بازدید 3348

آتش‌سوزی شدید در کشتی حامل بار در نیوجرسی آمریکا

مقامات بندر نیوآرک ایالت نیوجرسی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند که دو آتش نشان هنگام مبارزه برای مهار آتش‌سوزی شدید در یک کشتی باری مملو از صدها وسیله نقلیه که در این بندر لنگر انداخته بودند، کشته و پنج نفر مجروح شدند.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 07 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، شرکت کشتیرانی «گریمالدی دیپ سی» اعلام کرد: کشتی «گرند کوستا د-آوریو» با پرچم ایتالیا حامل یک هزار و ۲۰۰ وسیله نقلیه نو و دست دوم در بندر نیوآرک پهلو گرفته بود که بامداد پنجشنبه در عرشه دهم آن آتش‌سوزی رخ داد.

روفوس جکسون رئیس این شرکت کشتیرانی در یک کنفرانس خبری، گفت: آتش‌نشانان در حال مهار این آتش‌سوزی در عرشه ۱۰ این کشتی بودند که ناگهان آتش به سرعت به عرشه‌های ۱۱ و ۱۲ گسترش یافت.

وی افزود: به دنبال گسترش آتش‌سوزی، آتش‌نشانان به عقب رانده شدند اما متاسفانه دو آتش‌نشان هنگام عقب‌نشینی در میان شعله‌های آتش به دام افتاده و جان خود را از دست دادند.

جکسون گفت: جست وجو برای یافتن اجساد این دو آتش‌نشان تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه مشخص نیست که آتش‌سوزی چگونه آغاز شده است، افزود: تاکنون هیچ نشت سوختی از این کشتی در دریا شناسایی نشده است و به نظر نمی‌رسد که ثبات کشتی به خطر افتاده و با خطر غرق شدن مواجه باشد.

به گفته مقامات آتش‌نشانی بندر نیوآرک، اسامی آتش نشانانی که جان خود را از دست دادند، وین بروکس جونیور ۴۹ ساله و آگوستو آکابو ۴۵ ساله است.

این مقامات افزودند: در جریان مهار این آتش‌سوزی، پنج آتش‌نشان دیگر نیز که یا دچار سوختگی شده و یا به دلیل استنشاق دود با مشکلات تنفسی روبه‌رو شدند، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به نوشته رویترز، بندر نیوآرک در نزدیکی شهر نیویورک، تحت نظر بندر نیویورک و نیوجرسی اداره می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین بنادر ایالات متحده و از شلوغ‌ترین بندرهای ساحل شرقی آمریکا است.

این کشتی که دارای ۲۸ خدمه است، حامل خودروها، ون‌ها و ماشین‌آلات نَورد و همچنین ۱۵۷ کانتینر است و هیچ خودروی الکتریکی یا محموله خطرناکی در این کشتی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست