بازدید 3301
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد؛

کاهش ۶۰ میلیمتری متوسط بارندگی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه متوسط بارش سالانه در این استان ۲۶۰ میلیمتر است، گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در سال جاری، این شاخص ۶۰ میلیمتر کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 18 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عزت‌الله آمری افزود: در دوره خشکسالی منابع آبی و زیرزمینی به تدریج در حال از دست رفتن است. در این شرایط اگر بارندگی‌ها به همین میزان باشد منابع آبی، فعلی نیز از دست می‌رود.

وی ادامه داد: اخبار بحران و تنش آب در رسانه‌ها بار‌ها بیان شده است و ضروری است نسبت به مدیرت مصرف برای مقابله با تنش آبی اقدام شود. در این راستا برای مدیریت آب باید از تکنولوژی‌های جدید استفاده شود، زیرا روش‌های سنتی در انجام این مدیریت جوابگو نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی به ابعاد مختلف کمبود آب اشاره کرده و اظهار داشت: آب موضوعی چندوجهی است که مقوله‌هایی مانند سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کمبود آن نهفته است.

آمری تصریح کرد: در تاریخ کشور‌های مختلف همواره موضوعات سیاسی، امنیتی و اجتماعی عامل بروز جنگ بوده است. اما بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور موضوع آب عامل جنگ بین ملت‌ها می‌شود.

وی بیان داشت: جنگ آب به این معنا نیست که لشگرکشی از سوی کشور‌های مختلف در منطقه جغرافیایی مشخصی شکل می‌گیرد. بلکه نزاع بین مردم با مردم و مردم با دولت‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی به آب مجازی اشاره داشته و تأکید کرد: آبی که برای تولید محصول استفاده می‌شود را آب مجازی می‌گویند و امروزه از این نوع آب به عنوان، تجارت دارای منفعت نام برده می‌شود.

آمری با اشاره به به پدیده کوچ اقلیم، ابراز داشت: این پدیده به دلیل بروز خشکسالی در برخی استان‌های کشور شکل گرفته است؛ بنابراین به علت بارندگی مردم مناطق جنوبی کشور، به مناطق شمالی کشور مهاجرت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم