بازدید 2641

دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریای عمان و شرق تنگه هرمز امروز (جمعه) تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی و خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تحت تاثیر بادهای جنوب غربی - شمال غربی مواج خواهد بود و اختلال در رفت و آمدهای دریایی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 16 June 2023

به گزارش «تابناک»، محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، در مناطق دریایی استان هرمزگان افزایش سرعت باد و مواج ماندن دریا و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های اولیه صبح مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبار محلی پیش بینی می شود. آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش ابر و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی همراه با رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می شود؛ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود. این شرایط در ساعت های بعدازظهر فردا (شنبه ۲۷ خرداد) نیز پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعدازظهر امروز سرعت باد در جزایر غربی استان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و به طور کلی وزش باد نسبتا شدید و اختلال در آمد و شد دریایی تا روز شنبه (۲۷ خرداد) تداوم خواهد داشت که از روز یکشنبه ۲۸ خرداد بتدریج کاهش سرعت باد و کاهش تلاطم دریا پیش بینی می شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی برای امروز به صورت موقتی افزایش یک تا ۲ درجه ای دما پیش بینی می شود و اوایل هفته آینده کاهش نسبی دما در برخی نقاط استان هرمزگان مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: طوفان حاره ای BIPARJOY نیز امروز(جمعه ۲۶ خرداد) به مناطق خشکی مرز پاکستان و هند خواهد رسید. اما کماکان مناطق شرقی دریای عمان مواج باقی خواهد ماند. بنابر این توصیه می شود از رفت و آمد کشتی های تجاری به مقاصد فراساحلی شرق دریای عمان خودداری شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۹ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۲۹ و ۹۰ درصد اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست