بازدید 2324

آمریکا و کوبا درباره اقدامات ضدتروریستی گفتگو کردند

مقامات آمریکا و کوبا برای گفتگو درباره اقدامات ضدتروریسم در هاوانا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 29 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وزارت کشور کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات آمریکا و کوبا روز گذشته برای گفتگو درباره اقدامات ضدتروریسم در هاوانا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

براساس این گزارش، تروریسم موضوعی بحث برانگیز است در حالی که کوبا در لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم قرار دارد، با این حال دو طرف برای ادامه بحث در مورد این موضوع به توافق رسیده و عمده محور گفتگوهای روز گذشته درباره موضوعات تکنیکی بود.       

براین اساس، این دیدار با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و سازمان امنیت ملی آمریکا و همتاهای کوبایی آنان و با تمرکز بر موضوع ربودن هواپیماها و کشتی های دریایی و استفاده از شبکه های دیجیتالی برای اهداف خشن، برگزار شد.

در بیانیه وزارت کشور کوبا آمده است تحقق این موضوع بیان کننده تعهد دولت کوبا در مبارزه علیه تروریسم است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا کوبا را در لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم قرار داد اما کوبا همواره ادعای آمریکا در مورد حمایت کوبا از تروریسم را رد کرده است.

وزارت کشور کوبا تاکید کرد هاوانا در نشست روز این هفته مخالفت خود را با قرار گرفتن در این لیست اعلام اما اظهار کرد دو طرف برای ادامه گفتگوها در این باره به توافق رسیدند.

با این حال دولت بایدن پیشتر اظهار کرده بود که در حال بازنگری وضعیت کوبا در لیست تروریسم است اماتاکنون تغییری در این باره صورت نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی