنده بودنت پرداخت كني چيزي نبايد بگيري
اي كاش سن بازنشستگي رو با كشورهاي ديگه مقايسه ميكنين بقيه چيزا رو هم با همون كشورها مقايسه كنين مثل هزينه درمان ، درآمد ، آسايش ، مسكن و .....
میخوای مردم تا آخرین روز زندگیشون براتون بیگاری کنن و مالیات بدن تا شماها بچاپین و جیب خودتون و آقازاده هاتون رو توو امریکا و اروپا پر کنین
"نرخ امید به زندگی بالا " چه جوک بی مزه ای
کمتر دزدی و اختلاس کنید از این صندوق ها همه مشکلات بازنشستگان حل میشه
افزایش سن بازنشستگی به دلیل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی است . ملت رو فیلم نکنیدصادق باشید
پول ندارند حقوق بازنشسته هارو بدن
صندوقهای بازنشستگی همه ورشکسته اند
با افزایش سن بلزنشستگی میخوان فقط زمان بخرند
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی