بازدید 2873
۲

بلینکن خواستار حمایت ترکیه از پیوستن سوئد به ناتو شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای خود از آنکارا خواست تا از پیوستن سوئد به ناتو حمایت کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 06 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای خبر داد که دو طرف درباره اهمیت تمدید توافق صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه نیز رایزنی کردند.

تلاش‌های دیپلماتیک برای جلب حمایت ترکیه از پیوستن سوئد در حالی شدت گرفته است که سران این ائتلاف نظامی هفته آینده در لیتوانی تشکیل جلسه می‌دهند.

در همین حال، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در دیداری با اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد از پیوستن استکهلم به ناتو حمایت کرد.

کریسترسون در دیداری با بایدن در کاخ سفید گفت: ما از حمایت قوی شما برای پیوستن به ناتو بسیار متشکریم.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز گفت: ما به صورت صریح در این خصوص صحبت کرده‌ایم. ما ترکیه را تشویق کرده‌ایم که با هرچه زودتر با عضویت سوئد در ناتو موافقت کند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: سوئد یک همکار قوی است که دارای ارزش‌های مشترک با ناتو است و می‌تواند به تقویت امنیت اروپا کمک کند بنابراین ما معتقدیم این کشور باید هرچه زودتر به عضویت ناتو درآید.

فنلاند و سوئد سه ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین در ماه می‌۲۰۲۲ موضع بی‌طرفی را کنار گذاشته و خواستار پیوستن به ناتو شدند اما ترکیه با عضویت سوئد در ناتو مخالفت کرده است.

مقامات آنکارا خواستار استرداد برخی شهروندان ترکیه ساکن سوئد که متهم به اقدامات تروریستی هستند و نیز مقابله با گروه‌های فعال ضد ترکیه در این کشور را خواستار شده‌اند ولی دولت استکهلم تاکنون این خواسته را نپذیرفته و به همین علت، ترکیه به رغم چهار دور مذاکره تاکنون درخواست سوئد برای عضویت در ناتو را تایید نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
وصله نچسب ناتو همین ترکیه هست. انصافا با بوقلمون صفتیی که داره هیچ گاه مورد اعتماد نیست.
ای کاش مسوولین ما کمی از ترکیه در سیاست خارجی یاد میگرفتند با دست خالی و بدون امتیاز دادن به نفع مردم ترکیه داره امتیاز میگیره از ناتو جنگ اوکراین و ....
بدون یک لیر هزینه الان هم تو سوریه بیشترین درآمد رو داره
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی