بازدید 3875

افزایش ارتفاع موج در دریای خزر تا ۱.۵ متر

کد خبر: ۱۱۸۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 26 June 2023

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در شمال کشور و احتمال غرق شدن شناگران هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش وزش باد شمال غربی حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۱.۵ متر به‌ویژه در سواحل و فرا سواحل استان گلستان، نیمه‌شرقی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان از اواخر وقت سه‌شنبه تا شب چهارشنبه ( ۶ تا ۷ تیر) خبر داد.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، صیادی و تفریحی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، ممنوعیت شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای سبک و تفریحی و فعالیت‌های دریایی فراساحل را توصیه می کند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار