بازدید 3454

برای خرید خودرو چه باید کرد؟ ۱۰ قدم مهم

۱۰ قدم مهم که باید برای خرید خودرو بصورت دقیق انجام دهید تا بهترین و مناسب ترین مدل خودرو را برای خود خریداری نمایید. راهنما قدم به قدمی برای انتخاب بهرترین خودرو برای خرید.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 08 May 2023

برای خرید خودرو چه باید کرد؟ ۱۰ قدم مهم

یکی از مهم ترین دغدغه ها مردم زمان خرید خودرو، انتخاب خودرویی با مدل مناسب است که هم بتواند انتظارات شخص را برآورده کند و هم وی بتوان به خوبی و بدون مشکل از آن نگهداری کند. داشتن خودرو همواره درگیری های جانبی مثل تامین لوازم یدکی، هزینه تعمیرات و نگهداری، خدمات پس از فروش، هزینه بیمه، و ... را به دنبال خود دارد و معمولا افراد هنگام خرید به این موارد دقت کافی نمیکنند.

طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان وبگاه «اسب بخار»، با بررسی 10 مورد اصلی میتوانید مناسب ترین مدل خودرو را برای خود انتخاب کنید. در ادامه با استناد به مقاله منتشر شده توسط این وبگاه، بصورت خلاصه به اینکه برای خرید خودرو چه باید کرد خواهیم پرداخت.

  1. بودجه خرید خودرو
    قدم اول تعیین بازه قیمتی مشخصی برای خرید خودرو است. مشخص کردن یک بازه بسیار مهم است چرا که در برخی رنج های قیمتی با کمی فشار بیشتر میتوانید گزینه های بهتری برای انتخاب داشته باشید. این بازه باید با مبلغ آماده برای خرید شروع و با مبلغ بیشتری که با کمی تکاپو میتوان فراهم کرد تمام شود. سپس چیزی در حدود 5 درصد مبلغ را به عنوان هزینه های اولیه خرید خودرو مثل تعویض قطعات مصرفی، روکش صندلی و ... را از آن کسر کنید تا بودجه خرید خودرو شما مشخص شود.
  2. انتظارات شما از خودرو
    لیست کاملی از انتظارات خود، از خودرو جدیدی که میخواهید خریداری نمایید آماده کنید و به هر کدام بسته به اهمیت آن از 1 تا 100 امتیاز دهید و به ترتیب اهمیت، آنها را منظم کنید. مواردی مثل مقاصد استفاده از خودرو، میزان جاداری، سگمنت خودرو، شتاب، قدرت، امکانات، طراحی و زیبایی و ... .
  3. بررسی و مقایسه خودرو های بازار
    حال نوبت به آن رسیده تا با بررسی دقیق خودرو های بازار طبق لیست انتظارات، به کمک سایت های معتبر خودرویی چند مدل خودرو که انتظارات مهمتر شما را برآورده میکند انتخاب کنید.
  4. فراوانی و رنج قیمت لوارم یدکی خودرو
    خودرو هایی را که انتخاب کردید باید از نظر فراوانی لوازم یدکی و رنج قیمتی قطعات مورد بررسی قرار دهید تا اطمینان داشته باشید که پس از خرید این خودروها تامین قطعات آنها برای شما دشوار نخواهد بود. برای اطلاع از این موضوع میتوانید از فروشگاه های بزرگ لوازم یدکی مثل یدک یار کمک بگیرید. مقایسه قیمت لوازم یدکی مصرفی، قطعات بدنه یا قطعاتی که در تصادف آسیب میبینند و قطعاتی که به مرور زمان مستهلک میشوند بسیار مهم است.
  5. خدمات پس از فروش
    بررسی سطح، کیفیت و گستردگی خدمات پس از فروش خودرو های انتخابی نیز بسیار مهم است. اینکه آیا هر کجا میتوانید تعمیرگاه برای خودرو خود پیدا کنید و یا نمایندگی رسمی آن چه کیفیت خدماتی را به شما ارائه میدهند بسیار مهم است.
  6. رنج قیمت بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو
    بیمه ماشین یکی از هزینه های جاری خودرو است که بصورت سالانه باید پرداخت شود لذا اطلاع از رنج قیمت انواع بیمه خودرو های انتخابی شما بسیار مهم است. برای اینکار میتوانید به سایت های معتبر عرضه کننده بیمه شخص ثالث و بدنه مراجعه کنید.
  7. متوسط هزینه نگهداری و سرویس های دوره ای خودرو در یک سال
    آشنایی با رنج قیمت اجرت سرویس های دوره ای خودرو نیز بسیار اهمیت دارد. شما باید بدانید که برای هر سال (متوسط 20 هزار کیلومتر) حدودا چه مقدار هزینه باید برای سرویس های دوره ای خودرو خود انجام دهید. برای آشنایی با این رنج قیمتی میتوانید به سایت های معتبر این حوزه مراجعه کنید.
  8. بازار فروش دست دوم خودرو
    بسیار مهم است که بدانید پس از خرید خودرو خود پس از چه مدت میتوانید آن را راحت بفروشید. به عبارت دیگر خوب بودن بازار فروش دست دوم خودرو بسیار مهم است تا در صورت نیاز بتوانید هر چه سریع تر خودرو خود را به پول نقد تبدیل کنید. برای این مهم میتوانید از سایت های معتبر خرید و فروش خودرو کمک بگیرید.
  9. اطمینان از شناخت کامل ضعف های خودرو
    بدیهی است هر خودرویی نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد، لذا باید مطمئن شوید که با نقاط ضعف و قوت خودرو های انتخابی بصورت کامل آشنایی دارید. به این منظور میتوانید از تحلیل و بررسی های انجام شده در مجموعه های معتبر و ویدیو های بررسی خودرو که توسط کارشناسان شناخته شده منتشر میشوند کمک بگیرید.
  10. انتخاب نهایی مدل، کارشناسی و خرید خودرو
    حال که بصورت دقیق و مشخص مدل خودرو مدنظر خودرا انتخاب کردید باید به دنبال خودرو مناسب باشید و پس از بررسی خودرو از نزدیک آن را از نظر فنی و بدنه بصورت دقیق کارشناسی نمایید و در نهایت اقدام به خرید کنید. حتما برای کارشناسی خودرو به متخصص مورد اطمینان مراجعه کنید.

در این مقاله سعی داشتیم بصورت خلاصه 10 قدم مهم که برای خرید خودرو باید طی شود را به شما معرفی کنیم، در صورت تمایل میتوانید در مقاله اصلی منتشر شده در وبگاه اسب بخار اطلاعاتی تکمیلی مثل مجموعه های معتبر و برتر هر بخش که میتوانید از آنها کمک بگیرید یا لیست دقیق انتظارات و ... را پیدا کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی