بازدید 3733
۱

طرح مجلس روسیه برای سربازگیری از میان مجرمان

-انتظار می رود پارلمان روسیه از استخدام مجرمان و محبوسان در ارتش برای جنگ اوکراین حمایت کند.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 14 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، انتظار می‌رود مجلس سفلی روسیه در رأی‌گیری در اواخر روز چهارشنبه از قانونی حمایت کند که به وزارت دفاع اجازه می‌دهد با مجرمان یا محکومان، برای شرکت جنگ در اوکراین قرارداد امضا کند.

با گذشت بیش از 15 ماه از آنچه روسیه «عملیات نظامی ویژه» خود در اوکراین می نامد، مسکو – که نیروهایش متحمل خسارات سنگینی شده اند – در تلاش است تا سربازان بیشتری را برای بزرگترین جنگ زمینی اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به خدمت بگیرد.

طبق تغییرات پیشنهادی، با توجه به پایگاه داده دومای ایالتی، می‌توان با فردی که به دلیل ارتکاب جرم مورد تحقیق قرار می‌گیرد قراردادی منعقد شود که پرونده وی در دادگاه رسیدگی شود اما در عین حال بتواند به قراداد خود با دولت عمل کند. افرادی که به جرم جنایات جنسی، خیانت، تروریسم یا افراط گرایی محکوم شده اند، نمی توانند ثبت نام کنند. کسانی که ثبت نام می کنند پس از اتمام قرارداد خود یا در صورت دریافت جوایز برای مهارت رزمی خود از مسئولیت کیفری معاف خواهند بود.

گروه واگنر قبلاً مجاز به جذب محکومین از زندان‌ها برای جنگ در اوکراین بود، اما در ماه فوریه اعلام کرد که این روند را متوقف کرده است. فعالان حقوق زندان می گویند که وزارت دفاع این روند را به عهده گرفته است اما می خواهد تغییراتی ایجاد کند.

تغییرات جدیدی که توسط دوما بررسی می شود، استخدام افرادی را که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، پوشش نمی دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
بدجور کم آوردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست