بازدید 3234
۴

وزیر نیرو: تنش آبی کرمان برطرف می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات گفت: طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 30 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محرابیان در مراسم افتتاح پروژه ملی انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات با اشاره به تنش آبی در برخی شهرها و استانها اظهار داشت: به همین منظور پروژه های مختلفی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

وی با اشاره به انتقال آب خلیج فارس و ودریای عمان به فلات مرکزی، سیستان و بلوچستان و استان کرمان افزود: در تلاشیم تنش آبی استان کرمان را برطرف کنیم.

محرابیان با بیان اینکه پروژه آبرسانی بم و بروات از سد نسا بیش از ۱۰ سال نیمه کاره بود، تصریح کرد: در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به ‌ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.

وی در باره اهمین این طرح خاطرنشان کرد: تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر به میزان حدود ۱۰ میلیون مترمکعب در سال هدف ( سال ۱۴۲۵ )،چشم انداز و افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محرابیان با بیان اینکه این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف و بع تعداد ۴۲۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، تاکید کرد: افتتاح خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان نیز پس از مدت‌ها در این سفر به انجام می‌رسد تا مردم و صنعت شهرستان از مزایای آن برخوردار شوند. این پروژه شامل ۳۷۳ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

وزیر نیرو اضافه کرد: افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت از جمله فواید و اثرات مثبت اجرای این پروژه است. جمعیت هدف این پروژه در فاز یک ۲۱۰ هزار نفر طراحی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
با ایشالا ماشالله گفتن شما چیزی درست نمیشه. اگه شماها به فکر مردم بودین وضع موجود این نبود
ايشالا
خواهیم دید
قطعا با این کارتون برای یک جای دیگه تنش آبی ایجاد کردین که به زودی عیان خواهد شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست