بازدید 27430
سه هزار و سیصد و چهل و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقاد میرسلیم از زاکانی: شهرفروشی شدیدتر از گذشته ادامه دارد / یک نماینده مجلس: درویشیان درباره ماشین‌های دریافتی سازمان بازرسی شفاف‌سازی کند / روحانی: برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود؛ اما.../بانک مرکزی عراق اجازه انتقال دلار به ایران را ندارد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: سقف ۲۵ درصدی افزایش نرخ اجاره‌بها تا پایان تیرماه / نماینده تهران: ۴۰ هزار میلیارد تومان بنزین یارانه‌ای زیر دهن ایرلاین‌ها مزه کرده است/ ادعای نماینده گرمسار درباره انتصابات فامیلی در وزارت نفت: همسرِ معاون وزیر پست گرفته است / انتقاد زیدآبادی از منتقدان پادام؛ او تاوان «اخطار تکان‌دهنده» خود را داد / منصور ارضی: بی‌حجاب‌ها جای دسته‌جات عزاداری را در خیابان گرفته‌اند و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 06 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

واکنش روزنامه دولت به ماجرای خودرو‌های شاسی‌بلند
روزنامه ایران روزنامه رسمی دولت نوشت: نکته اینجاست که بررسی‌های دولت، حتی پیش از طرح ادعا از سوی آن نماینده انجام و نتایج نیز به نهاد‌های نظارتی اعلام شد. این امر نشان می‌دهد که دولت، فارغ از فراز و فرود‌های سیاسی و جنجال‌های جناحی، بر مبارزه با فساد و رانت اهتمام ویژه دارد و به هیچ قیمتی حاضر نیست از کنار ادعا‌ها یا مواردی از این دست بگذرد. این همان نکته‌ای است که آیت‌الله رئیسی در جریان استیضاح وزیر سابق صمت هم به آن اشاره و تأکید کرد که فساد، مافیا و رانت‌خواری خط قرمز دولت است. با وجود این، واقعیت امروز حول این مسأله این است که اکنون، مشخص شده نه تنها این رانت ارتباطی با بحث استیضاح ندارد، بلکه ساحت دولت از چنین رانتی مبرا است. چنانکه به گفته حجت‌الاسلام درویشیان، دولت نه تنها دخالتی در این ماجرا نداشته، بلکه به محض وقوع، با آن برخورد هم کرده است. از این روی، به نظر می‌رسد اکنون نوبت مجلس است که برای شفاف‌سازی درباره این رانت، اهتمام ویژه داشته باشد؛ امری که مطالبه طیف‌های دیگر نمایندگان نیز هست. در این باره حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه گفت: مجلس باید در ماجرای دریافت خودروی شاسی‌بلند از سوی عده‌ای در مجلس شفاف عمل کند و گزارش مربوط به این ماجرا از سوی بخش‌های نظارتی مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ تهیه و ارائه شود. سبزی اضافه کرد: من کار‌های حوزه انتخابیه را با خودروی شخصی انجام می‌دهم و حتی از مجلس هم راننده نگرفتم؛ اما بار‌ها مردم با من تماس گرفته و می‌گویند شاسی‌بلند را چکار کرده‌اید. به نوشته ایران، همچنین یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ از ورود این کمیسیون به موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس خبر داد. وی به ایرنا گفت: پرونده خودرو‌های شاسی‌بلند داده شده به نمایندگان در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و ما در حال بررسی موضوع هستیم و نتایج کار اعلام خواهد شد.

انتقاد میرسلیم از زاکانی: شهرفروشی شدیدتر از گذشته ادامه دارد
مصطفی میرسلیم امروز در نامه‌ای سرگشاده از علیرضا زاکانی به تندی انتقاد کرد. در بخشی از این نامه آمده است: امروز پس از ۲۱ ماه، با حسرت تمام، باید به شما برادر انقلابی، که امیدوار بودیم راه ناصواب اسلاف خود را در شهرداری تهران اصلاح می‌کردید، عرض کنم که خطای اصلی، یعنی شهرفروشی و عدم ساماندهی بر مبنای قواعد و معیار‌های مهندسی شهرسازی، شدیدتر از گذشته ادامه یافته است.

«سیف» و «عراقچی» محکوم شدند
شعبه اول دادگاه انقلاب تهران ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی، پس از استماع اظهارات نماینده دادستان، متهمان و وکلای آن‌ها و بررسی محتویات و مستندات پرونده، رفتار ارتکابی، ولی الله سیف، احمد عراقچی و سالار آقاخانی، دایر بر مداخله ارزی در بازار غیررسمی ارز را منطبق با بزه قاچاق ارز تشخیص داد و رأی به محکومیت نامبردگان صادر کرد. بر اساس رأی صادره، متهمان مورد اشاره به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر بهای ریالی ارز موضوع قاچاق محکوم شدند.

صدیقی: حمله به روحانیون، کار افراد مرفه و نتیجه حرام‌خواری است
کاظم صدیقی درباره حمله‌های اخیر به روحانیون گفت: عموما این کار‌ها را آدم‌های مرفه می‌کنند. شرایط اقتصادی مردم را به زحمت انداخته است، اما همین مردم که در زحمت هستند، ۱۳ آبان به صحنه آمدند، ۲۲ بهمن به صحنه آمدند، روز قدس به صحنه آمدند؛ این‌ها همین پابرهنه‌ها هستند که قدرت خرید ندارند. پس مشکل، مشکل حرام‌خوری است، مشکل عیاشی است.

واکنش کیهان به انتقادات از خوش و بش کردن رئیسی با زنان بی حجاب
کیهان نوشت: با اینکه این سفر مصادیق متعددی از خبر خوب به همراه داشت، جریان تندرو اصلاح‌طلب با رکوردزنی در به ابتذال کشاندن مفهوم نقد سیاسی، یک عکس (خوش و بش کردن رئیسی با زنان بی‌حجاب) را دستمایه لجن‌پراکنی قرار داده و مدعی شده که چرا رئیس‌جمهور ایران به مقامات سوری و از جمله خانم‌ها، با احترام برخورد کرده است!

فرزند آیت الله بهجت: امر به معروف ما فقط به چندتا مو محدود شده است
حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت گفت: امر به معروف ما فقط به چندتا مویی که آشکار گشته، محدود شده؛ آن هم با روش خودمان، نه روش اهل بیت علیهم السلام، ولی آنجا که هر روز جیب ما را خالی می‌کنند، یعنی سرقت می‌کنند از همه! دردمان نمی‌آید، امر به معروف هم نداریم! اما آن گردن کلفتی که ۱۲ هزار میلیارد دلار برده و به کانادا رفته، فقط می‌گویند «وی را تعقیب می‌کنیم» و مردم به مرور زمان این قضیه را فراموش می‌کنند!

رئیسی: نمی‌پذیریم عربستان را دشمن ما بخوانند
سید ابراهیم رئیسی: ایران و عربستان سعودی دو کشور بزرگ هستند و احیای روابط بین آن‌ها معادلات منطقه را تغییر می‌دهد و آن را سامان می‌بخشد، ملت‌های مسلمان منطقه به سمت حمایت از مقاومت و عدالت حرکت می‌کنند. نکته مهم این است که رهبر معظم انقلاب در اوج اختلاف ما و عربستان همواره تأکید داشتند که نباید فراموش کرد که دشمن اصلی آمریکا و «اسرائیل» است. ما رد می‌کنیم و نمی‌پذیریم که عربستان دشمن ما محسوب شود یا ما دشمن آن باشیم.

با اماکن افراد بانفوذ که در آن حجاب رعایت نمی‌شود باید شدیدتر برخورد کرد
احمدحسین فلاحی نماینده همدان در گفت‌وگو با رویداد۲۴: از نظر ما، هیچ مکانی، امتیاز و برتری نسبت به مکان دیگر ندارد. از این‌رو، هر جایی که مقررات نقض شود، حال آن تشکیلات برای هر فرد یا نهادی باشد، باید محکوم و به شدت با آن برخورد کرد و اتفاقاً به نظر من، با جا‌هایی که به نوعی وصل به افراد بانفوذ و ارگانی است، در این‌جور مواقع، باید شدیدتر برخورد شود.

یک نماینده مجلس: درویشیان درباره ماشین‌های دریافتی سازمان بازرسی شفاف‌سازی کند
علیرضا سلیمی در واکنش به اظهارات درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد نسبت به ادعای واگذاری رانتی خودرو به برخی از نمایندگان مجلس، گفت: وی تحت تاثیر برخی از حرف‌ها قرار دارد یا درصدد حاشیه سازی است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولان باید از حاشیه سازی پرهیز کنند لذا درویشیان باید مدارک و اسناد مربوطه را به هیات رییسه مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ و همچنین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه دهد، زیرا مرجع رسیدگی به چنین موضوعاتی مشخص است. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهارات نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد را بلوف سیاسی در راستای تخریب قوه مقننه دانست و اظهار کرد: بدون شک نمایندگان مجلس این موضوع را به صورت ویژه بررسی خواهند کرد. باید اذعان کرد تاسف آور است که وی به عنوان نماینده ویژه در امر مبارزه با فساد چنین اقدامی را انجام داده است. وی در این راستا، ادامه داد: چرا درویشیان پاسخ نمی‌دهد وقتی در سازمان بازرسی بود چند ماشین دریافت کردند، در حالی که ما نسبت به این امر اطلاعات داریم؛ وی در این خصوص سکوت کرده است. باید عنوان شود که چه تعداد از دولتمردان یا مسئولان نیز چنین اقدامی را انجام داده اند لذا مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اظهارات درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد نسبت به ادعای واگذاری رانتی خودرو به برخی از نمایندگان مجلس جو کاملا تبلیغاتی علیه قوه مقننه است؛ وی باید سریع‌تر اسناد و مدارکش را ارائه کند و اگر اسنادی وجود نداشته باشد ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

منصور ارضی: بی‌حجاب‌ها جای دسته‌جات عزاداری را در خیابان گرفته‌اند
منصور ارضی: از زمانی که دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها کم شد، بی‌حجاب‌ها و افراد ناجور راهپیمایی می‌کنند. باید دسته‌های عزاداری دوباره راه بیفتد و برای این حضور باید برنامه‌ریزی داشت و مثلاً در پلاکارد‌ها باید پیام را بیان کرد. در هیأت می‌توان غیر از پرچم اهل بیت (ع)، در یک پرچم هم شعار‌ها و حرف‌های خود را برای حجاب و ربا بیان کرد.

حمله مجری شبکه افق به قالیباف

امیر حسین ثابتی مجری برنامه جهان آرا در شبکه افق نوشت: آقای قالیباف! شفافیت گزینشی و نمایشی به درد نمی‌خورد، از همینجا شروع کنید و اسامی ۱۰۰ نماینده‌ای که با رانت و بدون نوبت، ماشین شاسی بلند گرفته اند را اعلام کنید.

«سکوت» قالیباف در برابر مرغ بالای ۷۰ هزار تومان
جمهوری اسلامی نوشت: اکنون قیمت مرغ به بالای ۷۰ هزار تومان رسیده است و رئیس مجلس نیز هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. انتظار این است که وی از ارائه راهکار مورد نظر خود به دولت خودداری نکند. قالیباف رئیس کنونی مجلس در دوران انتخابات با انتقاد از عدم مدیریت قیمت مرغ گفته بود، مرغ را می‌توان با قیمت هر کیلو ۱۰ هزار تومان به دست مصرف کننده رساند. اکنون قیمت مرغ به بالای ۷۰ هزار تومان رسیده است و رئیس مجلس نیز هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

انتقاد زیدآبادی از منتقدان پادام؛ او تاوان «اخطار تکان‌دهنده» خود را داد
زید آبادی: من هیچ نوع آشنایی با آقای پادام ندارم و نمی‌دانم چه کارنامه‌ای دارد، اما بازی با حیثیت او به صرفِ اخطار تکان‌دهنده‌ای که داده بود، بسیار نامنصفانه است و امیدوارم برخی دوستانی که در این زمینه فعال شدند به نحوی جبران کنند. واکنش برخی چهره‌های منتقد نظام به هشدار سجاد پادام دربارهٔ عواقب ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، متأسفانه از بروز نوعی هرج و مرج خبری در سطح جامعهٔ ایرانی حکایت دارد. گویا دیگر رسمِ مراجعه به «متن خبر» برای داوری دربارهٔ اظهارنظر افراد، منسوخ شده است و فقط گذری بر تیتر رسانه‌ها برای داوری کفایت می‌کند. بسیاری از رسانه‌ها هم بدبختانه کارویژهٔ حرفه‌ای خود را فراموش کرده‌اند و جنجال را بر پایبندی به فکت‌ها ترجیح می‌دهند. با برخوردی که از طرف حکومت و برخی منتقدان آن با پادام شد، دیگر هیچ مدیری جرأت اخطار نسبت به بروز فجایع احتمالی در حوزهٔ کاری خود را پیدا نخواهد کرد، زیرا نه فقط ممکن است شغل خود را از دست بدهد، بلکه توسط منتقدان هم حیثیت شخصی‌اش به حراج گذاشته شود. من هیچ نوع آشنایی با آقای پادام ندارم و نمی‌دانم چه کارنامه‌ای دارد، اما بازی با حیثیت او به صرفِ اخطار تکان‌دهنده‌ای که داده بود، بسیار نامنصفانه است و امیدوارم برخی دوستانی که در این زمینه فعال شدند به نحوی جبران کنند. همانطور که قتل یک انسان بی‌گناه قتل همهٔ انسان‌ها شمرده شده، هتک حیثیت بی‌دلیل یک انسان هم می‌تواند هتک حیثیت همهٔ انسان‌ها شمرده شود! /خبرآنلاین

گنجی: قرارداد واگذاری شاسی بلند‌ها با مجلس امضا شده بود، نه نمایندگان
عضو شورای اطلاع رسانی دولت درباره حواشی اخیر مجلس و دریافت خودرو نوشت: بازرسی ریاست جمهوری قرارداد بین مجلس (نه شخص نماینده) و خودرو ساز را تابستان١۴٠٠ میداند که دولت قبل مستقر بود. عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: بیگی گفت نمایندگان ٧۵ خودرو گرفتند برای استیضاح. بازرسی ریاست جمهوری قرارداد بین مجلس (نه شخص نماینده) و خودروساز را تابستان١۴٠٠ میداند که دولت قبل مستقر بود. پس ٧۵خودرو برای استیضاح ١۴٠٢کذب است. اما اصل موضوع رانت است؛ باید رسیدگی و اسامی اعلام شود. البته ده‌ها سازمان دیگر نیز همچنین.

ادعای نماینده گرمسار درباره انتصابات فامیلی در وزارت نفت: همسرِ معاون وزیر پست گرفته است
اردشیر مطهری، نماینده گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی در اعتراض به انتصابات فامیلی در وزارت نفت نوشت: در وزارت نفت وصنایع پتروشیمی چه خبر است؟ وی در توئیتی نوشت: در وزارت نفت وصنایع پتروشیمی چه خبر است؟ وقتی همسر معاون وزیر پست می‌گیرد، عجیب نیست بشنویم نیرو‌های آقای معاون وزیر نیز درمسیر رئیسشان حرکت کنند! آقای شاه میرزایی، همسرحضرتعالی چه پستی دارند؟! از آقای چگنی معاونتان چه خبر؟! پیام خان برزگر دامادآقای چگنی کجا تشریف دارند؟!

دیدار هیاتی از حزب‌الله با رئیسی قبل از ترک دمشق
منابع خبری از دیدارهیاتی از حزب الله لبنان با رئیس‌جمهور ایران قبل از ترک دمشق خبر دادند. به گزارش شبکه المنار، هیات حزب الله در جریان زیارت سید ابراهیم رئیسی از مرقد حضرت رقیه در ریف دمشق با وی دیدار کرده است. سید ابراهیم امین، رئیس شورای سیاسی و حاج حسین الخلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب الله و شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله این هیات لبنانی را تشکیل می‌دهد.

روحانی: برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود؛ اما...
رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه من امیدوار بودم که مساله برجام در اسفند ۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰ حل شود تا دولتی که بر سر کار می‌آید، دچار این مشکل بزرگ نباشد، گفت: برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود، حتی موفق شدیم از طرف‌های مذاکره امتیاز خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی و لغو تحریم دفتر رهبری و نهاد‌های مربوط به ایشان را بگیریم که وقتی آن را به مقام معظم رهبری گزارش دادم، ایشان خیلی خوشحال شدند. اما متاسفانه این امکان فراهم نشد. /آخرین خبر

گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی از امروز
سید جواد سادات فیرزنی، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های ایجادشده برای مردم در خصوص املاک مسکونی، بسته اجرایی تعریف شده است و در تلاشیم اثربخشی مناسبی بر بازار اجاره‌ واحدهای مسکونی داشته باشد. وی با اعلام این‌که محور نخست این بسته، سرعت‌بخشی به کشف خانه‌های خالی بر پایه قانون است، ادامه داد:‌ در این‌ راستا، گشت‌های مشترک شهرداری، سازمان امور مالیاتی برای شناسایی میدانی خانه‌های خالی در مناطق مختلف شهری که خانه‌های خالی در آن مناطق هستند برقرار خواهد شد. وی با بیان این‌که گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی از امروز (16 اردیبهشت 1402) در تهران و شهرهای اقماری از جمله پردیس شروع خواهد شد،‌ افزود: بر اساس داده‌های دستگاه‌های مختلف تعداد فراوانی از خانه‌های خالی شناسایی شده‌اند که پیشنهاد می‌دهیم تا 15 روز آتی مالکان در کلان‌شهرها به‌ویژه شهر تهران نسبت به عرضه این واحدها به بازار مسکن اقدام کنند. مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ وزارت راه و شهرسازی از سامانه‌هایی که در اختیار دارد و همچنین اطلاعاتی که از سامانه‌های سایر دستگاه‌ها اخذ کرده است، بزرگ‌مالکانی را که دارای خانه‌های خالی هستند از جمله بانک‌ها و سایر نهادهای دولتی شناسایی کرده است و سازمان امور مالیاتی برای تعدادی از آنها برگه تشخیص ارایه کرده و تعدادی از آنها نیز تعیین تکلیف شده است.

ضرب‌الاجل رئیسی به دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌های مهار تورم و رشد تولید
رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۲ که برای پیگیری برنامه‌های دولت در خصوص مهار تورم و رشد تولید برگزار شد، به دستگاه‌های مسئول تا پایان هفته فرصت داد پیشنهادات‌شان را برای اجرای شعار سال و رفع موانع پیش‌روی آن ارائه کنند.

نماینده تهران: ۴۰ هزار میلیارد تومان بنزین یارانه ای زیر دهن ایرلاین‌ها مزه کرده است
محسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: "برای جلوگیری از افزایش دوبرابری قیمت بلیت هواپیماها به محمد مخبر به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار نامه نوشتم. طعم ۴۰ همت بنزین یارانه‌ای زیر دهن ایرلاین‌ها مزه کرده و قیمت‌های گران فعلی را می‌خواهند نجومی کنند. چراغ سبز به این زیاده‌خواهی، موج تورم را به سونامی تبدیل می‌کند.

سقف ۲۵ درصدی افزایش نرخ اجاره‌بها تا پایان تیرماه
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: رعایت سقف قیمتی افزایش حداکثر ۲۵ درصد تا پایان تیرماه دوام خواهد داشت. سال گذشته سران قوا ابلاغیه‌ای در خصوص رعایت افزایش سقف اجاره‌بها حداکثر تا ۲۵ درصد داشتند و ما انتظار داشتیم مشاوران املاک به هرچه بیشتر رعایت شدن این امر کمک کنند. وی تأکید کرد: یکی از تخلفات رایج در بنگاه‌های معاملات املاک اخذ حق‌الزحمه است که میزان آن شفاف و تعیین شده است که مشاوران املاک ملزم به رعایت میزان تعیین‌شده بوده و هستند. بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز را یکی از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن می‌دانیم و عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با کمک سایر نهاد‌ها در شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک مجاز بتوانیم کمکی به بازار اجاره امسال کنیم.

بانک مرکزی عراق اجازه انتقال دلار به ایران را ندارد
جهانبخش سنجابی شیرازی دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: تفاهم نامه بین بانک مرکزی عراق و معاونت فدرال رزرو آمریکا شکل گرفته است که بنا به آن مبدا و مقصد ارزآوری دلاری باید در عراق مشخص شود. از این‌روی، بانک مرکزی عراق صرافی‌ها را مقید کرده است که مقصد انتقال ارز دلار را به بانک مرکزی اعلام کنند. اگر مقصد ایران اعلام شود، بانک مرکزی عراق به دلیل تحریم‌ها برای صرافی دلار تخصیص نخواهد داد و اگر صادرکننده ایرانی در عراق دینار به صرافی بدهند و از صرافی بخواهد معادل‌ این پول را در ایران به دلار بدهد، صرافی نرخ تبدیل دینار به دلار را با نرخ آزاد بازار بغداد محاسبه می‌کند و از آنجایی که عراق آبستن چند نرخی شدن ارز است، این ما به التفاوت ارز آزاد و دولتی ضرری است که ناخواسته به تجار ایرانی تحمیل می‌شود و می‌تواند اثرات مخدوش کننده‌ای در روابط تجاری ما با عراقی‌ها بگذارد. /ایلنا

وام خرید مسکن ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود؟
تسنیم نوشت: بانک مسکن درخواست افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم را به بانک مرکزی ارائه کرده که در صورت موافقت با آن سقف وام به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می‌‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۰
به طوری نامگذاری استان های جدید التاسیس بهتر است نام مرکز استان باشد، نام بویر احمد و کهکلیو...یاسوج شود، یا نام سردار ایرانی بگذارند آریو بزرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
فساد نهادینه شده
کی بود می گفت چرا می گویید فساد سیستمی است؟
فساد حتی فراگیر تر از این حرفا شده
شاسی بلند به همه داده شده.
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
منصور ارضی: از زمانی که دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها کم شد، بی‌حجاب‌ها و افراد ناجور راهپیمایی می‌کنند.!!!!!!!!!!
عرضی جان دلیل جایگزینی بی حجاب ها با دسته های عزاداری دقیقا تفکرات و عملکرد امثال شماست که ملت را از دین و اعتقادات زده کردید
از رادان خبری نیس
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
اخباروگزارشات این چنینی راهرآدم عاقلی ببیندوبشنودبکلی مایوس وناامیدازفردای وطنش میشود شهرفروشی توسط شهرداری گشت جهت کشف خانه های خالی ونقره داغ کردن مالک آن به نیت ازدیادبیشترجمعیت درشهری که نفس ساکنینش ازهوای الوده بشماره افتاده وترافیک تقریباًقفل شده ای داردبدلیل ازدیادجمعیت ونیز دادن رانت برای جلوگیری ازاستیضاع بعضی افراد اینها تماماًحکایت ازبی ثباتی وبهمریختگی درامورداردحالا مشخص میشودبرای چه نخبگان خوب کشورمان ترک وطن میکنندوایرانیها دومین مردم‌کشوری هستندکه درترکیه سرمایه گذاری میکنند بجای کشورخودشان هنوزبعدازچنددهه ثباتی درامورنیست یکی بچپ میکشد ویکی براست وهیچکس پاسخگوی اشتباهاتش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
رفته گل بچینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
داره دوربین هارو تست میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
در اتاق فرمان منتظر دستور از قم است.
نپذیر عربستان را گاو شیرده بخوانند .
خوب ؟
آفرین
نامه« سرگشاده» میرسلیم به زاکانی در این روزها که بحث واگذاری خارج از نوبت خودرو به نمایندگان مطرح و پیگیری میشود، به نوبه خود قابل توجه و تامل و از طرفی باعث تأسف است!!!!

مافیا چه کارها که نمیکند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
بحث خودروها شاستی بلند باعث به حاشیه رفتن واردات خودرو و عرضه خودرو شده است انچه مثل است وقتی نمایندگان و کارکنان بازرسی و ... خارج از نوبت خودرو دریافت کردنده معلوم است پس از دریافت خودرو با خودرو سازان همراهی میکنند تا قیمت خودر خریداری شده انها چند برابر شود ان وقت مردم نشسته اند تا مقامات و مجلس قیمت خودرو ها را کنترل و با واردات قیمت ها کاهش یابد!!!!!!!!!!!!
ادم خجالت ميكشه خبرها رو ببينه،جزء دعوا و ياس و ناميدي چيزي نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
هیچ راه حلی نه برای اقتصاد
نه برای
آموزش
نه برای
فرهنگ
نه برای
آینده
نه برای
جوانان
ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
چون بسته خبری سیاسی منفی هست
بانی وضع موجود لطفا سکوت کنید و ارس غلط هم ندهید
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
سید محرومانتان را هم دیدیم دو سال نزدیک۸ سال تمام دولت ها گند زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
بانی وضع موجود یک دولت خاص نیست. همه باهم در این وضع سهیم هستیم. ملت با سکوتشون و سیستم با بی توجهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
بانی وضع موجود رو همه می شناسند تو آدرس غلط نده
هاله نور از کلیدساز بدتر .
کلید ساز از هاله نور بدتر
شیش کلاسه از هر دوی اینا بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
صدرحمت به کلید ساز
والی
| Japan |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
متاسفانه با آمدن رییس جمهور بعدی خواهیم گفت هزار رحمت به شش کلاسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
کلید ساز از همه اینها بهتر بود
تازه فهمیدیم این را
ازش باید حلال بودی بطلبیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
دولت های بعداز جنگ خاتمی از همه بهتر بود که از صدر تا ذیل بسیج شدن که موفق نشه
حجه الاسلام 6 کلاسه مگه 7000 صفحه برنامه اقتصادی نداشت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
خوب تا الان 1000 صفحه اولش اجراشده
و مرغ شده 150 هزار تومان. خخخخ
ناشناس
| - |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
بنده خدا تا 7000 را چطور شمرده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
چرا دارد جناب زیر دبستان و اول هم دارند آوار برداری آن فوق ماهوی دوستان شما را انجام میدهند
جناب سردار شهردار دکتر خلبان رئیس ؛ در دوران تبلیغات انتخابات گفته بود : میتوان قیمت مرغ را به نرخ ۱۰ هزار تومن به دست مصرف کننده رساند !
کو پس جناب سیسمونی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
همون موقع که این حرف ها رو می زد خودش می دونست داره بی ربط میگه
این ضرب الاجل های آقای رئیسی هم جالب است ها! مرد حسابی بگو برنامه ۷هزار صفحه ای برای مدیریت کشور و البته کنترل تورم کجاست؟؟؟؟
ضرب الاجل به دستگاهها برای ارائه راهکار هم از اون حرف هاست که گویا قرار نیست اقدامی انجام شود. البته میدانیم که دست آقای رئیسی خالی تر از این حرف هاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
ضرب‌الاجل رئیسی به دستگاه‌ها برای ارائه برنامه‌های مهار تورم و رشد تولید) حالا اگه دستگاهها نتونستن برنامه بدهند که وظیفه اونا هم نیست بلکه وظیفه شورای عالی اقتصاد و سازمان برنامه است شما چکارشون می کنی !!! یعنی دولت استعفا میده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
هفت هزار صفحه را بین دستگاه ها تقسیم کرده تا روخوانی کنند ببینند چیزی سر در می آورند
از افتخارات ما ایرانیان حضرت عبد بهجت و خانواده متعالی ایشان است
میر سلیم منو یاد انسان های اولیه عصر حجر میندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
مخصوصا ست لباس مائو و
کفش امریکایی
منصور ارزی !
فیش حقوق و مزایات رو منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
ارضی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
همان ارزی بیشتر بهش میاد چون درآمدش دلاریه
قالیباف سال ۹۹: جوانان انقلابی بلدند چگونه مشکلات مردم را حل کنند ... نکشی ما را رئیس مجلس...
توجیه آقای کاظمی صدیقی ۱۰۰ درصد غلط است.
خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد .
خیابان ها و معابر سطح شهر مملو از زیبایی است
دم‌ آقای بهجت گرم
برادران عراقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
به هر حال برای توسعه های حرمین بی ربط به ملت ایران هزینه میشوند.
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
حالا حکومت ایران میخواهد اب براشون ببرند البته شاید دسنوری باشد
نه به اینکه روز اول اجرای طرح حجاب اجباری ؛ ۸۶ میلیون پیامک فرستادن
نه به اینکه الان به شل حجاب ها هم دیگه پیامک نمیفرستن .
:-)
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
ساندیست را بنوش
هر روز بر کمیت و کیفیت کاشفان حجاب افزوده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
عربستان به لحاظ علمی از ایران جلو زد ما هنوز در فکر لچک هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
کیفیت رو خوب اومدی دوهفته پبش رفته بودم بازار یکی از این باکیفیت ها رو دیدم روحم تازه شد
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اینگیلیس
مرگ بر منافقین و صدام
مرگ بر اصراعیل
صدیقی !
اگر حمله به روحانیون کار مرفهین بی درد بود که اون بنده خدا بعد از بازنشستگی اش نمیرفت نگهبان بانک توی بابلسر بشه !
احمدحسین فلاحی نماینده همدان منتظر برخورد شدید شما با سوریه یا حداقل قطع ارتباط شما هستیم .
چیزی در چنته ندارند روی به این آوردن که چرا در کشور دیگری سلام با زنان بی حجاب کرده!!
چقدر سطحی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
اتفاقا شما چیزی در چنته نداری که نمی توانی دوگانگی در داخل و خارج را توجیح کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
ما با این میگیم دوگانگی و همین دوگانگی باعث نابودی اسلام و .. میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
شخصیت دادن به زنان چه باحجاب و چه بی حجاب فی نفسه درست و پسندیده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
آن کسانی که با تو گفتند از این چیزها و مقایسه سطحی کردن نگفتند که در آداب دیپلماتیک باید سلام کرد؟ یانگفتند سلام کردن دوگانه نیست یا نگفتند قوانین آن کشور حجاب طور دیگری هست؟! !!
هر کسی جای جناب صدیقی بود و با عملکرد فجیعی که ستاد امر به معروف به همراه گشت ارشاد با برخورد فیزیکی خشن با زنان ایرانی داشتند ، تا ابد در افق محو میشد .

ضمنا فقرایی که در جامعه هستند حاصل سوءمدیریت شماها هستند و تهمت زدن بی اساس هم جز گناهان می باشد .
تنها حرف درست میرسلیم همین حملهبه زاکانی بود
امر به معروف در مورد دزدان؟!!!! عزیزم امربه معروف ربطی به دزدان ندارد بلکه دستگیر باید بشوند امر به معروف مربوط به مردم هست که زبانی تذکر می دهند نسبت به قانون و یا شرع در مورد هر چیزی که یکی از آن حجاب هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
مردم هم عقل دارند و هم سواد و هم با دنیا در ارتباطند و خودشان تصمیم میگیرند چگونه رفتار کنند.
قیمت مرغ چه ربطی به قالیباف دارد؟!! اصلا رئیس مجلس توان اجرایی دازد؟ اصلا مگر مشکل مرغ هست؟ مگر قبلا نسبت به گرانی هم چیزی نمی گفت؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
قانونا قالي باف بايد قالي ببافه !!!!!!
در اینکه انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران ، یک کج دهنی به قانون مداری بود ، بماند
ولی انتقاد از عملکرد ضعیف یک مدیر سوپر انقلابی توسط نماینده سوپر انقلابی دیگر ،
نشان دهنده این است که آش چقدر شور است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
شاید هم دنبال انحراف افکار مردم از خودروهای شاسی بلند است
تیتر روزنامه کیهان ، یکی از مشمئز کننده ترین تیترهای دو رویی است .

نمی شود ، با جوانان معترض ایرانی جهت حجاب اختیاری برخورد شدید نمود و اغتشاشگر لقب داد و با زنان بی حجاب سوری خوش و بش کرد .

اگر فعلی ناپسند است در هر جای دنیا ناپسند است .
#دورویی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
احتمالا به زودی میگن خانم و آقا روبنده بندازن تا ما مسئولین هر کاری میخوایم بکنیم
چگونه است آقای رئیسی در نیویورک ، مقر سازمان ملل با خبرنگار بی حجاب گفتگو نمی کند ولی با زنان بی حجاب سوری خوش و بش می کند .
این حجم از تناقض در رفتار فقط از یک مسئول پوپولیست برمی آید .
چرا ایرلاینها نباید بنزین یارانه ای بگیرند؟
مگر همه مردم ایران ماشین شخصی دارند آن عده ای هم که دارند همه یکسان بنزین مصرف نمی‌کنند
مگر همه مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند
فرزند آیت الله بهجت: امر به معروف ما فقط به چندتا مو محدود شده است
حرف حساب
خدا پدرت را بیامرزد و قرین رحمت الهی قرار دهد .
مشخص است که سر سفره پدر فرزانه ات کسب فیض نمودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
در اینکه باید ورود حاکمیت به همه ناهنجاریها باشد شکی نیست ولی آیا واقعا الان بحث بی حجابی فقط چند تار مو است !!!؟؟؟
عجب پس آقای میرسلیم غیر از خودرو فکر دیگری هم میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
فکر!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
شاید هم در جهت همان خودرو باشد(انحراف افکار عمومی از شاسی بلندها)
ادعای نماینده گرمسار درباره انتصابات فامیلی در وزارت نفت: همسرِ معاون وزیر پست گرفته است

باز ژن خوب و باز هم سکوت بازرسی کشور و قوه قضائیه
نماینده ها دست از سر ایرلاین ها بردارند هواپیما شوخی بردار نیست و ماشین یا قطار هم نیست که خراب بشه بزنه کنار
هزینه ها دلاری است و نباید ایمنی پرواز را به بازی گرفت
اقتصاد یکشبه خراب نمیشود و یکشبه هم درست نمیشود
کنترل تورم در اختیار دولت است بیشتر از درآمدش هزینه نکند خلق پول را هم متوقف کند
جناب صدیقی میشه شما که حلال خور هستی میشه بگی بابت چه زحمتی حقوق،اونم نجومی دریافت میکنید؟
میرسلیم،زاکانی؟!!!! خخخخخخ
خدایا خودت به داد مردم پی پناه برس
این میرسلیم انقدر تابلو یه دفعه به یه مسئله ای گیر میده که جای هیچ شکی باقی نمیذاره پای منافع شخصیش در میانه. جالبه که هیچ کسی هم کاری به کارش نداره. برادران گمنام رسیدگی کنن لطفا
جناب ارضی هزینشو شما میدی؟یا بازم مثل همیشه از جیب من مالیات دهنده تامین میشه؟
ببینین چقدر اوضاع خیطه که یکی مثل احمدی نژاد رد صلاحیت و یکی مثل میرسلیم تایید میشه
مجلس انقلابی و دولت محرومان شاسی بلند دوست دادن!
اقای ثابتی مدتیست که مهمان هایی که دعوت میکنی و حرف هایی که میزنی بخشی از گلایه های مردم است.شاید متوجه شدی دفاع یکطرفه و چشم بسته از هر اشتباه مسئولین و تحریف واقعیات باعث مشکلات بیشتر در جامعه شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
نه بابا . چقدر ساده ای. انتخابات مجلس در پیشه و این آقا کاندید هستند. والسلام
اقای رییسی مگه تو 7هزار صفحه برنامه ننوشته بودی؟پس چطور هر هفته یک دستور و فرمان برای دولت صادر میکنی که تاکنون هیچکدامشون انجام نشده که هیچ،همه نتیجه عکس داده اند.
روحانی: برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود؛ اما...

این مهترین موضوع است که در حیات جمهوری اسلامی در طی دو دهه قبل رخ داده بی شک این یک خیانت عطیم برای کشور بود که عده ای بدترین شیوه های غیر اخلاقی و غیر قانونی را برای از بین بردن منافع ملی به قصد از میان بردن رقیب را بکار بردند این از جنایت جنگی بدتر است میلیون ها خانواده تحت فشار قزار گرفته اند ملیون ها جوان در کشور در بدترین شرایط خوف و رجا بسر می برند هزاران خانواده جدید تشکیل نشد هزاران خانواده نوپا از هم پاشیده شد کشور در آستانه یک شرایط خطرناک قرار گرفته فقط بواسطه سخت شدن تحریم ها ناشی از عدم اجرای برجام در روز روشن عده ای برای لغو برجام همگام با عربستان و اسرائیل برای ترامپ هورا کشیدند و هما نها در دولت فعلی نقش مداکره کننده را اما بصورت خنثی و مخرب در مداکرات بازی کردند برای تعین این موضوع باید دادگاه بی طرف تشکیل بشود تمام عوامل دولت قبلی و افراد دولت فعلی که نقش مخرب در این جریان داشتند باید محاکمه بشوند . اقایان اصرار داشتند که کشور را به برجام گره نزنید چرا الان نه تها گره بلکه خودشان به التماس افتاده اند برای رسیدن به آن از هنگام لغو برجام توسط آمریکا میلیاردها ریال کشور ضرر مستقیم و غیر مستقیم متحمل شده در حال حاضر ارزان فروشی نفت و محصولات آن ضررهای ملیون دلاری در روز به کشور وارد می کند چه کسی پاسخگوی این شرایط خود ساخته است چه کسی پاسخ گوی این خود زنی است . اقایان منتظر چه اتفاقی هستند که در این راه خطرناک همچنان به تندروی ادامه می دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
شعار نه شرقی و نه غربی پس چی شد که با اجرای برجام خدشه وارد شد؟ یا اینکه با اجرای برجام تحریم و فشارها علیه ایران کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد؟ یا اینکه ایشان دنبال برجام بعدی بود یا نه؟برجام 2 و 3 که میدانی چی هست؟ یک نگاه به لیبی عراق اوکراین بیانداز
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
آیا به حرف های روجانی اعتماد دارید؟
حتی به همین میر سلیم هم که بدند اونهم همین رویه را مانند قبلی ها طی می کنه وقتی پنل نداشته باش و فقط یک راه داشته باشی چاره ای نیست
آقای رییسی یه صفحه تخم مرغ تو یک هفته ۴۰ درصد گرون شد ؟؟ همین تخم مرغ او ترکیه نصف فرمت به دست مصرف کننده میرسه ،؟؟ تو از جون ملت چی میخای ؟؟ چرا همون سوریه ه ساکن نشدی ؟؟ ؟ خدا نگذرهاز کسانیکه تو رو به ملت تحمیل کردن ، به خدا قسم حداقل خرج یه خانواده ۵ نفر ۳۰ میلیون شده ؟؟ حالا کارمند با حقوق ۱۰ میلیون چه خاکی به شر بزنه؟؟؟ چرا استعفا نمیدی ؟؟ چرا ایران رها نمیکنید ؟؟
پاسخ ها
والی
| Japan |
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
حرف حق
صدیقی برای خودش استدلال میکنه و نتیجه هم میگیره.خدا وکیلی یک اماری بگیر و ببین 13 ابان و 22 بهمن و روز قدس چقدر امدند و چند درصد جمعیت را تشکیل میدادند.تا موقعی که نخواهی در جامعه باشی و واقعیات رو ببینی(مثلا لباس شخصی بپوشی و بری از مغازه ها خرید کنی یا سوار تاکسی و اتوبوس و مترو بشی)اونوقت گوشی دستت میاد.
تحت هیچ شرایطی عراق به ایران پول نمی دهد. این جماعت کوفی هم از توبره می خورند هم از کاهدان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
اونوقت اون صحن های چندین هکتاری را با کدام پول بسازد؟
اندر حكايت شاسي بلند ها
-----------------------
خاطره اي از سال هاي پيش از انقلاب

خدا رحمت كنه مش كاكا جان عموي والده ! تنها پسري داشت كه هوش و استعدادي در درس خواندن و كسب علم و دانش نداشت و هر سال با چند تجديدي به كلاس بالاتر مي رفت و برخي سالها وقتي مش كاكاجان مي دانست كه گويا تجديدي هاي شهريور هم افاقه نكرده ، و امكان مردودي پسر ش مي رود سبدي پر از انگور و مقداري انار در گوني ريخته به در منزل مدير مدرسه مي برد و گاهي هم آلوبخارا اعلا ! بدين وسيله ارتقاي فرزندش را به كلاس بالاتر فراهم مي كرد !
حال از اين خاطره نتيجه مي گيريم كه ر شوه ، رشوه است ، مي خواد وجه نقد باشد ، يا سبدي از انگور و نصفه اي گوني انار ، و يا چند كيلو آلو بخارا .... و يا مثلاً وعده چيزي ديگر ، مثل كيسه اي برنج ، چند عدد مرغي ، موتوري ، خود رويي ! ، نمره اي در امتحانات مدرسه ، شاسي كوتاهي ......ووووو !!
-- چه فرمايش دادي عيال جان ؟ بلندتر بفرما !
-- بنويس كه رشوه ، رشوه است و رشوه شاخ و دُم ندارد !!
-- چشم عيال جان !... نوشتم !!
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
درود بر مش رجب نازنین
البته بعضی مواقع طرف از روی معرفت و قدر شناسی هدیه و سوغاتی تقدیم می کند که دیگه اسمش رشوه نیست
امروز یک روستایی نازنین که کار فرزندش را طبق روال قانونی و بدون فوت وقت انجام داده بودم کوزه ایی پر از روغن حیوانی اعلا و معطر هبه کردند که جای تشکر دارد
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
بنویس همون پسر الان وزیر رئیس سفیر نماینده شده
البته آقای عباسی راست میگه یه جورایی.. میگه چرا گیر دادین به یه شاسی بلند.. هزار هزار ملیارد تومن و دلار و همه چیز رو بردن و دارن میبرن و خواهند برد بعضیا.. به قول آیت الله بهجت گیر دادین به یه چیزی ولی کاری ندارین که آقایی ۱۲ هزار ملیارد اونم نه تومن بلکه به تبدیل دولار برده کانادا و هی میگین تقاضای دستگیریش رو دادیم.
آقای شریعتمداری بشار با پوتین عرق می خورد با رئیسی چای گلستان.زیادی دل خوش نباش از سوریه لبنان عراق چیزی عاید ملت ایران نمی شود
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
عاید؟!!!!
مرد حسابی داریم توسط این کشورا غارت میشیم تو دنبال عایدی هستی؟!
منصور ارزی ارضی لطفا فقط شش ماه را عزاداری کنید شش ماه هم به مردم فرصت بدهید خودشان باشند
حاج صدیقی تو که راه پیمایی ها رو نمونه ای از رفراندوم میدانی ایا مثبت و منفی های خوانندگان سایت ها نسبت به مسایل مطرح شده را هم یک رفراندوم کوچک حساب میکنی؟
اون آقاهه که فرمودند اگه با همین دست فرمان جلو بریم باید قشم و کیش و تنب کوچک و چابهار را بفروشیم دروغ نگفته و نباید برخورد حذفی با او می کردیم شخصا ازش درخواست دارم فردا به محل کارش مراجعه کند تا از او دلجویی شود
پاسخ ها
من اون آقاهم
| Ireland |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
سپاس زینال کبیر
کاش همه هوش و درایت تو رو داشتن
آقای روحانی از اول قرار نبود برجام تصویب بشه ، ولی با تلاش های شبانه روز ظریف و سنگ اندازیهای افراطیون برجام تصویب شد و از سال ۹۲ تا ۹۷ با همان برجام نیم بند
تورم ۴۰ درصدی به ۹درصد رسی و دلار ۴۵۰۰ تومان تا ۲۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد ، ۴ سال کامل ثبات اقتصادی بود ، کارخانه های خودرسازی خودرو تحویل فوری میدادن ولی خریداری نبود ، سکه و طلا حباب منفی گرفته بود ؟ ولی جناح افراطی چون دیدی که کشور داره در بهترین شرایط تاریخ بعد از انقلاب قرار میگیره شروع کردن به سنگ اندازی و تحت فشار قرار دادن دولت در حالی که همه می‌دانند که با ترامپ خیلی راحت میشد کنار اند او فقط تشنه یک تماس یا یک ملاقات با روحانی یود ولی این جماعت از خدا بی‌خبر از هیچ توهینی به دولت دریغ نکردن چون نمی‌خواستند بی‌کفایتی ها آنها برای مردم نمایان شود و بدون شک اگه به دولت قبل اجازه میدادن وارد فاز تعامل بشه حالا رونالدو بجای النصر حالا تو پرسپولیس بود نه اینکه با یک دولت کانل ورشکسته مواجه باشیم که ۱۸ ماه نتونه حقوق معلم رو بده ؟؟ طی یک ماه ارزش پول ملی نصف بشه ، میلیون خانواده بیچاره شن ؟ صفحه تخم مرغ از ۳هزار تومان زمان روحانی برسه به ۱۳۰ هزار ؟؟؟ سیب درختی کیلویی ۷۸هزار بشه ،؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
عزیزم . تخم مرغ اول روحانی 3 هزار تومان بود و وقتی داشت می رفت کیلویی 80 هزار تومان بود. پراید اول دولت روحانی 14 میلیون بود و قتی رفت شده بود 140 میلیون. دلار اول دولت روحانی 3 هزار تومان بود و با تدابیر این دولت به 30 هزار تومان رسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
در 4 سال اول سرکوب اقتصادی کرد ولی 4 سال دوم چنان بلایی سر همه آورد
و خودتان را هم پشت برجام و کدخدا قایم نکنید در ضمن برجام یک سند خیانت هست که باج دادن ما بود
برجام که به درد نمی‌خورد الان خداروشکر بدون برجام سفره مردم بازتر شده
جناب رییسی با توجه به اینکه چند روز جهت گردش در روز کارگر و معلم و برای فراررگردک از روبرو شدن با آنها به سوریه رفتی فقط جهت اطلاع
تخم مرغ حدود ۴۰دزصد گرون شد
سیب درختی کیلویی ۷۰ هزار شد (۱۰۰ درصد رشد )
جزوات ۷۰درصد
مسکن دوباره ۵۴دزصد گرون شد
حقوق کارمند قبلا تا دهم ماه کفاف میکر حالا هفتم ماه باید دنبال گدایی و زباله گردی باشه
تو با کشور چه کردی ، تو با ملت چه کردی ؟؟
در هر کجای دنیا بود میرسلیم حداکثر سرایدر یک مدرسه بود ( با احترام به سرایداری بزرگوار) من موندم چطور این بشر وزیر بوده بعد برای ریاست جمهوری تایید شده؟؟ باید به حال ملت خون گریه کرد؟؟طرف تو تربیت فرزند خودش مونده و با رابطه از زندان آزادش کرده بعد میخاد مصلحت یک کشور رو تشخیص بده ؟؟
آخرش چی شد؟؟؟!!شاسی بلند گرفته اند؟؟نگرفته اند؟؟؟دولت انقلابی نظرش چیه؟؟کیهان و دار و دسته اش چی میگن؟؟اصلا کی به کیه؟؟؟!!!
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
کیهان که میگه به خودمون مربوطه لجن پراکنی نکنید
دولت انقلابی هم از رکبی که خورده خعلی شاکیه هم شاسی بلندا
رو داد هم وزیر رو
اگه حساب‌های بانکی بعًی از حضرات برای ملت روشن بشه آنگاه چه شود اگه ملت بدونند این سوپر انقلابی چه سرمایه ای به هم زدند ؟ اگه مردم بدونند حساب‌های چه کسانیکه هزاران میلیاردی هست ، اگه مردم بدونند که کیهانیان ثانیه ای چقدر از بیت المال بودجه میگیرن ،؟؟‌انوقت میشه گفت چرا این جماعت عاشق تحریم هستند
امروز از یکی از حافظان قرآن صادقانه پرسیدم آیا در شعب ابیطالب حضرت رسول چگونه زندگی میکردن او گفت دقیقا مانند مردم عادی هسته خرما را پودر میکردن و میل میکردن ؟؟ آیا امثال قالیباف و رییسی همانند آن کودک بلوچ زندگی میکنه که وقتی نان رو میبنه ذوق میکنه ؟؟ یا زنی که در صف گاز جان میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
حرف حساب
این
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
خیلی راه درازی در پیش داریم با این تفکر و باور
مگه یکی از شروط خودروسازان عدم دریافت خودرو ظرف ۴۸ ماه گذشته از ایرانخودرو و سایپا نیست؟ مگه به تمام نمایندگان در بدو ورود به مجلس دنا پلاس تحویل داده نشده پس شرط مذکور چطوری نادیده گرفته شده و خودرو هایما به آنان داده شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
خوب حواست بود ... مجلس دناپلاس
جناب صحرایی
خواهشن پیگیری کن که بعد از یکسال که همکاران در گرمای تابستان کلاس جبرانی برگزار کردن چرا پولی که قرار بود یک ماه بعد پرداخت بشه هنوز پرداخت نشده ؟؟ بخدا قسم مصداق کامل دزدی هست ، کارگر کارش تموم میشه آخر وقت باید پولش رو بدیم یکسال شده همه میگن به ما مربوط نیست مصوبات رییسی در ستاد کرونا بوده حالا رییسی گفته پرداخت نکنید ستاد کرونا وجود نداره ؟؟
همانطور که فروش دلار ۴۰۰۰ تومانی توسط دولت به ۵۰ هزار مزه کرده ؟؟ دلار رو همون ۴۰۰۰ کنید بنزین رو کنید ۴۰۰۰ ، بعد ببینید مفهوم علم اقتصاد چیه جماعت بیسواد
این امکان فراهم نشد ... همین !
چرا وقتی آقای روحانی می‌گوید در سال ۹۹ می‌شد برجام به نتیجه برسد در حالی سپاه و دفتر رهبری هم از لیست تحریم‌ها خارج می‌شدند و رهبری هم از شنیدن آن خوشحال شده بودند ولی عده‌ای اجازه امضای آنرا به دولت قبل ندادند؟ چرا این خیانتکاران به ملت و نظام معرفی نمی‌شوند؟ که ملت را اینگونه زجر دادند و حتی به نظام بی‌اعتماد کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
v قبلا هم گفته بود تو صد روز کل مشکلات اقتصادی کشور را حل می کنم.
جناب صديقي : حمله به روحانيون كار افراد مرفه و نتيجه حرام خواري است !
منصور ارضي : بي حجاب ها جاي دسته جات عزاداري در خيابان را گرفته اند !!
----------------
بدون شرح !! ... واقعاً . بدون شرح !

--- اما برادر بدون شرخ كه نشد اظهار نظر ... نشد كامنت ! ... بالاخره سخني ... حرفي ... كامنتي !
-- چشم ! ... عرضم به حضور انور شما كه شاعر فر موده : « حرفي از معنا اگر داري بيار » ! انشا الله تعالي همه ما به جايي برسيم كه حرفي براي گفتن داشته باشيم ! و اگر حرفي براي گفتن نداريم ، سكوت كنيم كه از قديم و نديم گفته اند : اگر حرف زدن نقره باشد ، سكوت كردن طلاست !
-- عجب ! ... عجب !
-- چه عجبي برادر ! ... نه عجب !..... نه عجــــــــــــــــب !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
جناب صدیقی
اگر حرف زدن نقره باشد ، سكوت كردن طلاست !
حق مطلب گفته شد .
دولت اول نگاه کند چقدر تورم بوجود آورده است سپس برای اجاره مسکن سقف تعیین نماید / بنده بخاطر کارم در شهرستان شاغل هستم وخانه خود را که در شهر دیگریست اجاره داده ام پریشب قولنامه جدید برای خانه ای که ساکن هستم نوشتم با 120 درصد افزایش رهن و اجاره نسبت به سال قبل ....
آنوقت چگونه خانه خودم را با 25 درصد افزایش بدیگران بدهم ؟؟؟
خدایا سرنوشت این ملت مظلوم افتاده دست چه نوابغی مثل صدیقی و زاکانی مشروطی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
همه آنچه گذشته در تاريخ ثبت مي شود براي آگاهي آينده گان
بالاخره‌ مسئولین‌ نتونستند‌ نمره‌ قبولی‌ را بگیرند‌ و طبقات‌ پایین‌ جامعه‌ ضعیف‌ شد‌ و به تبع‌ ان‌ تحرک اقتصادی‌ جامعه‌ از بین رفته‌ !
ایکاش‌ دشمنان‌ خارجی‌ و تندروها و بی‌ بصیرت‌ داخلی‌ در راه‌ فرجام روحانی‌ سنگ اندازی‌ نمیکردند‌ !
روحانی‌ خومت‌ بزرگی در راه ایجاد رابطه‌ با دنیا‌ به کشور‌ کرد‌ ولی‌ عده ای‌ ...... !!!!
در بحث خودروهای شاسی بلند:
مطابق اظهارات نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، از هر سه نماینده قطعاً یک نفر، خودرو دریافت کرده است.

سکوت نمایندگانی که شاسی بلند دریافت کرده اند امر عجیبی است. نمایندگان مجلس اگر همین سطح از رازداری، که در مساله شاسی بلند، رعایت می کنند را در مسایل امنیتیِ کشور رعایت می کردند بسیاری از مشکلات را نداشتیم. تا این لحظه نه نماینده ای گفته خودش خودرو گرفته و نه نماینده ای گفته که مثلا در جریان دریافت این تعداد خودرو توسط سایرین قرار داشته.

این سکوت و رازداریِ عجیب و عریب بسیار وحشتناک است. و تصور نمی کنم صرفاً در بحث شاسی بلند این شرایط حاکم باشد.

بنابراین و برای جلوگیری از ورود این فساد به سایر حوزه ها

توصیه می کنم که تا 5 سال بعد از پایان دوره نمایندگی، هر گونه انتصاب نمایندگان به مناصب دولتی، الزاماً نیازمند اخذ تأیید از صحن مجلس یا کمیسیون تخصصیِ مرتبط با عنوان شغلیِ آن جایگاه بشود.

یعنی نماینده ای که الان شاسی بلند گرفته و هر چه مقامات و مردم فریاد می زنند او سکوتش محکمتر می شود، اگر تا 5 سال آینده و به شیوه ای مشابه و در همین رویه کاری، بخواهد مدیرکل فلان موضوع در فلان وزارتخانه بشود، مجلس با تصویب قانون صدرالذکر، این حق را برای خود محفوظ کند که با ورود به موضوع، مانع این انتصاب شود و استفاده از مجلس به عنوان سکوی پرش برای برخی افراد، متوقف شود.
آقای عبدالله گنجی : سال 1400 که مجلس انقلابی مشغول بکار شده بود !!!
اگر رشوه دادن حرام است رشوه گرفتن حرامتر است / گذشته از آن فلان مطلب را مصوب میکنید و میگوئید از زمان هاشمی رفسنجانی در مجلس مطرح بوده است خب اگر کارتان درست است چرا از آن مرحوم مایه میگذارید و اگر غلط است چرا مصوب میکنید ؟؟
جناب منصور ارزی یعنی توی خیابان ها همیشه دستجات عزاداری باشه؟
چرا ملت همیشه باید گریه کنند؟
در بحث شاسی بلندها هم مجلس و هم دولت در جایگاه متهم قرار دارند اما نگران نباشید انشاالله این قضیه هم به خوبی و خوشی حل خواهد شد لذا ملت همیشه در صحنه همچنان در خواب باشند اوضاع مملکت به سامان است و جای نگرانی نیست ، ایییی بَریکَلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
خواب نیستند
فهم سیاسی ندارند
حق انتخاب یک نعمت خدادادی است
همه دارند سرمایه های کشور را به میبرند. از عراق و بقیه کشور ها تا شهردار تهران و بقیه مسؤولین. بيچاره مردم که در روز روشن شاهد این غارت ها هستند ولی هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
رییسی خود ام مصایب است
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
بله مشکل ریشه ای است
بابا چه خبره تونه یه وزیر استیضاح شد ببین چه جوری دارن دست همورومیکنند
خدایش جناب رییس جمهور دوسال نشده اینقدر شاهکارزدی وتاریخ تورم را درنورددیدی این چند دهه چه بلایی سر قوه قضاییه آوردید امثال شما
یادحرف شاهرودی رییس مرحوم قوه قضائیه افتادم که وقتی رییس شد گفت ویرانه ای از یزدی تحویل گرفتم همان‌موقع هم شما درقوه قضائیه بودی
هِمت،هِمَّت،هِمِت،هُمَت،هُمِت بابا یکی تلفظ صحیح این کلمه رو بگه، بنده خدا شش کلاسه، درکش میکنم
"صدیقی: حمله به روحانیون، کار افراد مرفه و نتیجه حرام‌خواری است"
عملکرد خلاف دین توسط برخی از مسئولین و حمایت برخی از روحانیون نتیجه چیست؟
"فرزند آیت الله بهجت: امر به معروف ما فقط به چندتا مو محدود شده است"
آفرین بر شما فرزند خلف پدر بزرگوارتان که خیلی عالی دین را شناختید و از آن دفاع می کنید من هم به نوبه خودم از شما حمایت می کنم
آقای میرسلیم شما صنعیت خودرو و مردم را نابود کردید و کشور را وارد جنگ و بحران اجتماعی و اقتصادی کردید لازم نیست در امور شهری دخالت کنید.
مرغ بالای ٧٠ هزار تومان!
چندین سال پیش ماه مبارک رمضان برنج HTC کیسه آبی ده کیلوئی ٢٠ هزار تومان بود و حقوق اون موقع من حدود سه چهار میلیون، به فروشنده گفتم چند تا کیسه میتونم ببرم، گفت محدودیتی نداره ولی فقط دو سال میمونه، گفتم: ای بابا! حقوق ده روزمو برنج خریدم و تا امروز که تمام شد، مزه دهک پائین رو احساس نکرده بودم چون در هفته سه چهار روزی چلو داشتیم، خورشتش هم خیلی مهم نبود. حالا برنج کیلوئی چند شده؟
اقای روحانی همه چیز امناده بود برای کارشکنی و موشک پرتاب کردن و کسی هم خوشحال نبود اتفاقا با دستور جلو پیشرفت توافق را گرفتند و باز هم به دستور است
خدمت روزنامه ایران و کیهان
یا سلام
شغل خبرنگاری با ارزش است ولی شما طوری کردید که من شخصا پول قواد را از ان پول پاکتر میدانم در هر مسئله ای دو رویی
آقای روحانی دقیقاً بگویید چه شد که نشد.
جنابعالی و تیمت نتوانستید گام آخر را بردارید؟
کس یا کسان دیگری در داخل نگذاشتند؟
کشورهای ثالثی نگذاشتند؟
یا خود امریکا زد زیر همه چیز؟

لطفاً دیگه ترس را بزار کنار با شجاعت و روشن بیان کن
اقای روحانی گفتند که بعد از 8 سال و در اخرین روزهای دولت منحوس خودش همه چی برای احیای برجام اماده شده بود اما ..... نشد. خوب اشکال ندارد خودت رو ناراحت نکن. دوباره 8 سال بیا کل 8 سال رو اقای ظریف فقط به بروکسل و وین برن و بیان بالاخره اگر در 8 سال اول نتونستی چیزی از برجام عاید جمهوری اسلامی کنی شاید در 8 سال دوم بتونی برجام رو احیا کنی.
اینهمه صنایع رانت خوار داریم انرژی تقریبا مجانی از مردم میگیرند تولیدات خود را هم به قیمت جهانی به مردم میفروشند حالا نماینده ها گیر دادن به ایرلاین ها
باید به پرسنل کادر پرواز و تعمیرات آفرین گفت که این هواپیماهای کهن سال را بپرواز در می آورند
من کاملا با توصیه حجت الاسلام احمدحسین فلاحی موافقم. از آنجا که مردم نسبت به رفتار معکوس با حاکمیت عزمشان را جزم کرده اند، این کار باعث تیشه به ریشه نحیف باقیمانده حجاب اجباری می زند.
آقای رئیسی برادر من چرا برای کنترل تورم برای سازمان ها و سایر تشکیلات ضرب العجل تعیین کرده ای ،فکر نمی‌کنی شاید دست و پای شان را گم کنند و انقدر تورم را پایین بیاورند که مجبور شوید با یک دستور محیر العقول از آنها بخواهید تورم را برگردانند سر جای اولش.
لعنت خدا بر کاسبان تحریم
بحث حجاب و برخورد با بدحجابی یک باتلاق است اگر عاقل و زیرک بودیم در آن پا نمی گذاشتیم
گند زدید بروید کنار بنفع خودتان است
مدیران محترم وزارت مسکن و شهر سازی- جناب سید جواد سادات یا هر معاون دیگر برای حل مشکل مسکن نیاز به این بچه بازی های گشت خانه به خانه نیست.
اگر واقعا" می خواهید به مسکن مردم کمک کنید بهتر است مجوزهای ساخت که دست دولت و شهرداری هاست را هر سال چندین برابر نکنید و هزینه های مصالح عمده مانند سیمان و فولاد را که در انحصار دولت است چند ده برابر نکنید و مالیات های سنگین برای سازنده ایجاد نکنید که آنها هم از مردم بگیرند.
اگر دولت و شهرداری ها از حق زیادی خودشان بگذرند مشکل گرانی حل و یا حداقل افزایش قیمت متوقف می شود.
این کارهای کودکانه فقط شرایط را سخت تر می کند. واقعا" انسان از این تفکر شهاها حیران می ماند. یا خودتان را به راه دیگری زدید و یا در بین مردم نیستید و مشکلات را نمی دانید؟
زمان شهرداری آقای کرباسچی برای ساختن اتوبان نواب و برای تملک خانه های منطقه اومدن تراکم تو مناطق بالای شهر رو به شرط سند خانه های نواب گذاشتن و به این شکل و بهترین حالت بدون هیچ تنشی خانه ها به تملک شهرداری در اومد و نواب به یکی از زیباترین مناطق شهر تبدیل شد . اگر به همین شکل پیش میرفت مناطق جنوب تهران مثل منطقه 10 و 17 و 11 در عرض این 30 سال میتونست به بهترین شکل نوسازی بشه ولی متاسفانه نه تنها هنوز این مناطق هیچ تغییری از 50 سال پیش نکرده بلکه به خاطر متراکم تر شدن جمعیت خیلی بدتر شده .
نماینده تهران: ۴۰ هزار میلیارد تومان بنزین یارانه ای زیر دهن ایرلاین‌ها مزه کرده است) همانطور که تایید صلاحیت جناح شما و رد صلاحیت بقیه توسط شورای نگهبان زیر دندون شما مزه کرده!!!!
حاشیه سازی نکنید،
همه با هم:
صل علی محمد مجلس انقلابی با شاسی بلند خوش آمد.
یک نماینده مجلس: درویشیان درباره ماشین‌های دریافتی سازمان بازرسی شفاف‌سازی کند


پرونده سازی برای مدیرانی که با کارکنان ومدیران سازمان بازرسی پرداخت نداشتند طی دو دهه است که ادامه دارند همه باهم می خورند
پرونده سازی پرونده سازی
بانک مرکزی عراق اجازه انتقال دلار به ایران را ندارد .
خب اشکال نداره !!!!!!!!!!! از ایران به عراق دلار منتقل بکنید !!!!!!!!!!!!!!!!
آقای صدیقی ایا میدانید تهران چند میلیون جمعیت داره؟ و از این جمعیت چند میلیون سن شان در حدی است که نماز خواندن برای آنها واجب است و این تعداد که نماز باید بخوانند چند نفر در روز جمعه در دانشگاه تهران جمع می شوند ایا به نظر شما این چیزی را نشان نمی دهد؟
قدرت خرید کسانی که به راهپیمایی می آیند از کجا مشخص است؟؟
بسمه تعالی
با جمع شدن بساط تحریم ها نون یک سری آجر میشد ، در ضمن بزرگترین آسیب ها را همین لجاحتها و ستیزه جویی های دوطرفه اصولکراها اصلاح طلب ها به کشور و مردم زدن .
تابناک سانسورچی
اگه بد و بیراه بگیم که چاپ نمیکنی دلمون خنک شه
لااقل بنویسد هفته پیش خرید کردم با این قیمت‌ها
مرع ۶۱۰۰۰۰
پنیر سفید کیلویی ۵۷۰۰۰
تخم مرع سیمرغ کیلویی ۴۰۰۰۰۰
خرید دیشب همین اقلام
مرغ ۷۱۰۰۰۰
پنیر ۶۹۵۰۰
تخم مرع کیلویی ۵۲۵۰۰
خواهش میکنم از شما و مسولین که جدی تر به مساله حجاب رسیدگی کنید آخه ما مردیم از بی مشکلی
راستی شعار امسال چی بود؟
"با اماکن افراد بانفوذ که در آن حجاب رعایت نمی‌شود باید شدیدتر برخورد کرد"
نمیخواین مثل سوریه احترام بذارید به زنان ایران؟!
با بخشنامه به این وزارت خانه و آن وزارت خانه دادن که جلوی تورم را بگیرند تورم حل نمی شود
باید نگاه کنید که آب از کجا گل آلود است
ریشه تورم در نقدینگی است یعنی ناترازی بانک ها و عدم استقلال بانک ها و کسری بودجه و وابستگی دخل و خرج کشور به نظام پولی و بس

اگر این دو موضوع حل نشود شما اگر برای هر نفر یک پاسبان بگزارید و بالای سر هر پاسبان هم یک ناظر ارشد بگزارید باز هم تورم وجود خواهد داشت

کار را باید از ریشه درست کرد با حذف آمار و اعدام جمشید بسم الله دیدید که نه تنها تورم حل نشد بلکه بدتر هم شد

امسال گزارشات آماری بانک مرکزی هم نسبت به نقدینگی نمودار و لیست رضایت بخشی ندارد
چه کسی گفته که حتما برای مبادلات مالی با عراق باید با یورو و دلار کار کرد
تهاتر و طلا و مس و نقره و نیکل و ... مواد اولیه همه از کالاهای با ارزش هستند
می توان حتی برای اینها برنامه ریزی کرد که از عراق وارد ایران شود و فراوری شود و به کشورهای دیگر صادر شود تا هم موجب اشتغال آفرینی در استان های مرزی شود و هم مبادلات با کشورهای همسایه گسترده تر شود و حتی عراقی ها هم در اینکار مشارکت کنند که به نفع آنها هم است

گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر
وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ‌ الْأَعْلَوْنَ‌ إِنْ‌ کُنْتُمْ‌ مُؤْمِنِينَ‌
و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
همیجوری طرح میدید که حال و روزمان اینه/ مواد اولیه بیاریم بقول شما فراوری کنیم صادر کنیم دوباره دلارومون بهمون ندن !!!!!!!!!!!!!. ایول داری
کار به مچ گیری رسیده! "چرا درویشیان پاسخ نمی‌دهد وقتی در سازمان بازرسی بود چند ماشین دریافت کردند، در حالی که ما نسبت به این امر اطلاعات داریم؛" و من الله التوفیق!
مردم وکشور رو فدای عراقی ها کردید حالا امر یکا باید اجازه بده به عراق برای مطتابات ایران چقدر خوبید شما
وقتی فاصله بین تورم و نرخ بهره بانکی زیاد شود به معنای از هم گسیختگی اقتصادی است و دست روی هر چیزی بگزارید خراب است از خودرو بگیرید تا مسکن و بازار کالا و ... و عملا تمام داشته های کشور را پنهان و یا نابود می کند

با این فاصله موج پول و شبه پول سرگردان بالا می رود و می تواند وارد هر بازاری شده و آنرا خرابتر کند چنانچه این وضعیت را در بازار سکه و خودرو می بینیم که چقدر حبابی کرده است تا جایی که قیمت خودرو چندین برابر کشورهای همسایه با وجود درآمدهای بالاترشان شده است
و بازار بورس را در یک نوسان شارپی عجیب قرار می دهد بگونه ای که برخی سهم ها در پایین ترین وضعیت و برخی دیگر در گرانترین و حبابی ترین وضعیت قرار خواهند گرفت و ریسک آنها را بقدری بالا می برد که نباید چشم بسته وارد آن شد

کشورهای پیشرفته اگر هم تورمی در آنها وجود دارد اما فاصله آن با نرخ بهره بالا نیست و کاملا توسط نرخ بهره کنترل می شود تا اقتصاد در حالت رشد و پایداری قرار گیرد

شاید بتوان اقتصاد یک کشور را تشبیه به تناسب اندام کرد که اقتصاد خوب به مثابه فردی است که در بهترین تناسب اندام است و دارای اندام ورزیده و متعادل است اما اقتصاد بد شبیه انسانی است که دارای شکم بزرگ و سر و پای لاغر و کوچک است

متاسفانه از هم گسیختگی اقتصادی در اواخر دوره احمدی نژاد اتفاق افتاد و تکرار شدیدتر آن در اواخر دولت روحانی اتفاق افتاد و این موضوع هنوز هم در دولت جدید ادامه دار است
هر چند که ما شاهد نمونه کوچکتر آن در دوران دولت رفسنجانی بودیم
صبح ها چای شیرین بخور قند خونت نیفته. اصلن فکر کن طلا میدی به جای دلار خوب چه اتفاقی میفته توی وضعیت اقتصادی کشور. اگر قرار باشه به جای دلار طلا معیار مبادلات قرار بگیره باز هم امریکا دست بالا داره ثروتمندین کشور دنیاست اینکه طلا باشه حلبی باشه فرقی نداره هردوش باز بر می گرده سمت امریکا
واکنش کیهان به انتقادات از خوش و بش کردن رئیسی با زنان بی حجاب

خدا وکیلی اگر این کار را روحانی یا خاتمی انجام داده بودند فریاد وا اسلامای شریعتمداری (بخوانید قبیله مدار) و قاطبه ائمه جمعه به هوا بلند بود.
هر وقت اختلاس 92000میلیاردی معلوم شد این ماشینها هم معلوم میشه همش نمایشه
روحانی: برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود؛ اما...
اما چی ؟؟!! چرا نفرمودین چی شد که نشد....
حالا که گند واگذاری خودرو به مجلس و قوه قضائیه و صدا و سیما و.... در آمده و رسانه ای شده و مردم فهمیدن دستور رسیدگی آقای قالیباف و رئیسی برای اغفال و سرگرم کردن مردم صادر شده !!!!
واقعاً سرم درد گرفت و چشمم خسته شد از نگاه کردن به اینهمه کامنت آبکی و تکراری؛ چه می‌کنند این ربات‌ها!؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی