بازدید 2776

واکنش ماکرون به اعتراضات گسترده فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه به اعتراضات گسترده به قتل یک نوجوان به دست پلیس این کشور واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 30 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پی ناآرامی‌های دو شب گذشته این کشور در اعتراض به قتل یک نوجوان به دست پلیس، روز پنجشنبه (۲۹ ژوئن) با وزرای ارشد کابینه خود جلسه بحران تشکیل داد.

وی افزود: اقدامات و صحنه های خشونت آمیزی که به دنبال کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس رخ داد، غیرقابل توجیه است.

همزمان دادستان کل فرانسه اعلام کرد که افسر پلیسی که جوانی را در پاریس به قتل رسانده است به اتهام قتل غیرعمد تحت بازجویی قرار دارد.

به گفته دادستان فرانسه، پلیسی که به تیراندازی اعتراف کرده است به اتهام قتل غیرعمد در بازداشت به سر می برد.

همزمان دولت فرانسه اعلام کرد: ۴۰ هزار نیروی پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان مستقر خواهیم کرد.

    بیشتر بخوانید:
    اعمال منع آمدوشد در برخی مناطق فرانسه/ بالگرد به پیشتیبانی پلیس آمد

«جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه، پلیس در شب دوم اعتراضات به تیراندازی مرگبار به یک نوجوان در حومه پاریس که اصالت آفریقای شمالی داشته، ۱۵۰ نفر را بازداشت کرده است. اعترضات شب‌های گذشته بیشتر در حومه شهرهای بزرگ فرانسه بخصوص پاریس که به لحاظ قومی جمعیت متنوعی دارند، رخ داده است.

برای مقابله با اعتراضات چهارشنبه شب، حدود ۲۰۰۰ نیروی پلیس ضد شورش به حومه پاریس فراخوانده شدند. معترضان خشمگین در نانتر محل تیراندازی مرگبار به پسر نوجوان و بخش‌های دیگر منطقه «او-دو-سن» در حومه غربی پاریس و همچنین شهر شرقی «دیژون» سطل‌های زباله را به آتش کشیدند و به آتش بازی در مقابله با پلیس پرداختند.

پلیس اعلام کرد در منطقه «اسون» در جنوب پایتخت فرانسه گروهی از معترضان پس از پیاده شدن همه مسافران، اتوبوسی را به آتش کشیدند. در شهر جنوبی «تولوز» هم چند خودرو به آتش کشیده شد و در این شهر و شهر شمالی «لیل» پلیس با معترضان درگیر شد.

این نوجوان ۱۷ ساله سه‌شنبه صبح حین توقف خودرویی که راننده آن بوده توسط پلیس در منطقه «نانتیر» در حومه پاریس بعد از سرپیچی‌های اولیه، از سوی یکی از ماموران هدف اصابت گلوله از نزدیک قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات جان باخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست