بازدید 2041

روزانه ۹ هزار نفر از مرز مهران تردد می کنند

استاندار ایلام گفت: روزانه ۹ هزار نفر از مرز مهران تردد می کنند.
کد خبر: ۱۱۷۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 04 May 2023


به گزارش تابناک به نقل از مهر، حسن بهرام‌نیا ظهر روز پنجشنبه در دیدار جعفر ستار بیرکه الخزایلی سرکنسول عراق در کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از روابط حسنه بین دو کشور دوست و مسلمان، شیعه و همسایه گفت: همانطور که در قرآن کریم آمده است ملاک اصلی در دین اسلام تقواست و قومیت و زبان و نژاد مدنظر نیست امیدوارم این دیدار خروجی و نتیجه‌ی خوبی برای مردم دو کشور خاصه شیعیان و زوار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از دولت و ملت عراق به خاطر رعایت حرمت و شان و جایگاه زائرین ایرانی در عراق گفت: ماهم مجموعه مردم و مسئولان در استان ایلام نهایت سعی و تلاش خود را برای رعایت شأن زائرین عراقی بکار بستیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پلیس، زائرین عراقی را از لحظه‌ی ورود به استان تا خروج از استان مورد محافظت قرار می‌دهد تا سفر خود را در ایران در نهایت امنیت داشته باشد، اظهار داشت: میانگین تردد زائرین ما از مرز مهران روزانه به ۹ هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: روز گذشته طرف عراقی در مرز مهران، بازرسی‌ها را از ۹ به ۳ گیت کاهش داده بود و این موضوع باعث معطلی، سرگردانی و انتظار زمان زیادی برای سفارش شده بود.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که ما خود نیز موافق بازرسی و دقت در خروج و ورود زوار هستیم، تاکید کرد: اما انتظار داریم وقتی بازرسی زیاد و دقیق می‌شود گیت‌های بازرسی برای تردد زوار نیز افزایش یابد تا تردد زوار روان تر شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر در ایام اربعین تعداد گیت‌های خروجی کم می‌باشند که روزانه بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار نفر زائر تردد دارند که در این راستا درخواست داریم که گیت‌های خروجی افزایش یابد تا تردد زائرین روان و تسهیل شود.

وی افزود: در دیدارهای قبلی با مقامات عراقی توافق شده بود که این موضوع انجام شود چرا که مخصوصاً در ایام اربعین نباید زائرین دچار سختی و مرارت در گرمای هوا شوند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در آینده‌ی نزدیک قرار است با استاندار واسط دیداری داشته باشد، اضافه کرد: قطعاً این موضوع نیز مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد تا با افزایش گیت‌ها، تردد زوار تسهیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نقطه‌ی صفر مرزی ما تا محل سوار شدن زائرین به اتوبوس در داخل خاک عراق حدود یک کیلومتر است، خواستار شد: چون این مسیر خاکی است نیاز هست که این مسیر نسبتاً طولانی که به صورت پیاده طی می‌شود برای تردد روان زوار مخصوصاً زنان و افراد سالخورده آسفالت و آماده‌سازی شود.

بهرام نیا در ادامه از حذف ویزا توسط دولت دوست، برادر و مسلمان عراق برای سفر و زیارت سهل‌الوصول زائرین تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه جعفر ستار بیرکه الخزائلی سرکنسول عراق در کرمانشاه از اهتمام ویژه استاندار ایلام و مسئولان استانی در همکاری و همراهی در برگزار مراسم باشکوه اربعین تشکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی