بازدید 2494
۱

پیشنهاد نشست سازمان همکاری درباره اهانت به قرآن

وزیر امور خارجه کشورمان جمعه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، اقدام موهن اخیر علیه قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱ 01 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز جمعه در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره اقدام موهن اخیر علیه قرآن کریم در سوئد گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی ضمن اظهار تاسف شدید از اقدام موهن و تحریک کننده اخیر در سوئد در اهانت به قرآن کریم، این اقدام را به شدت محکوم و تقبیح کرد.

وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه در اولین فرصت ممکن و هم زمان با نشست وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد در باکو، برای رسیدگی به این اقدام موهن تشکیل جلسه دهد. 

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی اسلامی ایران نقش و جایگاه مهمی در سازمان همکاری اسلامی دارد.

وی ضمن تشکر از توجه و اهتمام وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به موضوع محکومیت اقدام انجام شده در سوئد اظهار داشت:تشکیل جلسه فوری و اضطراری در جده برای رسیدگی به این موضوع در سطح سفرا و نمایندگان دائم در دستور کار قرار دارد. 

حسین ابراهیم طه افزود، درخصوص پیشنهاد برگزاری اجلاس اضطراری وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی در حاشیه نشست هفته آینده جنبش عدم تعهد در باکو، موضوع را با کشور‌های عضو در میان خواهد گذاشت. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان از همکاری‌های سازنده و مساعدت دبیرخانه سازمان در امر بازگشایی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده و همچنین تسهیل مشارکت هیات‌های نمایندگی ایران در نشست‌های سازمان در جده اظهار رضایت کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه حمایت از دبیرکل به منظور تضمین حسن انجام وظایف سازمان تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حالا به چه زبانی صحبت کرده؟ اونها متوجه منظورش شدن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست