بازدید 2433

قالیباف: اصناف نقش برجسته‌ای در مسائل کشور دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش اصناف در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بسیار برجسته و درهم تنیده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 24 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا محمدباقر قالیباف صبح امروز (شنبه) در همایش روز ملی اصناف که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، بیان کرد: با نگاه به تاریخ می بینیم که هر زمانی که از اصناف حرفی زده می‌شود نقش آنها در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بسیار برجسته و درهم تنیده است و نقش چند ساحتی دارند.

وی افزود: اولین وطیفه ما این است که شکر این نعمت را بجا بیاوریم اما اقرار می‌کنم که ما نتوانسته ایم از این ظرفیت به تمام معنا، مردمی و روی پای خود ایستاده و قدرت حل مساله داشتن، استفاده کنیم.

قالیباف در ادامه ضمن تبریک روز ملی اصناف گفت: شما فرمانده‌های عرصه اقتصادی کشور هستید.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای حوزه اصناف یادآور شد: کمتر کسی است که قدر زحمات شما را نداند و کسانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشته اند، نقش اصناف در دوران دفاع مقدس را به خوبی می‌دانند. اصناف در موقعیت های مختلف مانند جنگ، مناطق جنگی و ساخت و تعمیر ادوات و آمبولانس‌ها زیر آتش دشمن نقش مهمی داشتند و این روحیه شهادت طلبی اصناف در دوران جنگ قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف در دوران پیروزی انقلاب و بعد از آن و دوران دفاع مقدس و مهمتر از همه در دوران تحریم های ظالمانه نطام استکباری نیز نقش مهمی داشتند، گفت: همچنین نقش آنها در دوران کرونا نیز مشهود است که این موارد از ویژگی‌های منحصر بفرد این حوزه است.

وی خطاب به اعضای اصناف حاضر در همایش افزود: این موارد مایه افتخار دنیا و آخرت شما است و همچنین بار سنگینی را نیز بر دوش شما گذاشته است که باید قدر بشناسیم و شکر این نعمت بجا آورید که مهمترین آن این است که بتوانید خدمات صادقانه‌ای برای مردم ارائه کنید، بنابراین باید با مردم و جامعه مدارا کنید و مشکلات سر راه مردم و کشور را در کنار یکدیگر رفع کنیم.

قالیباف در ادامه بیان کرد: امروز در هر جلسه ای که حضور داریم همیشه از مشکلات بحث می کنیم و از تشخیص و حل و توان حل آن مسائل بحث نمی کنیم. در جلسات می گویم که در اوایل دهه ۷۰ نیز همین مباحث و موضوعات را داشتیم اما در دهه جدید دیگر جای این مباحث نیست.

رئیس مجلس افزود:  وقتی از اقتصاد حرف می زنیم مقام معظم رهبری می فرمایند باید حکمرانی در عرصه اقتصاد را مردمی سازی کنیم و مردمی تر از حوزه اصناف بخشی نیست. در این رابطه همه ما مقصریم و هم دوستان در اصناف، چرا که روابط دقیق ساختاری با هم برقرار نمی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست