بازدید 2222

درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در شمال شرق هند

رسانه‌ها شنبه گزارش دادند که ایالت مانیپور در شمال شرق هند بار دیگر صحنه ناآرامی بود و معترضان با نیروهای دولتی درگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 18 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، درگیری‌های مانیپور از جمعه شب آغاز شده و معترضان تلاش کردند خانه‌های متعلق به رهبران حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» را آتش زده و تخریب کنند.

گزارش‌ها حاکی است که معترضان تلاش کردند با حمله به یک مرکز پلیس سلاح‌های نیروهای امنیتی را غارت کنند اما تلاش آنها ناکام ماند.

آنها همچنین درصدد برآمدند تا زاغه سلاح‌های پلیس را تخریب کنند اما نیروهای دولتی معترضان را متفرق کردند.

معترضان دفتر حزب بهاراتیا جاناتا در «ایمفال ایست» و خانه رهبر این حزب در این منطقه را هدف اعتراض و حمله قرار دادند اما با دخالت نیروهای دولتی متفرق شدند.

خشونت‌های اخیر از سوم می (۱۳ اردیبهشت) پس از آن آغاز شد که گروه‌های قبیله‌ای به خواسته‌های قوم «می‌تی» اعتراض کردند و درگیری‌های آنها ۵۴ کشته بر جای گذاشت.

قوم می‌تی اکثریت را در مانیپور دارد و خواهان آن است که طبق قانون در مقوله «قبیله جزو برنامه» قرار بگیرد.

قبایلی که ذیل این قانون قرار می‌گیرند از سهمیه‌های مشخص در سمت‌های دولتی و صندلی‌های دانشگاهی قرار می‌گیرند. این رویکرد، روشی برای کاهش نابرابری و تبعیض در قبال قبایلی است که کم‌برخوردار شناخته می‌شوند.

مانیپور در دوردست‌ترین مناطق هند قرار دارد و در دهه‌های اخیر شاهد ناآرامی‌های قومی و گروه‌های جدایی‌طلب بوده است.

از دهه ۱۹۵۰ تاکنون دستکم ۵۰ هزار نفر در مناقشه‌ها و درگیری‌های قومی و جدایی‌طلبانه در مانیپور جان خود را از دست داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی