بازدید 2697

کشورهای آ.سه.آن رزمایش مشترک برگزار می کنند

کشورهای عضو آ.سه.آن قصد دارند در ماه سپتامبر یک رزمایش مشترک برگزار کنند.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 20 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش اندونزی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: اعضای مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) کنفرانسی برای هماهنگی این رزماش که قرار است ۱۸ تا ۲۵ سپتامبر در نزدیکی منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی برگزار شود، تشکیل دادند.

اندونزی که ریاست دوره‌ای آسه‌آن را برعهده دارد، ‌امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش در ناتونای جنوبی، یعنی خارج از منطقه‌ای برگزار می‌شود که چین آن را قلمرو خود می‌داند.

بر اساس بیانیه ارتش اندونزی، کشورهای کامبوج و میانمار که ارتباط خوبی با چین دارند، از حضور در کنفرانس هماهنگی این رزمایش خودداری کردند.

پس از آنکه در اوایل ماه میلاد جاری اندونزی این رزمایش‌ها را بعد از دیدار وزرای دفاع آسه‌آن در بالی اعلام کرد: کامبوج اعلام کرد که هنوز هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده و در حال تشکیل کارگروهی برای بررسی این گزینه است.

پکن حضور خود در این آب‌ها را تحت «حقوق سنتی ماهی‌گیری» مجاز می‌داند. چین در ششم فوریه علیه یک قایق گارد ساحلی فیلیپینی از یک لیزر نظامی استفاده کرد که به نابینایی موقت برخی از خدمه این قایق و تشدید گشت‌زنی‌های فیلیپین در آب‌های مورد مناقشه منجر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست