بازدید 1901
۱

گوترش: جنگ سودان ممکن است چند سال طول بکشد

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد اگر درگیری‌ها متوقف نشود جنگ سودان ممکن است چند سال به طول بینجامد.
کد خبر: ۱۱۷۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 04 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از الجزیره دبیر کل سازمان ملل در کنفرانسی خبری در نایروبی پایتخت کنیا درباره پیامدهای بحران سودان هشدار داد.

آنتونیو گوترش تصریح کرد اگر ما به بحرانهای منطقه از جمله بحران سودان نگاهی داشته باشیم درخواهیم یافت که در شرایط و اوقات مهمی به سر می بریم . وضعیت سودان نگران کننده است و روز به روز نیز بدتر می شود. خرطوم پایتخت سودان در بحران به سر می برد و دارفور بار دیگر شعله ور شده است.

گوترش افزود: سازمان‌های بین المللی اعلام کرده اند بیش از یکصد هزار نفر از این منطقه فرار کرده اند ضمن آنکه در هفته های گذشته نیز بیش از هشتصد هزار نفر دیگر فرار کرده بودند.

گوترش تصریح کرد: باید درگیری‌ها متوقف شود قبل از اینکه مردمان بیشتری بمیرند و بحران به یک جنگ تبدیل شود که سالها به طول انجامد. همه طرفهای ذیربط باید مصحلت و منفعت سودانیها را در اولویت قرار دهند و این به معنای برقراری صلح و بازگشت دولت مدنی به حکومت برای رشد و توسعه کشور خواهد بود.

دبیر کل سازمان ملل افزود: این اهداف اولیه ای است که ما در گفتگو با طرفهای درگیر در سودان به دنبال دستیابی به آن هستیم و با اتحادیه آفریقا و سازمان ایگاد همکاری تنگاتنگی در این زمینه داریم.

گوترش گفت: مردم سودان با یک فاجعه انسانی مواجهند به طوری که بیمارستانها ویران شده اند و انبارها به سرقت رفته اند. میلیونها نفر با نبود امنیت غذایی مواجهند و ما از همه طرفها می خواهیم درد و رنج مردم سودان را کاهش دهند.

وی خاطر نشان کرد: مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل هم اکنون در سودان است تا بتواند ادامه ورود کمکهای انسان دوستانه به این کشور را تضمین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این صدای آمریکاست، صدای ما را از دهان گوترش می‌شنوید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست