بازدید 6808

هک همزمان ۲ هواپیمای جاسوسی در نزدیکی مرز ایران

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران گفت: به محض اینکه ما شروع به اختلال کردیم، این دو هواپیما متوجه شدند که سامانه‌های زمینی ما در حال اخلال آنها هستند لذا به پایگاه‌شان اعلام کردند که اینجا جمر فعالیت می‌کند و ما دیگر نمی‌توانیم کار کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 24 April 2023

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران از هک دو هواپیمای جاسوسی دشمن توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک ایرانی در نزدیکی مرزهای هوایی کشورمان خبر داد.

امیر سرتیپ امیر رستگاری، درباره دستاوردهای این شرکت در حوزه جنگ الکترونیک گفت: امروز به جرأت می‌گویم سامانه‌های کشف و اقدام متقابل علیه باندهای فرکانسی که سامانه‌های جنگال روز دنیا در آنها کار می‌کند را در اختیار داریم ولی خیلی نمی‌توانیم این موضوع را باز کنیم. لذا قادریم تمام ابعاد امواج الکترومغناطیس دشمن را پایش کرده و متناسب با آن آفند کنیم.

وی افزود: امروز شاید کشور درگیر جنگ سخت نیست اما درگیر جنگ الکترونیک هست و شاید برخی خیلی هم این را درک نکنند. ما برای حفاظت از فضای کشور و مرز هوایی کشور سال‌هاست که درگیر جنگ الکترونیک هستیم و توان ما را هر مهاجمی که تا امروز محک زده متوجه شده است.

امیر رستگاری ادامه داد: چند وقت پیش یک هواپیمای دشمن در مرزهای FIR (مرز هوایی) ما حرکت و شروع به انتشار امواج برای جمع آوری اطلاعات کرد، ما این هواپیما را مختل کردیم اما خلبان دشمن فکر کرد که سیستمش دچار اشکال شده است با پایگاه تماس گرفت که سیستم من اشکال پیدا کرده و بر می‌گردم؛ ما این مکالماتش را در اختیار داریم.

مدیرعامل صاایران تصریح کرد: فردای آن روز دو هواپیمای دیگر دشمن پرواز کردند و بال به بال هم شروع به پایش کردند، این دفعه هر دو را مختل کردیم چون در آن پهنای باند به این توانمندی دست پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: به محض اینکه ما شروع به اختلال کردیم، این دو هواپیما متوجه شدند که سامانه‌های زمینی ما در حال اخلال آنها هستند لذا به پایگاه‌شان اعلام کردند که اینجا جمر فعالیت می‌کند و ما دیگر نمی‌توانیم کار کنیم. این توانمندی امروز در مجموعه نیروهای مسلح وجود دارد و می‌توانیم در فاصله چند صد کیلومتری اگر تهدیدی را دیدیم، آن را مختل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
این هک نیست !
به نوعی ایجاد اختلال از طریق پارازیت هست که مسئولین امر ید طولایی در این قضیه دارن !
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
اولم روی مردم و گیرنده ها تست شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
اگر هک نیست پس چطور پهباد امریکا رو. سالم رو زمین نشاندند؟
RQ170 که از F35 گرانتر و با ارزش تر است.
اگه یه ماشین سواری درست و حسابی ساختید راست می گید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
همه کشور های صاحب فناوری ابتدا در صنایع دفاعی پیشرفت کردند بعدا خودرو و سایر دستگاههای مصرفی را تولید کردند .....صنایع دفاعی را نباید گدایی کرد باید ابتکار بخرج داد و ساخت ....واز این امر ناراحت نشو ....
جنگ سایبری هستش
خدا قوت ، همیشه موفق وپاینده باشید ، خدا پشت و پناهیان باشد ، ممنون از هوشیاری و مراقبت‌های شبانه روزی شما ،.
یکم بیشتر ازاین مهملات بگید شاید مردم بیشتر بخندند!این ها ارسال پاراژیت هستش نه حک کردن!ضمنااین دستگاهاراچند برابر قیمت قانونی از روسیه خریدید؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
خیلی می‌سوزی پیشرفت ایران رو میشنوی. حالا اولشه داریم برای وطن فروشان. الان می سوزید در آینده آتش خواهید گرفت. اونقدر که هوای خنک آلبانی هم به دادتون نخواهد رسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
حالا چرا این قدر به خاطر هواپیمای ارباب عصبانی هستید. تازه اگر هم با موشک هم بزنن خود ارباب گفته چیزی نبوده و خلبان نداشته و به خیر گذشته
لطفا خواهشا در مورد کلمات فکر کنید هک یعنی کاری که غیر از معمول بخواد انجام بشه به قول این دوستمون این اختلال هست نه هک . مثل این سریال تلویزیونی ها که مای کامپیوتر رو بررسی میکننند و بعد میگن هک شد عمل نکنیم
دتس مریزاد (دلاور مردان) خطه عزیز ایران اسلامی
احسنت
درود بر شرفتون
عزّت زیاد
برادر گرامی ایجاد اختلال از طریق امواج با هک متفاوت است شما که این کاره هستی حتما می دکنی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست