بازدید 7416
۲

راز کاهش مستاجر در محله گران پایتخت

یک مشاور ملک در محله سعادت‌آباد می‌گوید: متقاضی اجاره‌خانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و اکثر مستاجران قرارداد ملک خود را تمدید کرده‌اند، اما این روند از شروع فصل تابستان تغییر خواهد کرد و متقاضی بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 18 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از اکو ایران، محله سعادت آباد در شمال تهران و در منطقه ۲ تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان دشت بهشت و بزرگراه یادگار امام، از شرق با خیابان کچویی، بزرگراه چمران و بزرگراه هاشمی رفسنجانی، از جنوب با بلوار فرهنگ و خیابان نخلستان و از غرب با بلوار پاکنژاد و بلوار سعادت آباد متصل می‌شود.

یک کارشناس امور ملکی در این محله با اشاره به افزایش نجومی رهن و اجاره می‌گوید: «نسبت به سال گذشت افزایش قیمت داشتیم برای مثال، سال گذشته رهن یک واحد ۱۰۰ متری حدودا ۱۸ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان و اجاره آن ۲۵ میلیون تومان بود، اما در سال جاری موجر برای تمدید ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۳۵ میلیون تومان اجاره پیشنهاد داده است.»

به گفته وی، متقاضی اجاره‌خانه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و اکثر مستاجران قرارداد ملک خود را تمدید کرده‌اند، اما این روند از شروع فصل تابستان تغییر خواهد کرد و متقاضی بیشتر خواهد شد.

یک مشاور مسکن دیگر به اکوایران می‌گوید: سعادت آباد با توجه به مقبولیت بین مردم و همچنین دسترسی مناسب این محله، جزو محله‌های پرطرفدار رهن و اجاره است. سال گذشته برای رهن یک خانه نوساز در این محله، متری ۹ تا ۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شد و رهن یک واحد ۱۰۰ متری، بین ۹۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود؛ اما در سال جاری، این رقم بین ۱۸ تا ۲۲ میلیون تومان یعنی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی موجران تعیین شده است.

در محله سعادت آباد، رهن کامل یک واحد با ۱۳۵ مترمربع زیربنا، ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و یک واحد ۱۶۵ متری نیز، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون است.

رهن یک واحد با ۸۵ مترمربع زیربنا، ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره آن، ۲۶ میلیون تومان است؛ واحدی با زیربنای ۲۰۰ مترمربعی نیز، با ۸۰۰ میلیون تومان رهن و ۶۲ میلیون تومان اجاره ماهانه پیشنهاد شده است.

راز کاهش مستاجر در محله گران پایتخت

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
تابناك، قيمت بالا نذار . اينطوري ما مستاجرا براي تمديد به مشكل مي خوريم. " خير نداري شر مرسان "
خبرگزاری محترم تابناک
حداقل شما جرأت داشته باشید شعارهای انتخاباتی تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری را مرور و مطالبه گری کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی