بازدید 17389
با چهارصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله شدید موشکی روسیه به مرکز اوکراین/پوتین: تلفات اوکراین ۱۰ برابر روسیه است

چهارصد و شصت و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 13 June 2023

حمله شدید موشکی روسیه به مرکز اوکراین/پوتین: تلفات اوکراین ۱۰ برابر روسیه است

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کمک نظامی ۳۲۵ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۲:۵۵

 وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می دهد.

بر اساس اعلام این رسانه، بسته کمکی جدید به اوکراین شامل پدافند هوایی، مهمات توپخانه، سیستم موشک پرتاب چندگانه هیمارس و، خودروهای زرهی از ذخایر پنتاگون رسانه ای شده اند.

در همین ارتباط، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: من مجوز چهلمین برداشت برای اوکراین را می دهم که 325 میلیون دلار را از سوی آمریکا تأمین می کند. این بسته کمک‌ های امنیتی شامل قابلیت‌ های دفاع هوایی حیاتی، مهمات اضافی برای سامانه‌ های موشکی توپخانه با تحرک بالا، گلوله‌ های توپخانه، سلاح‌ های ضدتانک، خودروهای زرهی و سایر تجهیزات ضروری برای تقویت نیروهای اوکراین در میدان نبرد است.

به گزارش اسپوتنیک، مجموع کمک‌ های نظامی ایالات متحده به اوکراین در دوره ریاست جمهوری بایدن از ۴۰.۷ میلیارد دلار فراتر رفته است، که این کمک‌ ها از ابتدای عملیات ویژه به ۴۰ میلیارد دلار می‌ رسد.

در همین ارتباط، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه شنبه هفته پیش در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا، بسته جدید کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص داد. واشنگتن ۱.۲ میلیارد دلار کمک نظامی جدید را به اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور و تامین نیازهای مهمات توپخانه‌ای اختصاص داده است.

پنتاگون مدعی شد که رقم این کمک جدید به صورت بلند مدت به اوکراین اختصاص داده شده است!

مسکو ذخایر عملیاتی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۱:۲۱

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: کی یف بالغ بر ۶۰۰ نیروی خود را در محور دونتسک جنوبی از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: مواضع تمرکز ذخایر عملیاتی نیروهای مسلح اوکراین و انبار مهمات و سلاح‌های تولید خارجی هدف قرار گرفت. حملات دشمن در جنوب آرتموفسک با موفقیت دفع شد؛ تلاش‌ها برای شکستن خط دفاعی روسیه ناکام ماند.

بیانیه مذکور اضافه می‌کند: در جریان نبرد در جنوب آرتموفسک حدود ۳۵۰ سرباز اوکراینی کشته و دو خودروی زرهی منهدم شد. اوکراین طی شبانه روز گذشته حین تلاش برای حمله در محور دونتسک جنوبی، ۲۷۵ سرباز، ۴ تانک و ۱۵ خودروی زرهی را خود را از دست داده است.

ووچیچ: تنش‌های اوکراین بیشتر می‌شود
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۱:۲۰

رئیس‌جمهور صربستان نسبت به تشدید بیشتر درگیری در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان روز سه شنبه اعلام کرد که تنش ها میان اوکراین و روسیه همچنان در حال افزایش است و هنوز به اوج خود نرسیده است.

رئیس جمهور صربستان در مصاحبه ای تاکید کرد: من به شدت نگران وضعیت اوکراین هستم زیرا نگران هستم که تنش های بیشتری در راه باشد.

ووچیچ افزود که اوکراینی ها به تازگی حمله خود را آغاز کرده اند، این حمله چندین برابر قوی تر از قبل خواهد بود. پاسخ روسیه نیز احتمالاً ضعیف نخواهد بود.

رئیس جمهور صربستان یادآور شد که تحولات اوکراین موجب افزایش فشار بر صربستان در راستای تحریم روسیه شده است. به گفته این مقام صربستان، انهدام تسلیحات نظامی غرب در اوکراین موجب ایجاد اضطراب در عرصه بین المللی شده است.

ووچیچ تاکید کرد که سیاست این کشور در قبال امتناع از پیوستن به مخالفان روسیه تغییری نکرده است.

پوتین: تلفات اوکراین ۱۰ برابر روسیه است
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۰:۵۹

ولادیمر پوتین در این نشست که روز سه‌شنبه انجام شد، اظهار داشت: آنها حمله می‌کنند و این منطقی است که طرف مدافع، تلفات کمتری داشته باشد.

به گفته پوتین، اوکراین در حملات خود بیش از ۱۶۰ تانک و ۳۶۰ خودروی زرهی از دست داده است.

رئیس جمهور روسیه از صحبت در مورد تلفات پرسنل نظامی روسیه خودداری کرد و موضوع را به وزارت دفاع روسیه ارجاع داد.

پوتین گفت که رژیم کی‌یف در حملات خود از دو هفته پیش شروع شده است، نه تنها هیچ موفقیتی کسب نکرده است بلکه دچار خسارت‌های بسیاری شده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که مسکو در حال بازنگری در مورد توافقنامه کریدور غلات است که با میانجی‌گری ترکیه به دست آمد.

عملیات جنگ ضدزیردریایی ناوگان اقیانوس آرام روسیه
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۰:۵۸

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان روسیه و کشورهای غربی در پی جنگ اوکراین و همزمان با رزمایش 15 روزه ناوگان روسیه در آب‌های دریای ژاپن؛ بخش پشتیبانی اطلاعات ناوگان اقیانوس آرام روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در جریان یک تمرین رزمی، کشتی‌های جنگی ناوگان اقیانوس آرام روسیه عملیات جنگ ضدزیردریایی (ASW) و شلیک علیه اهداف زمینی و هوایی را تمرین کردند.

در شرایطی که کشورهای غربی و ناتو تحرکات علیه روسیه را تشدید کرده‌اند، روسیه در هفته‌ها و ماههای اخیر، با برگزاری تمارین نظامی در مقابل رقبای خود قدرتنمایی کرده است.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، واحد اطلاع‌رسانی ناوگان اقیانوس آرام روسیه در خصوص این تمرین نظامی توضیح داد: «ناوچه «مارشال شاپوشنیکوف»، ناوشکن ضدزیردریایی «ادمیرال تریبوتس» و «ادمیرال پانتلیف» بعنوان بخشی از نیروی تاکتیکی در چارچوب یک بخش تمرینی، جستجو، ردیابی و انهدام زیردریایی یک دشمن شبیه سازی شده را انجام دادند».

طبق این گزارش، کشتی‌های نظامی روسیه سپس تمرین شلیک به اهداف زمینی و هوایی با استفاده از سلاح‌های AK-100 را انجام دادند.

روز گذشته، وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش عملیاتی 15 روزه ناوگان روسیه در آب‌های دریای ژاپن و دریای اوخوتسک که تا 20 ژوئن (30 خرداد ماه) ادامه دارد، خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در پیامی که در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است، نوشت: «بیش از 60 کشتی جنگی و کشتی پشتیبان و حدود 35 هواپیمای نیروی دریایی، نیروی ساحلی و بیش از 11 هزار نظامی در رزمایش نیروهای ناوگان اقیانوسیه مشارکت دارند».

حدود یک ماه پیش، ناوگان در اقیانوس آرام با ناوشکن ضد زیردریایی «آدمیرال تریبوتس» خود در دریای ژاپن رزمایش ضد زیر دریایی برگزار کرد.

زلنسکی: نبرد با روسیه بسیار شدید است
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۲۰:۵۷

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدئویی (دوشنبه) تصریح کرد که شرایط نامساعد جوی، عملیات نظامی اوکراین را با مشکل مواجه کرده و نبرد با روسیه را شدید توصیف کرد.

علی‌رغم آن‌که مقام‌های روسیه، گزارش ارتش اوکراین درخصوص بازپس‌گیری قلمروها در نبرد با ارتش روسیه را رد کرده‌اند، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است که نیروهای کشورش در حال پیشروی و بازپس‌گیری قلمروها هستند.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، زلنسکی در یک پیام ویدئویی خود که شب گذشته (دوشنبه) منتشر کرد، گفت: «نبردها بسیار شدید است اما ما در حال پیشروی هستیم و این بسیار مهم است. خسارات دشمن دقیقاً چیز است که ما به آن نیاز داریم. گرچه هوا این روزها چندان مناسب نیست و باران وظیفه ما را دشوارتر کرده است، قدرت جنگجویان ما همچنان نتیجه می‌دهد و من از تمامی آن‌هایی که هم‌اکنون در نبرد هستند و همه آن‌هایی که از تیپ های رزمی در مناطق مربوطه حمایت می‌کنند، قدردانی می‌کنم».

رئیس‌جمهور اوکراین که ۲۰ درصد از خاک کشورش را دردوران زمامداری خود در نبرد با نیروهای روسیه از دست داده، در حالی از موفقیت نیروهای خود در بازپس‌گیری قلمرو اوکراین سخن به میان آورده که ویدئوها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حاکی از آن است که مسکو با موفقیت در حال دفع ضدحملات اوکراین و منهدم کردن تجهیزاتی است که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود همچنین تصریح کرد: «مهم‌ترین و جدی‌ترین مناطق عملیاتی» درحال حاضر در «تاوریا» و «خورتیسیا» در جنوب اوکراین است و روز گذشته (دوشنبه) در جریان دیدار با کارکنان دولت خود، گزارش‌هایی را از فرماندهان اوکراینی در این مناطق مذکور دریافت کرده است.

زلنسکی ادامه داد که فرمانده نیروهای زمینی اوکراین و فرمانده گروه عملیاتی-راهبردی  تاوریا «در خصوص موفقیت‌هایی که کسب کرده‌ایم، در خصوص مناطق خط مقدم که نیاز به تقویت داریم و درباره اقداماتی که می‌توانیم برای از بین بردن بیشتر مواضع روسیه گزارش داده است».

رئیس‌جمهور اوکراین که علی‌رغم دریافت میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از کشورهای غربی نتوانسته، پیشرفت‌های چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد، گفت: «ما در حال حفظ و تقویت تسلط عملیاتی خود هستیم. من به ویژه برای باخموت که در حال افزایش کنترل خود بر این منطقه هستیم، قدردان هستم».

حمله شدید موشکی روسیه به مرکز اوکراین

در ادامه حملات موشکی و پهپادی ارتش رویسه به زیرساخت‌ها و اماکن نظامی شهرهای اوکراین خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اوکراینی اعلام کرد ارتش روسیه بامداد امروز سه‌شنبه با حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای، شهر «کریفی ریه» در منطقه دنیپروپتروفسک واقع در مرکز اوکراین را بمباران کرده است.
 
«سِرهای لیساک»، فرماندار این منطقه ضمن تأیید حمله به تأسیسات و مناطق نظامی این شهر اعلام کرد که شماری در این حملات موشکی کشته و زخمی شدند.
 
هم‌زمان رسانه‌های روسی از جمله اسپوتنیک می‌گویند که آژیر حمله هوایی در تمام مناطق اوکراین به صدا درآمده است. این حملات موشکی ارتش روسیه هم‌زمان را ضدحملات گسترده اوکراینی در مناطق مختلف انجام می‌شود؛ ضدحملاتی که مقامات اوکراینی و غربی مدعی هستند که در روزهای گذشته با موفقیت در حال پیشروی است، درحالی‌که روس‌ها می‌گویند که ارتش اوکراین در مناطق مختلف متحمل خسارات سنگین در بُعد نیروی انسانی و تجهیزات نظامی شده است.
 
ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر پارسال آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.
 
پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته از جمله پاتریوت در اختیار این کشور قرار دهند.
 
«مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» درباره زمان عملیاتی‌شدن سامانه پاتریوت در خاک اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی‌توانند به این زودی‌ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت استفاده کنند. مارک هرتلینگ دراین‌باره گفت: اوکراین ماه‌ها نیاز به آماده‌سازی برای استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی‌تواند کل خاک اوکراین را در برابر حملات موشکی، محافظت کند. وی همچنین افزود: اگر کسی تصور می‌کند با پاتریوت می‌توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی‌داند.
 
وزارت دفاع روسیه دو هفته پیش هنگام حمله موشکی گسترده به شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کرد که یگان موشکی ارتش این کشور در جریان این حملات یک سامانه پاتریوت آمریکایی مستقر در این شهر را منهدم کردند.
 
معاون وزیر دفاع اوکراین: در جبهه باخموت به موفقیت‌های زیادی رسیدیم

حنا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین در کانال تلگرامی خود از پیشروی نیروهای اوکراینی در جبهه باخموت خبر داد و گفت: نیروهای ما در طول هفته گذشته در جبهه باخموت به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند.

 مالیار اظهار کرد: ارتش اوکراین در جناح چپ شهر باخموت تا عمق ۱.۵ کیلومتری و در جناح راست این شهر تا عمق ۳.۵ کیلومتری پیشروی کرده است.

معاون وزیر دفاع اوکراین تصریح کرد: در طول هفته گذشته ۱۶ کیلومتر مربع از مناطق اطراف شهر باخموت به تصرف نیروهای اوکراینی درآمده است.

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در پیام ویدئویی دوشنبه‌شب خود در رابطه با وضعیت جبهه باخموت، تاکید کرد: من به ویژه از اقدامات نیروهای اوکراین در منطقه باخموت سپاسگزارم زیرا در روزهای اخیر پیشرفت‌های خوبی در این منطقه به دست آورده‌ایم.

سرهنگ اولکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی اوکراین هم پنجشنبه هفته گذشته از پیشروی نیروهای اوکراینی در منطقه باخموت در شرق اوکراین خبر داده بود.

فرمانده نیروی زمینی اوکراین در پستی تلگرامی نوشت: عملیات دفاعی ادامه دارد، دشمن تلاش می‌کند نیروهای ما را متوقف کند اما در حال شکست خوردن است.

اوکراین: هدف نهایی ضدحمله، بازپس‌گیری کریمه است

«ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد که هدف نهایی ضدحمله اوکراین، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله «کریمه» است.

در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش اوکراین و روسیه به خصوص در جنوب اوکراین، کی‌یف به طور مکرر گفته است که قصد دارد در ضدحمله خود علیه مواضع روسیه، قلمروهای کشورش را بازپس گیرد.

ژوکوا به سی ان ان گفت: «هدف نهایی کمپین ضدحمله، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله کریمه است».

پیش از این، کی‌یف در خصوص بازپس‌گیری کریمه تأکید کرده بود که نیازمند دستکم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ است تا بتواند به مرزهای خود در سال ۱۹۹۱ (بازپس‌گیری تمام مناطق تحت سیطره روسیه از جمله شبه‌جزیره کریمه) برسد.

از طرف دیگر، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده بود اگر اوکراین به شبه‌جزیره کریمه که با برگزاری همه‌پرسی به روسیه ملحق شده است، حمله کند، قیامت به‌پا خواهد شد.

معاون رئیس دفتر زلنسکی همچنین تصریح کرد که یکسری اقدامات ضدحمله در جریان است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

با این حال، این مسئول اوکراینی تصریح کرد که نباید انتظار داشت که ضدحمله اوکراین به سرعت به نتیجه برسد و گفت که ممکن است چندین ماه زمان ببرد تا کی‌یف به اهداف خود در ضدحمله علیه روسیه دست پیدا کند.

ژوکوا همچنین تصریح کرد که حملات فعلی اوکراین علیه مواضع روسیه، اولین ضدحملات این کشور محسوب نمی‌شود و گفت که در ماه سپتامبر و اکتبر، طی عملیات نیروهای اوکراینی، نظامیان روسیه از منطقه خارکیف و بخش شمالی خرسون عقب‌نشینی کردند.

وی با اشاره به این موارد ادامه داد که ضدحمله فعلی، «احتمالاً آخرین عملیات ضدحمله نخواهد بود».

معاون رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در مصاحبه خود به وابستگی ارتش اوکراین به غرب برای پیروزی در مقابل روسیه اشاره کرد و گفت که اوکراین برای پیروزی به مهمات و توپخانه‌های بیشتری از سوی غرب نیاز دارد.

مقام‌های روسیه بارها با انتقاد از پمپاژ تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داده‌اند که این تجهیزات تنها درد و غم اوکراین را بیشتر خواهد کرد و به طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین منجر می‌شود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۰
به امید خدا شکست روسیه نزدیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
ان شاء الله که هرچه زودتر نابودی کامل آمریکا رو ببینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
خدا با یانکی ها نیست
زلنسکی یک تروریست نازی است میدونید چرا پوتین حمله کرد چون یک زمانی از جنگی که از لهستان شروع شد روس ها بیست میلیون کشته داد بعد اون قسم خوردن اجازه ندن دشمنشون به نزدیکی کیف بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
چه استدلال کشکی
طرف به کشورش حمله کردن حالا داره دفاع میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
صدام هم باهمین استدلالها به ایران حمله کرد..
ناشناس
| Spain |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
موافقم
واقعا پوتین و پوتینی ها فکر می کنند که اجازه نمی دهند کسی از انها سوال کند خود را پیروز می دانند. مثلا پوتین با نهاینت اخلاق پوتینی می فرماید که ناخوودکا را اکراین منفجر کرده. بروید نقشه اکراین و مناطق اشغال شده را ببینید. چهار صد کیلومتر از خط نبرد اکراین و روسیه در کنار دریاچه و پایین دست این سد تا دریای سیاه هست. به محض اینکه حملات اولیه اکراین شروع شد روسیه این سد را خود منفجر کرد چون با اب گرفتن بستر و سواحل این رودخانه و گلی شدن ان برای چند ماه دیگر هرگز نگرانی از نفوذ نیروهای اکراینی از ان طرف رود ندارد و همه نیروهای روسیه که بین این رودخانه و کریمه بود ازاد شدند و انها را انتقال داد به نوار مرزی دویست کیلومتری بین نیروهای اکراین و دریای ازوف. اشکال ندارد. تاکتیک نظامی بود. ولی اینکه در روز روشن پوتینی ها در عالیترین سطح زیر بار مسولیت نمی روند و اکراین رامتهم می کنند که به ضرر خودش این سد را منفجر کرده نشان از باطن پوتینی ها دارد و همین هست که افکار عمومی دنیا پوتینی ها را محکوم کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
سندش نقشه و همچنین عقب نشینی خود روسها از خرسون و ساحل غربی دتیپر هست . اگر اکراین میخواست سد خودش را منفجر کنه انزمان که ۳۵ هزار نیروی روسی در خرسون و ساحل غربی زود دنیپر بودند ان را منفجر میکرد و سی هزار نیروی روسی را محاصره و اسیر میکرد. ولی جنایت جنگی است و افکار عمومی اکراین و اروپا علیه ان میشدند. خدا بیامرز پدر بزرگ ما از نو جوانی خود که شاهد حضور روسها در شمال ایران بود همیشه میگفت روسها( حالا ما میگم برخی روسها) خیلی چشم سفید هستند. نمونه ان همین سد ناخودکا. اکراین زمانی که نیاز داشت متفجر نکرد ولی روسها حالا ان را منفجر کردند و تازه تقصیر اکراین می اندازند. چشم سفیدی را رد کردند
برای غرب ستیزها همانقدر که در صدا و سیما بین 206 و لندکروز فرقی نیست در خلوت خود نیز بین دم خروس از زیر لباس و ساعت چند میلیارد تومنی سویسی از زیر استین لباس ساده زیستی فرقی نیست و تصور می کنند هنوز دهه شصت هست که مردم باورشان کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
منکه نفهمیدم چی گفتی اما غربی ها مارو تحریم کردن به فرهنگ ما تهاجم کردن هر ظلمی بگی کردن هرگز یه وطن پرست واقعی غربگدا نمیشه
امروز هم روبل پوتین یک روبل از ارزش خود را از دست داد و به 85 روبل در برابر دلار رسید. همینطور روزی یک روبل از ارزش پول ملت روسیه کم می شود و پوتین ادعای پیروزی بزرگ دارد. دیدنی شدند و بس دیدنی تر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تورم چی؟ روسیه ۲٫۵ درصد
انگلیس ۱۰ درصد
امریکا ۵ درصد
تسلیت غربگداجان
دستت درد نکنه تابناک. این هفته برای ما طلایی است. نظرات انتقادی ما به پوتینی ها را که منتشر می کنید حجم دلار کارت به کارت شده ما بالا میرود . زنده باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
کپی پیست میکنی
ناشناس
| Canada |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دوست 151. صداش را در نیار. این غربیها انقدر خنگ هستند و انقدر از پوتینی ها می ترسند که برای ما بابت کامنتها انتقادی علیه پوتینی ها کپی و پیست را هم باز دلار کارت به کارت می کنند. هیس. بذار کاسبی خود را بکنیم. غربیها هوشیار نشوند و پرداختی را کم نکنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
یعنی پول می گیری که نظر انتقادی علیه پوتین بدی. این یعنی مزدور هستی. یعنی اکثر اینایی که دارن کامنت علیه پوتین می گذارند آلبانی نشین هستند و بابت هر کامنتی اضافه کار می گیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
توی خود فروش فکر می کنی همه مثل خودتن
ناشناس
| Spain |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دوست عزیز باور کنید نظرات شما یک نوع تبلیغ برای پوتین است.
انشالله مظلوم پیروز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
مردم اکراین مظلومند که دولتشان آلت دست آمریکا شده و باعث این ویرانیها
پوتین متوهم
قبول کنیم کرم از آمریکا و اروپاست هی ناتو رو میبرن رو مرز روسیه که چی هر کشوری باشه عصبی‌ میشه البته جنگ محکومه همیشه ولی این دفعه هر دو طرف مقصر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دمت گرم ادم با انصاف
پوتین ، خونخواران دیکتاتور کنونی جهان است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اونوقت لابد ناتو با این همه جنایت فرشته صلحه
ناشناس
| Australia |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
خونخوار تر هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
پوتین با غرب خونخوار فاسد می‌جنگد
لعنت و نفرین برای پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
هی لعنت کردن چه فایده داره با توجه به شخصیت فاسد زلنسکی و حامیان سلطه طلبش
این جنگ بالاخره تمام می‌شود، اما نام پوتین در کنار نام هیتلر و چنگیز مغول در تاریخ ثبت شد. جناب پوتین! تو که به هموطنان سال‌های نه چندان دور خودت رحم نمی‌کنی، اگر زورت برسد با بقیه مردم دنیا چه می‌کنی؟ خدا را شکر که تجاوز به اکراین پوشالی بودن قدرت و ابهت خودت و ارتشت زا آشکار کرد.
زلنسکی بعد از مصرف کوکائین کریمه رو آزاد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دستش دردنکنه که اینقدروطن پرست وشجاع است ونه مثل رئیس جمهورافغانستان که طالبان پخ کردند تو صدتاسوراخ قابم ‌شد که امدند وکشوررابه چه روزی انداختند
کلاهت رو بذار بالاتر اقای پوتین، یه مشت ادم (ظاهرا) برای جون میلیون ها نفر تصمیم میگیرن و خونشون رو میمکن راست راست میچرخن
اوکراین حتی یه عکس فتوشاپ هم واسه ادعای خودش نداره
ضد حمله یک پله به نفع روسیه و یک پله به ضرر آمریکا و اروپا شد و تجهیزات اهدایی آنها را نابود کرد
اکراینی ها باید منتظر عقب نشینی آمریکا و اروپا باشند چون آنها تا وقتی پشتیبان آنها هستند که بدانند موفق می شوند و آبرویشان حفظ می شود
روسیه از قدیم متجاوز و قاتل بوده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
قدیم روسیه تزاری را ولکن و جنایات آمریکا در تاریخ معاصر را داشته باش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
مرگ بر امریکا جنایتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
پرونده شما آمریکایی ها وضعش 10 برابر بدتر نیست ؟
تابی جان انگار خواب بودی وقتی که مدافعان شجاع اوکراین اشغالگران دومین ارتش جهان را که به نزدیکی پایتخت آن کشور رسیده بودند را از هزاران کیلومتر مربع از کشورشان یا بیرون راندند یا همانجا دفن کردند. تو همچنان دروغپراکنی ارباب پوتینت را ادامه بده و دلار سفارت روسیه را بگیر در حالی که اوکراینی ها هر روز دارند کشورشان را از لوث تجاوزگران روس پاک می کندد. حتی کانالهای پروپاگاندای پوتین هم از شما منصفانه تر می نویسند.
خاك بر سر روسيه
اين شرط را در هر صورت باخته أست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
البته روسیه خسارت نظامی و اقتصادی دیده ولی عظیم ترین کشور کل اروپا اوکراین ویران شد
غرب و آمریکا می خواستند با نفوذ سیاسی در اوکراین به امپراطوری روسیه پایان دهند، چیزی که مقامات کرملین به آن آگاه بودند و با وجود هشدارهای مکرر مسکو، ناتوی به رهبری آمریکا به اقدامات تحریک آمیز خود در اوکراین ادامه داد (نصب سامانه های موشکی و وعده پیوستن اوکراین به ناتو) و راه حلی جزء جنگ باقی نگذاشت.
امروز آمریکا و غرب دو ملتی (روسیه - اوکراین) را که زمانی یک ملت بودند (شوروی سابق) به جان هم انداختند و سبب بحران آفرینی در شرق اروپا شدند که حتی اگر این جنگ نامشخص به پایان مشخصی هم برسد خصومت بین دو ملت تا دهه ها ادامه خواهد داشت.
بسیاری از مردم غیر نظامی ای که امروز در منطقه مورد مناقشه کشته می شوند علاوه بر اوکراینی ها، روس تبارها نیز هستند، آمریکا و غرب بدون توجه به پیشنهاد صلح پکن زیر ساخت های اوکراین را مدفن ابزار آلات نظامی خود کردند ولی افسوس که هنوز زلنسکی به حقیقت موضوع پی نبرده است و صد افسوس که عده ای صحبت های زلنسکی را که بیشتر از آن که بدرد دنیای سیاست بخورد به درد سینمای هالوودی می خورد به غلط قهرمانانه می پندارند.
قهرمان دنیای سیاست هیچ گاه بازیگر دنیای غرب نمی شود، زلنسکی باید می دانست؛ روسیه مساحت سرزمینی اش بیش از دو و نیم برابر کل اروپا است، بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را از شوروی سابق به ارث برده، توان نظامی بالایی دارد و مهم تر از همه این موارد چون زمانی اوکراین جزء خاک خودش بوده تمام سوراخ سمبه های اوکراین را می شناسد، پس نباید زیر بار هدف آمریکا و غرب که می پنداشتند با نفوذ سیاسی اوکراین می توانند به امپراطوری روسیه پایان دهند، می رفت تا این طور کشورش ویران و مردمش آواره نمی گشتند. (این مطالب حقیقتی است که تاریخ امروز گواه است نه دفاع از روسیه)
روسیه ۲۰ درصد خاک اوکراین را در حال حاضر به تصرف خود دراورده، کلیه زیرساخت های اوکراین ویران شده، بسیاری از مردم اوکراین یا آواره کشته اند یا کشته شده اند ولی مقامات کرملین امروز ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده گرفته اند و با قدرت تمام رزمایش نظامی دریایی برگزار می کند و .... و این است ماحصل سیاست های غلط آمریکا و غرب برای ملتی که نا آگاهانه یا آگاهانه در تله آنها گرفتار می شوند.
در پایان آیا این روسیه ای که علاوه بر جنگ با تمام توان رزمایش دریایی برگزار می کند، اگر همین نیروی هایی را که در حال رزمایش دریایی هستند به میدان جنگ بیاورد تلفات اوکراین چندین برابر نمی شود؟ و اگر این مهم اتفاق بیافتد آیا آمریکا و غرب از ترس آخر زمان هسته ای با تمام توان ناتو وارد جنگ با مسکو خواهند شد یا تنها به ارسال تجهیزات جنگی اکتفا می کنند و شاهد کشته شدن انسان های بیشتری (چه روس تبار و چه اوکراینی) در اوکراین خواهیم بود؟
تاریخ در آینده به تلخی قضاوت خواهد کرد آنچه را که با سیاست های غلط آمریکا و غرب در اروپای شرقی رقم خورد.
حالا چرا شما اینقدر داری حرص میخورید اوکراینی ها دارند کشورشان را آزاد می کنند؟
امروز در یکی از ایستگاههای مترو تهران 18 شهروند بدلیل خراب شدن و ناگهانی عقب گرد پله برقی مصدوم شدند. این اولین حادثه از این دست نیست. داستان از انجا شروع می شود که عده ای مرد رند با عنوان تولید داخلی و حمایت و... کارگاه تولید! پله برقی راه انداختند تا حسابی وام و تسهیلات ارزی بگیرند و نتیجه ان تولید! پله های برقی بود که همه قطعات ان از سرهم بندی قطعات تولید کننده های دست چندم چینی و ... تولید شد. نتیجه این بود که ظاهرا قیمت این پله های برقی که بیشتر هم در مترو تهران نصب شد از نمونه خارجی ان کمتر بود. ولی وقتی هزینه این خرابیها و غیر فعال بودن ها در دوران بهره برداری و از ان بدتر هزینه های عظیم جانی و مالی این مصدومیتها را در نظر بگیریم می بینیم که این پله های برقی تولید! داخل که بیشتر مانند همان مرغ و تخم مرغ مونتاژ هستند نه تولید چه اندازه از هزینه یک برند معتبر جهانی مانند شیندلر بیشتر هست. صحبت این نیست که تا ابد ایران باید وارد کننده برندهای جهانی باشد. ولی وقتی تولید داخل نظارت ندارد و تنها دکانی شده برای عده ای انحصار گر در خودرو و لوازم خانگی و مرغ و تخم مرغ و پله برقی و... هزینه نجومی ان را ملت ایران باید با پوست و جان و مال خود بپردازند.
نه تلفات اوکراین ۱۰۰ برابره.... دمپایی ابری فکر کرده با انتشار چهارتا فیلم و سریال و داستان علمی تخیلی وضعیت جنگ تغییر میکنه!!یکی دو ماه آینده همه چیز مشخص میشه!!! مطمئنا اوکراین دستاوردهای خوبی خواهد داشت....
شیر بچه های اوکراین دمتون گرم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
البته اوکراینی ها شیر پاکتی هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
شیر بچهای جهودی چقدر شاد شدن دوتا جنگهانی راه اندختید میرید سمت سومی
آن چیزی که شما به دروغ «هدف نظامی و زیرساخت» می خوانید و امروز هدف موشک روسیه قرار گرفت یک ساختمان مسکونی پنج طبقه در شهر «کریفی ریه» اوکراین بود که طی آن دست کم 10 غیرنظامی کشته شدند و 28 عیرنظامی مجروح شدند.
جنایتکاران روس بقدری در دفاع از مناطق تحت اشغال خود در اوکراین موفق بوده اندکه همین دیروز سرلشکر سِرگِی گوریاچِف،رئیس ستاد ارتش 35 روسیه در اوکراین به درک واصل شد. این را خود روسها اعلام کرده اند، ولی به گوش شما انگار نرسیده.
کثیف تر ازروسیه وپوتین دردنیا نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
چرا هست
آمریکا هستش
البته مشخص است که آخرش روسیه شکست خواهد خورد
تا الان قوای زرهی و تانک های روسیه منهدم و تبدیل به آهن سوخته شده است
اف 16 ها هم برسه باید منتظر شکست نیروی هوایی روس و حلوای پوتین باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
چون با این همه موشک ضد تانک و دوش پرتاب دوران تانک و خودرو های زرهی 20 ساله که تمام شده
تانک های لئوپارد هم منهدم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اوکراین با این اف شونزده حلبی قدیمی که متعلق به 50 سال پیشه میخواد چه غلطی داشته باشه؟
پوتین به هذیان گویی افتاده صدها هزار نفر از ارتشش رو از دست داده خودش اعتراف کرد که مهمات روسی دقت ندارند در پاتک اوکراین هم داره یکی یکی از مناطق اوکراین عقب نشینی می کنه حالا در توهمات خودش غوطه وره فردا که از شبه جزیره کریمه هم فرار کردی همین جوری ادعا کن.
این سرنوشت حماقت همه دیکتاتورهاست آنچنان در توهم غرق می شوند که بر اساس همین توهمات و اطرافیان چاپلوسشان که فقط چیزی می گویند که خوششان بیاید تصمیمات غلط می گیرند و همین تصمیمات غلط عمرشان را کوتاه می کند.
دوستانی که متعصبانه نظر میدن کمی واقع گراباشن غربی ها تمام توافقاتی که با روسیه داشتن زیرپاگذاشتن ازجمله عدم اشاعه ناتو به اروپای شرقی و چندین سال با این توافقات مشغول مسلح کردن اوکراین بودن چون میدونستن عاقبت این بدعهدی ها جنگ خواهد بود روسیه یا باید نظاره گر پایگاه های ناتو در ۳۰۰کیلومتری مسکو میبود یا با جنگ جلوی رسیدن امریکا و غرب به مرزهاشو میگرفت که راه دوم منطقی بود بعلاوه اوکراین سالهاست درحال کشتار روس تبارهای دونتسک و لوهانسک هست تعصب رو کنار بزارید و ازروی وقایع و اقدامات غرب قضاوت کنید که به هیچ تعهدی پایبند نیستن و با هرقدمی که روسیه عقب رفت اونها یک قدم جلو اومدن تا نتیجه ش شد این
درود بر اوکراین و هزاران درود بر usa بزرگ.
اوکراین و زلنسکی به عنوان آغازگر رفتارهای تحریک آمیز و خصمانه برای روسیه چاره ای جز دفاع از خود نذاشتند اوکراین مثل داعش ارتش نیابتی ناتو است و محکوم به شکست است حمایت همه جانبه از روسیه منطبق بر منافع ملی ایران است ناتو یک تهدید همیشگی علیه ایران است باید تا می توانیم ناتو را در اوکراین زمینگیر کنیم زلنسکی یک جنایتکار است و مستحق محاکمه و مجازات است
اونایی که دوآتشه اکراین هستند چرابه جنگ با روسیه نمی روند بخصوص سلبریتی های ایران که به قول خودشون حامی اکراین هستند. تابناک هم برای اونا تدارکات را ردیف کند.
درود بر اکراین قهرمان..پوتین جنایتکار باید اعدام شود.
روسیه تمام ناتو و غرب رو انداخته داخل چرخ گوشتش اونوقت یک عده غرب پرست تو ایران بیش از 400 روزه دارن میگند پوتین کارش تمومه ، از این تموما خیلی شندیم .
تابناک همین 20 درصدی که هی میگی میشه یکبار رو نقشه نشونمون بدی؟؟
انشاالله پوتین درس خوبی به این آمریکا و اروپای چنایتکار و وحشی و طرفدرانشان خواهد داد
در ارزیابی عاملان سیاست در حوزه مناسبات مدرن دول، شاخص ضابطه اخلاق خصوصی نیست. پوتین بد، بایدن خوب، ما از تحلیل واقع بینانه دور می کند. به لحاظ اخلاق انسانی تجاوز محکومه که آمریکا در این باب پرونده سفیدتری از روسیه ندارد. منتهی اینها به ما ربطی ندارد. منافع ملی ما چه اقتصا می کند؟ سیاست را به پای اخلاق خصوصی قربانی کردن، فجایع می آفریند.
سرنوشت هیتلر وصدام در انتظار پوتین
وال استریت ژورنال نوشته که آمریکا محموله اورانیوم غنی سازی شده داده به اکراین... خودشون اشکال ندازه سلاح هسته ای بدن اکراین علیه روسها استفاده کنه ولی یه سره در حال مظلوم نمایی هستن.. دم روسیه گرم که این دندون خراب و زودتر کشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی