بازدید 3166

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با پوتین

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه شنبه شب در تماسی تلفنی آخرین تحولات مسکو پس از شورش گروه واگنر علیه دولت روسیه را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 25 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ترکیه، اردوغان و پوتین در این گفت وگوی تلفنی به بررسی آخرین تحولات مسکو پس از آغاز شورش مسلحانه گروه واگنر علیه دولت روسیه پرداختند.

در این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهور ترکیه در این تماس تلفنی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای انجام هر چه سریع‌تر حل و فصل مسالمت‌آمیز حوادث در روسیه، بر اهمیت انجام اقدامات لازم در این زمینه با تکیه بر عقل سلیم تاکید کرد.

این بیانیه تاکید می‌کند که هیچ‌کس نباید در مواجهه با وضعیت روسیه اقدامی انجام دهد.

بر اساس این بیانیه، اردوغان به همتای روسی خود گفت: از این نظر، ما به عنوان ترکیه آماده هستیم تا سهم خود را انجام دهیم تا حوادث به شیوه‌ای آرام و مسالمت آمیز حل و فصل شوند.

پوتین روز شنبه پس از عبور جنگجویان گروه واگنر از مرز اوکراین و بازگشت آنها به سمت روسیه و ورود به شهر روستوف، یوگنی پریگوژین رئیس واگنر را به خیانت متهم کرد.

یوگنی پریگوژین بنیانگذار شرکت خصوصی نظامی واگنر نیروهای روسیه را به حمله به جنگجویان این گروه متهم کرد، ادعایی که مسکو آن را رد می‌کند.

پریگوژین در ماه‌های اخیر بارها وزارت دفاع روسیه و سرگئی شویگو وزیر دفاع را به عدم تامین تسلیحات کافی برای این گروه شبه نظامی متهم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی