بازدید 197596
با تحولات و تنش داخلی در روسیه/ در حال به روزرسانی

دستور رئیس واگنر به نیروهایش برای بازگشت به پایگاه ها و توقف درگیری ها/ پوتین: خیانت داخلی در روسیه رخ داده است/ پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم

از شب گذشته تحولات داخلی در روسیه توجهات بین المللی را به خود جلب کرد؛ جایی که ارتش روسیه به گروه نظامی واگنر که پیش از این همراه با روسیه در جنگ علیه اوکراین حضور داشت، حمله کرد و در پاسخ رئیس این گروه به ارتش روسیه اعلام جنگ کرد و خواستار برکناری فرماندهان ارشد نظامی روسیه و از جمله وزیر دفاع شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 24 June 2023

فرمانده واگنر: روستوف را می گیریم و به سمت مسکو حرکت می کنیم+ فیلم/ پوتین: خیانت داخلی در روسیه رخ داده است/ پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم/ آغاز حمله نیروهای امنیتی روسیه به مقرهای واگنر+فیلم/ ساقط کردن بالگرد ارتش روسیه توسط گروه واگنر

بین الملل تابناک: از شب گذشته تحولات داخلی در روسیه توجهات بین المللی را به خود جلب کرد؛ جایی که ارتش روسیه به گروه نظامی واگنر که پیش از این همراه با روسیه در جنگ علیه اوکراین حضور داشت، حمله کرد و در پاسخ رئیس این گروه به ارتش روسیه اعلام جنگ کرد و خواستار برکناری فرماندهان ارشد نظامی روسیه و از جمله وزیر دفاع شد.

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۲۱:۴۳

 

حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، در گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات مربوط به وضعیت ایجاد شده در مناطقی از روسیه را مورد رایزنی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی با حمایت از حاکمیت قانون در همه کشورها از جمله کشور همسایه و دوست روسیه و انتقاد از هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورها، شرایط داخلی روسیه را یک موضوع کاملا داخلی تلقی و اظهار اطمینان کرد که کشور روسیه از این مرحله عبور خواهد کرد.

سرگئی لاوروف نیز با اشاره به اظهارات رئیس جمهور روسیه، بر اعمال کامل حاکمیت قانون بر تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد و افزود، روسیه به سرعت از این وضعیت عبور می کند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه ضمن ارزیابی روابط سطح بالای دوکشور، بر پیگیری توافقات دوجانبه تاکید کرد.

دستور رئیس واگنر به نیروهایش برای بازگشت به پایگاه ها و توقف درگیری ها
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۲۱:۳۹

سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس گزارش داد، پریگوژین پیشنهاد لوکاشنکو برای توقف جنبش واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت.

سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو اعلام کرد که در حال حاضر پیش‌نویس گزینه قابل قبولی برای حل و فصل وضعیت گروه "واگنر" با ضمانت‌های امنیتی برای مبارزان آن وجود دارد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری بلاروس، گفت‌گوی لوکاشنکو با پریوگوژین با هماهنگی ولادیمیر پوتین انجام شد است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که یکی از نکات توافق با واگنر، انجام برخی تغییرات در وزارت دفاع روسیه بوده است.

پس از این توافق،  رئیس گروه واگنر در پیامی صوتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، به نیروهای خود دستور داد با هدف جلوگیری از خونریزی، به پایگاه‌های خود بازگردند.

وی در این پیام گفت در حالی که 200 کیلومتر با پایتخت فاصله داریم، تصمیم گرفتیم که جلوی ریخته شدن خون روس‌ها را بگیریم و به پایگاه‌های خود بازگردیم.

نشست اضطراری دولت بایدن درباره تحولات روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۸

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از منابع نزدیک به دولت بایدن روز شنبه به وقت محلی گزارش گزارش داد: مقامات سراسر دولت آمریکا جمعه شب جلسات اضطراری را برای ارزیابی وقایع در روسیه تشکیل دادند.

سی ان ان تصریح کرد: این تحولات به قدری سریع رخ داد که مقامات آمریکایی و اروپایی را غافلگیر کرد.

همچنین یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که مقامات آمریکایی روز شنبه به جو بایدن رییس جمهور این کشور در مورد تحولات در روسیه توضیح داده اند.

واکنش های بین المللی به حوادث داخلی روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۲

ترکیه، چچن و بلاروس: حامیان روسیه

در ابتدای این درگیری و امروز دو کشور موضع مشابهی از حمایت را درباره تحولات روسیه اعلام کرده‌اند که اولین آن‌ها جمهوری چچن و دومی نیز بلاروس بود؛ ساعاتی قبل ترکیه نیز به جمع حامیان پیوست. براساس گزارش‌های رسانه‌ای، «رمضان قدیروف»، رئیس جمهوری چچن اعلام کرد: نیروهایش آماده بودند تا در خنثی کردن شورش پریگوژین کمک کنند و در صورت لزوم از روش‌های خشن استفاده کنند.

قدیروف، به عنوان یکی از متحدان پوتین، افزود که هر آنچه در حال رخ دادن است خنجر از پشت و یک قیام واقعی نظامی است. وی ادامه داد: بارها و بارها گفته‌ام که جنگ مکان مناسبی برای برجسته کردن اختلافات شخصی و حل اختلافات پشت سرمان نیست.

رئیس جمهوری چچن، مبارزان روسی را مورد خطاب قرار داده و از آن‌ها خواست در دام تحریک نیفتند. او خطاب به شورشیان گفت: «مهم نیست که چه اهدافی را تعیین کرده‌اید و چه وعده‌هایی به شما داده شده است؛ دقیقاً اکنون امنیت و وحدت جامعه روسیه بالاتر از هر ملاحظه دیگری است».

بر اساس خبری که در کانال رسمی ریاست جمهوری بلاروس در پیام‌رسان تلگرام منتشر شد، دومین کشور حامی از مسکو، بلاروس بود؛ که پوتین با «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور این کشور تماس گرفته و درباره وضعیت و تحولات اخیر روسیه گفت‌وگو کرد.

لوکاشنکو در این تماس، حمایت خود را از پوتین در مواجهه با شورش واگنر اعلام کرد. کاخ کرملین همچنین اعلام کرد که پوتین با روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان نیز تلفنی گفت‌وگو کرده اما جزئیات بیشتری از این گفت‌وگوها ارائه نداد.

شورای امنیت بلاروس هم بعد از این رایزنی‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما متحد روسیه بودیم و هستیم و نمی‌توانیم از حوادثی که در این کشور رخ می‌دهد جدا بمانیم.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه هم ساعتی پیش از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در خصوص تحولات مسکو خبر داد. خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق اعلام کرملین نوشت: اردوغان طی گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، حمایت کامل خود را از اقدامات رهبری روسیه در پی تلاش برای شورش مسلحانه در این کشور اعلام کرده است.

واشنگتن و لندن: نگرانی همراه با هماهنگی

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در توییتی در واکنش به تحولات اخیر روسیه اعلام کرد که امروز با وزرای خارجه گروه هفت و «جوزپ بورل»، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت جاری در روسیه گفت‌وگو کرده است. وی تصریح کرد که ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در هماهنگی نزدیک خواهد بود. 

شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش های خارجی اعلام کرد که واشنگتن تحولات اوضاع روسیه را زیر نظر دارد و در این خصوص با متحدان خود رایزنی خواهد کرد. شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا همچنین به نقل از منابعی اعلام کرد که کاخ سفید به‌طور فعالانه اوضاع را در داخل روسیه رصد می‌کند؛ «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هم در جریان اوضاع داخل روسیه قرار گرفته است.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که «آدام هاج»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: ما اوضاع را رصد می‌کنیم و با متحدان و شرکای خود درباره این تحولات مشورت خواهیم کرد. مقامات دیگری از کاخ سفید اذعان کرده‌اند که به نظارت دقیق بر آنچه که در داخل روسیه رخ می‌دهد ادامه داده و آن‌ها تا زمانی که مشخص شود دقیقاً بین پوتین و پریگوژین چه می‌گذرد، مراقب اوضاع هستند.

وزارت دفاع انگلیس هم امروز با اذعان به اینکه «کشور روسیه با بزرگترین چالش امنیتی خود در چند وقت اخیر مواجه است»، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «طی ساعات آینده، میزان وفاداری نیروهای امنیتی روسیه و به ویژه گارد ملی روسیه برای تعیین مسیر این بحران بسیار مهم خواهد بود».

رسانه‌های انگلیسی با حمایت ضمنی از این شورش، اعلام کردند که نیروهای واگنر از بخش‌هایی از اوکراین که تحت کنترل روسیه است به حداقل دو نقطه در روسیه رفه‌اند و تقریباً مطمئن هستند که این گروه سایت‌های امنیتی کلیدی در روستوف، از جمله ستادی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین را مدیریت می‌کند، اشغال کرده است.

در ادامه این گزارش‌ها که از پیشروی نیروهای شورشی واگنر تا مسکو حمایت می‌کنند، موضع وزارت دفاع انگلیس آمده است. این وزارتخانه اعلام کرده «با وجود شواهد بسیار محدودی مبنی بر درگیری بین واگنر و نیروهای امنیتی روسیه، این احتمال وجود دارد که برخی از نیروهای ارتش نجنگیده، به واگنر ملحق شده باشند».

وزارت خارجه انگلیس که نسبت به خطر درگیری در سراسر روسیه و سفر به این کشور هشدار داده، اعلام کرد: «گزارش‌هایی از تنش نظامی در منطقه روستوف و خطر ناآرامی‌های بیشتر در سراسر کشور وجود دارد. علاوه بر این، احتمال کمبود پروازهای بازگشت به بریتانیا هم قویاً وجود دارد».

پاریس، برلین و رم: تمرکزها همچنان بر حمایت از کی‌یف

کاخ ریاست جمهوری فرانسه، الیزه هم واکنش نشان داده و اعلام کرد که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از نزدیک اوضاع روسیه را دنبال می‌کند. الیزه در گزارشش افزود که «تمرکز ما بر حمایت از اوکراین است».

سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت آلمان نیز به نوبه خود به رسانه‌های این کشور اعلام کرده که دولت صدراعظم «اولاف شولتز» از نزدیک وضعیت روسیه را زیر نظر دارد. وزارت خارجه آلمان همچنین به مسافران توصیه کرده تا به دلیل حوادث روسیه تا اطلاع ثانوی از سفر به روستوف و مناطق اطراف آن و حتی تردد در مرکز شهر مسکو خودداری کنند.

در ایتالیا، «جورجا ملونی»، نخست‌وزیر ایتالیا هم در موضعی خاص و با اعلام حمایت ضمنی از سرپیچی نیروهای واگنر گفت: شورش پریگوژین نشان داد که حمله روسیه به اوکراین نتیجه معکوس داشته و تبعاتش به پوتین رسیده است. دفتر ملونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به دقت تحولات روسیه را زیر نظر دارد که نشان می‌دهد چگونه تجاوز به اوکراین باعث بی‌ثباتی در فدراسیون روسیه می‌شود».

از ورشو تا ناتو: اوضاع تحت رصد است

«اندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان نیز با بیان اینکه با چند مقام کشورش در مورد وضعیت روسیه مشورت کرده است، گفت که ورشو اوضاع را زیر نظر دارد. دودا در ادامه واکنشش به تحولات مسکو خاطرنشان کرد: خصوص وضعیت روسیه صبح امروز رایزنی‌هایی با نخست وزیر و وزارت دفاع و همپیمانان انجام دادیم و به طور مستمر بر روند حوادث پشت مرزهای شرقی خود نظارت می‌کنیم.

«کایا کالاس»، نخست‌وزیر کشور استونی نیز از تقویت امنیت در مرزهای روسیه خبر داد و از شهروندانش خواست به هیچ منطقه‌ای در روسیه سفر نکنند. در حالی که یکی از سخنگوهای ائتلاف نظامی ناتو نیز تاکنون اذعان کرده که این ائتلاف در حال «نظارت بر اوضاع» در روسیه است.

دیگر نقاط جهان: احترام به حاکمیت قانون و اولویت به خویشتن‌داری

از سوی دیگر، در میان واکنش‌ها، هشدارهایی درباره ناآرامی در یکی از قطب‌های جهان و کشوری دارای زرادخانه بزرگ هسته‌ای، شنیده می‌شود که نگرانی‌ها درباره سرنوشت بقیه کشورها و سازمان‌های جهانی را منعکس می‌کنند.

«سالومه زورابیشویلی»، رئیس‌جمهور گرجستان هم که هم‌مرز روسیه و میزبان رزمایش‌های ناتو است، مدعی نظارت دقیق کشوش در مرزها شده و از بیم مهاجرت‌های احتمالی دستور تقویت بیشتر مرزهای شمالی این کشور با روسیه را صادر کرد.

وزارت امور خارجه دولت قطر هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی شدید تحولات روسیه دنبال می‌کند و خواستار رعایت حداکثر خویشتن‌داری، توسل به عقلانیت و در امان‌ماندن غیرنظامیان از عواقب درگیری‌ها است.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم، این رویداد را موضوع داخلی روسیه دانست و تاکید کرد که ایران از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کند.

کنعانی: ایران از حاکمیت قانون در روسیه حمایت می‌کند
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۸:۴۲

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اتفاقات اخیر در روسیه را موضوع داخلی این کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت قانون در فدراسیون روسیه حمایت می‌کند.

حمله بالگردهای روسیه به نیروهای واگنر
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۸:۳۸

 خبرگزاری رویترز گزارش داد: بالگردهای ارتش روسیه به ستون نیروهای مسلح واگنر که با خودروهای نفربر و دست کم یک تانک بر روی یک کامیون در حال گذر از شهر وروژنه بودند، شلیک کردند. این شهر تقریبا در میانه‌های بزرگراه هزار و ۱۰۰ کیلومتری روستوف به سمت مسکو است.

بلاروس: متحد روسیه باقی خواهیم ماند
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۸:۰۴

شورای امنیت بلاروس امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مینسک متحد روسیه باقی خواهند ماند و اختلافات داخلی هدیه‌ای برای کشورهای غربی است.

 بیانیه شورای امنیت بلاروس در پاسخ به شورش گروه واگنر در روسیه منتشر شده است.

به دنبال شکل گیری تنش‌ها میان این گروه شبه نظامی و ارتش و وزارت دفاع روسیه، رسانه‌های غربی تلاش کردند تا با استفاده از روش‌های مختلف از جمله بزرگنمایی وقایع و استناد به منابع نامعتبر، رویدادهای داخلی روسیه را هم راستا با منافع سیاسی غرب بازگو کنند.

کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه امروز اعلان داشت که به منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی احتمالی در شهر مسکو، وضعیت عملیات ضد تروریستی اعلام شده است.

پیش بینی مشاور زلسنکی از تنش ها در روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۳:۵۵

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که ساعاتی پیش در واکنش به تحولات اخیر در روسیه و دعوت یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به روسیه برای شورش علیه مسکو، در تازه‌ترین واکنش توییتری مدعی شد که ظرف ۴۸ ساعت آینده در روسیه انتقال قدرت صورت خواهد گرفت.

پودولیاک مدعی شد: ۴۸ ساعت آینده شرایط جدید روسیه را مشخص خواهد کرد. یا یک جنگ داخلی تمام‌عیار یا انتقال صلح‌آمیز قدرت یا یک فرجه کوتاه پیش از شروع مرحله بعدی سقوط رژیم پوتین.

وی افزود: حالا تمام بازیگران احتمالی طرف خود را انتخاب کرده‌اند و سکوت «مقامات ارشد و صاحب نفوذ» تا اینجای کار کَرکننده است...

واکنش‌های بین‌المللی به تحولات داخلی روسیه
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۳:۵۳

کشورهای غربی در بیانیه‌های جداگانه ای اعلام کردند که تحولات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنند، از طرفی رئیس جمهور بلاروس نیز در تماس با پوتین در جریان آخرین تحولات این کشور قرار گرفت.

به گزارش شبکه سی ان ان، مسئولان کاخ سفید اعلام کردند که ایالات متحده اتفاقات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کند و اوضاع به اطلاع بایدن رسیده است.

در همین حال، مسئولان کی‌یف مدعی شدند این اتفاقات را تنها شروع بحران روسیه می‌دانند.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین در توییتر نوشت: «شکاف بین نخبه روس بسیار عمیق و واضح است. تظاهر به اینکه همه چیز تحت کنترل است، فایده‌ای ندارد.»

وزارت دفاع بریتانیا اما اتفاقات جمعه شب روسیه را «بزرگترین چالش» روسیه در دوران جدید برشمرد و افزود: «وفاداری نیروهای روسیه به‌ویژه گارد ملی این کشور، تعیین کننده است.»

رئیس جمهور بلاروس هم در تماسی با پوتین، تحولات این کشور را جویا شد. دفتر ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که پوتین، لوکاشنکو را در جریان امور قرار داده است.

دولت فرانسه نیز همچون ایالات متحده این‌گونه اظهار نظر کرد که «رئیس‌جمهور ماکرون، اتفاقات روسیه را از نزدیک دنبال می‌کند.» کاخ الیزه افزود: «تمرکز ما همچنان بر روی پشتیبانی از اوکراین معطوف است.»

رئیس جمهور لهستان هم اظهار داشت که با نخست‌وزیر و وزیر دفاع خود در مورد تحولات روسیه گفتگو کرده و ورشو تحولات را از نزدیک دنبال می‌کند.

آندری دودا افزود: «اتفاقاتی که در پشت مرزهای شرقی ما در جریان است را به دقت دنبال میکنیم.»

سخنگوی دفتر رسانه‌ای دولت آلمان نیز اعلام کرد که صدر اعظم آلمان، در جریان امور قرار گرفته و ما تحولات دیشب و امروز روسیه را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وزرای خارجه سوئد و استونی نیز هرکدام در پیام هایی جداگانه اعلام کردند که این تحولات مهم را از نزدیک زیر نظر دارند. در همین حال وزارت خارجه ایتالیا نیز به شهروندان خود که در روسیه حضور دارند، هشدار داد.

مدودف: تفرقه و خیانت فاجعه جهانی ‌به بار می‌آورد
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۳:۵۱

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که تفرقه و خیانت به بزرگترین فاجعه، یک فاجعه جهانی ختم خواهد شد، اما مقامات روسیه اجازه نمی دهند این اتفاق بیفتد و دشمن شکست خواهد خورد.

 دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در تلگرامی نوشت: اکنون مهمترین چیز برای شکست دادن دشمن خارجی و داخلی که تشنه پاره پاره کردن سرزمین مادری ماست، برای نجات کشورمان، جمع شدن در اطراف رئیس جمهور، فرمانده عالی نیروهای مسلح کشور است.

وی افزود: شکاف و خیانت - راهی به سوی بزرگترین تراژدی، یک فاجعه جهانی خواهد بود. ما اجازه نمی دهیم. دشمن شکست خواهد خورد! پیروزی از آن ما خواهد بود!

قدیروف: پریگوژین به پوتین خیانت کرد/ آماده سرکوب واگنر هستیم
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۳:۰۹

 رمضان قدیروف، رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن با اشاره به شورش ارتش خصوصی واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین، گفت که سربازان چچنی آماده‌اند تا واگنر را سرکوب کنند.

قدیروف پس از تحولات امروز(شنبه) در روسیه و دعوت پریگوژین به شورش مسلحانه علیه مسکو را «از پشت خنجر زدن و خیانت» توصیف کرد.

وی که از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود، همچنین تاکید کرد که نیروهای تحت فرمان وی آماده‌اند تا به سرکوب این شورش کمک کنند.

ساقط کردن هواپیما و بالگرد ارتش روسیه توسط واگنر
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۳:۰۸

گروه واگنر مدعی شد که در جریان درگیری امروز با ارتش روسیه، یک فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای باربری مسکو را سرنگون کرده است.

فرمانده واگنر: روستوف را می گیریم و به سمت مسکو حرکت می کنیم+ فیلم/ پوتین: خیانت داخلی در روسیه رخ داده است/ پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم/ آغاز حمله نیروهای امنیتی روسیه به مقرهای واگنر+فیلم/ ساقط کردن بالگرد ارتش روسیه توسط گروه واگنر

مسکو دستور بازداشت پریگوژین را صادر کرد
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۱:۴۴

مسکو با اعلام صدور دستور بازداشت پریگوژین، رهبر واگنر، به اعضای این گروه ضمانت امنیتی داد تا به مواضع خود برگردند.

به گزارش گاردین، وزارت دفاع روسیه به اعضای واگنر گفت: شما فریب خوردید و به ماجراجویی جنایتکارانه کشیده شدید.

در این بیانیه آمده است: ما مبارزان گروه‌های "واگنر" PMC را خطاب قرار می‌دهیم. شما فریب کار جنایتکارانه پریگوژین و شرکت در یک شورش مسلحانه را خورده‌اید. بسیاری از همرزمان شما از چندین واحد قبلاً به اشتباه خود پی برده و درخواست کمک کرده‌اند تا سالم به منطقه بازگردند.

این وزارتخانه گفت: چنین کمک‌هایی از سوی ما قبلاً به همه جنگجویان و فرماندهانی که درخواست کرده بودند ارائه شده است. ما از شما می‌خواهیم که درایت بخرج دهید و در اسرع وقت با مقامات وزارت دفاع روسیه یا سازمان‌های اجرای قانون در تماس باشید. ما امنیت همه را تضمین می کنیم.

پوتین: خیانت داخلی در روسیه رخ داده است
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۱۰:۵۶

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نطق تلویزیونی به تحولات اخیر و تنش‌ها بین نیروهای گروه واگنر و ارتش روسیه واکنش نشان داد.

پوتین در ابتدای نطق تلویزیونی خود «همه شهروندان روسیه، نیروهای مسلح، نیروهای اجرایی قانون و نیروهای ویژه» را مخاطب اظهارات خود قرار داد و با اشاره به اقدامات شبه نظامیان گروه واگنر و «یوگنی پریگوژین» مدیر آن، این اقدامات را «خیانت در داخل کشور» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور روسیه تحرکات گروه شبه نظامی واگنر و اقدامات آنها را خیانت و «شورش مسلحانه» خواند و گفت: «امروز روسیه به‌ شدت برای آینده خود مبارزه می‌کند و این مستلزم رهاشدن از هر آن‌چیزی است که ما را تضعیف می‌کند. آنچه امروز با آن روبه‌رو هستیم خیانت داخلی است».

وی با اشاره به صدور دستورات لازم برای خنثی کردن سازمان دهندگان «شورش مسلحانه» فعلی در روسیه با لحنی تند هشدار داد: «ما پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم. رژیم ضد تروریستی را در مسکو و تعدادی از استان‌ها اعلام کردیم و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد».

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، از این حملات نظامی دفاع و تصریح کرد که روسیه در حال مقابله با نئو نازی‌ها در اوکراین و دشمنی غرب است.

ولادیمیر پوتین سپس با رد تحرکات گروه واگنر گفت: «ما برای حق حفظ کشور با تاریخچه طولانی مبارزه می‌کنیم. هر آن‌کس که این شورش را سازماندهی کرده است، تلاش داشته تا کشور را تسلیم کرده و آن را به جنگ داخلی بکشاند».

رئیس‌جمهور روسیه با محکوم کردن مواضع و اقدامات واگنر و مدیرش تضریح کرد: «منافع شخصی به خیانت به کشور منجر شد و ما از کشور و شهروندانمان دفاع می‌کنیم. هرگونه ناآرامی داخلی یک تهدید مرگبار برای کشور و سیلی به صورت مردم روسیه است».

وی با هشدار به سوءاستفاده دشمنان روسیه برای استفاده از تفرقه و برانگیختن جنگ داخلی در کشور هشدار داد: «اقدامات شدیدی را برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام دادیم و اوضاع در آن‌جا همچنان دشوار است. بعنوان رئیس‌جمهور روسیه هر اقدامی را برای دفاع از استقلال کشور و حفاظت از شهروندان انجام می‌دهم».

پوتین اضافه کرد: «آن‌هایی که این شورش مسلحانه را سازماندهی کردند و علیه رفقای خود در جنگ سلاح کشیدند به روسیه خیانت کردند، مسئول خواهند بود. من از آن‌هایی که این جنایت را سازماندهی کردند می‌خواهم به اقدامات خود فکر کنند و تنها راه را که بازگشت به خانه و توقف این اقدامات است، انتخاب کنند».

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه  شورش داخلی ضربه‌ای مرگبار به کشور خواهد بود، گفت: «ما اجازه تکرار چنین چیزی را نخواهیم داد و از مردم و کشور در مقابل تمامی تهدیدات محافظت خواهیم کرد».

به گفته پوتین، همه آنهایی که در تدارک شورش مسلحانه فعلی در روسیه دست داشتند، «در نهایت مجازات خواهند شد و در نهایت در برابر قانون پاسخگو خواهند شد».

وی از اعضای گروه شبه نظامی واگر و حامیانش خواست که اسلحه های خود را کنار بگذارند و از انجام «اقدامات اشتباه دست بردارند».

پوتین گفت: «به عنوان رئیس‌جمهور روسیه، فرمانده کل قوا و به عنوان شهروند روسیه هر چه در توانم باشد برای دفاع از کشور، دفاع از قانون اساسی، امنیت، جان و آزادی شهروندان روسیه انجام خواهم داد. آنهایی که این شورش مسلحانه را سازماندهی و ترتیب دادند، به روی هم وطنان خودشان سلاح کشیدند و به روسیه خیانت کردند، مسئول شناخته خواهند شد».

وی در پایان سخنرانی خود خطاب به مردم روسیه و دیگر مخاطبان داخلی و خارجی صحبت‌هایش ابراز اطمینان کرد که روسیه توانایی  غلبه بر مشکلات و خیانت فعلی داخلی در کشور را دارد.

آغاز حمله نیروهای امنیتی روسیه به مقرهای واگنر+فیلم
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۰۹:۴۳

رسانه‌های محلی روسیه گزارش کردند که نیروهای امنیتی روسیه وارد مقر شبه‌نظامیان «واگنر» در «سنت‌پترزبورگ» شدند که نشان می‌دهد عملیات جستجو برای عوامل کودتا در روسیه آغاز شده است.

خبرگزاری روسی تاس گزارش کرد که دو اتوبوس حامل نیروهای ضدشورش روسیه در نزدیکی ساختمان محل استقرار شبه‌نظامیان واگنر مستقر شده و برای آغاز عملیات نظامی علیه این گروه آماده می شوند.

تعداد بازدید : 33257

از طرف دیگر، رسانه‌های روسیه کلیپ‌های ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان واگنر آزادانه بدون آن‌که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شوند، در سطح شهر در حال حرکت هستند.

 

فرمانده واگنر: روستوف را می گیریم و به سمت مسکو حرکت می کنیم
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۰۹:۳۲

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که «یوگنی پریگوژین»، فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به روسیه که چند ماهی است به طور مکرر به مقامات ارشد وزارت دفاع این کشور از جمله سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه حمله کرده، تهدید کرده است که کنترل روستوف را به دست خواهد گرفت و اگر وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه را به وی تحویل ندهند، به سمت مسکو حرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، پریگوژین تاکید کرد: ما در مرکز فرماندهی منطقه جنوبی حضور داریم و کنترل تأسیسات نظامی در روستوف از جمله فرودگاه را به دست گرفته‌ایم.

تعداد بازدید : 33762

وی اضافه کرد: ما کنترل فرودگاه نظامی در روستوف را به دست گرفته‌ایم تا هواپیماها اقدام به بمباران مواضع ما نکنند. فرماندهان نظامی زمانیکه مطلع شدند ما به مرکز فرماندهی نزدیک شده‌ایم، از همین جا فرار کردند.

رسانه‌های نظامی روسیه خبر دادند که پریگوژین با معاون وزیر دفاع و معاون فرمانده عملیات در ستاد مشترک ارتش روسیه در روستوف دیدار می‌کند.

واسیلی گولوبف، فرماندار روستوف پیشتر اعلام کرده بود: «وضعیت کنونی نیازمند تمرکز حداکثری تمامی نیروها بر حفظ نظم و قانون است».

او گفته نیروهای پلیس و دیگر نهادهای انتظامی و نظامی در حال انجام همه اقدامات ضروری برای حفظ امنیت شهروندان و منطقه هستند. گولوبف از شهروندان روستوف خواست: «لطفا همگی آرامش خود را حفظ کنید و در خانه بمانید».

گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر، یک گروه شبه نظامی یا شرکت نظامی خصوصی با وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. مشارکت در جنگ در سوریه، عملیات نظامی در منطقه استقلال یافته دونباس و عملیات نظامی روسیه در اوکراین از جمله فعالیت‌های این گروه است.

گفته می‌شود که ده‌ها هزار نیرو برای روسیه در اوکراین می‌جنگند و بیشتر این افراد زیر نظر سازمانی به نام "گروه واگنر" فعالیت می‌کنند که به نوعی ارتش پنهان روسیه در عملیات‌ نظامی روسیه محسوب می‌شود.

ارتش خصوصی واگنر، شرکتی خصوصی است که غیر مستقیم به ارتش روسیه وابستگی دارد و از طریق استخدام داوطلبین در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.

این مجموعه شبه نظامی خصوصی از سوی کشورهای غربی تحریم شده و رسانه‌های طرفدار غرب آنان را به ارتکاب جنایات‌ سازمان یافته به نفع روسیه متهم می‌کنند.

به تازگی اختلافاتی میان رئیس این گروه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پدید آمده که موضوع آن در خصوص تحولات جنگ اوکراین است.

ارتش روسیه این گروه را به فروش اطلاعات جنگی به ارتش اوکراین متهم کرده است. فرمانده واگنر مدعی است که ارتش، پوتین را با اخبار غلط درباره پیشرفت‌های جنگی در اوکراین گمراه کرده است؛ اخباری که از ساعتی پیش درباره بروز تنش میان این گروه و ارتش روسیه منتشر شده، حاکی از بالا گرفتن درگیری‌هاست.

هرچند برخی تحلیل‌گران از احتمال بروز چیزی شبیه کودتا در روسیه سخن می‌گویند، پوتین اعلام کرده که اوضاع را زیر نظر دارد.

ساقط کردن بالگرد ارتش روسیه توسط گروه واگنر

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر بامداد شنبه مدعی شد، نیروهای این گروه یک بالگرد روسیه را که به سمت غیرنظامیان شلیک کرده بود، سرنگون کردند.

پریگوژین جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد و این اظهارات یکی از ادعاهای بسیاری است که مطرح کرده است.

پریگوژین جمعه مدعی شده بود که ارتش روسیه نیروهای واگنر را هدف قرار داده و دو هزار عضو این گروه را کشته است.

فرمانده ارشد روس، گروه واگنر را به حل مسالمت‌آمیز مشکلات فراخواند

سرگئی سوروویکین، فرمانده ارشد روسیه در حمله به اوکراین از گروه شبه‌نظامی اوکراین خواست تا از دستورهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اطاعت کرده و همه مشکلات را از راه مسالمت‌آمیز حل کند.

سوروویکین جمعه شب در پی اظهارات جنجال‌برانگیز یوگنی پریگوژین رئیس واگنر گفت: روی سخنم با رهبری، فرماندهان و مبارزان واگنر است.

وی افزود: ما در کنار هم مسیر سخت و دشواری را پیموده‌ایم. ما در کنار یکدیگر جنگیده، خطر کرده، خسارت دیده و پیروز شده‌ایم. ما از یک خون هستیم. ما مبارزیم. من از شما می‌خواهم که متوقف شوید. دشمن فقط منتظر است، اوضاع سیاسی داخلی کشور ما وخیم شود.

وی تاکید کرد: ما در زمانی که کشور دوره سختی را می گذراند، نباید بازیچه دست دشمن شویم. هنوز خیلی دیر نشده است؛ لطفا از اراده و دستورهای رئیس فدراسیون روسیه که منتخب توده‌هاست، اطاعت کنید.

سوروویکین اظهار کرد: همه مشکلات را تحت رهبری فرمانده کل قوای فدراسیون روسیه و مسالمت‌آمیز حل کنید.

در همین حال، ولادیمیر الکسیف از مقام‌های اطلاعاتی روسیه از واگنر انتقاد کرده و اقداماتش را «کودتا» نامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۳۹
قیافه این یارو شریعتمداری دیدنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بارها و بارها گفته شد که نباید با طناب پوسیده پوتین وارد چاه شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در قرآن می خوانیم: الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عالیجناب پوتین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
با رفتن پوتین به جهنم، دور همی او با هیتلر و صدام و موسیلینی و بن لادن و ابوبکر بغدادی و لنین و ..... در خرمن آتش و سرب مذاب دیدنی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پوتین با نحوه زمامداریش نشان داد که تنها یک لنگه دمپایی پاره بیش نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پشتیبانی و حمایت مردمی،
میلیونها بار از بمب اتمی و موشک و سوخو 35 و اس 500 قوی تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
به زودی کاخ کرملین تبدیل به موزه عبرت خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اختیار دارید. الان برمی داره مینویسه گروه واگنر وابسته به ارتش اوکراینه و به خاک روسیه تجاوز کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
شما که آیه قرآن نوشتی، الملک یبقی.... آقا یه بار قران بخون .برای آخرتت خوبه.این چیزی که نوشتی حدیث از پیامبره نه آیه قران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
الان قیافه من هم دیدنیه چه برسه شریتعمداری بزرگ و دانا
ما تازه قرارداد 20 ساله با عالیجناب پوتین بستیم ، نه نمیشه باید مهریه و نفقه رو بده تا ما جدا بشیم والا قرارمون دادگاه خانواده
عمران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
روسیه با بکارگیری این گروه مزدور عملا نشان داده بود که جنگ اوکراین را جدی نگرفته است. پیش بینی می شود روسیه بزودی استراتژی جنگی خود را تغییر داده و بسیار قوی تر از قبل در صحنه نبرد حاضر گردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
یارو رو خوب اومدی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پوتین به پایان راه رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
تا شما سرتون به‌ بازی پوتین و واگنر گرمدهست من برم سی درصد بکشم روی دبه ماست و شیر و روغن و گوشت ومرغ بیام والا کی به کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عمران خان زیادی فیلم بالیوودی میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
روستوف رو می گیرم و به سمت مسکو می رویم . تکرار تاریخ در جایی دیگر . عملیات فروغ جاویدان که یادتان هست . اونجا صدام دنبال راحت کردن خودش از دردسرهای مجاهدین خلق بود و البته موفق شد و اینجا هم ظاهرا هدف مسکو قلع و قمع واگنر است و البته باز هم تکرار جملات ماهواره ای توسط یک عده در فضای مجازی .
توحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
چقدر نظر دهنده های تابناک شیر غربی خورده اند بیشتر اینها همونهایی هستند که التماس می کردند ایران را تحریم کنید شکست یک قدرت دیگر در مقابل آمریکا اینها را خوشحال میکنه ، آقای تابناک جای تاسف داره برای شما با این اعضاء وطن دوست و با غیرتت.!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
10.10 به شدت موافقم با ناشناس
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
نوکران وطنی اق پوتین حالا بفهمن امریکا ابرقدرت جهان است اینقدر بر طبل تو خالی و پوچ ادعا نکوبند.اجازه بدهند زندگی مردم از این فلاکت نجات پیدا کنه
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در جواب توحید،
عزیز جان حالا باور کردی که آلبانیایی نیستیم.
بازم خدا را شکر.
امثال شماها ، نمیدونید یا خودتون را به نادانی زده ایید که باور نمیکنید خوشحالی ما از اینه که ، ما از روسیه بیزاریم.چون منافع ایران با روسیه از دیگاه پوتین هیچوقت منطبق و هم راستا نبوده و نخواهد بود.
پوتین منفعت طلبه و ما از کسی که بخواد ازمون سواستفاده کنه بیزاریم.
از اینکه ما را وارد این درگیری کرد ، بیزاریم.
سعی کن این چیزا را متوجه بشی
وگرنه ، غرب و شرق را میتونستیم پلی کنیم واسه فردای بهتر ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
فردا روزنامه کیهان با چاپ نوار سیاه بعنوان عزا منتشر خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دلار دوباره 50 هزار تومان شد!
بورس 13هزار واحد ریخت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
تسلیت به همه روسوفیلهای وطنی به ویژه مریدان عالیجناب پوتین که بد جوری در باتلاق ناتوانی، در حال جان دادن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در سایت دیوار، یک آگهی دیدم با این مضمون:
فروش تشت آب سرد با تخفیف ویژه به شرقگداها - اعتبار تا ۱۰ تیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مرگ عادی و خودکشی برای پوتین خیلی ناچیز است.

این موجود باید به خاطر تمام جنایتهایی که مرتکب شده، به ویژه حمله نظامی به کشور مستقل اوکراین، کشتن و مجروج کردن و آواره کردن صدها هزار انسان و وارد کردن صدها میلیارد دلار خسارت محاکمه و برای عبرت تاریخ به شدیدترین ترین و دردناک ترین نحو ممکن مجازات شود.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
جنگ نکنید
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در جواب 12:42 ناشناس
این اختلاف احتمالا برطرف میشه ، ولی بقول معروف روسیاهیش به زغال میمونه
فراموش نکنیم اکثر موفقیت های حمله روسیه را واگنر سبب شد .
با این وجود. مشکل روسیه 25000 نیروی نظامی واگنر نیست. مشکل آنجاست که این دو دسته گی نوک کوه یخ را نشون میده و پوتین بشدت از این امر میترسه. و میتونه در معادلات ادامه جنگ بشدت موثر واقع شه.
و این خوشایند یه عده در ایران نخواهد بود.از جمله همون که روزنامه اش سبب رنجش بسیاری از هموطن های من هست.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
طرفدار های امریکا زیاد خوشحا ل نشید بزودی همقطارهاتونو در حهنم می بینید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
واگنر گروهی هست مثل گروهک منافقین که با لشگر کشی و حمله به مملکت خودش خیانتشون رو نشون داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بی غیرت تو یک از غیرت صحبت نکن اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.

اگر شعور داشتی از کشوری حمایت نمی کردی که 7 برابر ّلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمق فکر کنی می بینی دق کنیم حق داریم خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
به امید نابودی روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بالاخره پایداری های مردان و زنان شجاع اوکراین

‌و ناله و نفرین های مادران و بیوه زنان و کودکان آواره و یتیم

اوکراینی یقه پوتین را گرفت

قربون عظمتت بشم خدای بزرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
به امیدی جنگ داخلی دراز مدت حداقل 50 ساله در روسیه و کشته شدن همه ی ساکنان آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
.با رفتن پوتین و اومدن فرمانده کودتا
روسیه تبدیل به بزرگترین دشمن ایران میشود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
نظرات جالبه . به شدت دو قطبی یا باید غربیی بود یا شرقی ؟ نمیشه مثل ترکیه مثل هند و.... با شرق و غرب مراوده داشت و پیکیر منافع ملی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عاقبت همه جنایتکاران دنیا سیاه و تاریک است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
یه خسته نباشید خدمت کسینجر شرق جناب شریعتمداری.وقتی دنیا رو انطور که آرزو می کنی مبینی نه اونطور که هست.سرانجام تحلیل هاتون میشه مثل زمستان سرد جناب مرندی و تحلیل های شریعتمداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
غرب گداهای متوهم
ناشناس
| France |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
گروه وگنار به توافق رسید با وزیر دفاع و به مواضع خود برگشتن. خوب دوستان این هم بازی بود برای گرفتن امتیاز هیچ وقت گول شرق یا غرب رو نخورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اوه چقدر غریزده چطور شد واررفتید فکر کنم شماهم بازی پوتین راخوردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
قیافه خودت هم خیلی دیدنی تره - واگنر جا زد
عزا عزا است امروز
روز عزا است امروز
پوتین پرستان بینوا صاحب عزا است امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پوتین پرست بینوا صاحب عزا است امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
این جنگ آمریکا و پترودلار با جهان است. اگر آمریکا پیروز شود چنان درسی به کل جهان می دهد که تاریخ فراموش نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پوتین پرست دیروز صاحب عزاست امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پاشیم همه بریم روسیه تماشا دست سوت تشویق هیجان داره
تو روسیه برای تشویق واگنر تور روسیه برای تشویق پوتین هر دو حالت مشتری داره
ناشناس
| Cyprus |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
10:41
ما ایرانیا دوست ترجیح می دیم تو جهانی امریکایی باشیم تا جهانی پوتینی که هنوز مزش زیر دندونمونه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خدا شفات بده ، قیافه شما هم چند روز دیگه دیدنیه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مجلس ترحیم پوتین در کدام مسجد برگزار خواهد شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
11.23
نمیدونم کجا زندگی میکنی ولی کدوم مزه رو میگی
آمریکا فقط به فکر منافع خودش خواهد بود
افغانستان چه خیری از آمریکا دید؟ یا عراق و یا حتی عربستان
و خود ایران. کودتای 32 علیه مصدق و دولت مردمی یادت رفته؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عزا عزا است امروز
روز عزا است امروز
پوتین پرستان سانديس خور بینوا صاحب عزا است امروز
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
تکرار تاریخ هست ، فقط یه اشتباه کوچیک کردی، وقتی سربازان روسیه سال 1917 از جنگ جهانی اول بر میگشتند دست به شورش زدن و حکومت را سرنگون کردند و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی جایگزین شد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
طرفدار های دلقک جکار میکنند ولی خوشحالیتون زیادنیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
۱۳:۳۰
توده ای برو برای اربابت پوتین بجنگ گروه واگنر در راه مسکو است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
باید هم از حسادت بچه شیر اوکراینی را دلقک بنامی کاری که اجداد ما نتوانستند انجام دهند و دوستانت محمد علی شاه و مظفرالدین شاه نتوانستند از عیاشی دست بکشند و بجنگند این بچه شیر همه کار ها را یک تنه کرد و نام خودش را در تارک دنیا ماندگار کرد ولی تو می مانی و حمایت از کشوری که 40 درصد ایران را گرفته و بعد از مغول هیچکس ایرانیان را ره اندازه روس ها تحقیر نکرده حرم امام رضا و مجلس ملی را هم به توب بست که حتما شما خوشحال هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در راستای تایید 10.41 ما ایرانیا ترجیح می دیم تو جهانی امریکایی باشیم تا جهانی پوتینی که هنوز مزش زیر دندونمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اقای 11.30 اخبار 20.30 را تکرار می کنی این دخالت ها توی همه جای دنیا هست بسیار هم امور ساده ای است ولی اینکه کودتای که حداقل 70 درصدتارخدانها می گویند دروغ بزرگت است را چسبیدی ولی 40 درصد مملکت را که 7 برابر کشور بلژیک است گرفته اند و اجداد ما را با حقارت کشته اند حرم امام رضا را به توپ بسته اند مجلس ملی را به توپ بسته اند را نمی بینی کمتر تلویزیون نگاه کن بیشترمطالعه کن استاد
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در جنگ ایران و عراق این روسیه بود که با موشکهای که به صدام داده بودایران را ویران می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
عزا عزاست امشب
شب عزاست امشب
غرب پرست بیچاره
پماد فوری نیاز داره
این قهرمانان گروه واگنر...( آخ، می بخشید. ترک عادت سخت است. آن هم به سرعت و فقط در چند ساعت.) این تبهکاران گروهک واگنر توسط ارتش قهرمان روسیه نابود خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
زیاد قهرمان سازی نکن ، همین واگنری ها کم توی سوریه جنایت نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ما مدافعین پوتین باید کجا ثبت نام کنیم
امیدوارم واگنری‌ها روی قبر لنین لزگی برقصن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
روسگدا
روسگدا
تسلیت
تسلیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پوتین گدا تسلیت تسلیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خداحافظ دمپایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تمام شد
غربگدا غربگدا
چسب زخم چسب زخم
کفتارهای آدمخوار سیری ندارند حتی همدیگر را هم می درند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بازی داره به نفع مردم ایران میشه
واگنر
مچکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اتفاقا داره به ضرر ایران میشه.ایران خودش را در موقعیتی قرار داده که به هرحال بازنده ماجراست. الان دقت کنید به درخواست اروپا و آمریکا برای اینکه تکلیف پهپادهایی که ایران به روشیه داده را مشخص کنید. اینا می خوان از این طریق خسارت جنگ اوکراین را ازجیب مردم بیچاره ایران پرداخت کنند.
«ارتش خصوصی واگنر ... از طریق استخدام داوطلبین در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.»

استخدام داوطلبین؟!

خود روسها هم اذعان دارند اعضای این گروه افرادی بودند که به جرم قتل و سرقت و تجاوز در زندان های روسیه بودند و بعد با تعهد دادن به شرکت در جنگ علیه اوکراین مورد بخشودگی قرار گرفتند و از زندان آزاد شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خب، که چی؟ بهتر بود بروند در اوکراین مرتکب قتل و سرقت و تجاوز شوند تا در خود روسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
از ازوف که بهترن
بهرام که گور میگرفتی همه عمر، دیدی که چگونه گور بهرام گرفت …
قابل توجه دولتمردان ایران که بین اینهمه پیغمبر به جرجیس پناه نبردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پناه نبردن گوش به فرمان هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خداحافظ پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
میشه بگی مثلا چیکار کردن ، فقط یک دونه بگی که مستند باشه ازت قبول میکنم فقط یکی ؟؟؟
توحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
چند سال غربگدا ها خودشون ذلیل کردند آخرش شدند محور شرارت و آن یکی هم بنیزین ندادند ، پیاده برگشت. سیاست نه شرقی نه غربی شعار اصلی هست.
پوتین حسابی تو باتلاق اکراین داره غرق میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ان شاءالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
چوب حماقت خودش رو میخوره
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
. امریکا پرستان خوشحال نباشند. قطعا پوتین سالم و با ازاده که مثل ارباب بایدن امریکا پرستان گیج و منگ نیست زمین نمی خورد و اوضاع به سرعت درست می شود. ملت روسیه وقتی جنگ با بیگانه مطرح است اتحاد خود را حفظ می کند و در میان انها امثال منافقانی که در جنگ عراق علیه ایران با صدام همکاری کردند و برای صدام حنگیدند و امروز هم ادامه دهندگان راه انها در جهت اهداف امریکا و تحزیه ایرا ن تلاش می کنند کمتر دیده شده است. روسها مردم روزهای سخت هستند و در دو جنگ جهانی پیروز واقعی جنگ بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مردم روسیه برخلاف خاورمیانه ای ها وطن فروش نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
چ بوی سوزشی میاد از جبهه شرق پرستان جوووووون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ایتکه مردم اکراین کشته امریکا پرستی هست
چه خبرررررررررررررررررر از اوغلوها چین مال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
به اربات بد گفتند اینقدر بر آشفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ساندیستو بخور یکن از سوزشت کم بشه
ادم از ساده لوحی برخی خنده اش می گیرد پوتین برود یک گروه تروریستی مانند طالبان و ازوف جایگزین بشود اولین کاری که می کند زد و بند با امریکا و شخم زدن ایران است انوقت تمام این هموطنان ساده لوح را باید در صف پناهندگی و گدایی ببینیم اگر البته زیر بمب و موشک زنده مانده باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اخه ادم ناحسابی و کم بنیه... مگه دیگه اون موقع ایران مجبوره با امریکا دشمنی کنه وفتی روسیه ای نباشه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
فکر کنم یک روس ضد ایران و ایرانی هستی کامت بی ادبانه ای برای ایرانیان نوشتی
آرش شــاطـری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دقیقا؛ بعد از نابودی پوتین با تخیل بازسازی شوروی سابق که در مخچه میپروراند، دیگه دلیلی برای دشمنی با آمریکا و دنیای غرب و در کل جهان متمدن وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
متاسفانه مردمی دارم که فکر می‌کنند دشمنی آمریکا با ایران
مربوط به روسیه می‌شه در حالیکه مشکل آمریکا فراتر از این حرف‌هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
فکر می کنند دشمنی ایران و امریکا سر چین یا روسیه است
پس چرا امریکا و انگلیس علیه پهلوی ها نوطیه کردند؟ انها که ضد شوروی بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
این کامنت مستقیم از سفارت روسیه در تهران تایپ شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ناشناس 10.21
هر آن‌کس که این شورش را سازماندهی کرده است، تلاش داشته تا روسیه را تسلیم کرده و آن را به جنگ. داخلی بکشاند
اینقدر ساده نباش
آمریکا اگر در این جنگ پیروز بشه درسی به کل کشورها بدهد که کسی فراموشش نمیکند
جنگ قدرت دلار و برای کارخونه های اسلحه های امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ناشناس ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ایران مجبور نیست در آن زمان برای توی برده خودفروخته با آمریکا و صهیونیت دشمنی کنه و بجنگه - چون خودت را تقدیمشون کردی
پوتین متجاوز به سزای اعمالش می رسد
حالا هی پهباد بدید به این روسیه. آخرش میافته دست اونایی که نباید بیافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خخخخخخخخ
هیچ اتفاقی در روسیه نمی افتد . غرب پرست ها خوشحال نباشند. قدرت پوتین خیلی بیشتر از این است که یک گروه شبه نظامی بخواهد او را به زیر بکشد. پوتین به لحاظ شخصی هم بسیار قوی و با اراده است و مثل ارباب بایدن گیج و منگ و در هپروت نست.
بهنظر می رسد که پایگاه منافقین در البانی خیلی سریع بازسازی شده است و دوباره برای ارباب بزرگ امریکا و... می کنند. انچه مسلم است شکست روسیه به نفع ملت ایران و تمامیت ارضی ایران نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خود شما شرق پرست و کمونیست پرست و روسیه پرست هستی که اینگونه از پوتین دفاع میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عجیبه یک زمان توده ای ها در ایران بسیار فعال بودند، حتی در ارتش شاه هم نفوذ داشتند. بعد از انقلاب رهبر حزب توده اعدام شد. اما انگا ر باز نوکران روسیه قدرت گرفتند. به برخی کامنت ها نگاه کنید، سراسر دفاع از پوتین و روسیه! ننگ بر بیگانه پرستان
گل به خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خوانندگان سطح نویسنده کامنت را مشاهده فرمائید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بله عزیز
شاید برای پوتین و روسیه اتفاقی نیفته و ارتش روسیه گروه واگنر را سر جاش بنوشونه ولی اینکه اینا به جون هم افتادن حال میده. فعلاً بزار یه کم حال کنیم. البته امیدوارم این وضعیت تا اونجا ادامه پیدا کنه باز 15 تا کشور از تو دل روسیه متولد بشه. روسیه هر چه کوچکتر و ضعیفتر برای ایران و کل دنیا بهتر
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دقیقابله عزیز
شاید برای پوتین و روسیه اتفاقی نیفته و ارتش روسیه گروه واگنر را سر جاش بنوشونه ولی اینکه اینا به جون هم افتادن حال میده. فعلاً بزار یه کم حال کنیم. البته امیدوارم این وضعیت تا اونجا ادامه پیدا کنه باز 15 تا کشور از تو دل روسیه متولد بشه. روسیه هر چه کوچکتر و ضعیفتر برای ایران و کل دنیا بهتر
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اره به نفع ایران نیست چون 40 ددرصد ایران را گرفته و 60 درصد باقیش مونده روی دستمون .... کاش کمی عقل داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اگه ما آلبانی نشین هستیم چرا جراتشو ندارید رفراندم برگزاری کنید ؟ حتما میخوایم از آلبانی رای بدیم سانندیسی؟
حال وضع الان شریعتمداری و سوپر انقلابی ها دیدنی هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
مگر ندیدید؟ سوپر انقلابی ها همین امروز صبح تصمیم گرفتند که گروه واگنر از اول هم مزدور آمریکا بوده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
سوپر خودفروشها امروز با دمشان گردو می شکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
نگران این جماعت نباش این ها به سرعت باد تغییر موضع می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
کسی خبر دارد امروز روس نامه کیهان چه تیتری زده
آخ جون دعوا !!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخ
قابل توجه نیروهای خودسر وطنی
عملیات ویژه نظامی گروه واگنر
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خخخخخ)))))))))
واگنر :تا مسکو پس نگیرم آروم نمی گیگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خخخخخخخ
پوتین به فاضلاب تاریخ خواهد پیوست
رو سیاهیش برای حامیانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خدا لعنتش کنه
شاید این یک بازی است برای خاتمه دادن به جنگ طولانی و پرهزینه بین اوکراین و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
شاید
ولی به هر حال تماشاییه
پوتین پاتو در بیار بزار واگنر بپوشه نمیشه همش تو بپوشی
شرق گدا تسلیت
توده ای تسلیت

دیگه شنا کردن تا روسیه هم به دردشون نمی خوره فکر کنم باید از خلیج فارس تا خود چین شنا کنند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
غربگدا تحریم دوست خوشحال نباش واگنر از پوتین خیلی خشن تره واسه اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
وای به حال افرادی که خودشون را طرفدار ایران می دونند ولی سنگ غرب و شرق را به سینه می زنند. برای هر دو گروه متاسفم که با وجود اینکه خیانت های متعدد غربی و شرقی را در حق ایران و ایرانی می بینید بازم دم از حمایت اینها می زندید -هر دو خیابنت کار و استعماگر هستند از تاریخ درس بگیرید .ما بیشترین خسارت ها را در طول تاریخ از روسیه و انگلیس و وآمریکا و در این اواخر از چین دیدیم.
مسئولین کشور طرفدار روسیه چه میکنند ؟ الان موضع روسی میگیرند توافقات دارند باد هوا میشوند
بعضی کامنت ها (نظرات) چرت و پرت و دری وری هستش و توسط 4 تا منافق کافر ارسال شده
درضمن روسیه شمال ایران هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
قربون شکلت 50 درصد مردم روسیه یا بیخدان ، یا شل ایمانن ، یا اصلا تصمیمی نگرفتن که چی هستن ، حالا شما رفتی اونجا زیر علمشون سینه میزنی که نمیشه مخالفینشون رو کافر خطاب کنی، حالا روسا باز صد رحمت به چینیا که شما یحتمل اونارم شیعه اثنی عشری میدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
منافقان رو که تعطیل کردن مقرشون رو که! تازه شریعتمداری هم مدعی شده بود که اصلاح طلب ها هم از همونجا تغذیه میشدن! پس الان اینا از کجا اومدن؟!! خ
حالا هی از این پهپادها که کل قطعاتش رو منتاژ میکنید بدین مسکو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اشتباه نکن ما پهباد میفروشیم نمیدیم
این نقشه خود پوتینه برای خروج از منجلابی که با جنگ اوکراین برای خودش درست کرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
احسسسسسسسسسسسسسسسسسنت
دنیا دنیای تجارت است و هرکشوری فکر منافع خود است . و یقینا دولتمردان ایران هم باید فکر منافع خود و مردم باشند . سنگ امریکا و بلوک غرب به سینه زدن به اندازه سنگ روسیه به سینه زدن احمقانه است . قابل توجه اونایی از این قضیه خوشخال هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
درود بر شما که حرف دل مردم ایران را زدی و بدون جانبداری و طرفداری از کشوری داری به این قضیه نگاه می کنی. این دو کشور بیشترین خسارت ها را به ایران و ایرانی زدند البته روس ها بیشتر ولی در کل سرو ته یه کرباسن
واگنر یک شرکت خصوصی است که تحت نظارت غیر مستقیم وزارت دفاع روسیه قرار دارد، صرف نظر از این که مقامات فعلی کاخ کرملین چطور افرادی هستند، ممکن است گروه واگنر اطلاعات نظامی روسیه را به سازمان های جاسوسی آمریکایی - اروپایی فروخته باشند، از سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) هیچ چیز بعید نیست، باید منتظر بود و دید که تاریخ در آینده چه خواهد گفت.
بله دیکتاتورها رفتنی هستند و بزرگترین دیکتاتور حال حاضر دنیا بدون شک امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
داداش معنی دیکتاتور رو می دونی اصلاً؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اقا فقط usa.
تو چیز نگو مومن
مردم ایران نه اینوری هستند نه اونوری نااگاهتر از طرفداران روسیه غربگدایان ذوب در کاخ سفید هستند که از حوادث پارسال و جاخالی دادن و از اب گل الود ماهی گرفتنهای تجزیه طلبها و اوپوزیسیون هم درس عبرت نگرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
نه اینوری نه اونوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
فعلا که بت شما شرق گدا ها توخالی از آب در اومد!! خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
واقعا همینطور است. فکر نمیکنم که هیچکس در ایران باشد که پوتین پرست باشد یا شرقگدا باشد و از این اصطلاحات. تنها گروهی که در ایران هستند غربگراها یا همان غربگداها هستند که برای پوشش خودشان یک اصطلاحاتی نظیر شرقگدا و غیره را اختراع کرده اند. اگر دقت کنید قضیه باین شکل است. حالا البته میتوانید متوجه نشوید. مشکلی نیست.
ذوق مرگ نشید بدبختا، خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
فعلا که تو در شوک هستی توده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
آدرس بده برات کتبا تسلیت بفرستم
.....ارباب پوتین
ملت ساده لوح فکر می کنند دشمنی ایران و امریکا سر چین یا روسیه است پس چرا امریکا و انگلیس علیه پهلوی ها نوطیه کردند؟ انها که ضد شوروی بودند.
بعد از روسیه نوبت قتل عام و نسل کشی در ایران هست و کسی از شما نخواهد پرسید غربزده هستی و عاشق امریکا با خیر
همانطور که تحریمها علیه مردم عادی هم اعمال می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پهلوی دوم با توطئه کمونیست ها حکومتش از بین رفت هر چند که غربی ها هم احمق بودن و حمایت کردن چون نفت ارزان می خواستن اما بعدا مشخص شد میوه رو شوروی چید نه غربی ها
مسکو سفوط کرد . مسکو روزی سه بار سقوط می کند . حالا که سلاح های خوش آب و رنگ غربی در جنگ اوکراین جواب نداد با جعل فیلم و عکس و البته استفاده از مزاج خاص رییس واگنر ، در حال طراحی حمله ی مجازی هستند . حضور تانک هم در خیابان برای ناکامی این طرح ، طبیعی است . یادتونه برای ترامپ و طرفدارنش هم تانک وارد خیابانهای کردند . اما اونجا کسی نگفت واشنگتن سقوط کرد . چون صاحب حنجره ی کره ی زمین فقط یک کشور است و بقیه طوطیها تکرار کن هستند .بدا اون منفی قشنگرو شاید آب خنکی باشه بر عصبانیتت از مرغ کیلو صدهزار تومن .‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
آب خنک بنوش
تابناک انگار از وقایع روسیه خیلی خوشحالی؟؟؟!!! خیلی با آب و تاب گزارش دادی.گروه واگنر هیچ غلطی نمیتونه بکنه. بزودی خائنین مجازات و به درک واصل میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
باشه توده ای
شماها همون کسانی بودید که خیال می کردید روز اول کیف فتح می شه و اربابتون پوتین ناهار رو در کیف می خوره اما فعلا ۱۶ ماه گذشته و نه تنها اربابت پیروز نشد بلکه حالا باید هم با اوکراین بجنگه هم با نظامی های خودش که بعید می دونم جون سالم به در ببره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
امیدوارم همه خائنین در سراسر دنیا به سزای اعمالشان برسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
حقیقت همیشه تابناک است
پوتینگدا ؛ تسلیت، تسلیت ،
با سلام روزی از دوستی که خیلی ضد نظام بود پرسیدم واقعا شما فکر می کنید نظام جمهوری اسلامی وابسته به روسیه است؟ خدید گفت نه وقتی شما ما رو وابسته می دونید ما هم دوست داریم شما رو به جایی وابسته در نظر بگیریم گفتم اخه شما عملتون چه ضد انقلاب خارجی چه داخلی اینو نشون میده در حالیکه ما با هر کشوری مثل روسیه منافع مشترکی داریم که بر اساس احترام متقابل پیش میره شما چه کردین؟؟؟؟
دوستانی که کامنت مزخرف میزارید اولا روابط ما با روسیه بر اساس منافع کشور و احترام متقابله، ثانیا سقوط روسیه جهان رو دگر گون میکنه و اون روز بنا نیست برای ایران امنیتی بمونه، ثالثا یه گروه کوچک نمیتونه اتفاقی در روسیه ایجاد کنه غرب گداهای وطن فروش چیزی عایدتون نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
با تشکر از روابط عمومی حزب توده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
منافع مشترک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یا نمی دونی منافع چیه؟
یا نمی دونی مشترک یعنی چی؟؟؟
یا اصلاً هیچ شناختی از روسیه نداری؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
یاوه گویانی امثال تو هم می گفتند اوکراین فقط 72 ساعت می تواند مقاومت کند اما الان این روسیه هست که باید دست به دعا بردارد که سقوط نکند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عزیز جان با خیال بافی تو نه روسیه سقوط میکنه نه کشور وابسته اینها در ادبیات سیاسی تعریف خودشو داره البته شما غرب گدا ها که التماس امریکا می کنید به کشورتون حمله کنه که به قدرت برسید و البته دیروزهم با صدام هم دست بودین انتظاری ازتون نیست فقط حماقت و خیانت کار دیگری در مخیله شما جماعت وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بله واقعا همینطوره. فکر نمیکنم که هیچکس در ایران باشد که پوتین پرست باشد یا شرقگدا باشد و از این اصطلاحات. تنها گروهی که در ایران هستند غربگراها یا همان غربگداها هستند که برای پوشش خودشان یک اصطلاحاتی نظیر شرقگدا و غیره را اختراع کرده اند. اگر دقت کنید قضیه باین شکل است. حالا البته میتوانند متوجه نشوند. مشکلی نیست.
ایرانی جماعت همیشه جوگیره هنوز نه خانی اومده نه خانی رفته اینا مجلس ختمم برگزار کردند عین انقلاب پارسال که قرار بود تا عید پیروز بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دمت گرم گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
این با اون خیلی فرق میکنه، خودت هم میدونی، پس حق داری که بسوزی و نگران باشی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
برو سانديست را بخور
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
آفرین دقیقا همینه که میگید ، جو گیر تا دلت بخواد .
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اونی که میسوزه و نگران هست کسانی هستند که تا عید نتونستن بجز نمایش کاری کنن و دستشون به دامن بدبخت تر ازخودشون هست الان هم نشستن شاید واگنر بیاد برای اینا هم یک فرجی بشه......
ما نه طرفدار روسیه هستیم نه طرفدار غرب ما طرفدار منافع کشورمان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
و منافع کشورمان دشمنی با غرب نیست بلکه دوستی با شرق و غرب است تا بتوانیم از هر دو امتیاز بگیریم اما آنها که بر طبل دشمنی با غرب می کوبند دقیقا به دنبال تامین منافع روسیه به بهای نابودی ایران هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در پاسخ به دوست 1500 عرض کنم که در گذشته خیلی نزدیک شرق و غرب باهم متحد بودند در دشمنی با ایران و ما مجبور بودیم با هر دو مقابله کنیم. فکر میکنم قبول داری که ما دنبال تامین منافع روسیه و یا شوروی نبوده ایم و در مقاطعی با انها بشدت برخورد داشته ایم. اعدام سران حزب توده را که یادت هست. معذالک مطلبی که هست ان است که دشمنی غرب با ما چیزی است که تغییر نکرده و معلوم نیست حالا حالاها هم تغییر کند ولی دشمنی شرق با ما تغییر کرده است . اگر بخواهی میتوانی این حرفها را بفهمی. خود دانی!
ولادیمیر پوتین ....کوچکتر از اونی هستی که حریف سازمان سیا بشی..دیدی عاقبتش رو؟!..
در سال 1917 هم که به اصطلاح انقلاب ( افسد ) رخ داد جنگ کریمه استارتر آن بود و نارضایتی سربازان . فقط یک تفاوت کوچولو وجود دارد آنموقع یک ایدئولوژی هر چند فاسد مارکسیستی را داشتند که کل ارازل و اوباش دنیا را دور خود جمع می کردند و با پول آلمان که به لنین دادند انقلابشان را راه انداختند ولی الان چی ؟ فقط پول . هیچ ایدئولوژی فراگیری ندارند . می خواهند ناسیونالیسم روسی را راه بیندازند که دیگر همراه خارجی نخواهند داشت . یک جنگ مزدوری است قبلا در سوریه امروز در روسیه . دنیار را ببین فقط جای حروف عوض شده .
به امیدی نابودی پوتین
اميدوارم ايراني ها هم از چنگ پوتين آزاد بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
از چنگ پوتینی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
کسی که ما را تحت فشار قرار داده آمریکا
است نه روسیه نمی دانم چرا این موضوع ساده را امثال شما درک نمی کنند
شاید هم یک عده هدفشان آدرس غلط دادن است
ای خدا به داد مظلومین برس و ظالمین را نابود کن بخصوص این پوتین
روسیه کشوری هست که از نظر جغرافیایی نزدیک ماست و از طرفی باید بگم به شدت غیر متعهد و خیانت کار هست. بد ترین کار ممکن هم پیمان شدن با روس هاست. روس ها به شدت دو رو و خیانت کارند.
اما نباید از درگیری بین روس ها ناراحت باشیم.

روسیه ضعیف به نفع ماست چون تاریخ نشون داده این کشور اگر در قدرت باشه تحدیدی برای اطرافیانش هست.
عاقبت ظلم و آدم کشی پوتین چیزی جز بی آبروی خودش و کشورش نیست.
امیدوارم همین اتفاق برای آمریکا و انگلیس بدذات هم بیفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
یک جوری نوشتی که انکار آمریکا و انگلیس پاک و خیرخواه ما هستند
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
۱۲:۵۹
خب تاریخ نشون داده که بدترین دشمن ما روسیه بوده و اتفاقا در جنگ دوم جهانی اگر کمک آمریکا به ایران نبود شوروی ایران رو از هم پاشیده بود تو سوادت نمی رسه ولی توصیه می کنم کمی تاریخ بخونی تا ببینی روسیه چه خسارت هایی به ما زده است که هیچ کشوری نزده است.
پوتین: خیانت داخلی در روسیه رخ داده است
چه عجب مثل مسئولان وطنی ما که همه چیز را به استکبار جهانی نسبت میدن این یکی اعتراف کرد که خیانت داخلی و از زیر مجموعه خودشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پوتین و با مسئولین ما یکی می کنی
من سی ساله سیاست و دنبال می کنم باهوش تر و زیرک تر از این مرد ندیدم
شاید امروز نه ولی یک فردایی قطعا منابع سرزمین روسیه بین چین و امریکا تقسیم می شود موتور رشد اقتصادی این دو قدرت شدیدا نیاز به منابع دارد...و کجا سهل الوصول تر از کشور روسیه من سراغی ندارم.
پوتین از ارتش‌نیابتی ‌مزدور که خودش تربیت کرد ضربه خواهد خورد وروسیه بدون پوتین دوراز انتظارنیست
عجب دوغی داره میشه
امریکایی ها مسوول مرگ یک میلیون عراقی < مرگ بیش از 800 هزار افغانستانی مرگ دهها هزار لیبیایی مرگ هزاران یمنی و صدها هزار نفر مردم سوریه هستند و حال عده ای از تقویت مزدور امریکا یعنی زلنسکی به خاطر اختلاف میان نظامیان روسیه خوشحال هستند . یک نکته را هم فراموش کرده اند که فرمانده واگنر تحت امر پوتین است و با پوتین مشکلی ندارد و مشکل اش با چند فرمانده ارتش است و انها را متهم به کم کاری در جنگ با اوکراین می کند. تعداد کسانی که در اوکراین کشته شده اند هنوز به یک دهم مردمی که در نتیجه تجاوز امریکا و اشغال عراق کشته شده اند نرسیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ظلم اسم و رسم نداره هر جا باشه محکوم به شکست است در هر جا و به دست هرکسی. دیر وزود داره سوخت وسوز نداره
از این ببعد هر اتفاقی بیفتد دیگر ارتش روسیه انگیزه و توان جنگ نخواهد داشت . این آغاز پایان جنگ و پوتین است .
چرا ما این فکرها را نکر دیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا شما توده ایها چرا هول شدید .تا همین دیروز اخبار دروغ پوتین را با پیازداغ محلی به خورد ملت میدا ید
پوتین پاره شد
تقدیم به مسولان سوپر ووپر انقلابی کشور که فکر میکنند.با موشک هایپر سونیک همه مشکلات حل میشه کی از روسیه بیشتر موشک داره ها؟
این هم شرنوشت جنایتکاران.
پوتین مثل صدام برای حفظ قدرت خود ، هم روسیه و هم منطقه را دچار چالش کرده و خواهد کرد
این همه ناشی از داشتن قدرت زیاد و به مدت طولانی یک فرد است
حساب مزدورانی که پول می گیرند تا از این و اون حمایت کنند جدا ، ولی واقعا نه پوتین جنایتکار نه اون بایدن فاسد دلشون به جال ما نسوخته ، سر منافعشون عین خیار مارو می فروشن ، ما هم فقط باید به منافع ملی مون ( نه از نوع صداسیماییش) توجه کنیم ، و قطعا سرنگونی پوتین برای ملت ایران نویدبخش خواهد بود ( حتی درگیری ظالمین با ظالمین هم راه نفسی میشه برا مظلومین)
شما واقعا باور می کنید ارتش روسیه از یک گروه نظامی شکست بخوره
درسته ا ز روسیه خیلی ها خوششون نمی آید ولی در این حد نیست که از یک گروه شکست بخوره
و این گروه کشور را در اختیار بگیرند و پوتین را برکنار کنند.
عمو زا پوتین . ای عمو زا
بچشش طمع خنجر از پشت را عموزا پوتین متجاوز
پوتین مهم نیست این مددوف را که قصیده سرایی میکرد بگیرید
تو را با گروه واگنر چکار؟؟
امروز باید نگاهت به داخل کشور خودت باشد و ببینی چه چیزی برای آینده کشورت مهم است
ما مواجه با غربی هستیم که چه مقصر و چه غیر مقصر کشور ما را تحت تحریم قرار داده و مواضع روسیه و چین به ما نزدیک است
عقل ایجاب می کند برای جلوگیری از یکجانبه گرایی غرب در مورد روسیه و اوکراین حداقل بی طرف و سکوت کرد و برتری روسیه و چین به نفع ما است
متاسفانه باید گفت این آشی است که غرب پخته است وگرنه کسی از جنگ و خونریزی در هر کشوری حتی اکراین و کشته شدن مردم بی دفاع راضی نیست
شاید بگویید علت حاکمان ما هستند که غرب ما را تحریم کرده است
من هم موافقم و در مورد غرب و باز شدن سفارت آمریکا نظرم این است حداقل با سیاستمداران دو و سه کشوری که موفق هستند و با ما خوب هستند مثل مالزی و سنگاپور و یا ژاپن و کره جنوبی مشورت شود که آیا برقراری و باز شدن سفارت خوب است یا خیر
این موضوع به این معنی نیست که هرچی غرب گفت بگوییم بله بلکه به این معنی است که کانال گفتگو و نزدیک کردن دیدگاه ها باز و رسمی تر و آسانتر شود
مگه خدا به ما توصیه به مشورت نکرده البته مشورت با اهلش نه کسی که نه از حکومت داری سررشته ندارد و نه تجربه آنرا داشته است
ببین اقای پوتین شمادرنزد بیشترمردم روسیه ادم محبوبی هستین ولی این ارامش خیال نبایدتابه این اندازه میشدکه توسط یاروفرمانده واگنرتهدیدشوید بله یارپیش خودش فکرمیکنه میکه منکه رفتم زلنسکی این دلقک آمریکای راباسازوبرگ نظامی غرب شکست دادم چراپوتین راساقت نکنم ربس جمهوری روسیه نشوم بله وقتی بی خیال تکه به صندلی ریاست روسیه زدی اونم این یارو که چندوقتی هست مشغول کل کل باوریردفاع توبوده ولی شماحرکتی نکردی تااین شدحالابایدازنیروهای که حاضرن جان بدن برات استفادکن تااین باروشورشی روجمعش کنی بدن درنگ
ما باید یه ذره اورانیوم ۹۸ درصد بذاریم لای کیک زرد و بوسیله هایپر ول کنیم سمت واگنر تا دوستی مون رو با پوتین اثبات کنیم .
اوضاع بدجوری داره به ضرر ما پیش میره
روسیه دقیقا در شرایط اوایل قرن 20 قرار دارد همانطور که مردم روسیه ناراضی از جنگ طلبی و شرارت نیکلای،انقلاب کردند و رژیم تزاری را با قتل عام خانواده رمانف به زباله دان تاریخ انداختند . امثال پوتین چه درکی از تحریم و نداری و بدبختی مردم روسیه دارند و با تجاوز و جنگ طلبی و شرارت در دنیا مردم بدبخت روسیه را به ورطه تحریم ،انزوا ، نداری ، گرسنگی و نابودی کشانده اند باید منتظر خشک مردم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اگه به روسیه سفر می کردی که قطعا نکردی می دیدی که سطح زندگی مردم به مراتب بهتر و از جایی مثل کانادا و و آلمان و فرانسه هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
من به روسه نرفته ام ولی به المان و فرانسه رفته ام کلا به نظرم جوک میگی مرد حسابی وقت پول نفت گاز اول به جیب الیگارشی روسیه می ره بعد به مردم مگر میشه حرف تو درست باشه کشوری که طول عمر تولید لادا از پیکان
ایران بیشتره مگر میشه هم سطح المان باشه من وقتی به فرانسه رفتم هر چی گشتم پزو 206 ندیدم خیلی وقته اونا را پشت سر گذاشته اند در کره جنوبی بودم انگار تمام ماشین ها هفته گذشته تولید شده اند مگر می شود روسیه که خودکار نمی تواند تولید کند و برای مکدونالد30 گیلومتر صف می بندند هم سطح کانادا المان و فرانسه باشد به هر حال چند تا ساختمان و یک خیابان یا موزه قشنگ زندگی مردم یک کشور را نشان نمی دهد...
خداوند وقتی بخواد کسی را رمین بزند اسبابش را هم مهیا میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دقیقاً. این اتفاق معمولاً هم برای کسانی پیش میاد که قدرت باعث میشه از خدا بی خبر بشن
نا گفته نماند می تواند یک سناریو از پیش طارمی شده برای نجات پوتین باشد که وزیر دفاع پوتین را فریب داده است و باعث جنگ اکراین شده است و او را قربانی کنند و دو باره پوتین سر قدرت بماند.
و جنگ به پایان برسد.
مالا باید دید علم الهدا چه‌میگه.
قراره پوتین گروه واگنر را با بمب اتم برنه
در خصوص عملیات ویژه گروه واگنر در روسیه باید گفت گرگ برادر شغاله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
البته در ضرب المثل گرگ نیست و سگ زرد هست ولی احتمالاً چون خطر سانسور وجود داشت این دوستمان از واژه دیگری استفاده کرده.
الان دیدنه دست و پا زدنه شرقگدا مخصوصا روسگدا لذت داره خدایی
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
برای شما متاسفم که از حرص خوردن هم وطن خود لذت میبرید ، شما بیمار هستید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
گدایی خوب نیست چه شرقی چه غربی چه چینیش
فعلا غربگرا ها همین رو بدانند که با حمله روسیه به اوکراین تمام معادلات غربی ها بهم خورده و مشاهده کردید که اروپا در غلات و سوخت اقتصادش اگر فلج نشد اما مختل شد
وگرنه دلیلی ندارد که غرب از زمین و هوا برای اکراین سلاح بفرستد و به ایران گیر بدهد که پهپاد به روسیه ندهد
روسیه صاحب منابع گاز و نفت و ... هستند و چین بزرگترین اقتصاد جهان را دارد
این دو کشور هنوز با غرب مدارا می کنند اما اگر تصمیم بگیرند غرب را زمین بزنند غرب دیگر غرب گذشته نخواهد شد و باید منتظر بحران های مالی باشد کافی است این دو کشور و کشورهای همراه او مبادله با دلار را کنار بگزارند
یقینا غربگراها نمی خواهند این موضوع را قبول کنند اما زمانی مجبور خواهند شد سرشان را پایین بیندازند و قبول کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عامو چین نشسته یه گوشه داره ماست و خیارش میخوره ، کجا چین متحد روسیه است؟چین شریک تجاری امریکاست و مستعد این که جایگاه روسیه رو در مقام ئومین قدرت نظامی بگیره
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
باشه توده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دقیقا
تجربه نشون داده همیشه مردم عادی اشتباه می کنند. اگر اینطور نبود که همه نخبه و سیاستمدار و دانشمند بودند.
ای بابا...حالا تکلیف ما چی میشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عجالتاً لباس مشکی برای مجلس ختم عالیجناب پوتین اماده کن
همیشه همه جا خاین هست
ما هم تجربه شو در جنگ هشت ساله داشتیم.
اما مقاومت کردیم.
اخبار صبحگاهی صداسیما امروز چقدر حرص میخورد
«واگنر» یک بلاک واتر روسی میباشد که از مشتی خود فروختگان تشکیل یافته است. این بلاک واتر روسی بزودی بسرنوشت همان بلاک واتر آمریکایی دچار خواهد شد که فاشیست های آمریکایی آنها را در عراق به کشتار مردم عادی فرستاده بودند و ژولیا آسانژ این فرزند خلقهای ستمدیده جهان پته ارتش آمریکا با قاتلان حرفه ای که انگلیس و فرانسه هم بصورت مبتدی تری در لژیون خارجی خود داشتند رو کرد.
این آخرین تلاشهای مذبوهانه استبلیشمنت «کاردانان اصلی و عاقلان» دولت آمریکا میباشد که همراه تلاش در مختل کردن روابط هند در کشورهای بریکس، شاید بتوانند دوباره تعادلی در تغییرات روی داده در قدرت جهانی بنفع خود دوباره بر قرار کنند که زهی بیهوده است.
زیرا هیچ نیرویی یافت نمیشود که بتواند بهمن براه افتاده سقوط نظم جهانی کنونی را دیگر ترمز کند!
ضد حمله زلنسکی شروع شد!!!!!!!! ...................خخخخخخخخخخخخخخ چوب خدا صدا ندارد !!!!!!
نطر مردم را که میخوانم متوجه میشوم اکثر مردم دانش سیاسی ندارند. تضعیف پوتین چه بخواهیم چه نخواهیم یعنی تضعیف ایران. روسیه قدرتمند در شرایط فعلی جهان ،یعنی ایران قدرتمند. هر دو کشور دشمن مشترکی به نام آمریکا دارند. البته که پوتین خیلی زیرک تر از این حرفهاست که اسیر دام سازمانهای اطلاعاتی اروپا و آمریکا شود. پس پوتین این موضوع را خوب میداند.
پاسخ ها
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
روسیه جز بدبختی برای ایران چیزی نداره . اینو بفهم
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
چرت و پرت نگو روسیه همیشه در طول تاریخ ًضد منافع ایران بوده. جمع کن این افکار کثیف توده ای را
آمریکا که از افغانستان خارج شد و بایدن هم چند بار موقع سخرانی خوابش برد پوتین پرو شد و فکر کرد دیگه قلدر دنیا روسیه هست و خیال بافی کرد و به اوکران حمله کرد در صورتی که تمام محاسباتش اشتباه بود و اینم شد نتیجه اش که به جنگ داخلی کشیده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بزرگترین اشتباه شوروی این بود که به غرب اعتمادکرد
خوشحالی برخی از این جهت است که عامه مردم فکر می کنند آمریکا دشمن حکومت ماست اگر دشمن است پس آقازاده ها در دامن دشمن چه می کنند. پس سرمایه های ایران چرا به آغوش کانادا می رود. عقل ندارند راحت زندگی می کنند یه عده. کاش ما هم اینقدر جوزده بودیم.
غربزده های غیر عزیز، اگر منافقین با فروغ جاویدان توانستند تهران را فتح کنند واگنر هم مسکو را فتح خواهدکرد.جای تأسف است که تابناک ازاین غربزده هاهمه ی کامنت ایشان را منتشرمیکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
شرق زده غیر عزیز حالا چرا سنگ یه دیکتاتورو به سینه می زنی؟ کلا دیکتاتور پرستی گویا
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
چرا حرص می خوری ؟ یعنی حرف مردم را هم نمی خواهی بشنوی ؟!!
حالا گیریم اینا اصلا شکست بخورن و نتونن روسیه رو بگیرن، که چی؟ پوتین تا ابد که زنده نیست! مطمئن باشید رییس جمهور بعدی روسیه افکارش مثل پوتین نخواهد بود و اون موقع میخوام ببینم قیافه مقامات ایرانی چگونه خواهد بود!!
پوتين در مسير قوي تر شدن و جماعت داخلي در مسير فهميدن هستند.گذشت زمان همه چيز را مشخص مي کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
به نظر می رسه کسانی که هنوز نفهمیدن چی داره می شه فقط توده ای ها هستن
این توده ای پرچم سوریه دوباره سر و کلش پیدا شد توده ای برو برای اربابت پوتین بجنگ که از ترس گروه واگنری که خودش درست کرده الان در مسکو دنبال سوراخ موشه
مهم ملت روسیه است که با عدم پشتیبانی از جنگ و پوتین ، سرنوشت مناسبی برای پوتین رقم خواهند زد . ملت ها و میزان آگاهیشان تعیین کننده میزان موفقیت هر کشوری است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اول برو ماجرا را بخون بعد بیا اظهار نظر کن کودتاچیان از تندروهای طرفدار جنگ با اکراین هستند
اینم می گذره. پوتین بیدی نیست که به این بادها بلرزه. من فقط اینو می دونم که غربی ها علیه اش توطئنه کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
فعلا موشی شده که داره دنبال سوراخ موش می گرده
اینم می گذره. پوتین بیدی نیست که به این بادها بلرزه. من فقط اینو می دونم که غربی ها علیه اش توطئنه کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
حالا چرا سنگ این دیکتاتورو به سینه می زنی؟ آدم قحطه؟ کمی تاریخ بخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
:))
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
توده ای ها احساس پوتین رو بهتر از خودش می دونند!!!
کلا همیشه غرب کثیف بازی می کنه. تو زمین جنگ مظلوم ها رو می کشه مثل مردم عراق و افغانستان در کشوری که قوی تر باشه یا کودتا می کنه مثل کودتای اکراین یا ترور و رشوه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
میشه به یک سوال جواب بدهید دانشمند
چرا در کشورهای غربی هیچ وقت کودتا نمیشه؟
اگر کودتای مسکو فیلم باشد چی ولی بهرحال دوران دیکتاتور ها تمام شده پوتین خداحافظ
معلوم بود یا ترور میشه یا کودتا
برو جلو تو می تونی داداش خدا پشت و پناهت باشه برو جلو دیکتاتور پوتین رو شکست بده
شک به دلت راه نده
تضعیف روسیه، شدیدا به ضرر ایران خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
یک جمله از کاسبان تحریم
شرقگدا هاى وطن فروش منتظرند كه ورق برگردد و پوتين دوباره جان بگيرد
مشكل پوتين اين أست كه به مردم تكيه نكرد
شب دراز و قلندر بيدار
تجاوز پوتین به اوکراین بار دیگر ثابت کرد نظام های دیکتاتوری نه برتری صنعتی دارند نه برتری نظامی و نه برتری اطلاعاتی ، ساده لوحی است اگر فکر کنیم رییس گروه واگنری که دست راست پوتین بود یک شبه مخالف پوتین شده است و واضح است که دستگاههای اطلاعاتی غربی قبلا این گروه را تحت کنترل خود درآورده اند تا همزمان با ضد حمله اوکراین گروه واگنر نیز جبهه جدیدی را بر ضد پوتین باز کند.این درسی است برای همه نظام ها که عبرت بگیرند و بفهمند که حتی معتمدترین افراد در این دستگاهها قابل اعتماد نیست و روزی بر علیه آنها خواهد شد. چین هم یک ببر کاغذی است که فقط وضع اقتصادی و صنعتی اش از روسیه بهتر است بقیه مستعمرات روسیه و چین نیز وضعی به مراتب بدتر از روسیه دارند
نظرات را که خواندم واقعا متاسفم شدم
برای مردمی که کوچکترین منافع خودشون را هم تشخیص نمیدهند
ای کاش برخی مردم اندازه یاکریم و گنجشک قدرت تعقل داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
همین که تو توده ای شرقگدا داری کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ظرات را که خواندم واقعا خواشحال شدم
اینکه قالب جامعه خوب و بد رو تشخیص میدن ولی حیف که قدرت دستشان نیست!
خدا یا منو ببخش . کم کم داشتم از درگاهت و صبرت خسته میشدم . تو وعده دادی که با مظلومین هستی.
پوتین حذف بشه احتمال جنگ ایران و آذربایجان هم بالا میره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
و احتمال جنگ های دیگر
واگنر ميگه پوتين در تمام امارها دست برده و همه را دروغ ميگه
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که بخشی از نیروهای واگنر به سمت مسکو در حال حرکت هستند مسکو هیچ دفاعی ندارد ارتش روسیه در برابر ضد حمله اوکراین مشغول است و گروه واگنر که گرگ باران دیده جنگ هم شده اند دارند به سمت مسکو حرکت می کنند پوتین هیچ شانسی ندارد. محاکمه پوتین و ژنرال های فاسدش و اولیگارش های روس که بساط بخور و بزن و بچاپ در روسیه را درست کرده بودند و نظامی های دور و بر پوتین که دستشان در همه چیز روسیه بند شده بود از صادرات و واردات گرفته تا بساز بفروشی تا قاچاق کالا و تجارت مواد مخدر و ... دیدنی خواهد بود . فاعتبرو یا اولی الابصار !!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
عجب منبع موثقی!!
وزارت دفاع انگلیس همونی نبود که سال گذشته می گفت قراره پوتین این هفته در اثر سرطان بمیره؟
مثل همیشه شرط بندی روی اسب بازنده!
حال شرق گدا ها را خریدارم.... خخخخخ
احتمالا بزودی پوتین را از داخل لوله آب و با از داخل چاه بیرون میکشند.
برای رییس جمهور ما قیافه گرفتی حالا...
چه عجیب است سرنوشت پوتین و چائوشسکو هردو اومدن ایران ولی بعد سرنگون شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
خیلی زود ذوق کردی - واگنر جا زد
مطمئن باشید هدف سرکوب واگنره شدت جنگ اوکراین بعدا خبلی بیشتر خواهد شد ولی در هر حالت چه بخواهیم ویانخواهیم شریک استراتژیک روسیه محسوب میشیم که حداقل در ربعد اقتصادی به ضررما تموم میشه
آقای عرفان؛ آمریکا برا شما لاته ، باس ما شوکولاته داداش
به یاد روزهای آخر حکومت صدام افتادم. همون روزهایی که امریکایی ها به چندکیلومتری بغداد رسیده بودند ولی سعید صحاف میگفت هیچ خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
آفرین. کنفراس مطبوعاتی خنده دار بود.
پوتین بای بای
نوکران نیز بای بای
دوستان یکم ارومتر . چیزی نشده .دارن یکم پوتینو واکس میزنن. همین
یه جوری میگین تضعیف روسیه به ضرر ماست انگار الان مملکت گل بلبله
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
جان بردار میگن به ضرر ما است یعنی به ضرر اونها است. اشتباه نشه مردم و منافع ملی را که نمیگن
بنظرتون چی شد بوتین تصمیم کرفت واکنر رو هوا کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پوتین وضعش خرابتر از اونه که تصمیم بگیره. واگنر تصمیم گرفته پوتین را هوا کنه
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااایا شکرت که تزار و دیکتاتور روسیه آخرین روزهای خودش رو طی می کنه خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایا شکررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررت
چرا پیام منو نمیزارید
اینا همش نقش و بازیه .... خدامی دونه نقشه پوتین و واگنر چی هست ش ؟
وضعیت بخش نظرات نشان می دهد که چرا وضعیت مملکت اینقدر خراب است
جماعت جوگیر بدون مطالعه دارند رویابافی می کنند. همین ها هستند که دنبال یک نفر راه می افتند با یک عکس یا شایعه تهییچ می شوند و خرابی به بار می آوردند.
نصف بیشترشان تا دیروز نمی دانستند واگنر اسم خوراکی است یا انسان و الان شده اند تحلیل گر مسائل جنگی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
برو مدافع مسکو. دارند نیرو می گیرند.
واى اگر عمو پوتين حكم جهادم دهد.
سلام درود بر تابناک بی طرف در جنگ اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بی طرف ؟ تابناک و بقیه اصلاح طلب ها از خوشحال
هشت سال جنگ را روسها از طریق عراق برما تحمیل کردند و تحریم امریکا هم با شیطنت و اطلاعات غلط روسیه بود تا بازار نفت ایران رو بگیره!! آه مردم ایران شما رو گرفت ای پوتین ای روسیه
یاد متفقین و متحدین افتادم
وقتی جنگ عراق علیه ایران شروع شد تمامی کشورها از شوروی تا آمریکا و فرانسه با تحویل سلاح به عراق و بمبهای شیمیایی توسط آلمان و هلند و بدنبال آن کوموله و دمکراتها در کردستان و عربهای جدایی طلب در جنوب و کمونیستها در آمل و منافقین در تمامی شهرها مشغول جنگ مسلحانه و ترور بودند آفرین و صد آفرین به ملت مقتدر ایران که از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند و دچار جنگ داخلی و شکست نشدند اما امروز شوروی ابرقدرت از هم پاشیده شوروی را میبینیم که کشوری شده بنام روسیه و از درون در حال فروپاشی است و نه تنها از پس چنگ خارجی بر نمیآید درونش هم دچار جنگ داخلی شده - جاوید باد ایران و ملت ایران
اگر خدا بخواد ریشه دیکتاتور بزرگ توسط اراذل و اوباش واگنر در حال کنده شدن هست
معمولا ديكتاتورها و متجاوزين از جايي ضربه ميخورن كه اصلا توقعش رو ندارن ! اي كاش از تاريخ درس عبرت ميگرفتن
مسولین جمهوری اسلامی احتمالا از سقوط پوتین با خبر بودند که به سوی غرب چرخش کرده اند .
آخی بمیرم پوتین هم رفتنی شد
امیدواریم که باز شاهد وعده های حق باشیم
پوتین گرفتار اوباش خود شد.بهتر از این نمیشد
نیروهای گارد ملی روسیه از چچن در حال نزدیک به شدن به شهر روستف هستند. عناصر واگنر در نهایت چیزی جز یک شهوت زودگذر برای دستگاه‌های امنیتی غربی نخواهند بود. مشخص است که ۲۵ هزار نفر هیچ کاری از پیش نخواهند برد. اصرار عجیب رییس این گروه نظامی برای برکناری وزیر دفاع و فرمانده کل ارتش از همان ابتدا هم شبهه ناک بود. در واقع کاری که دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی غربی توفیقی در انجامش نداشتند حالا باید با شدت هر چه بیشتر پریگوژین آن را به سرانجام برساند.

مرصاد روس‌ها نزدیک است، بدون شک نیروهای ارتش و گارد ملی روسیه عناصر واگنر را در ورودی مسکو به تله می‌اندازند. نه مهمات کافی دارند و نه تجهیزات‌شان جایگزین می‌شود و نه مردم روسیه حاضر به پذیرش آن‌ها هستند. روحیه مردم روسیه بسیار عجیب و در حالی که علیه دشمن خارجی سرگرم نبرد هستند، چنین حرکت‌هایی را به هیچ عنوان نمی بخشند
یه سری عین این پیرزنها فقط نفرین می کنند و فکر می کنند اه مظلوم گرفته :)) با همین خیالات رقت انگیز خوش باشید
قابل توجه غربگداهای داخلی : اگر بلک واتر آمریکا بتواند واشنگتن و نیویورک را تصرف کند، واگنر روس ها هم می تواند مسکو را تصرف کند! ذوق زده نشید، پوتین قهرمان که یک تنه مقابل کل ناتو در اوکراین ایستاده است، قورت دادن گروهی مثل واگنر برای از قورت دان آبنبات راحت تر است!!

درخوشبینانه ترین حالت، واگنر اگر تسلیم پوتین نشود چیزی که در انتظار ش است ، یه چیز ت مایه های مرصاد برای منافقین است!
یکساعته دارم به نظرات می خندم. ممنون که شادم کردین
به شکل عجیبی این تبلیغات در جریان است که عناصر واگنر در حال حرکت به سمت مسکو هستند... فاصله تا مسکو از شهرک رستوف را مشاهده می‌کنید... بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر. برخی واقعاً توهم زده‌اند و فکر می‌کنند که ۲۵ هزار نفر نیرو با چند سامانه پدافندی و چند تانک و توپخانه می‌توانند پایتخت روسیه را فتح کنند... اینکه نیروهای ارتش روسیه هم با این عناصر درگیر نشده‌اند به دلیل دستورات از بالا است که می‌خواهند با کمترین هزینه این موضوع را پایان دهند. اگر سرکرده واگنرها تسلیم نشود، خودش و تمام نیروهایش کشته خواهند شد.‌ وارد یک شهرک شده‌اند و هر لحظه کلی ویدیو و عکس هم منتشر می‌شود و هر کسی هم نداند فکر می‌کند که الان پشت دروازه‌های مسکو هستند. شب دراز و قلندر بیدار... همان‌هایی که برای جنگ با طالبان خودشان را نابود کرده بودند و همان‌هایی که حمله روسیه به ناتو در اوکراین را تجاوز نظامی روس‌ها می‌خواندند ای کاش به خطوط نبرد در اوکراین اعزام می‌شدند تا در کنار عناصر واگنر علیه ارتش روسیه بجنگند...
کسی کشته و مرده روسیه نیست اما
کسانی که بر ضد روسیه صحبت می کنند زمانی که صحبت از فلسطین و یمن و سوریه که توسط آیادی غرب سرکوب می شوند می شود یا در حالت سکوت هستند یا به نفع جبهه غرب دفاع می کنند
اما زمانی که صحبت از اکراین می شود که توسط غرب مسلح و حمایت می شود نمی توانند سکوت کنند و از روسیه برآشفته و دلسوز مردم اکراین می شوند
آیا کسانی که طرفدار غرب بر ضد روسیه هستند نظرشان در مورد سوریه و فلسطین چیه
منافقین آلبانی نشین آزاد هستند نظر منفی بدهند نظرات منفی آنها پشیزی نمی ارزد
تابناک تبریک می گم خوب همه رو مشغول اکراین و روسیه کردی اصلا یادمون رفت که در کشورمان مشکلاتی وجود دارد
کلی حال کردیم دمت گرم
بازم اینکارها بکن
به نظر من هم گروه واگنر شانسی برای سرنگونی پوتین ندارد اما به طور حتم روسیه دیگر مانند گذشته هم توان نظامی برای جنگ در اوکراین را نخواهد داشت
بعد از حذف واگنر مهمترین و شجاع ترین نیروی روسی حاضر در جنگ از بین خواهد رفت و از طرفی همین درگیری نشان دهنده عدم یکپارچگی و چند دستگی در روسیه است.
این نوک کوه یخی است که نمایان شده بعد از آن اعتراضات بیشتری از سوی مجامع داخلی بر علیه پویتن و همپیمانانش در روسیه شکل خواهد گرفت و کم کم به تضعیف اونها و البته درگیری داخلی بیشتر منجر خواهد شد. به هر ترتیب محتملا این آغازی بر پایان پوتین است ولی دنیای سیاست است و مانند شطرنج هر لحظه امکان بازگشت و پیروزی برای هر طرف وجود دارد ولی احتمال بیشتر نوید سقوط امپراطوری پوتین در آینده را می دهد.
پوتین به پایانت سلام کن.
پوتین بهانه ایی برای اتمام باتلاق اکراین نداشت مجبور شد این بازی رو راه باندازه بگه درگیر خسلنت شدم جنگ رو تموم میکنم
دیکتاتور نابود شد
اخرین خبر پئتین در رفت
فردا پس فردا رسانه ها می گن پوتین به ایران فرار کرده
زلنسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسکی برد جنگ را
تموم
گورپدر هرچی چنگ طلب وادمکشه از جمله کدخدای بعضی امریکای خونخوار وحتی پوتین مغرور... لیکن بعضی خیلی زود جشن گرفتند هنوز زوده جیگر اندکی صبر کنید که جشن پیروزی بایدن دیونه گیج رو بگیرید امریکای هیچ گلی به سرتون نمیزنه
نه شرقی نه غربی ....
تورم بالا
فقز
گرانی
بدبختی
بیکاری
فساد
دزدی
به اینا اهمیت بدید نه به پوتین و غرب و چین.
شماها ایرانی هستید یا تو فضا زندگی میکنید؟
تهمت شرقگرایی نزنید
آنهایی که تهمت شرقگرایی می زنند نمی فهمند که خواسته و یا ناخواسته منفعت کشور و حتی جهان به وجود چین و روسیه گره خورده است بخاطر همین از پیروزی روسیه ترس و وحشت دارند

پیروزی روسیه حداقل باعث حفظ موازنه و بهتر از جهان تک قطبی خواهد بود و از بین بد و بدتر باید بد را انتخاب کرد

نمی فهمند که غرب دیکتاتوری و استکبار را بر جهان مسلط کرده است که نمونه آنرا در هژمونی دلار و تحریم های ناجوانمردانه می بینیم که کشور ما هم شامل آن است
باید تاسف خورد که حامی کسانی هستید که سرشار از بمب هسته ای هستند و ما را بخاطر نیروگاه هسته ای تحریم کرده اند
غربگرها نظر منفی بدهند اما بدانند که حرف حق تلخ است و از تلخی حرف حق نظر منفی می دهند
گروه واگنر پذیرفت که به شورش پایان دهد

از حجم انبوه کامنتهای ضد روسیه و البته سطحی که کار پوتین رو تمام شده میدانند و یک شبه شدند عاشقان سینه چاک "واگنر"(جنایتکاران جنگی) میتوان فهمید چقدر سطح درک و تحلیل مردم ما پایین است. بشدت احساسی هستند، بدون کمترین تفکری و با حداکثر امیال و آرزوهای شخصی (درست یا غلط مهم نیست) شروع به تحلیلهای بظاهر عمیق میکنند و هرگونه تذکری در مورد اشتباه در تحلیل و در نتیجه شکست در نتیجه را با انواع فحش پاسخ و انگل شرقگدا و غربگدا پاسخ میزنند.
جنگ اوکراین برای کشور ما از چند جهت منافع داشت:
1- روسیه بخاطر تلافی سیل ارسال سلاح به اوکراین آخرین فن آوری های سلاح را به ما فروخت که جدا از نوع حکومت برای کشور ما مفید است.
2- تحریم روسیه و به طبع آن نیاز بازار به نفت ایران باعث گشایش در وضعیت ما شد و کم کم شروع به افزایش فروش و تولید نفت کردیم
3-توجه اروپا و آمریکا از ایران به روسیه/اوکراین جلب شد تا ما با یک فضای باز مواجه شویم
4-درگیری روسیه سبب کاهش قدرت آنها و وابستگی با ما شده و راه آهن رشت - آستارا از سر نیاز روسها با سرمایه گذاری فوری روسها شروع شد.
و ....
اما بغض کور و آرزوهای سطحی بعضی باعث شده در هرجهتی فقط و فقط به فکر غرب باشند و هر منفعت غرب را ستایش کنند. درحالی از تاریخ بد ما با روسها میگویند در مواجه به خیانت آمریکایی ها و کودتای 28 مرداد و کشتار مردم ایران در اثر قحطی ساختگی انگلیس دچار پارادوکس میشوند و مدعی میشوند آن حکومتها رفته اند ولی روسها و پوتین همان روسها و تزارها هستند.
ما باید به فکر منافع خودمان باشیم، علت دشمنی ما غرب هم فقط و فقط خوی سلطه جویی آنها و خواسته غیر منطقی آنها در تسلیم بی قید و شرط ما است. نمونه آن برجام که با پیمان شکنی آمریکا شکست خورد.
گروه واگنر عقب نشینی کرد خدا را شکر پوتین هرگز شکست نمیخوره و از این مشکلات هم آخرش سربلند میاد بیرون خدا همیشه طرفدار حق بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
آخ که چقدررررر بدبختن بعضیا
ای واگنر بی خاصیت تا خیمه فتنه فقط 200 کیلومتر فاصله داشتی
این حجم از جماقت تا حالا یجا جمع نشده
همش سرکاریه ! دارن فیلم بازی میکنن مطمئن باشید
خب دیگه کودتا هم تموم شد. بخوابین که خوابای خوب ببینین.
چرا به جناب لنین درگذشته توهینمیشود؟
انشاالله جنگ تمام بشه تا انسانهای بی گناه کشته نشن...
حتی اگه واگنرها نابودبشن پوتین دیگه نمیتونه مثل قبل جولان بده وشکاف ایجاد شده هرگزپرنخواهدشد و دیریازودپوتین را میبلعد.اوناییکه از روسیه حمایت میکنن اگه تاریخ خونده باشند متوجه میشن که منافع ایران و وسیه همیشه درتضاد بوده لعنت به امریکا هزاران هزار لعنت به انگلیس وروسیه
پوتین باید ادب شود....
"دستور رئیس واگنر به نیروهایش برای بازگشت به پایگاه ها و توقف درگیری ها"
جوگیرها چطورین؟خخخ خ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
تو زیاد دلت خوش نباشه، این فقط هشدار بود
یاد سفر چین به عربستان افتادم که همه گفتن وای چین و عربستان به ایران حمله میکنن کارش تمومه داداشی به ایران پشت کرد
برای من جالبه که کسانی که حرف از جنایت های اتحاد شوروی بر علیه ایران می زنند و استناد به تاریخ می کنند چرا فقط نگاهشان به سمت روسیه است مگر اکراین آنزمان جزو اتحاد شوروی نبود
و مگر در سال 1991 ایران اولین کشوری نبود که استقلال اکراین را به رسمیت شناخت
آیا من اشتباه می کنم یا اینکه غربگراها همه چیز را به نفع خود تفسیر می کنند
پوتین بادی نیست که با این بید ها بلرزه این اتفاق فقط سره اختلاف شخصیه رئیس گروه واگنرر و فرمانده وزارت دفاع روسیه پیش اومده تو ادعاهای واگرنم توجه کنید اصلا دشمنی با پوتین ندارن فقط با فرمانده وزارت دفاع روسیه کنتاکی دارن با یه بستن به دم آمریکایی‌ها و غربیان خوشحال آمد مذاکره یا یه عملیات کوتاه این داستان تموم میشه اون غرب پرستاییی که
غربگدا برای بار هزارم خیط شد البته از رو که نمیرن
واگنرها حالا شدن مزدور
نمایش تموم شد! همه رفتند خونه هاشون
اونایی که تا دیروز داشتن شادی میکردن که روسیه نابود میشه، حالشون خوبه؟ صبحشون رو چطور دارن میگذرونن؟
قرص فشار هم استفاده کنید به همراه گل گاوزبان برای اعصاب خوبه
حالا فهمیدین چقدر ادمهای سطحی و احساسی و بی تحلیلی هستین انقلاب زن زندگی آزادیتون هم به همین میزان ابکی و مزخرف است 9 ماهه تموم شده تو توهماتتون فکر می کنید با فراخوان فلان زن خائن، وطن فروش قراره فرداش جمعیت میلیونی بیاد تو خیابون همین قدر نااگاهید ایران دست شما بیفته سه روزه مملکت رو به باد فنا میدین
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی