بازدید 2151

نتایج آزمون دستیاری فردا اعلام می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج اولیه پنجاهمین آزمون دستیاری تا صبح فردا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 20 June 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدمهدی نوروزشمسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: نتایج اولیه پنجاهمین آزمون دستیاری،صبح فردا چهارشنبه ۳۱ خرداد در سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر می‌شود.

وی درباره فرایند انتخاب رشته گفت: اطلاعات در خصوص فرایند انتخاب رشته، به زودی و پس از اعلام نتایج تشریح می‌شود. 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نتایج نهایی در شهریور ماه سال جاری به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

نوروز شمسی در ادامه خاطرنشان کرد:  همزمان با اعلام نتایج اولیه، فرایند انتخاب رشته‌محل آغاز می‌شود و به طور معمول، فرصت زمانی یک هفته‌ای در اختیار داوطلبان برای فرایند انتخاب رشته‌ محل قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند  ۱۰۰ رشته‌محل در تمامی رشته‌های تخصصی انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی، روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در ۲۵ رشته تخصصی برگزار شد. بیش از ۱۳ هزار نفر، متقاضی شرکت در این دوره از آزمون دستیاری تخصصی بودند و از این تعداد، حدود  ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در جلسه آزمون حضور داشتند. 

دکتر ابوالفضل باقری فرد نیز در حاشیه بازدید از  مراکز برگزاری پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بالینی اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار داوطلب در این آزمون امسال شرکت کردندکه تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال‌های قبل بیشتر است و در نتیجه ظرفیت پذیرش هم افزایش خواهد داشت.

وی از در نظر گرفتن تمهیدات و ارائه تسهیلات برای رشته‌های کم اقبال مثل بیهوشی و طب اورژانس خبر داد و افزود: با توجه به این مصوبه که دانشجویانی که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل  می شوند، می توانند بدون گذراندن طرح در آزمون دستیاری برای رشته های  بیهوشی و  طب اورژانس  شرکت کنند،  انتظار می رود  تعداد صندلی های خالی در این دو رشته تکمیل شود. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص حق الزحمه دستیاران اظهار کرد: امسال حق الزحمه دستیاران را افزایش دادیم و  با همکاری سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستیم تا دستیاران همانند پزشکان عمومی، حقوق ثابت دریافت کنند. 

وی افزود: در سال جاری، حقوق دستیاران تخصصی بالینی مجرد،  به ۸ میلیون تومان و  متاهل، ۱۱ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین برای افراد مجرد در رشته های فوق  تخصص، حقوق ۱۰ میلیون تومان و متاهل، ۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

به گفته دکتر باقری فرد، اقداماتی نظیر افزایش حق الزحمه دستیاری، تبدیل حق الزحمه به حقوق و افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های تخصصی دستیاری بالینی باعث می‌شود تا نیاز کشور  به متخصصان در مناطق مختلف رفع شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست