بازدید 3128

پایان اجتماع حجاج در سرزمین منا

زائران ایرانی از صبح امروز جمعه دوازدهم ذی الحجه (با تقویم عربستان) رهسپار جمرات شده اند تا برای آخرین بار اعمال رمی جمره را انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 30 June 2023
پایان اجتماع حجاج در سرزمین منا

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، غلامرضا رضایی؛ مدیر عملیات حج تمتع 1402 گفت: زائران ایرانی از ساعت 5:20 صبح روز جمعه برای سومین روز رهسپار جمرات شده‌اند تا رمی جمره را انجام دهند و اعمال خود را در این مرحله به پایان رسانند.

وی افزود: عزیمت کاروان های کشورمان به جمرات براساس زمانبندی تعیین شده برای هر کاروان با جدیت و منظم ادامه دارد تا رمی جمره را انجام دهند.

آقای رضایی تصریح کرد: برخی کاروانهای ما که هتل محل استقرار آنها تا جمرات فاصله زیادی دارد ، از صبح برای رمی جمره عزیمت کرده و به چادرهای منا باز می‌گردند تا عصر با اتوبوس به مکه انتقال داده شوند اما آن دست از زائران که هتل آنها نزدیک جمرات می‌باشد ، از ساعت 2 ظهر برای رمی جمره رهسپار می شوند تا بعد از انجام اعمال، به صورت پیاده رهسپار محل اسکان خود شوند.

وی افزود: در طول مسیر منا تا جمرات که زائران در حال حرکت هستند ، عوامل راهنمایی حجاج با کاورهای مشخص ایستاده اند و به راهنمایی حجاج می پردازند ؛ همچنین نیروهای پزشکی نیز در طول مسیر حضور دارند تا در صورت نیاز به حجاج کمک کنند.

وی به زائران توصیه کرد همواره بطری آب به همراه داشته باشند و حتما با کاروان حرکت کنند و در صورتی که از کاروان جدا شده یا مسیر را گم کردند از افراد واحد راهنمایی که در طول مسیر هستند کمک بگیرند.

آقای رضایی گفت: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی مطلوب در روز پایانی اندیشیده شده است و در آمادگی کامل به سر می بریم و تا زمان حضور زائران در منا عوامل اجرایی حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست