بازدید 3767

صفر تا 100 راهنمای سفر هوایی

در این مقاله در مورد راهکارهای یک سفر هوایی دلچسب با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد، اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی را دارید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ 10 June 2023

سفر هوایی همیشه طرفداران زیادی دارد و اغلب مردم ترجیح می‌دهند برای سفرهای کاری و یا تفریحی خود از هواپیما استفاده کنند. حتی قیمت بالای بلیط هواپیما هم در مقایسه با سایر وسایل نقلیه باعث نشده که افراد از سفر کردن با هواپیما منصرف شوند و سفر هوایی همچنان در صدر لیست قرار دارد. اما دانستن برخی نکات قبل از سفر به شما کمک می‌کند تا سفر هوایی با کیفیتی داشته باشید و در نهایت آرامش و راحتی به مقصد مورد نظر خود برسید. هر سفر هوایی با مشخص کردن مقصد و تاریخ سفر و خرید بلیط هواپیما آغاز می‌شود، در حال خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری و اینترنتی از آژانس‌های مسافرتی معتبر همچون الی گشت امکان پذیر است و مسافران در اسرع وقت می‌توانند بلیط سفر هوایی خود را از سایت این آژانس تهیه کنند.

صفر تا 100 راهنمای سفر هوایی

بلیط سفر هوایی چارتری یا سیستمی؟

سرعت در رسیدن به مقصد یکی از اصلی ترین مزیت‌های سفر هوایی است، برای آغاز یک سفر هوایی مهیج و دلچسب ابتدا باید مبدا، مقصد و تاریخ سفر را در سایت‌های آنلاین فروش بلیط  مشخص کنید و پس از جستجو در این سایت‌ها از بین نتایجی که به شما نشان داده می‌شود، بلیط مورد نظر را براساس چارتری و یا سیستمی بودن انتخاب کنید. در واقع یکی از دلایل تفاوت قیمت بلیط هواپیما برای یک مسیر مشخص به نوع بلیط انتخابی شما مربوط می‌شود. بلیط چارتری برای مسافرانی مناسب است که برنامه سفر آنها قطعی می‌باشد و احتمال اینکه بخواهند بلیط خود را کنسل کنند، تقریبا نزدیک به صفر است ولی اگر احتمال تغییر در برنامه سفر شما دور از انتظار نیست، بلیط سیستمی برای شما مناسب تر است. همچنین در زمان خرید بلیط از eligasht.com می‌توانید کلاس پروازی خود را هم به دلخواه انتخاب کنید، در اکثر سفرهای هوایی بلیط‌ها در سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی عرضه می‌شود.

بلیط یک طرفه برای سفر با هواپیما بهتر است یا دو طرفه؟

سفر با هواپیما از یک مبدا به یک مقصد مشخص انجام می‌شود، مسافران اگر در زمان خرید بلیط هواپیما برای سفر هوایی تاریخ بازگشت خود را ندانند، مجبور به خرید بلیط یک طرفه هستند ولی اگر تاریخ برگشت مشخص شده باشد به راحتی می‌توانید برای سفر هوایی خود بلیط دو طرفه یا همان رفت و برگشت را تهیه کنید. بلیط یک ‌طرفه هواپیما بهترین گزینه برای سفرهای اضطراری و از قبل برنامه‌ ریزی نشده است. نوع دیگری از سفر با هواپیما به وسیله بلیط‌هایی انجام می‌شود که یک توقف در طول مسیر دارند، این پروازها در مقابل پروازهای مستقیم قرار دارند و در پروازهای بین‌المللی چنین موردی به ‌وجود می‌آید. برای خرید بلیط هواپیما در پروازهای دارای توقف اولویت را به انتخاب گزینه‌هایی بدهید که حداقل یک ساعت در فرودگاه ترانزیت توقف دارند تا کمتر در فرودگاه معطل و خسته شوید.

صفر تا 100 راهنمای سفر هوایی

میزان بار مجاز در مسافرت هوایی چقدر است؟

مسافرت هوایی اگر در داخل مرزهای هوایی یک کشور انجام شود به آن سفر هوایی داخلی می‌گویند ولی اگر پرواز از مرزهای هوایی یک کشور خارج شود، سفر هوایی از نوع بین المللی خواهد بود. یکی از دغدغه‌های مسافران در سفرهای داخلی و یا خارجی میزان بار مجازی است که هر مسافر براساس نوع بلیط خود اجازه همراه داشتن آن را دارد. میزان بار مجاز در مسافرت هوایی به عوامل مختلفی همچون داخلی و یا خارجی بودن سفر، کلاس پروازی و چارتری یا سیستمی بودن بلیط مربوط است. به طور متوسط اغلب ایرلاین‌های داخلی و خارجی به مسافران خود اجازه می‌دهند که در هر سفر یک چمدان با ابعاد استاندارد و وزن 20 الی 30 کیلوگرم همراه خود داشته باشند. اگر وزن بار همراه مسافر بیشتر از وزن مجاز اعلام شده روی بلیط هواپیما باشد، مسافر باید برای حمل اضافه بار خود مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کند.

شرایط کنسلی بلیط 

معمولا افرادی که برای سفرهای خود از هواپیما استفاده می‌کنند از شرایط و قوانین سفر هوایی مطلع هستند، شرایط کنسلی و استرداد بلیط چارتری و سیستمی با هم تفاوت دارد. بلیط پرواز چارتر معمولا از پرواز سیستمی ارزان‌تر است ولی در این نوع پرواز اگر مسافر پرواز خود را به هر دلیلی کنسل کند، شرکت چارتر کننده بلیط تمامی مبلغی پرداختی بابت بلیط را از مسافران به عنوان جریمه کسر کرده و مبلغی به وی عودت داده نمی‌شود. پرواز سیستمی همان پروازهای منظمی هستند که شرکت‎های هواپیمایی در برنامه‌های خود دارند، قیمت بلیط‎های سیستمی براساس نرخ مصوب به مسافران ارائه می‎شود. در نگاه قیمت بلیط سیستمی بالاتر از پروازهای چارتری است، اما این موضوع به صورت مستقیم روی شرایط کنسلی بلیط تاثیر گذار بوده و مسافرانی که بلیط سیستمی تهیه کرده‌اند، حتی بعد از پریدن هواپیما هم می‌توانند به دلیل دیر رسیدن به پرواز سفر خود را کنسل کنند و بخشی از هزینه بلیط را پس بگیرند.

وظایف مسافران در سفر هوایی

داشتن اطلاعات لازم در ارتباط با قوانین مختلف و مقررات و محدودیت‌های سفر هوایی از جمله موارد مهم و ضروری است که باید در زمان خرید بلیط هواپیما به آن توجه کنید. مسافران برای تجربه یک سفر هوایی راحت و دلپذیر باید به قوانین و حقوق خود در سفر آگاه باشند و مقررات را به درستی رعایت کنند. مسافران باید حتما به موقع و با در دست داشتن مدارک معتبر در فرودگاه حاضر شوند و از همراه داشتن وسایل ممنوعه که روی بلیط درج شده و بار اضافی جدا خودداری کنند.

صفر تا 100 راهنمای سفر هوایی

قبل از مسافرت با پرواز حتما قوانین ایرلاین صادر کننده بلیط را بررسی کنید!

برخی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد سفر هوایی به حق و حقوق خود هم در این زمینه آگاه نیستند. پس از خرید بلیط و اطلاع یافتن از زمان و سایر موارد مربوطه، شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ پرواز، تعهداتی نسبت به مسافران دارد. مسافران باید به خوبی به قوانین کنسلی و استرداد بلیط از سمت ایرلاین برگزار کننده پرواز آگاه باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانند از حق و حقوق قانونی خود استفاده کنند. اتفاقات و مواردی که ممکن است منجر به تاخیر در پرواز یا لغو آن شود، شرکت هواپیمایی را مکلف می‌کند تا به کلیه‌ تعهدات در قوانین بلیط هواپیما در ارتباط با مسافران آن پرواز عمل نماید.

به نقل از الی گشت: در زمان خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سایت‌های معتبر همچون الی گشت مسافران می‌توانند قیمت انواع بلیط‌ها را برای مسیر هوایی مورد نظر خود بررسی کنند و براساس شرایط و بودجه خود بهترین بلیط را برای سفر هوایی انتخاب نمایند. در حال حاضر خرید بلیط هواپیما از سایت الی گشت به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین با استفاده از کارت‌های عضو شتاب امکان پذیر است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست