بازدید 3357
۱

وضعیت حضور نمایندگان‌اسرائیل درنشست یونسکو ریاض

رسانه‌های غربی اعلام کردند که مقامات سعودی به دیپلمات‌های اسرائیلی اجازه حضور در نشست‌های یونسکو را ندادند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 30 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سایت آکسیوس اعلام کرد، عربستان هنوز سندی را که به موجب آن به نمایندگان اسرائیلی اجازه حضور در نشست‌های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در ریاض داده می‌شود، امضا نکرده است. این نشست در ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

این سایت به نقل از دیپلمات‌های غربی و مسئولان ارشد اسرائیلی اعلام کرد که عربستان مشخصا درباره اعتراضات خود در خصوص عدم امضای این سند نام اسرائیل را ذکر نکرده است اما مشکل اصلی اسرائیل است.

این سایت اعلام کرد: عربستان همچنان درباره هرگونه اقداماتی که راه را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل هموار کند، با احتیاط برخورد می‌کند. در صورتی که عربستان با حضور نمایندگان اسرائیلی در ریاض برای شرکت در نشست‌های کمیته میراث جهانی موافقت کند، این اولین باری است که به مسئولان اسرائیلی به صورت رسمی و علنی اجازه ورود به عربستان داده می‌شود و در صورتی که مسئولان عربستانی با حضور نمایندگان اسرائیل در نشست‌های یونسکو مخالفت کنند این مسئله به معنای انتقال مقر برگزاری این رویداد بین‌المللی به یک کشور دیگر است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مسئولان دیگر همواره از نزدیک بودن توافق عادی‌سازی روابط با عربستان صحبت می‌کنند اما ریاض بارها تأکید کرده که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در گرو اجرای طرح صلح عربی است که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بازگشت آوارگان و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی است.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اخیرا اعلام کرد که امکان زیادی برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با عربستان وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اعراب واسرائیل باهم نزاع داشتند بتدریج هم درحال عادی سازی روابط هستند. این وسط کشوری که اصلا به قضیه مورد مناقشه ارتباطی نداشت داره بیشترین ضرر رو میکنه. چون یک جنبه مصالحه ایندو دشمن قدیمی اتحاد تدریجی وبعضا آشکار علیه اون کشوره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست