بازدید 12192
با تحولات منطقه و جهان

هشدار درباره تکرار سناریوی روسیه در عراق / نزدیک‌ شدن جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به تایوان/ وقوع درگیری مرزی پاکستان و هند/ سوءقصد طالبان علیه مشاور نخست وزیر پاکستان

هشدار درباره تکرار سناریوی روسیه در عراق، نزدیک‌شدن جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به تایوان، وقوع درگیری مرزی پاکستان و هند، سوءقصد طالبان علیه مشاور نخست وزیر پاکستان و لغو سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خاورمیانه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 25 June 2023

هشدار درباره تکرار سناریوی روسیه در عراق/ نزدیک‌شدن جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به تایوان/ وقوع درگیری مرزی پاکستان و هند/ سوءقصد طالبان علیه مشاور نخست وزیر پاکستان

الهام قرهی قهی ـ هشدار درباره تکرار سناریوی روسیه در عراق، نزدیک‌شدن جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به تایوان، وقوع درگیری مرزی پاکستان و هند، سوءقصد طالبان علیه مشاور نخست وزیر پاکستان و لغو سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خاورمیانه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار درباره تکرار سناریوی روسیه در عراق

عضو حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق خواهان متحد شدن دستگاه‌های امنیتی در عراق از جمله دستگاه امنیتی اقلیم کردستان شد.

به گزارش ایرث نیوز، هوشیار زیباری، عضو حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق در توییتی نوشت: زمانی که دو ارتش موازی در یک کشور باشند، درگیری حتمی است.

وی افزود: امروز به روسیه، یمن، لبنان، عراق، سوریه، لیبی و سودان و چه بسا کردستان نگاه کنید. این یک پدیده نادرست است. باید گروه‌های امنیتی برای تحقق ثبات پایدار متحد شوند.

نزدیک‌ شدن جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به تایوان

در ادامه تنش‌ها بین چین و تایوان، تعداد زیادی جنگنده و کشتی نظامی پکن، بار دیگر پیرامون این جزیره به تحرکات پرداختند.

 روز شنبه، وزارت دفاع تایوان گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۹ فروند هواپیمای نظامی و ۵ کشتی جنگی چینی را در اطراف این جزیره رصد کرده است.

به نوشته «رویترز»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «از ساعت ۸ صبح شنبه ۲۴ ژوئن، ۱۹هواگرد و ۵ شناور نظامی ارتش چین در اطراف تایوان مشاهده شدند.»

این وزارتخانه گفت که تایوان برای نظارت بر وضعیت آنجا، جنگنده‌ها و شناورهای نظامی خود را اعزام کرده و سامانه‌های موشکی را در حالت فعال قرار داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌ رسمیت نمی‌شناسند.

بر اساس نقشه مسیرهای پروازی هواگردهای چینی که توسط وزارت دفاع تایوان منتشر شد، هشت فروند از هواپیماهای جنگی چین از انتهای جنوبی خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و تا دقایقی قبل از بازگشت به عقب، به پرواز در جهت جنوب شرقی ادامه دادند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

وقوع درگیری مرزی پاکستان و هند

به دنبال درگیری مرزی تازه بین پاکستان و هند و کشته شدن دو پاکستانی، اسلام آباد کاردار هند را به وزارت خارجه احضار کرد.

به نوشته روزنامه «تلگراف ایندیا» وزارت خارجه پاکستان روز شنبه کاردار هند را احضار و مراتب اعتراض خود را نسبت به نقض آتش بس توسط نیروهای هندی در امتداد خط کنترل به وی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون، هند و پاکستان سه بار با هم جنگیده‌اند. در آخرین رویارویی، ۹ هزار نظامی پاکستانی کشته و بیش از ۲۵ هزار تن از آنها مجروح شدند. هند نیز چهار هزار کشته و زخمی داد. این جنگ  منجر به ترسیم «خط کنترل» در منطقه کشمیر شد که بر اساس آن  ایالت «جامو و کشمیر» به مرکزیت شهر «سرینگر» به هند و مناطق کوهستانی با جمعیت کمتر در اختیار پاکستان قرار گرفت.

بنا بر ادعای اسلام آباد، در این حادثه دو غیرنظامی کشته و یک تن مجروح شد. وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد، این گونه اقدامات و هدف قرار دادن غیرنظامیان بیگناه، نقض آشکار تفاهم آتش‌بس ۲۰۰۳ است.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه خود آورده است که هدف قرار دادن غیرنظامیان مغایر با حقوق بشر و قوانین بشردوستانه است. پاکستان از هند خواسته است، به آتش بس احترام بگذارد، حادثه را بررسی و صلح را در امتداد خط کنترل حفظ کند.

به گزارش وبگاه «ایندیا تودی» ارتش هند اعلام کرده که سه فرد مسلح پاکستانی جمعه شب زمانی که می‌خواستند مخفیانه از آن سوی منطقه وارد خاک هند شوند، توسط نیروهای امنیتی هدف گلوله قرار گرفتند.

«عمران خان» رئیس حزب «تحریک انصاف» پاکستان و نخست وزیر سابق این کشور به تازگی در گفت‌وگو با اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» مدعی شد که «قمر جاوید» فرمانده ارتش پاکستان  به او گفته، نیروهای مسلح پاکستان برای جنگ با هند مجهز و آماده نیستند.

هند و پاکستان از لحاظ نظامی به شدت با هم رقابت دارند. پاکستان قصد خرید جنگنده‌های جدید «اف-۱۶» را دارد. نیروی هوایی هند  نیز در قالب یک طرح در حال برنامه ریزی برای خرید ۱۱۴ جنگنده است که ۹۶ فروند آن در هند ساخته و ۱۸ فروند دیگر از یک کشور خارجی وارد می‌شود.

سوءقصد طالبان علیه مشاور نخست وزیر پاکستان

رسانه‌های پاکستان گزارش دادند، «امیر مقام»، مشاور روابط عمومی و سیاسی نخست وزیر پاکستان روز شنبه در شهر «مارتونگ» در منطقه «شانگله» استان خیبرپختونخوا، هدف سوءقصد نافرجام قرار گرفته و از آن جان سالم به در برد.

به نوشته روزنامه «پاکستان تودی»، امیر مقام هنگام این سوءقصد به شهر زادگاهش رفته بود تا دفتر «اداره ثبت و پایگاه داده ملی» پاکستان در این شهر را افتتاح کند.

روزنامه «دان» پاکستان نوشت، گروه «تحریک طالبان» پاکستان مسئولیت این ترور ناموفق را بر عهده گرفته است.

چند شبه نظامی هنگامی که کاروان همراه خودروی امیر مقام در مسیر عزیمت به محل افتتاح دفتر بود به روی آن آتش گشودند.

این مشاور نخست وزیر پاکستان گفت، در سال ۲۰۱۴ نیز در همین محل هدف یک انفجار انتحاری قرار گرفته بود.

پلیس پاکستان در پی این حمله، عملیات جستجویی را در منطقه به اجرا گذاشت.

«شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در واکنش به سوءقصد علیه خود گفت: «پاکستان تنها با مهار تروریسم می‌تواند به اهداف توسعه خود دست یابد.»

گروه تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای ادعا کرد، حمله علیه این مشاور نخست وزیر پاکستان با «مین‌گذاری» اجرا شده؛ اما این حمله شکست خورده است.

چندی پیش، پاکستان صحنه نا آرامی‌های سیاسی بود؛ دستگیری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق جرقه این ناآرامی‌ها را زد و اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد. خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین تن و جراحت صدها تن  انجامید و در نهایت دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

لغو سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خاورمیانه

 شامگاه شنبه، منابع غربی، از لغو سفر «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به منطقه غرب آسیا (فلسطین اشغالی و اردن) خبر دادند.

به نوشته «رویترز»، دفتر ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که میلی سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به غرب آسیا در روز شنبه را به‌ دلیل تحولات و ناآرامی‌های روسیه لغو کرده است.

سخنگوی میلی همچنین از تماس تلفنی این مقام نظامی آمریکا با «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین و گفت‌وگو درباره وضعیت روسیه و عملیات نظامی ویژه صحبت کرد.

زالوژنی در بیانیه‌ای گفت: «ما در مورد وضعیت تمام بخش‌های خط مقدم [جنگ با روسیه] گفت‌وگو کردیم. من از اقدامات آفندی و پدافندی واحدهای خود صحبت و خاطرنشان کردم که عملیات تهاجمی طبق برنامه ادامه دارد.»

طبق این گزارش، فرمانده ارتش اوکراین همچنین به نیازهای نیروهای این کشور به تسلیحات خاص و دستگاه‌های پاکسازی مین اشاره و از حمایت‌های آمریکا به کی‌یف قدردانی کرد.

به نوشته رویترز، طرفین همچنین توافق کردند به تماس‌ها ادامه داده و تعامل فعالانه داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۸
پوتین با عقب نشینی که در برابر گروه نظامی واگنر کرد و تضمین داد که در برابر تمرد انها سکوت کند دیگر تمام شد. تنها دلیلی که پوتین مجبور شد متمردین واگنر را عفو کند این حقیقت محض هست که توان ان را ندارد. اگر بخواهد نیروی حرفه ای واگنر و سایر منتقدین را سرگوب کند جداقل نیاز به بسیج ۲۰۰ هزار نیروی جدید دارد. خیلی ساده با کاهش شدید درامد نفت و گاز روسیه به یک سوم و بسیج ۴۰۰ هزار نیرو در اکراین توانش را ندارد. سرنوشت بدی پیدا کرد و هر روز که بر ادامه سیاست شکست خورده ادامه جنگ در اکراین پافشاری کند شدت ضعف روسیه و سقوط روحیه مردم و ارتش ان عظیم تر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
ملت جو گیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بدون جانبداری و غلبه احساسات ، واقعیت اینه که پوتین یک نیروی با تجربه امنیتی و یک سیاست مدار کهنه کاره و اگر جریانات بعد از فروپاشی شوروی و به قدرت رسیدن یلتسن و بعد پوتین را مرور کنید متوجه می شوید که این مرد یک سیاستمدار امنیتی با تجربه است که از سخت ترین بحرانها سر برآورده و هر حرکتی که انجام میده با تفکر و دوراندیشی و با زاویه دید امنیتی است
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بدجور ضایع شدی برگ چنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
کانادایی دیوانه چرت و پرت ننویس
دیروز بالگرد ها و جنگنده های روس قوای زرهی واگنر رو قلع و قمع ساختند
واگنر هم مثل س.ترسید و تسلیم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
۱۱:۲۰
اگر واگنر تسلیم شد چرا مثل یک خائن یا مجرم باهاش برخودر نشد؟ چرا به درخواستش عمل کردن؟
واگنر هدفش گرفتن زهر چشم بود ک با قاطعیت گرفت
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تو حتی نمی دونی واگنر هزار برابر تندرو تر و ضد غربی تر از پوتینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
آشپز واگنر هم فرار کرد به بلاروس
.
دیگر الان برای همه دنبا حتی دوسنان قبلی پوتین مشخص شد که پوتین قمار اکراین را باخته و هیچ اینده ای ندارد و از همین امروز شروع به فاصله گرفتن از او میکنند. حتی لوکاشنگو و کیم. حتی چین و هند نیز شروع به محدود کردن خرید نفت و گاز خود ار روسبه خواهند کرد چون منوجه شدند پوتین دیگر نیروی کافی برای جنگ در اکراین و در همان زمان سرکوب ارتش سی هزار نفره واگنر و تضمین ثبات داخلی در روسیه را نداره و هر زمان ممکن هست امنیت انرژی چین و هند با اتکا بیش از حد بر روسیه از بین بره. پوتین اگر شجاعت اخلاقی برگشت از سیاست شکست خورده خود در اکراین را نداشته باشد او را تمام شده در نظر بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چرا باخته؟
خاک روسیه دست اکراین افتاده و یا تورم کمرشکنی دامن اقتصاد روسیه را گرفته
بهترین کار را پوتین کرد او با سیاست تمام چنگ جویان چند ملیتی گروه واگنر را از دست نداد و دوباره آنها را به خط مقدم خواهد فرستاد تا به جای اینکه توسط ارتش روسیه تار و مار شوند در جنگ با اکراین و کشتن نظامیان اوکراینی اینها هم کشته شده و فرسوده شده و از میدان خارج شوند.
پریگوژین هم به امریکا و یا اروپا فرستاده نشد بلکه به بلاروس رفته و تحت کنترلخود روسیه خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
از رو نرید و همینطور به توهم بافی ادامه بدید برای حالتون خوبه >
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
یک برگ چنار خیط شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چی شد کانادایی از خجالت و بی آبرویی که این قدر ضایع شدی افتادی به هزیان گفتن؟
واگنر تسلیم شد؟ از ارباب بایدن مفنگی چه خبر؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تو حتی نمی دونی واگنر هزار برابر تندرو تر و ضد غربی تر از پوتینه
روسیه به چه خفتی افتاد که ممکنه مثل عراق بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اصلا نخوندی چی گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
روسیه یک روزه مقابل شورشیان واگنر پیروز شد
هشدار رو باید به ایران بدی که ماشالله از موازی گذشته راه راه شده دیگه ، برای هر موضوعی 60 تا ارگان و نیرو وجود داره
همه هم از جیب ملت بدبخت ارتزاق می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
عراق شورش نخواهد شد خیالت راحت
مایه تاسف است که برخی از هموطنان با اینکه در سیاسی ترین کشور دنیا زندگی میکنند انقدر در تحلیل اوضاع تعطیلند ، دیروز چه غوغای به پا کرده بودند !!!! پوتین بابای .....از این توهمات .....
برق آدم بگیره جو نگیره ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
این فقط یه ضرب شصت بود و گرا برای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بحث جوگیری نیست همه میدونن اینها سیاست و بازی است ولی مردم بینوا ما خسته از سیاستها های تکراری دروغین مسولین وفضای مرده و سرد جامعه هستند وضعین اقتصادی هم پمپاژ ناامیدی و خستگی مردم هست حالا اگر با این خبرها دلخوش میشن و مهیج حتی اگه یک رو زهم بتونن به‌واسطه خبر و اتفاقی غمها و مشکلاتشون فراموش کنن خوبه دیگه
چی تابناک موضع نداری در خصوص روسیه جو سازی کنی و شانتاژ کنی ؟؟؟؟؟؟ چهار تا آدم ساده دل رو دنبال خودت بکشی این ور و اون ور ؟؟؟؟
عجب سکوت رادیی بر قراره ؟؟؟ جو گیرها هنوز در خوابند .
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
جو گیر نشدیم . نکنه شما ترسیدید. همه میدانستیم که اینجوری میشه و مهم
انشقاق بود که عمق اون مشخص شد
قرار بود اکراین چند روزه فتح بشه ؟ :)
بقول اکبر عبدی تو اخراجی ها :
ما عکس یادگاری مون را گرفتیم.تمام .در ضمن مردم اینقدر بدبختی دارن که حوصله دنبال کردن این چیزا را ندارن. حرکتی دیروز انجام شد و ما کیف کردیم.
همه که مثل شما پا بجفت کامنت به دست و مجری و دریافت کننده ساندیس نیستن
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
جوگیرها در حال عزادارین :)))
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
!تو چرا اینقدر ذوق مرگ شدی پوتینی اصیل
ذوق و شوق کدخدا پرستان به نصف روز هم نرسید!!
حالا جالب هست آمریکا اینقدر روی این گروه حساب باز نکرده بود که این جماعت ساده لوح ایرانی باز کرده بودن که فکر کردن روسیه نابود می شود
مخیله خود را باز کنید و از هر شنیدن و دیدن دوری کنید تا اینطور ناشیانه رودست نخورید
احتماِا جنگ اوکراین و روسیه به پایان نزدیک می‌شود با آشکار شدن ضعف روسیه و در صورت ادامه جنگ فروپاشی حاکمیت آن باید بازی و سناریوئی طراحی می شد تا با عقب نشینی روسیه اقتدار جهانی آن کشور زیر سوال نرود . به بهانه جلوگیری یا چیزی شبیه آن ارتش روسیه عقب‌نشینی خواهد کرد و پایان نمایش
ناتوی به رهبری آمریکا با نصب سامانه های موشکی در مرزهای اوکراین و وعده پیوستن این کشور به پیمان نظامی شان باعث تحریک پوتین و آتش افروزی در شرق اروپا و ویرانی و آوارگی مردم کشوری ثالث (اوکراین) شد.
آیا این بار رزمایش های مشترک آمریکا با تایوان در آب های شرقی به قصد مهار قدرت سیاسی - اقتصادی چین باعث ایجاد تنش بین چین و تایوان (شبه جزیره و استان خودمختاری از چین که سازمان ملل این خودمختاری را قبول ندارد) و بحران آفرینی دیگری در شرق آسیا خواهد شد؟
آمریکا بر اساس نظام سرمایه داری با درگیری کشورهای قدرتمند جهان (روسیه و چین ) با پاره های خودشان (منظور اوکراین که زمانی جزء خاک روسیه بود و تایوان که شبه جزیره ای خودمختار از چین است) و ایجاد تفرقه بین کشورهای ثروتمند دنیا از طریق رسانه های اطلاعاتی کذایی شان، سعی در مهار این کشورها و بالا بردن نفوذ اقتصادی - سیاسی خود در دنیا دارند، سیاستی غلط که تاوان آن را مردم اوکراین و تایوان و سایر کشورها منجمله عراق با آوارگی و ویرانی کشورهایشان باید بدهند.
بر کشورهای عضو سازمان ملل است که جلوی چنین سیاست های غلطی را گرفته و جهانی را که امروز بیش از همه چیز به نظم و ثبات نیاز دارد به مدار صلح و آرامش برگردانند و تنها راه حل آن ایستادگی در برابر سیاست های غلط و منفعت طلبانه آمریکا است که هر روز کشوری را وارد مناقشه و درگیری جدیدی می کند تا با نفوذ سیاسی خود به منافع اقتصادی اش دست یابد، که چنین سیاستی اگر ادامه پیدا کند در طولانی مدت به ضرر تمام دنیا تمام خواهد شد.
آیا عراق، افغانستان، اوکراین و شاید تایوان امروز و ویتنام، لیبی، شیلی، مکزیک و ... گذشته باید طعمه جنگ افروزی آمریکا شوند و مردمان بی گناهشان کشته و زیر ساخت هایشان ویران شود تا آمریکا به اهداف اقتصادی خود دست یابد؟ پس کجاست عدالتی که کشورهای سازمان ملل از آن دم می زنند؟ کجاست حقوق بشری که کشورهای غربی با آن گوش عالم و آدم را کر کرده اند؟ ولی در عمل فقط به فکر منفعت اقتصادی خود هستند و اگر منافع اقتصادی آن ها تامین شود هیچ ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند که نیستند.
چی شد تابناک دیروز کاربر های سایتت خیلی جوگیر و مشغول دروغ سرایی بودند
غربگدا های طرفدار بایدن مفنگی امروز ساکت هستند؟
شهروندان ایران در هر موضوعی که به نفع شهروندان باشد مشارکت کزده نظر میدن درباره روسیه حجاب دولت داخل فرادولت و ... شهروندان همیشه اگاهانه وارد می شوند و اتحادشان مشهود است اینکه از هر ابزار و روش ممکن برای ارسال پیام استفاده می کنند هم خوب است و اینکه چرا ریسک نمیکنند هم جای بحث دارد چون کلمه مردم هم متاسفانه مصادره شده از شهروندان استفاده میکنم
یکسری واقعان متوهم هستند و بخاطر این توهم هذیان هم می گویند پوتین کجا شکست خورده ابن زلنسکی بیچاره که تمام پول اروپایی ها و امریکایی ها را دود هوا کرده که کشور را باخته و ضد حمله اش با شکست روبرو شده و برای دوری از هذیان اول باید از توهم خارج شوید .
پوتین ما ملت ایران را به دامادی خودت قبول کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
چرت و پرت ننویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
اگه من پررویی شما رو داشتم الان رییس ناسا می بودم
پوتین ما ملت ایران را به دامادی خودت قبول کن.
فعلا گویا قرار است زلنسکی داماد پوتین بشود.
خدایا به ما یاد بده که تحمل شنیدن حرف مخالف خود را داشته باشیم....چرا این همه برخورد نوام با بی احترامی؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی