بازدید 3936
۹

فرونشست‌ها و مرگِ سرزمینی

فرونشست زمین آخرین مرحله از مرگ سرزمینی محسوب می‌شود، برداشت بی‌رویه منابع آب زیرزمینی مهمترین عامل ظهور این پدیده است. دشت نیشابور از سال ۱۳۸۵ با پدیده فرونشست زمین مواجه شد و اکنون بعد از گذشت ۱۷ سال این پدیده به تدریج گسترده‌تر و تبدیل به فروچاله شده است؛ فروچاله‌هایی که کشاورزی، دامپروری، محیط زیست، حیات‌وحش، خطوط‌ راه‌آهن، خطوط انتقال نفت و گاز، تاسیسات و بناهای این شهر را تهدید می‌کند. بر اساس آمارهای موجود درحال حاضر ۳۰۰ دشت ایران دچار فرونشست است. در برخی از این دشت‌ها شرایط از فرونشست عبور کرده و زمین وارد مرحله بحرانی ایجاد فروچاله‌ها شده است. فرونشست زمین موجب تخریب اکوسیستم شده و این تخریب‌ها غیر قابل بازگشت است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 03 July 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
اقا این حرفها چیه. فقط جمعیت باید بره بالا. همین
برداشت بی رویه و بی حساب و کتاب از آب های زیر زمینی برای تامین آب شهرها و کشاورزی و برخی صنایع عامل این فاجعه است قابل توجه مسئولانی که فکر می کنند فقط وجود زمین برای گسترش شهرها و کشاورزی کافی است
مسائل مهمی در محیط زیست مثل بیابانزایی نابودی جنگلها خشک شدن دریاچه ها ورودها ذر ایران وجود دارد که بسیارهم سریع درحال تشدیدهستند. مسئله فرونشست زمین هم یکی از این مسائل بسیارمهم است که به نسبت موارد یادشده کمتر مورد توجه افکار عمومی است درحالیکه باروند فعلی مثلا اگر دشت تهران تا 30 سال آینده فرونشست کند میلیونها نفر زیرخاک میروند. اگرمسئولان از رسیدگی به مسائل مهمتری چون روسری زنان فراغتی حاصلشان شد به این موضوعات هم رسیدگی نمایند.
بیخیال حجاب رو بچسب
نتیجه سپردن کارهای بزرگ به آدمهای کوچک ، در دهه های گذشته هیچ برنامه مدونی در خصوص آبهای زیرزمینی در دست اقدام نبوده است .
نتیجه حفر چاه های عمیق و استفاده بیش از حد از سفره های آبهای زیرزمینی
خدابیامرز پرفسور کردوانی همه این روزها رو پیش بینی میکرد و راهکار ارائه میداد.اما کو مسئول لایق.
بگم حال کنید
تازه کارشناسان بودجه میگن در برنامه هفتم توسعه هیچ برنامه ای برای چالشهای اصلی شامل آب- نشست زمین- مهاجرت- وتغییر اقلیم و..... تهیه نشده خیالتون تخت
اینها همه کار دشمنان و کفار است!
مرگ بر آمریکا!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست