بازدید 20670
سه هزار و سیصد و پنجاه و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

آماری تکان‌دهنده‌ از زوج‌های نابارور ایرانی / حداد عادل: گذاشتن نام‌های بیگانه بر سردر مغازه‌ها، گناه نابخشودنی است / جانشین فرمانده سپاه: سال گذشته بزرگ‌ترین تهاجم علیه ما انجام شد / تهرانی‌ها برای خرید خانه چند سال باید کار کنند؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: روایت فارس از وضعیت کلینیک‌های زیبایی: ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان!/ محمود صادقی به دادسرا احضار شد / سقف وام ساخت مسکن افزایش یافت/ واکنش لیر ترکیه به نتیجه انتخابات / ثبت سفارش برای واردات ۱۰۰ هزار خودرو و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 15 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

هیچ پزشکی حق ممانعت از پذیرش و معاینه بیمار محجبه یا بی‌حجاب را ندارد
محمد رئیس‌زاد، رئیس کل نظام پزشکی ایران در پاسخ به «اعتماد» درباره اینکه آیا تا به حال پزشکی به دلیل ابراز عقیده خود از مطب‌داری و فعالیت حرفه‌ای محروم شده، گفت: تا کنونی گزارشی در این زمینه به معاونت انتظامی سازمان نرسیده و در جواب یکی از خبرنگاران و در واکنش به ارسال پرونده پزشکی که در مشهد از پذیرش بیمار محجبه خودداری کرده بود، گفت: «تا امروز پرونده مرتبط با مساله حجاب به ما ارسال نشده، چون این پرونده در اختیار مراجع قضایی بوده، اما سازمان نظام پزشکی به تمام اعضای خود اعلام کرده که باید تمام مقررات را رعایت کنند و از نظر اخلاقی، هیچ پزشکی حق خودداری از پذیرش و معاینه بیمار محجبه یا بی‌حجاب را ندارد.»

جزییات درگیری در مرز ایران و افغانستان
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا: مرزبانان پس از کمین هدفمند، تعدادی افراد مسلح و قاچاقچی مواد مخدر که از سمت خاک کشور مقابل، قصد ورود به خاک کشور جمهوری اسلامی ایران را داشتند، مشاهده و با اقدام تاکتیکی با آن‌ها مسلحانه درگیر شدند. افراد مسلح که تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند، به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند. مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی زابل جهت بررسی موضوع، سریع درخواست ملاقات مرزی داد و برابر پروتکل‌های مرزی، اعتراض به کشور مقابل صورت گرفت.

هجوم هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی به صفحه اینستاگرام جرارد پیکه

انتشار مصاحبه‌ای از جرارد پیکه، بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا، باعث خشم شماری از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز ایران شده است. ماجرا از انتشار ویدئویی از مصاحبه اینترنتی این بازیکن قدیمی اسپانیایی با یک یوتیوبر آغاز شد؛ جایی که مجری برنامه از جرارد پیکه پرسید: آیا خبر دارد که «پاکو خمز»، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و از مربیان شاغل در لالیگا، هدایت تیم تراکتورسازی ایران را برعهده گرفته است؟ جرارد پیکه پس از شنیدن اسم این باشگاه با تعجب و با صدای بلند شروع به خندیدن کرده و خطاب به مجری می‌پرسد که آیا شوخی می‌کند یا واقعا تراکتور اسم یک تیم است؟ نام تراکتور در زبان اسپانیایی به همان معنای فارسی آن استفاده می‌شود. این حرکت جرارد پیکه، واکنش تند هواداران تراکتور را در پی داشته و صفحه اینستاگرام او به محل کامنت‌های طرفدار تیم تبریزی بدل شده است. شماری از هواداران تراکتورسازی قدمت این باشگاه را به پیکه یادآوری کرده‌اند و شماری دیگر با جملاتی نظیر «پیکه یادت باشه، تراختور سرورته» علاقه خود را به تیم‌شان ابراز کردند. یک هوادار نیز با اشاره به خودروی «رنو پی‌کی» نوشته است: «اسم خودت در ایران اسم یک ماشین است، بعد به تراکتور می‌خندی؟»

آماری تکان‌دهنده‌ از زوج‌های نابارور ایرانی

دکتر سید محمد طباطبایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با تسنیم: بعد از پیمایش ملی که در سال ۹۸ در کل کشور انجام شد، مشخص گشت که شیوع ناباروری کلی در زوج‌های ایرانی ۲۰.۳ درصد است؛ یعنی حدود ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد که این آمار، بالاتر از میانگین جهانی است. پیش‌بینی می‌شود، سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نیز به آمار ناباروری اضافه شود.

روایت فارس از وضعیت کلینیک‌های زیبایی: ماساژ و لیزر بدن مردان توسط زنان!
خبرگزاری فارس نوشت: برخی از کلینیک‌های زیبایی به محل امنی برای سودجویی، قانون‌شکنی و هنجارشکنی تبدیل شده است، تا جایی‌که در برخی از آن‌ها انجام لیزر بدن مردان توسط زنان انجام می‌شود و برخی از آن‌ها اقدام به ارائه خدمات ماساژ آقایان توسط زنان کرده‌اند. معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی می‌گوید: «تمام اعمال مربوط‌ به زیبایی و درمانی در کلینیک‌های زیبایی باید توسط پزشک و مسئول فنی صورت بگیرد. لیزر نواحی حساس بدن باید توسط اپراتور هم‌جنس صورت بگیرد، وگرنه انجام این کار تخلف است و متقاضی می‌تواند تخلفات را گزارش کند». سرپرست اداره ارزیابی عملکرد نظام‌پزشکی هم گفته، انجام امور لیزر توسط افراد غیرپزشک قطعا تخلف است. انجام امور زیبایی برای آقایان توسط اپراتور‌های زن هم تخلف است.

پلیس ایرلند چهار مهاجم به سفارت ایران را بازداشت کرد
پلیس ایرلند چهار نفر را که قصد آسیب زدن به ساختمان سفارت ایران در دوبلین را داشتند، بازداشت کرد. افراد مهاجم بر اساس این گزارش متهم هستند به دیوار‌های خارجی سفارت ایران آسیب زده‌اند. یکی از آن‌ها همچنین با اتهام حمل پیچ‌گوشتی برای خارج کردن تابلوی سفارت مواجه است.

استعفا برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس از خرداد
محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس قانون فعلی انتخابات مجلس، استعفای مقامات باید ۹ ماه پیش از زمان انتخابات صورت گیرد که در خرداد ماه عملی می‌شود. از این رو در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس جدول زمان بندی و اجرای احکام انتخابات مجلس از جمله تبلیغات، روند تایید صلاحیت ها، شرایط داوطلبان و حفظ حقوق داوطلبان و نامزد‌های نمایندگی مجلس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محمود صادقی به دادسرا احضار شد
محمود صادقی، نماینده مجلس پیشین با انتشار توئیتی از احضار خود به شعبه ۷ دادسرای امنیت خبر داد؛ بنابراین، او باید روز دوم خرداد برای «دفاع از اتهام انتسابی» به دادسرا مراجعه کند.

حداد عادل: گذاشتن نام‌های بیگانه بر سردر مغازه‌ها، گناه نابخشودنی است
در مراسم پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت فردوسی، غلامعلی حداد عادل گفت: در شأن ملت ایران نیست که بر سردر مغازه‌ها و شرکت‌ها و موسسات شاهد نام‌های بیگانه باشیم و این گناه بخشودنی نیست. این اقدام خلاف قانون است و در شأن ملت ایران نیست که نام کالا‌ها و محصولات به ویژه محصولات غذایی به زبان فرنگی و به خط فرنگی باشد؛ هم خلاف قانون است و هم شایسته ملت نیست.

جانشین فرمانده سپاه: سال گذشته بزرگ‌ترین تهاجم علیه ما انجام شد
سردار فدوی: سال گذشته بزرگ‌ترین تهاجم حزب شیطان علیه ما انجام شد. یک جنگ بزرگ که سال‌ها برای طراحی آن نقشه‌های شومی کشیده بود در برنامه بحران کرونا، دانشگاه و مدارس تعطیل شد تا چشم و ذهن فرزندان کشور معطوف به درس خواندن در فضای مجازی باشد، عده‌ای به دنبال پهنای باند بیشتر برای آموزش فرزندانمان بودند و در نهایت دانش‌آموزان و دانشجویان ساعت ساعت صرف درس خواندن در این فضا می‌کردند و بقیه اوقات در فضای مجازی رها شده و ذهن آن‌ها در اختیار دشمن قرار گرفت. فدوی افزود: وسوسه‌های شیطانی به آن‌ها تزریق شد و دشمنان گمان کردند که می‌توانند کار را یکسره کنند و پای کار آمدند و بی‌نقص نقشه خود را عملیاتی کردند، اما باز هم اشتباه محاسباتی انجام دادند. خدای متعال فرموده؛ دشمنان اسلام از احمق‌ها هستند. رئیس جمهور آمریکا که برای گفتن یک کلمه ساعت‌ها تمرین می‌کرد در مورد حوادث ایران بلافاصله موضع‌گیری کرد و اظهار نظر صریح داشت و دشمنی خود را بی‌پرده بیان می‌کرد برای اینکه به سقوط جمهوری اسلامی برابر محاسبات خود ایمان داشت، اما متوجه شدند که قدرت آن‌ها با جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست و با تعداد اندکی از رزمندگان توانستیم نقشه شوم آن‌ها را نقش برآب کنیم.

 
تهرانی‌ها برای خرید خانه چند سال باید کار کنند؟
حساب توییتری world of statistics نوشته که در هر پایتخت بعد از دریافت چند سال حقوق متوسط می‌شود خانه خرید؟ خانه‌دار شدن در تهران بیش از ۱۵۸ سال طول می‌کشد.
بسته 25 اردیبهشت
 
وزارت اقتصاد: بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بیش از ۸۵ درصد افزایش داشته است
وزارت اقتصاد اعلام کرد، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی همواره یکی از موضوعات مطرح در اقتصاد کشور است. بر اساس جزئیات آمار منتشره از سوی بانک مرکزی، رقم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی از ۱۸۶ هزار میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۰ با رشد بیش از ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش‌ از ۳۴۴ هزار میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۱ رسید.
 
ثبت سفارش برای واردات ۱۰۰ هزار خودرو
مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت گفت: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه است و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌ شده است.
 
قطع پلکانی یارانه پنهان مشترکان پرمصرف
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتقاد ما این است که با طرح پاداش صرفه‌جویی مصارف عمده مشترکان نسبت به سال گذشته به شدت کاهش می‌یابد و این امکان وجود دارد که اگر مشترکی رعایت نکرد، مشمول نرخ‌های بالا شود که این موضوع امسال اجرایی خواهد شد. وی افزود: براساس بند «ل» تبصره 15 قانون بودجه در بخش آب و برق مکلف هستیم، یارانه مصارف مازاد بر الگو را قطع کنیم که پلکانی این اتفاق می‌افتد.
 
واکنش بذرپاش به گران فروشی بلیت هواپیما
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بلیت هواپیما گران نشده است، گفت: اگر شرکت های هواپیمایی گران فروشی کنند، مستقیم به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند و اگر سایت‌های فروش‌ گران فروشی کنند، هم مجوزشان لغو و هم به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند. بذرپاش افزود: از مسئولان سازمان هواپیمایی خواسته‌ام هر چه سریع تر یک پلتفرم متمرکز برای عرضه بلیت طراحی کنند و این کار شروع شده است. وی افزود: البته گاهی بلیت هواپیما در شبکه‌های غیررسمی گران‌تر از قیمت مصوب فروخته می‌شود.
 
واکنش لیر ترکیه به نتیجه انتخابات
معامله‌گران در انتظار نوسانات بیشتر لیر ترکیه هستند، زیرا با موکول شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم، لیر به شدت کنترل شده است. ترکیه تحت فشار بیشتر قرار خواهد گرفت‌. با وجود مداخله بانک های دولتی برای تثبیت نرخ ارز، در بازارهای آسیایی لیر کاهش پیدا کرده و در محدوده ۱۹.۶۵ قرار گرفت. این ارز روز جمعه در محدوده ۱۹.۵۸ به ازای هر دلار بسته شد و تمام کاهش آن در سال جاری به ۴.۵ درصد رسید. بلومبرگ اکنونومیکس برآورد کرده است که بانک مرکزی ترکیه در شانزده ماه گذشته بالغ بر ۱۷۷ میلیارد دلار در بازار برای کنترل لیر دخالت کرده است. تحلیلگر ارشد تاچ کپیتال مارکت در لندن گفت: دو هفته آینده احتمالا بیشترین تنش ها از زمان به قدرت رسیدن رجب طیب اردوغان در دو دهه گذشته بر سیاست های ترکیه حاکم می شود، احتمالا مداخلات ارزی برای تثبیت ارز در این دو هفته ثابت بماند. تحلیلگران جی پی مورگان و بانک اچ اس بی سی پیش بینی کرده اند که احتمالا لیر تا محدوده ۲۴ تا ۲۵لیر به ازای هر دلار کاهش پیدا کند. گلدمن ساکس نیز هفته گذشته اعلام کرد، یک کاهش شدید ارزش لیر پیش بینی می شود که پیش بینی زمان آن دشوار است.

سقف وام ساخت مسکن افزایش یافت
اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن کشور در خصوص وام مسکن شهری در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، در شورای پول و اعتبار افزایش تسهیلات مسکن شهری به تصویب رسیده است. وی افزود: براساس این اقدام و تصمیم‌گیری انجام‌شده سقف وام مسکن شهری در همه شهرهای کشور ۵۵۰ میلیون تومان شده است. رییس بنیاد مسکن کشور گفت: بازپرداخت این وام پلکانی است و اقساط این وام نیز به شکلی است که نباید بیشتر از ۴۰ درصد از حداقل حقوق قانون کار باشد. /ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۴۸
حداد حان منصف باش، ایران چندین زبان داره که مایه افتخاره، ولی متاسفانه شما و یارانت فقط برای زبان فارسی سینه چاک میکنید! چرا باید آموزش زبان مادری سایر اقوام دراستانهای مربوطه ممنوع باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
حداد عادل هم برای اینکه حقوق و مزایاش توجیه بشه هر از گاهی این سختی‌ها را به جون می خره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
جناب خداد به نظر من گران شدن اخیر لبنیات که باتغذیه
ارتباط مستقیم دارد گناهش بسیار بزرگتر از تابلوهای با زبانهای دیگر است حتی جنایت است شما بهتر است در حفظ یکپارچگی مردم که تورم آنرا نشانه رفته آنهم خیلی خوب کوشش کنید نام های بیگانه به وقت اقتدار اقتصادی خودشان بر چیده می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
لطف کن زبان رسمی کشور و نماد وحدت ملی ایران و اقوام را مشمئز نکن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
وقتی گرانی و تورم ایجاد میشه همه چیز گران میشه اینکه بگیم گوشت چرا گران شد؟ مرغ چرا گران شد؟ شیر چرا گران شدغلطه مگه دامدار باید از جیبش ضرر بده که قیمت شیر بالا نره؟
آقای حداد عادل، اول اسم جناب خودت را پارسی کن، بعد برای بقیه نسخه بپیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
پیشنهاد خوبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
اگر می گفت عربی را حذف کنید چنان به به می کردید شما غرب گداها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
ناشناس ، ۱:۳۳
، دوست عزیز ، ساعت ۱:۳۳ مخالفت با یک انتقاد معمولی نمودن شما ، من را متوجه جایگاه تون می کنه
وبه همین خاطر نمی تونم با شما بحث کنم ،
ولی از خدای متعال برای شما سفره ای پر برکت خواهانم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
مردم در نان شب موندن گرونی بیداد میکنه جوونها همه همه نا امیدن بعد شما هی میای میگی غربگدا غربگدا خجالت بکشید اینها مردم عادی هستن میخوای انتقاد کنی درست بکن توهین چرا میکنی حتما اوضاع برای شما خیلی خوبه و راضی هستی که مردم بیچاره رو غربگدا میدونی
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
در پاسخ به ناشناس 01:32
چه فرقی داره آخرش باید فارسی رو پاس بداریم یا نه
حالا یا غرب گدا یا شرق گدا یا عرب گدا
ما باید ملی گرا باشیم یا نه؟
من بیام بگم فلانی غرب گداست و بعد اون هم بیاد و بگه شرق گدا
مهم منافع ملی و پاسداشت زبان فارسی هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
شماها اگر دنبال پاس داشت پارسی بودید الان فرت و فرت کلمات انگلیسی را به جای کلمات فعلی که فارسی هم زیاد بود جایگزین نمی کردید
خطاب به شکم دوست الان چه ربطی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
از آقا احسان به خاطر پاسخی ارزشمند به اظهار نظر نسنجیده و ناپخته ناشناس 1:32 تشکر می کنم. سوالی هم برایم پیش آمده که امیدوارم ناشناس 1:32 پاسخ بدهد. .اگر غرب بد است چرا 95 در صد فرزندان مسئولین رده بالای مملکت که شما یقه خودتان را برایشان چاک می زنید در همان کشورهای غربی زندگی می کنند و حاضر نیستند حتی یکروز را هم در این کشور گل و بلبلی که شما شرق گدا برایشان درست کرده اید زندگی کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
ما دو میلیون هم وطن عرب داریم.پس عربی یکی از زبانهای ملی ایران است.
و ذوب شدگان در فاشیسم هستند که به جز دری را بیگانه می دانند
دست سید مرحومان درد نکند که 4 میلیون مسکن ساخت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
دستش بشکنه که هنوز نتونسته ۴ تا دونه خونه بسازه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
این وعده های انتخاباتی هست که تمام کاندیداهادردنیا ازاین وعده هامیدهند ولی هیچوقت عمل نمیکنند یادت رفته ترامپ گفت میخواهد امریکارابه عظمت قبل برگرداند ووقتی انتخاب شدچنان آبروئی ازامریکا برد که بعدازآن روسیه فسقلی جرات پیداکرد به اوکراین حمله کندکه البته اگرترامپ هنوز بود روسیه هفته اول اوکراین رالقمه چپش کرده ‌بود پس اینجوروعده‌ها درهمه دنیامعمول است توکارخودت رابکن وبه وعده خوب رویان دلخوش نکن چون خوب رویان هزاروعده میدهندولی یکی ادا نمیکنند
ساختن مدرسه شخصی اما ثواب ۳ حج و ۱۰ عمره را دارد. همه ملت گناهکارن فقط شما اهل جنت هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
زوج های نابارور هم باید با برخورداری تز هزینه بیت المال برای بارور شدن بروند کشورهای بلاد کفر
ناشناس
| Australia |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
مدرسه شخصی آنهم با دو تخلف اساسی شهرداری و گرفتن نور و دید ساختمان همسایه .
این سیستم هم در شان مردم نیست
حداد فارسی نیست عادل هم فارسی نیست
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
منطقی حرف بزنید دوستان اسم 90 درصد ایرانیان عربی هست حالا هر کی منصبی در ارتباط با ادبیات گرفت باید اسم و فامیلشو عوض کنه؟ یا کارشو درست انجام بده؟
سرطان و ناباروری از اثرات پارازیت هاست. پزشکان فرمایشی منکر این واقعیت شدند و ملت بینوا رو گرفتار کردند.
جناب حداد گناه نابخشودنی گفتن مرگ بر امریکا و سکونت اقازاده ها در ان‌ جاست.
جناب حداد این فقط در مورد واژه های غربیه یا هجوم کلمات عربی که همفکران شما استفاده میکنن رو هم شامل میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
هر وقت فهمیدی که منظور کلمات جدید هست که آن هم از طرف زبان انگلیسی یا فرانسوی هست و وارد زبان می شود یا عده ای دنبال کلاس گذاشتن با آن هستند و می گویند در حالی که از.... هستند
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
چه فرقی میکنه اونا برای کلاس گذاشتن از کلمات انگلیسی و فرانسوی استفاده میکنن امثال شما هم برای ثوابش از کلمات
عربی!!بیچاره زبان اصیل فارسی که قدرشو نمیدونین
اونم کسی داره این حرفا را میزنه که خودش اسم و فامیلش فارسی نیست
درست متوجه شدم یک آقا رفته کلینیک برای لیزر موهای بدن!!!!!!!!؟؟
مثل این می مونه یک آقا برای اصلاح موی سر بره آرایشگاه زنانه!!!
بعد همین خبرگزاری آقا رو یکی از مخاطبان خودش معرفی کرده!!
از مدیران این خبرگزاری یک سوال دارم که چرا از این آقای مخاطبشان سوال نکردند چرا برای لیزر رفته کلینیک که مختص انجام زیبایی که معمولا توی این مورد که لیزر باشه مختص خانم هاست آن هم قسمتی از بدن که طرف خجالت کشیده از انجام آن توسط یک خانم!!!!!؟؟
بدن مرد اگر قرار بود مثل زن باشه به نظر شما خدا خودش به عقلش نمی رسید چطوری بیافرینه!!؟
جالب تر اینکه زیر همین خبر توی خبرگزاری کلی آدم ابله ساده اظهار نظر های بی ربط کردن به اصل موضوع توجه نکردند چه لزومی داره یک آقا بره لیزر موی بدن!!!!
اصلا کلینیک زیبایی و لیزر مختص خانم هاست مثل آرایشگاه های خانم ها
فکر کنم این آقای مخاطب خبرگزاری برای اصلاح موی سر هم به آرایش ها خانم ها میره!!!!!!
بعضی رسانه های زیر دست با انتشار چنین خبرهایی دنبال هواس پرتی جامعه هستند
پاسخ ها
آریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
دوست عزیز از غار بیا بیرون ببین دنیا چه خبره
حرف های شما واسه دهه ها پیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
اریو
شما که از غار اومدی بیرون امروزی شدی موهای بدن تو برای زیبایی لیزر انجام میدی توسط یک آقا!؟
واقعا یا حداد عادل دور از جامعه است یا این حرفها رو میزنه که اعصاب مردم رو خورد کنه. آخه چطوری ممکنه تو این شرایط یه نفر فکرش این باشه که اسم مغازه‌ها خارجی‌ان؟ مزدا اسم ماشینش رو گذاشته قشقایی چیزی از خودشون کم شده؟؟
در تیترهای خبری نیست .

وزیر کشور ، نیروی انتظامی ، قوه قضائیه
عوامل حملات شیمیایی شناسایی نشدند هنوز ؟؟؟؟؟
خدایا چه باید گفت ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
دلیل منفی دادن برخی را متوجه نمیشم ، یعنی نباید دستگاه‌ها پاسخگو باشند ؟؟؟؟
، راستی چرا در هیچ یک از مدارس بچه های مسئولین حملات شیمیایی یا شوخی بچه ها اتفاق نیفتاده ؟؟؟؟؟؟
احسنت اقای حداد عادل
گناه نابخشودنی!!!! اسم بیگانه!!
امروز در بازار تجریش قدم می زدم آزادی پوشش کاملا هویدا بود و حاکمیت و مردم کاملا پذیرفته بودند ولی دعوای اصلی سال گذشته ما بیشتر دعوای معیشت بود نه پوشش و به این سمت منحرفش کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
۱۰۰٪ موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
از بندر تا تجریش که خیلی راهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
فکر کنم میگفتی اعتراضات بهتر نبود
اعتراضات معشیتی
که همین الانشم وجود داره اما هر بار با یک اخبار حاشیه سازی هواس پرتی برای مردم ایجاد می کنند که باید گفت حافظه مردم ضعیف نیست از یاد برده
جناب حداد مردم را نصیحت می‌کنید به پاسداشت نام فارسی و از آن ور فرزند و داماد خودتان در قلب فرنگ با ثروت مردم ایران شاهانه زندگی می‌کنند. اینهاست که مردم را از خود بیگانه کرده ... ما کجای دنیا زندگی می‌کنیم
جناب آقای حدادعادل، تحصیل و زندگی کردن آقازاده ها در کشورهای بیگانه از جمله آمریکا و انگلیس به مراتب گناه نابخشودنی تر از اظهارات حضرتعالیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
زبان تاجیکی درسته که بیگانست
بیگانه یعنی چه ؟ همه انسان هستند و همه از یک آدم وحوا توسط خداوند خلق شده اند . آیا پیامبران صاحب کتاب برای شما بیگانه اند ؟ شما خودت اول اسمت را بکن آهنگر دادگر . اگر خیلی هم روی عربی تعصب داری بدان که عربی فقط از آن جهت که قرآن به آن نازل شده اهمیت دارد .
نام و نام خانوادگی خود آقای حداد عادل ایرانی نیست.
اسم مغازه چه ربطی به گناه داره؟ دیگه گند همه چی رو دراوردن. با همین کارا و حرفها مردم رو از هرچی دین و مذهب زده کردن
خوب خدا جون فرنگ که بقول خودت مکان شهید پرور و خودیه دیگه. مکان بچه هاته عزیز.
تحریف نکنید!

ماجرا از این قرار است که پیکه در این برنامه که با حضور ایبای یانوس، مشهورترین یوتیوبر اسپانیایی و برگزارکننده کینگز‌لیگ، برگزار می‌شود، ناگهان با سوال یکی از میهمانان در خصوص پاکو خمس، سرمربی فعلی تراکتور که در فوتبال اسپانیا به واسطه نتایج جالب توجه برابر رئال و بارسا مشهور است، مواجه می‎شود.

این میهمان از پیکه در مورد خمس سوال می‌کند و از او می‌پرسد که: “آیا می‌دانی پاکو خمز در ایران مربی چه تیمی است؟ ” پیکه در جواب او می‌گوید: “نه. بگو، چه تیمی؟ ”

در اینجا پاسخ میهمان برنامه و نام بردن از تراکتور، خنده پیکه را به دنبال دارد چرا که فکر می‌کند میهمان برنامه با او شوخی می‌کند (به دلیل اسم خاص بودن تراکتور و معنای یکسان آن در زبان اسپانیایی). بعد از خنده‌های پیکه، میهمان برنامه به او می‌گوید: “نه جدی می‌گویم. اسم یک تیم قدیمی و بزرگ فوتبال در آنجاست.”

در ادامه پیکه به میهمانش می‌گوید که، چون اسم تراکتور را آورده فکر کرده که با او شوخی می‌کند و بعد از آنهم به حالت طنز، ادای پاکو خمس را در می‌آورد. در انتها هم ایبای یانوس، یوتیوبر معروف می‌گوید: آقایان، پاکو خمس واقعا مربی تیمی به اسم تراکتور است!
پی کی از بیسوادیشه که اسم تیم تراکتور رو بلد نیست
تشخیص گناه های نابخشودنی با خداوند است نه حداد عادل! .....
- اسم انواع غذاهارو بزارین حداد . عادل و ظالم بودنش مهم نیست.
-
جناب حداد عادل یا همون اهنگر دادگر زبان عربی را جزو زبان بیگانه احتمال نمیدونن
با این حرفها و این همه کمالات مسئولان ما احتیاج به محصول تراریخته نبوده مردم از بچه بیفتن
داماد آمریکایی داشتن چی جناب حداد
همه واکسنا از واکسن کزاز تا کرونا یکی از اهدافشون ناباروری هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
عجب
باز هم خبر های ناامید کننده و اظهارات مشمئزکننده مسؤلان
دستگردی اصفهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
از خدا میخوام خبر خوش از دستگرد اصفهان به مردم برسه
وقتی جدول مسکن را برا ننه جونم خوندم گفت تا دیروز ما به ونزوئلا می خندیدیم حالا ونزوئلا به ما می خنده.
خنده زار و مسخره دنیا شدیم در فقر و فلاکت
جناب حداد عادل اسم بیگانه گناه نابخشودنی است ولی انتخاب بیگانه بعنوان داماد عین عبادت!
علت نود ونه درصد نازایی ها فقط وفقط داشتن استرس هستش واین رابه عنوان یک پزشک میگم ومسبب این وضعیت هم اوضاع وحال وروزی هستش که برای مردم مجموعه درست کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
البته جناب دکتر تو این ۹۹ درصد وراثت و تغذیه رو هم اضافه کنید مخصوصا تغذیه با سموم شیمیایی کشاورزی در محصولات رو.
جناب حداد عادل از خودتان آغاز کتید نامتان را به آهنگر دادگر برگردانید
خوب خدا را شکر که اول جهان شدیم و رفتیم بالای بالای بالای جدول جهانی !!!!

البته در جدول مقایسه ای که مدت زمان لازم جهت خانه دار شدن در مرکز کشور و با حقوق پرداختی متوسط مردم میباشد .

و متاسفانه بازهم در یکی از نقاط ضعف های اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی و مدیریتی در مقام اول جهان می درخشیم !!!!!!!
در مورد پزشك محترمي كه در مشهد گفته بودند بيماران محجبه را ويزيت نمي كند مشخص شده اين كذب محض است و سوء استفاده ناجوانمردانه از جو موجود و حساسيت موضوع حجاب

فردي بدون وقت قبلي به مطب آقاي دكتر مي رود و با پرخاشگري و قلدربازي انتظار داشته بيمار وي را ببينند و وقتي موفق نمي شود مطب را ترك مي كند و از اين دسيسه براي بدنام كردن آقاي دكتر استفاده مي كند. جالب اينكه معاونت درمان بدون تحقيقات و اطلاع از كل ماجرا مطب دكتر را پلمپ مي كند! شرم آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
صد در صد معلومه که هیچ پزشکی شخصی رو بخاطر حجاب ویزیت نمیکنه همش بهتان و دروغ و رسانه سازی هست کدوم دکتری این کار کرده که این دومی باشه خجالت هم خوب چیزی که بعضی رسانه تحویل مردم میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
آن هم جراح فوق تخصص دست كه خودش مشغله و در دسر به اندازه كافي داره و كلي از شهرستان ها بيمار ارجاع مي دهند بهش. آخرين چيزي كه برايش مهمه پوشش بيماره

و جاي بسي تاسف داره وقتي مي شنويم حتي تا مرحله بازداشت هم رسيده بوده ولي با رايزني هاي نظام پزشكي لطف كردن بازداشت شون نكردن!!
اقای حداد عادل،گناه نابخشودنی؟داشتن داماد امریکایی برای مسئول رده بالای کشور گناه نابخشودنی نیست؟چرا اینقدر خودت رو سوژه خودی و غیر خودی میکنی؟
طرف اسمش غلامعلی حداد عادله(نوکر علی،آهنگر دادگر)،بعد از پاسداشت زبان پارسی میگه،تابناک خدای نکرده که به شما برنمیخوره این حقیقت.
خرف های بسیاری از مسئولین کشور رو که میشنوم به سلامت روحی و روانی انها شک میکنم!
اگر انتخاب نام خارجی برای مغازه ها گناه است، برای آدم‌ها گناه بزرگتری است. پس جناب حداد عادل از خود شما شروع می‌کنیم و از این پس شما را آقای آهنگر دادگستر خطاب می‌کنیم
این آقای حداد عادل کی دست از سر این ملت و اعصابشان بر خواهد داشت از بچه مدرسه ای تا کاسب از دستش عاصی هستند و برایش به نوعی دعای خیر دارند برای بچه ها کلمات نامانوس اختراع کرده و حالا در دانشگاه کلمات اصلی و بین المللی را می خوانند و ظلمی که به شان شده پی می برند آقای عادل کلمات کیلو سانتی متر و خارجی هست لطفا هر چه برده اید مال خودتان دست از سر این ملت بردارید
با سلام
حقوق متوسط در برزیل ماهانه در حدود 3000 رئال (در حدود 600 دلار آمریکا) است. از طرف دیگر برازیلیا شهری کوچک با حدود 200000 نفر جمعیت و با خانه های بسیار گران قیمت است. به طور متوسط قیمت یک واحد آپارتمان در این شهر در حدود 1700000 رئال است. تازه این آپارتمان ها 60 ساله بوده و دولت مجوز ساخت واحد جدید نمی دهد. بنابراین با متوسط درامد باید در حدود 47 سال کار کند تا بتوان یک واحد آپارتمان خرید. البته لازم به ذکر است در شهرهای اطراف برازیلیا قیمت آپارتمان و سطح عمومی قیمتها کمتر است. به همین خاطر روزانه تعداد زیادی از افراد برای کار و تحصیل به برازیلیا آمده و شب به شهرهای محل زندگی خود بر می گردند.
غلام علی حداد عادل کدام کلمه آن فارسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
زنده باد
در مورد موارد بالا دو مورد رو بیان میکنم اول نکته ای که جناب آقای دکتر حداد عادل ریاست محترم فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی فرمودند واقعا چرا وقتی خودمان زیباترین اسامی پارسی را داریم از اسامی بیگانه استفاده کنیم و چه بسا اسامی ای که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی متولد شد مانند غیرت و شجاعت و حمیت و مردانگی و عزت ،
نکته دوم در مورد خامه دار شدن تهرانی ها بعد از 158 سال ، اینکه در تهران این هست خوب در شهرهای دیگر جهان مطابق همین جدول بالا هست و این طبیعی است چرا که پایتخت در همه جا می بایست گران باشد تا تمرکز در آن اتفاق نیفتد و افراد به حاشیه شهر ها هم ساکن شوند و بافت شهری بعد از سالها گسترش یابد . چرا توجه نمیکنید گران شدن خانه در تهران خدمتی است که شد چرا که در زمان زلزله و سیل و حوادثی مانند جنگ میدانید چه اتفاق عظیمی رخ میدهد بنابراین گران شدن خانه در تهران را باید به فال نیک گرفت و راضی بود چرا که منفعت فراوانی که دارد بیش از ضرر مختصر آن است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
حسابی مغزت تعطیله نگاهی به پایتخت های اروپا بینداز بعد داد سخن بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
اين رئيس محترم فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي گويا معني كامل بيگانه را نمي داند و بيگانه را فقط غرب مي شناسد !!!!!!
یا پنج تن آل عبا خودت به دادمون برس.
حداد عادل : گذاشتن نام هاي بيگانه بر سر در معازه ها گناه نابخشودني است !
----------------------------
بنده هر گاه نام جناب حداد عادل مي شنوم فوري به ياد « فلسفه » و « فيلسوفان » مي افتم ! هم فيلسوفان جديد و هم فيلسوفان قديم .. چرا كه ايشان از دانش آموختگان فلسفه بوده و بعد ها مدرس آن در دانشگاه ! ... تعريف از خودم نباشد ، بنده فيلسوفان را خيلي دوست ميدارم ! ودر حد و اندازه دانش و سواد خودم از جملات قصاري كه گفته اند حظ ّ و بهره كافي برده ام ! فيلسوفاني كه هركدام سخناني گفته اند كه عالمگير شده است ، و چه بسا كه در تاريخ مانده باشد و چه بسا كه انديشمندان و متفكران بزرگ دنيا روي آن سخنان نظريه داده اند ، نقد كرده اند ، شرح و تفسير كرده اند ! ... و نيز گفته اند كه كار فيلسوف توليد فكر و انديشه است ! پس بنا براين مي توان گفت كشوري كه بيشترين فيلسوف دارد ، بيشترين توليد فكر و انديشه كرده است !! اووووووووووه خدا عالمه كه از مرگ سقراط و افلاطون و ارسطو چندين قرن و هزاره گذشته و هنوز متفكران دنيا از اين ها مثال مي آورند و سخن مي گويند كه مثلاً ارسطو اين گفته ، سقراط آن گفته ،و افلاطون فلان نظريه داده ... و نيز در دنياي ما راسل اين جوري گفته ... سارتر آن جوري گفته ... هايد گر فلان گفته ، دكارت بهمان گفته ... نيچه چه گفته ... يونگ فلان نظريه داده وووو
مثلاً افلاطون گفته : « به شنيدن عادت كن ، كه از سخنان ابلهان هم سود خواهي برد !

كنفسيوس هم چنين گفته : كينه يعني خوردن زهر براي كشتن ديگران ، و عصبانيت يعني تنبيه خود براي اشتباه ديگران !

بودا هم چنين توصيه اي مي كند : « به هر چيزي فكر كني همان مي شوي ، هر چيزي را احساس كني ، جذبش
مي كني و هر چيزي را تصور كني خلقش مي كني „ !

سارتر هم چنين عقيده اي دارد : بزرگترين خيانتي كه انسان در حق خودش ميكند ، ترس از اين است كه ديگران در مورد او چه قضاوتي مي كنند !

ارسطو : بيچاره انساني كه دارايي هايش از خودش ارزشمند تر است !

سقراط : باهوش ها از همه چيز و همه كس مي آموزند
انسانهاي معمولي از تجربيات خود
و نادان ها هميشه همه جواب ها را دارند !»

نيچه : به راستي آنكه به هنگام زندگي نمي كند ، چه گونه به هنگام تواند مُرد ! ( به نظرم اين سخن خيلي بايد فيلسوفانه باشد ) !!

بقراط : بهره من از دانش و حكمت اين بود كه بر جهل خود دانا شدم !

دكارت : در بين تمام مردم تنها عقل است كه عادلانه تقسيم شده ، زيرا همه فكر مي كنند كه به اندازه كافي به آنها عقل داده شده !!

انيشتين : از ديروز بياموز ، در امروز زندگي كن ، به فردا اميد وار باش ، نكته مهم آن است كه از پرسش گري باز نايستي !

ابراهام لينكلن : معيار واقعي ثروت ما اين است كه اگر ثروت مان را گم كنيم ، چه قدر مي ارزيم !

آنتوان چخوف : از ميان كساني كه براي نماز باران به صحرا مي روند ، تنها كساني به كار خود ايمان دارند كه با خودچتر مي برند !

ويليام شكسپير : گوش هايت را به همه بسپار ، اما صدايت را به عده اي معدود !

آندره ژيد : اي كاش عظمت در نگاه تو باشد ، نه چيزي كه بدان مي نگري !!

راسل : مرگ يك تمدن زماني فرا مي رسد كه بزرگان مردم به پرسش هاي نو و جديد آنها جواب كهنه بدهند !

اسكار وايلد : يك اسقف در هشتاد سالگي همان حرفي را مي زند كه در هيجده سالگي به گوشش خوانده اند !

-- ببخشيد برادر ! انگار داري روده درازي مي كني ! ... جسارت نباشه ، لُبّ مطلب را بفرما كه خيلي كار داريم !
-- چشم ! فقط و فقط مي خواهم دو كلمه عرض كنم كه انشا الله تعالي ما هم از فيلسوفان خودمان ، من جمله جناب حداد عادل كه اهل تفكر و انديشه و فلسفه هستند ، سخنان ماندگار و فيلسوفانه بشنويم مانند خيلي از فيلسوفان ! ..-- آمين !
حالا نتیجه پارازیت ها را روی ناباروری مشاهدات کنید
کشور اینقدر بی درو پیکر هست که هر نامی می توان گذاشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
آره بابا میتونه کل خانوادت لحت اونور زندگی کنن اینور به اسم مغازه گیر بدی
حداد عادل مگه ایرانی!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
وجود حداد عادل در هرم قدرت بدون ضابطه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
معادل " حداد عادل " در فارسی چی میشه ؟
آقای حداد غیر عادل احداث مدرسه خصوص برای تحصیل فرزندان در محل زندگی انهم در املاک عمومب مردم ، گناه نابخشودنی نیست؟؟
لطفا امار سازی نکنید
قیمت یک متر خانه در تهران متوسط 55 میلیون هست و حقوق متوسط 15 میلیون که برای خرید یک متر 3 ماه و نیم در ونکوور کانادا متوسط هر متر 10 هزار دلار و حقوق متوسط ماهیانه 3200 دلار که برای خرید یک متر می شود 3 ماه حقوق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
ببخشيد یک سوال این کارگری که به قول شما ماهی 15 میلیون حقوق داره و سه ماه حقوق آن برای یک متر آپارتمان می شه بفرمایید توی این سه ماه اعضای این خانواده چی بخورند!!؟ هوای خالی!!؟؟
همین حقوق در تهران کفاف خرج مخارج مسکن اجاره نميشه چه برسه بخواهند پس انداز کنند
فرض به محال از خرید مایحتاج غیر ضروری و با مصرف کمتر مواد غذایی ماهی 5 میلیون پسنداز کنند در سال میشه یک متر آپارتمان و برای یک آپارتمان 100 متری نیاز یک خانوار 4 نفره 100 سال طول میکشه بر فرض محال که تا 100 سال دیگه تورم و قیمت ها به همین منوال باشد تغییری نکند!!!
عقل منطق سواد داشتنم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
اولا متوسط حقوق یعنی اینکه هم حقوق کمتر از 15 میلیون هست و هم بالاتر
دوم هم مقایسه بابت قدرت خرید مسکن بود نه بیشتر از این
گناه نابخشودنی وجود مسئولینی است که تورم را بر کشور تحمیل کرده اند و حرام خواری را رواج داده اند و کاری کرده اند که اگر یک شاغل تا آخر عمرش هم کار کند نتواند صاحب مسکن شود و از آخرین کشورهای جهان باشیم که موفق به خرید مسکن می شود

آقای حداد خجالت بکش و درد مردم را بفهم و بفهم که چه چیزی گناه است! آنهم گناه نابخشودنی
گناه نابخشودنی شرک و حق الناس است
اهان نسبت به لیزر بدن مرد توسط خانها مشکل دارید ولی نسبت به حضور این همه پرستار زن تو بیمارستانها مخصوصا اورژانس و مراقبتهلی ویژه نه. الان مگه ۴۰ سال پیش که پرستارمرد ندارید. چه خبر پرستد زن تو اورژانس بیمارستان چرا ۴ تا پرستار مرد نمیذارید. اقا من مردم کلا بینارستانهارو حدا کنید پزشک و پرستار مرد برای بیماران مرد و بالعکس
آقای حداد عادل اگر نامگذاری مغازه ها با اسامی خارجی گناه نابخشودنی است، پس تاسیس یک مدرسه خصوصی برای فرزندتان اسمش چیست و گناهش چیست؟
غلامعلی حداد عادل معادل فارسی هم داره؟؟
۳۰ درصد ضرر فقط طی یک هفته بورس جمهوری اسلامی ؟؟
بورس کشور اقتاده دست دلالان
مسکن دست دلالان
طلا و ارز دست دلالان
ایران بهشت دلالان و کاسبان تحریم
درسته جناب شریعتمداری ؟؟ گسی گه ساعتی ۱۸۰ میلیون بگیره درد ملت رو نمی‌فهمه حاجی
این ناباروری و نازایی ها به دلیل پارازیت هایی است که بخاطر ماهواره میفرستید
حداد عادل اول یه فکری واسه اسم خودش بکنه که کلا عربیه ، بعد به فکر سردر مغازه ها باشه
حداد دست بردار به کارهای اقتصادیت برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
خداد عادل بابت چه کاری داره نجومی میگیره ؟
احتمالا فکر نمیکنید که ناباروری ایرانیان از پارازیتها باشه؟؟؟ سرطانها که دیگه جای خود!!!!
وام روستایی چی
آقای میرسلیم اگر با خودروی برقی مشکلی ندارند و به خودروسازهای داخلی برنمی خورد خودرو برقی حتی دست دوم وارد کنیم فکر کنم ارزانتر از خودروهای داخلی تمام می شود
دولت هم می تواند بنزین خودش را با فوب خلیج فارس به کشورهای دیگر بفروشد و اگر ریخت و پاشش اجازه دهد مقداری از آنرا سوبسید به واردات خودرو برقی اختصاص دهد
با اینکار آلودگی هم کمتر می شود و در هزینه های درمان ناشی از خطرات آلودگی هوا هم صرفه جویی می شود

البته اگر به جای واردات مونتاژ آنرا و یا حتی ساخت آنرا هم فعال کند که چه بهتر اما نه به بهای جان مردم و ذله کردن و آتش زدن مال مردم مثل کاری که ایران خودرو و سایپا می کند!

ضمن اینکه می تواند با ایجاد کارخانه های باطری سازی و احیای باطری در هر استان اشتغال آفرینی و فراوری معادن لیتوم را فعال کند
و همچنین با ایجاد ایستگاه های شارژ خودرو و ساخت تجهیزات آنهم اشتغال زایی را فعالتر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
اخه اينا برق خونه هاي رو نمي تونن تامين كنن شما ميخواي ماشينا رو هم بهش اضافه كني .
الودگي هوا هم بيشتر بخاطر مازوتي كه نيروگاهها مي سوزونن واسه تامين برق
جناب حداد عادل ما این همه اسم فارسی و اسطوره فارسی داریم.اگه استفاده از نام های بیگانه خلاف قانون هست.پس چرا این قدر از نام های عربی برای خیابانها و کوچه ها دارین استفاده می کنین.چرا اسطوره های ایران رو ول کردین و از نام های عربی استفاده می کنین.اگه یه نفر اسم رستورانش رو میذاشت رستوران حضرت مقداد یا عمار باز می گفتین استفاده از نام بیگانه جرمه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
ابتا نام میدان حر را که در واقع رستم است به آن بازگردانید زیرا نه حر ایرانی بوده و نه آن مجسمه چیزی از فردی به نام حر را یادآوری میکند.مجسمه کلا در باره جنگ رستم با اژدهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
زنده باد
در مورد زمان خانه دار شدن دروغ می گویند من سال ها در فرانسه زندگی نموده ام حتی خرید خانه های استودیو بدون خواب ۵۰ سال طول می کشد سی سال هم در اتاوا زندگی می کنم خرید خانه تقریبا برای جوانان محال است من هم خریدم چون پول از ایران آوردم
لوس بازی صهیونیست ها بهایی ها می باشد
من فکر نمی کنم که در نیویورک هم کسی بتواند خانه بخرد
یک آگهی اجاره دیدم یک استودیو بدون اتاق و آسپزخانه و حمام مشترک در راهرو برای ۱۲۰۰ دلار در ماه اجاره داده می شود
در شأن ملت ایران نیست که بر سردر مغازه‌ها و شرکت‌ها و موسسات شاهد نام‌های بیگانه باشیم و این گناه بخشودنی نیست... عربی چطور ؟؟؟؟؟
راستی کرونا یاب مستعان شامل این می شه یا نمی شه ؟؟؟؟؟
آقای حداد شما که نگران تابلوی مغازه ها هستی بفرما کلمه سایپا چه ریشه فارسی دارد و به چه معنی است و چرا ۳۰-۴۰ سال است اعتراض نکردی و البته سایر نامهای پرتکرار مثل تفحص،،،،
تکذیب ریشه های داخلی اعتراضات و نسبت دادن یکسره آن به دشمن، مصداق خود را به خواب زدن است.
دولت بجای استقراض از بانک مرکزی، از بانکها قرض گرفت و بانکها هم مجبور شدند از بانک مرکزی قرض بگیرند! و دولت افتخار کرد که از بانک مرکزی قرض نکرده!! نبوغ اقتصاد ایرانی!!
مسئولین هر وقت خواستند به خدمات خود برای مردم فکر کنند و به اقتدار ملی، همین آمار زمان انتظار برای خانه دار شدن را توجیه کنند!
در عوض ،ابوالمشاغل بودن ،داشتن مدارس متعدد غیر انتفاعی در شمال شهر ،داشتن داماد از خانواده شهید پرور آمریکائی ،خرید کردن وسوغاتی آوردن از مراکز خرید لندن مستحب موکد هست !!!!!!!!!
صرفنظر از آیات نورانی قران کریم که فرمایشات خداوند از زبان حضرت محمد (ص ) میباشد و برای ما بسیار هم مقدس است
واژگان مرسی و و اوکی و الی آخر همانقدر واژگان بیگانه است که واژگان عربی هم وزن آنها
اقای حداد عادل
در صورتیکه عادلانه قادر به قضاوت نیستید و نمیتوانید که اعراب را هم ، همچون اروپائیان، بیگانه بحساب اورید ؟؟!!
بهتراست که خود راخسته نکنید؛
بخصوص که شما به مرکز قدرت هم وصلید و احتیاج به افاضات اضافی هم ندارید
چون اینجور قضاوتهای ناعادلانه ،مسلما منتج به نتیجه معکوس میگردد
یکی از گرفتاری های زبان فارسی این است که یکی چون حداد نچندان عادل حامی او است
اون زمان که فریاد میزدیم پااارازیت پارازیت خطر ناکه
میگفتید وایی غرب تهاجم
تحویل بگیرید
!!!!!
عامل ناباروری سه مورد است پارااازیت استرس شدید و الودگی های سرب
هر سه بر هورمونهای جنسی و سایر هورمونها به شدت تاثیرگذار است
اول اسم و فامیلی خودتون رو به فارسی برگردونید
آقای حداد از داماد امریکایی تان که در خانواده شهید پروری در آمریکا بدنیا آمده بود په خبر
جناب حداد گناه نابخشودنی عملکرد امثال شماهاست که جز فقر و فلاکت برای مردم ارمغان دیگری نیست.
مردم را به لجبازی انداختید حتا در نامگذاریها چه مغازه یا یک محصول یا نام فرزند . در هر صورت مسبب اصلی خود شما هستید .
آقای حداد عادل از مدرسه آقازادتان چه خبر؟
گناه نابخشودنی گفتن مرگ بر امریکا توسط کسی است که فرزندش در آمریکا زندگی میکند و دامادش امریکایی است ولی این شعار مرگ بر آمریکایش که تحریمها را به دنبال داشته و پدر مردم را دراورده است
حداد عادل: گذاشتن نام‌های بیگانه بر سردر مغازه‌ها گناه نابخشودنی است
جناب حداد اگر کسی فرزندان خود را بجای سوریه به امریکا و اروپا بفرستد گناهش چگونه است؟
گمشده مردم ومسولین : حاضر وناظر بودن خداوند درهمه جا!!!
سوال؟ خریدازفروشگاههای برنددرنیویورک حکمش چیه اقای حداد؟
مقابسه اماری درمورداینکه تهرانی هاوباایرانیها برای خریدخانه بایدچندسال صبرکنند باخارجی ها کلاًغلط واشتباه است چون تقریباًدرهیج کشوری مردم باپول نقدوذخیره خودشان خانه نمیخرندبلکه بانکهاهستندباپرداخت وامهای زیادحتی گاهاًتا ۹۰ درصدقیمت خانه ‌وبازپرداخت گاهاًتا ۳۰ سال وحتی بیشتربراساس درامدوام گیرنده واعتبارش وام خرید خانه میدهند اگرهمان خارجی هامیخواستند پول جمع کنند وخانه بخرند برای انها هم باضریب تورم وافزایش شدیدقیمت املاک ومزدکارگرهرگزقادرنبودندمالک خانه ای درشهرهای بزرگ‌شوندوشاید هم بیش ازصدسال طول میکشید این اماری که دراینجاامده واقعیت نداردمثلاً درنیویورک‌ که شهرخبلی گرانی هست یک کارمنددولت باحقوق متوسط ماهی ۱۰۰۰۰ دلاروخرج زندگی زیادآن شهرچگونه میتواند خانه ای چندمیلیون دلاری بخرد مگرباوام درازمدت بانکی که دیگرتورم‌سالانه وازدیادقیمت مسکن روی آن تاثیری نداشته باشد ثروتمندترین افرادباوام بانکی خانه میخرندفقط بعضی ازخارجیهای ثروتمند که امکان دریافت وام بانکی ندارند نقدمیخرندمثل ایران البته درکشورماهم قبلاًچنین بودحتی دردوران ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد‌چنین بود که بانکها وام خریدخانه بمقدارزیادمیدادند بعد ازان تاریخ بانکها خودکاسب شدندونوع خدمتشان فرق کردواین مشکلی هست که بایدتوسط دولت باتشویق بانکها بدادن وامهای طویل المدت به متقاضیان خریدخانه حل شودالبته خریدخانه درشهری مثل تهران جفابخودوسایرشهروندانست شهری که نه هوای پاکی دارد ونه اب کافی برای جمعیت لبریز شده اش ونه ترافیک درستی
افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی از عوامل تورم است بانک مرکزی چرا کنترلی روی این مسئله ندارد و اجازه این افزایش ها را میدهد
شغل و کار مفید این حداد عادل چیه ؟!
بابت انجام چه کاری داره حقوق میگیره ؟
توی این ۳۰ -۴۰ سال گذشته ۱ بار عرق ریخته ؟
همه جا هم هست و حضور داره
بیش از چهار پنج هزار ایرانی طی چند سال گذشته در داخل کشور کشته شدند ٫توسط چه کسانی و به چه گناهی ؟
اسم عربی رو فروشگاه بذاری گناهه؟ نظر تون چیه اقای حداد؟
میرسلیم و حداد عادل منو یاد انسان های غارنشین میندازن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
به غار نشينان توهين نكن
نام های عربی که تو میزاری بیگانه نیست مال دیگران بیگانه است.....
روی چه حساب و کتاب و اصل و قانون و ضابطه ای حداد عادل ۳ برابر رییس جمهور اختیارات داره و همیشه هم هست در قدرت و کنار هم گذاشته نمیشه ؟!!!
هان ؟
چرا ؟
والا. ماکه کلینیک زیبایی هرماه میریم همچین چیزایی. ندیدیم، خبرگزاری فارس معلوم نیست کجارفته
ناباروری نسل دهه۶۰ نتیجه ۴۰سال پارازیت های ماهواره است
آقای حداد نا عادل فرستادن دختر و داماد به سرزمینهای بیگانه و زندگی در آن بلاد بیگانه گناه نابخشودنی است
آقای حداد از کی فقیه هم شدی؟ آقای حداد یک پرسش از شما دارم. بکار بردن نام های عربی چی اون اشکال نداره که هیچ صواب هم داره؟ بهتر نیست بری و قوه قضائیه و متون حقوقی کشور رو که سرتا پا عربی هست رو فارسی کنی؟
جناب حداد دوستان شما ادعا کردند که یک پزشک از معالجه یک خانم محجبه در مشهد خود داری کرده و چه جنجالی بپا کردند که خبر اول همین بخش هم هست بعد رفتند دوربینها را چک کردند و معلوم شد خبر بکلی دروغ است آنقدر دروغ که ناچار به عذرخواهی شدند بگذریم از خسارت مالی و آبرویی که به آن پزشک زدند والا خود اینها که این اخبار را منتشر می کنند که آبرویی ندارد ق ق کاری به اینها ندارد . بجای تابلو مغازه ها تابلو دروغوگویان و تهمت زنندگان را اصلاح کن .
اقای حداد عادل پس از این به بعد دستانتان را با افتابه و لگن شستشو کنید نه با سسیتم لوله کش! کاش کمی به فکر مسایل اساسی بودید ! البته بیش از این هم مردم از شما انتظار ندارند
وجود افرادی مانند حداد عادل در هرم قدرت هم گناه نابخشودنی است
جناب سردار، این هجمه خارجی نبود بلکه طنین اعتراض و خشم بچه های خودمان بود.
شما کاش چاره کنید و نه انکار...
امواج خطرناک پارازیت، هوای آلوده، آب آلوده، غذای مسموم به انواع سموم آفت کش و کود شیمیایی غیر استاندارد، زندگی تحت فشار و پر استرس، همه اینها از جمله عوامل ناباروری هستند.
به نظرم من "شرک"و"ناامیدی"از خدا در روایات به عنوان گناه نابخشودنی نام برده شده ایشان با چه مدرکی گذاشتن نام های بیگانه را گناه نابخشودنی عنوان کردندایکاش بجای "گناه نابخشودنی"گفته بودند یک اشتباه هست که بهتربود
چرا شما ها این همه به کار مردم ددخالت می کنید و گناه تعیین می کنید ؟ اصلا کی به حرف شما توجه می کنه؟
داستان رطب و امروز برو فردا بیا در خصوص توصیه به کودک را به آقای حداد باید مثال آورد
هرگاه ایشان اقدام به تغییر نام خود نمایند تقوا و صداقت او را تحسین می کنیم و رویه ایشان را سرمشق انتخاب خود قرار خواهم داد
آقای حداد عادل

اگر به خانه یا منزل بگوییم بیت گناه بخشودنی است یا نابخشودنی؟
یه عمری متخصصین گفتن پارازیت عقیم میکنه گوش ندادید...البته تو تامین ۸۰ میلیونش هم موندیم..نون نداریم ...بچه اوردن پیش کش
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست