بازدید 2085

متکی: دشمن برای انتخابات دو سناریو در دستور کار دارد

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال این است که انتخابات آینده به شکست کشانده شود و ۲ سناریوی تحریم انتخابات توسط مردم و کاهش مشارکت را در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷ 12 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، منوچهر متکی عصر پنجشنبه در جمع اعضای شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: در برهه حساسی از انقلابمان قرار گرفتیم، رهبر معظم انقلاب تحولات ۲ سال اخیر را رصد جدی می کنند و به همین دلیل مسئله انتخابات را زودتر مطرح کردند.

وی تصریح کرد: دشمنان همه راه ها را رفتند و همه طراحی را انجام دادند که نمونه آخر آن حرکت های همین پاییز قبل بود و القا کردند جمهوری اسلامی تمام است.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها هر روز جایی را تحریم می کنند، باور کرده بودند که کار جمهوری اسلامی تمام شده است، البته محاسباتشان در فکرشان بی راه هم نبود.

وی ادامه داد: اینها ۴۳ سال ما را بررسی کردند و نقاط قوت و ضعف ما را شناختند، حتی جمعیت نماز عید فطر را تحلیل کردند تا ببینند انقلاب کی تمام می شود.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دشمنان و معاندان تمام اطلاعات و داده ها را جمع آوری و تحلیل کردند که جمهوری اسلامی در بدترین وضعیت خود است و همه فاکتورها می گفتند ضربه آخر است.

متکی افزود: اما مردمی که برخی اوقات نشان دادند از ما زیاد راضی هم نیستند و گلایه دارند، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه ای آفریدند که بی سابقه ترین حضور بود و مردم آمدند و به طرح دشمن ابطال زدند و این مردم را هیچ کس بهتر از امام راحل و رهبری معظم انقلاب نشناختند.

وزیر پیشین امور خارجه تاکید کرد: شناخت صحنه، ترفند دشمنان و رفتار خودمان نتایح انتخابات پیش رو را رقم می زند و عملکرد دولت ها در مشارکت مردم موثر هستند؛ اگر ما درست عمل نکنیم، مردم به ما جواب نمی دهند.

وی خاطر نشان کرد: شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی برای آیت الله رئیسی به دلیل سلامت مردم محوری و سخت کوشی و میدان داری برای انتخاب ایشان تلاش کرد.

متکی اظهارکرد: یک دولت پس از جهت گیری درست به ۲ عنصر نقشه راه و آدم کار بلد نیاز دارد و اگر نقشه راه درست نباشد در سیاست فرهنگ و اقتصاد نمی دانیم که به کجا برویم.

وی افزود: برخی القا کردند دولت سیزدهم نقشه راه و آدم کاربلد ندارد که بخشی از آن خارجی و بخش دنبال رو آنها و بخشی افراد ضعیف داخلی هستند که در ابتدای کار و در انتخابشان دقت لازم صورت نگرفته است.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال همیشه کلی صحبت می کردند اما امسال به جزئیات و مهار تورم پرداختند و کسانی تمام هم و توان خود را بکار می برند که فرمایش رهبری محقق نشود.

وی با اشاره به تورم در جامعه تاکید کرد: نباید این احساس به وجود بیاید که هیچ کس نمی تواند این مشکل را حل کند و و این مصیبت بزرگی است.

متکی با اشاره به راهبردهای انتخابات اسفندماه امسال بیان کرد: باید بدانیم با چه ادبیاتی با مردم و جوانان صحبت کنیم که این کار بزرگ به عهده بزرگان و نخبگان است.

وی تصریح کرد: ما با میراث دار شهدا هستیم و شرکت در انتخابات موضوعیت شرعی برای ما دارد.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به کاهش مشارکت در ۲ انتخابات گذشته، بیان کرد: دشمن به دنبال این است که انتخابات آینده به شکست کشانده شود و ۲ سناریوی تحریم انتخابات توسط مردم و کاهش مشارکت را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دشمن روی ۳۰ درصد مشارکت مردم در انتخابات کار می کنند که بگویند ۷۰ درصد با ما هستند و بدخواهان داخلی که التزام عملی هم به نظام ندارند، بدشان‌ نمی آید کاهش مشارکت داشته باشیم.

متکی افزود: فاز اول تشکیل شورای وحدت ماموریت و ساختار انتخاباتی بود و در گام دوم انسجام تشکیلاتی را در دستور کار قرار دادیم، تا پیرامون موضوعات مهم کشوری و مسائل انقلاب یک موضع واحد داشته باشیم.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما در ایران به جز امام راحل و رهبری معطم انقلاب، دولت ها نگاه واحدی به آمریکا ندارند، اما مسئولان آمریکا فقط یک حرف و آن سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را دنبال می کنند.

متکی اظهارکرد: در ۴۰ سال گذشته اقتصاد ما ۸۰ درصد دولتی و ۲۰ درصد در اختیار مردم و بخش خصوصی است و بازهم رهبری انقلاب امسال در سخنرانی نوروزی بر خصوصی سازی تاکید کردند اما هیات مدیره هایی در کشور داریم که اجازه خصوصی سازی نمی دهند.

وی تصریح کرد: پارلمان جدیدی با حضور همه اقشار برای تشکیلات شورای وحدت تعریف کردیم. برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، نماینده موجود را ارزیابی می کنیم و اگر شاخص ها وجود داشت برای دوره جدید معرفی می کنیم و در غیر اینصورت به دنبال فرد دیگری می رویم.

دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اظهارکرد: برگزاری گردهمایی بزرگ شورای وحدت به عنوان برنده سیاسی را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

متکی با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب برای مذاکره با آمریکا در زمان مسئولیت خود در وزارت خارجه بیان کرد: همین آمریکا چه کشورهایی را از مسیرشان با مذاکره دور کردند، اما ما به خاطر مشارکت شهید حاح قاسم سلیمانی چه راهبردها و بلند فکرهایی از حاج قاسم یاد گرفتیم.

نشست استانی اعضای شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فعالان سیاسی در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور کرمان برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست