بازدید 9966
۱

هزینه تاکسی در استانبول

کد خبر: ۱۱۷۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 24 April 2023

هزینه تاکسی در استانبول

در هر جای دنیا تاکسی یک وسیله‌ی حمل‌ونقل عمومی است و همه‌ی ما در طول زندگی خود برای رفت‌وآمد، از تاکسی استفاده کردیم و می‌دانیم که جابه‌جایی با تاکسی بسیار آسان‌تر از سایر وسایل نقلیه‌ی عمومی است.

در واقع با استفاده از تاکسی می‌توانید بدون استرس به مقصد برسید و البته این موضوع در رابطه با استفاده از تاکسی در تهران صادق است؛ برای مثال در مورد سفر به استانبول و استفاده از تاکسی برای جابه‌جایی در این شهر، شرایط  فرق دارد و لازم است شما را پیش از سفر با این موارد آشنا کنیم.

هزینه‌ی تاکسی در استانبول، تجربه‌ی مسافران از تاکسی گرفتن در این شهر، چگونگی محاسبه‌ی هزینه‌ی تاکسی با استفاده از تاکسی‌متر و اجاره خودرو در استانبول به‌جای استفاده از تاکسی، مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید سفری مقرون‌به‌صرفه و راحت داشته باشید.

تاکسی‌های استانبول چه خودروهایی هستند؟

در استانبول نیز مانند سایر شهرها، تاکسی‌ها با رنگ زرد در سطح شهر فعالیت می‌کنند و بر روی آنها کلمه Taksi یا Taxi دیده می‌شود. در حالت کلی تاکسی‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در سطح شهر فعالیت می‌کنند و مسافران در هر زمان که به آنها احتیاج داشتند می‌توانند به‌آسانی آنها را در ایستگاه‌های تاکسی یا خیابان‌ها مشاهده کنند.

البته به این نکته توجه کنید که امروزه با پیدایش شرکت‌های اجاره خودرو در سراسر دنیا، گردشگران می‌توانند پیش از سفرشان خودروی مورد علاقه‌ی خود را سفارش داده و در طول سفر، با استفاده از ماشین شخصی از مکان‌های مدنظرشان بازدید کنند.

اجاره خودرو در استانبول با سعادت رنت تا به امروز با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب ارائه شده و همین امر سبب کسب رضایت مشتریان از این مجموعه بوده است. در ادامه‌ی راهنمای استفاده از تاکسی‌ها در استانبول باید بگوییم که تاکسی‌ها انواع و رنگ‌های مختلفی دارند که می‌توانید بنابه‌درخواست و سلیقه‌ی خود از آنها استفاده کنید.

در ادامه شما را با انواع مختلف تاکسی‌ها آشنا می‌کنیم:

تاکسی‌های زرد

این نوع تاکسی‌ها، تاکسی‌هایی معمولی با هزینه‌ی ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستند و در سراسر شهر قابل‌ مشاهده هستند. شما می‌توانید به‌ آسانی این تاکسی‌ها را به علت بالا بودن تعداد و هزینه‌ی  مناسبی که دریافت می‌کنند، در تمام نقاط شهر دیده و از خدمات آنها استفاده کنید.

تاکسی‌های فیروزه‌ای

اگر قصد دارید در سفرتان به استانبول، با تاکسی رفت‌وآمد کنید، لازم است بدانید که کرایه‌ی این نوع تاکسی‌ها از تاکسی‌های زرد رنگ  18 درصد بالاتر است. 

تاکسی سیاه

تاکسی‌های سیاه، تاکسی‌هایی لوکس و مجلل هستند که رفت‌وآمد با آنها نسبت به دو مدل قبلی برای شما گران‌تر می‌شود. کرایه در تاکسی‌های سیاه 100 درصد بالاتر از تاکسی‌های زرد است وتردد با تاکسی‌های سیاه هزینه بالایی را به دنبال خواهد داشت به‌ این‌ ترتیب پیشنهاد می‌کنیم که برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی خود به اجاره خودرو در استانبول با سعادت رنت اقدام کنید.

تاکسی ون

تاکسی‌هایی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، دارای ظرفیتی معادل 4 نفر هستند؛ اما اگر برای رفت‌وآمد در شهر جمعیتی بیشتر از 4 نفر دارید، می‌توانید به‌آسانی از تاکسی‌های ون استفاده کنید.

هزینه تاکسی در استانبول

میانگین هزینه تاکسی از فرودگاه استانبول تا مقصدهای مشهور

تاکسی گرفتن در استانبول مانند ایران است با این تفاوت که در استانبول به‌محض سوار شدن به تاکسی، دستگاه تاکسی‌متر نرخ پایه‌ِ شهر استانبول را مشخص می‌کند و به ازای هر 400 متر، نرخ اعلام شده افزایش می‌یابد؛همچنین دستگاه تاکسی‌متر، به‌ازای هر یک کیلومتر مبلغ 5 لیر و هر یک دقیقه ترافیک، مبلغ یک‌سوم لیر را به هزینه‌ی نهایی اضافه می‌کند.توجه کنید که نرخ تاکسی در تمام ساعات شبانه‌روز یکسان بوده و تغییر ساعت هیچ تغییری در مبلغ کرایه تاکسی ایجاد نخواهد کرد.

نرخ کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا مقاصد مشهور به‌صورت زیر است:

  •     تا فرودگاه  صبیحهگوکچن (76 کیلومتر) – 488 لیره (به‌اضافه عوارض پل)
  •     تا میدان تکسیم (40 کیلومتر) – 262 لیره
  •     تا منطقه‌ی مشهور بشیکتاش (39 کیلومتر) – 259 لیره

راه‌حل بهتر نسبت به کرایه تاکسی، اجاره خودرو در استانبول

علاوه بر تاکسی، یکی دیگر از روش‌های تردد در سطح شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری، اجاره خودرو از شرکت‌های اجاره‌دهنده ماشین است. اجاره خودرو سبب می‌شود تا شما بدون داشتن نگرانی‌های اضافی به مکان‌های موردنظر رفته و از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید.

اجاره خودرو در مقایسه با تاکسی بسیار مناسب‌تر است؛ چراکه برای استفاده از تاکسی باید کرایه‌ی زیادی پرداخت کنید. رانندگان تاکسی در ترکیه کرایه‌‌ی زیادی را از مسافران دریافت می‌کنند و در این امر شهرت خاصی دارند.

برخی از آنها مدتی بعد از سوار شدن مسافر، تاکسی‌متر را خاموش می‌کنند تا بتوانند هزینه‌ی هنگفتی را از او دریافت کنند. حتی ممکن است به‌دروغ به مسافر بگویند که تاکسی متر خراب است؛ بنابراین برای پیشگیری از این‌گونه اتفاقات، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ماشین شخصی خود در سطح این کشور رفت‌وآمد کنید.

اجاره خودرو به شما کمک می‌کند تا هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و هم در هر زمانی که مایل بودید از مکان‌های موردنظر بازدید و بتوانید به خوبی برنامه‌ی سفر خود را پیاده کنید.

هزینه تاکسی در استانبول 

جمع‌بندی

در اینجا با انواع تاکسی و هزینه‌های آن در استانبول آشنا شدیم. همان‌طور که گفتیم این تاکسی‌ها در سراسر شهر وجود داشته و قابل‌دسترسی هستند. با توجه‌ به نکات بیان شده در قسمت فوق، اجاره خودرو برای سفر به استانبول راهی به‌صرفه‌تر و مناسب‌تر از تردد با تاکسی است که می‌تواند سفر به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند.

مجموعه‌ی سعادت رنت با ارائه‌ی خدمات اجاره انواع خودروهای داخلی و خارجی، به شما عزیزان کمک می‌کند تا بدون نگرانی، به مقصد مورد نظرتان رفته و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
استانبول خطوط مترو بسیار گسترده داره و خیلی ارزان هست کسی نیاز به تاکسی یا کرایه خودرو پیدا نمیکنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار