بازدید 3650

حضور افراد بدون حجاب در موزه‌ها؛ ممنوع است

اداره کل موزه های کشور در بخشنامه ای به ادارات کل میراث فرهنگی استانها اعلام کرد:حضور افراد بدون رعایت حجاب اسلامی در موزه‌ها ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 24 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مرتضی ادیب زاده مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی در بخشنامه‌ای به مدیران اداره‌های میراث فرهنگی استان‌های کشور درباره ضرورت رعایت حجاب و عفاف در موزه‌ها و مجموعه‌های موزه‌های تحت پوشش این وزارتخانه نوشت:

نظر به اهمیت پاسداری و صیانت از شئون فرهنگی و حریم امنیت عمومی جامعه در موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ورود و حضور افراد بدون رعایت حجاب اسلامی در موزه‌ها و مجموعه‌های تحت پوشش این وزارتخانه ممنوع است.

خواهشمند است با همکاری مسئولان محلی تدابیری اتخاذ شود که موضوع با حفظ کرامت انسانی ضمن احترام کامل به هموطنان عزیز اجرا شود.

مقتضی است ارائه خدمات مرتبط در ورودی موزه‌ها و مجموعه‌های موزه‌ای و نیز اجرای سیاست‌های تشویقی برای رعایت آن در حین بازدید در عالی‌ترین سطح ممکن در دستور کار قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
مگه کسی موزه هم میره ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
والله بخدا. همین طوری کسی موزه نمی ره! کلا تعطیلشون کنین بتره!
ظاهرا یکی یکی نهادها وسازمانها باید اطلاعیه بدهند که حضوربی حجابها در اماکن تحت پوشش آنها ممنوع است. البته بهتراست به 2 سئوال هم جواب دهند : 1.یک کشور ازمیان 260 کشورو شبه کشوردنیا را نام ببرند که برای کنترل لباس مردم از دوربین استفاده میشود. 2.وقتی میگویند بی حجابی دراماکن عمومی ممنوع است معنایش این است که در اماکن خصوصی وشخصی کسی کاری ندارد پس چرا به مهمانیهای موسوم به مختلط که درملک شخصی افراد برگزارمیشود حمله ورشده ومهمانان را به جرم بی حجابی دستگیر میکنند؟
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
شما هم لطف کن بگوبین ۲۶۰ کشور دنیا کدوم کشور مثل ژاپن انداختن آب دهان در خیابان جرم هست ؟ کدوم کشور مثل هند اگه گاوبیادوسط خیابون کسی حق نداره اون رو بیرون برانه تاوقتی خودش بره ؟چندتاکشور مصرف حشیش آزاده؟چندتا کشور ازدواج بامحارم وحیوانات وهمجنس آزاده؟......هرکشوری ،قانون خودش روداره. درمورد سوال دوم اگه ملک خصوصی وشخصیه از کجا میدونن که بقول شمامیان حمله ورمیشن؟بایدجوری برن ملک خصوصیشون که کسی نفهمه اگه بفهمن دیگه جنبه خصوصی نداره ورواج منکرمحسوب میشه. یعنی الان به نظرشما کسی ماشینهای دزدی یامثلا ۱۰۰ کیلو موادمخدر آورده ملک شخصیش کسی نباید بازرسی کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
صمدخان درجواب قسمت اول فرمایشت باید گفت بله هرکشوری قانون خاص خودشو داره ولی قوانین کشورها توسط نمایندگان منتخب مردم مصوب میشه نه یه عده خاص که خودشونم باهم برسر همین قانون حجاب دعوا وتناقض دارند.قسمت دوم درمورد حریم شخصی هم بقدری حرفت بی محتوا است که حتی ارزش پاسخگویی نداره.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
آقا صمد امربه معروف ماستی هم جزو قوانین؟ کشورماست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
در تعریف قانون گفته شده امری مورد پذیرش اکثریت جامعه ...میشه بفرمایید قانونی که 70 درصد از رای دهندگان به نماینده های اقلیتیش رای ندادن، نماینده کدوم گروهه؟
خارجیا خیلی حجاب ندارن
بخشنامه های که منجر به درگیری و تنش بین مردم می شود.
جالبه این افراد فقط مراکز دولتی رو برویشون بسته میبینند ونه حتی یه جای غیر دولتی حتی یه جا، این یعنی چی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
این یعنی اینکه این کارها خریدار نداره و خودت خوووب میدونی مردم دیگه واسه ایم حرف ها و کارها تره خورد نمی کنند...
ای جماعت چرا این کارها را میکنید موزه های ما تعریف دارن
موزه های دفاع مقدس و انقلاب و …… باید اتفاقا افراد بی حجاب بیان عبرت بگیرن و برن با حجاب بشن
موزه های تاریخی که این موزه ها را افراد توریست پیگیری میکنن و اینها باید بیان تا کشور ما را ببینن که چطور تاریخ فرهنگ و حتی دین عزیزمون را بازیچه همین حرفا قرار دادیم و‌۲ زار ارز هم بیارن اگر اقایون اجازه بدن
و‌موزه های هنری که خود احداث کننده این موزه ها اکثرا خانم های فرهیخته هنرمند و دانشمندان و اتفاقا با آمار وزارت ارشاد معلوم سد ۷۰ درصدشون اعتقادی به حجاب ندارن که وقتی خود طرف بی حجاب هست اثرش هم بی حجاب هست دیگه حالا این چه قانونی میشه
دست بردارید به خدا همه فهمیدن این بازی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
دقیقا
بی خود کردین مگه کشور مال شماست ایران کشور همه ایرانیهاست شما برین خودتونو درست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
از رو نمیرن که
برو ببینم با چند تا محجبه میتونی اونجا رو بچرخونی؟
نمي ريم ما كه ضرر نمي كنيم پولش تو جيب ما نمي رفت
باشه
مردم هم باید تمام راه های کسب درآمد دولت اعم از مالیات و هزینه آب و برق و گاز و دانشگاه آزاد و مدارس غیر انتفاعی موزه ها و سینما و را ببندند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
ببندید ببینیم میتونید
پیشنهاد چرت نده
چه عالی
آخه اگه حجاب دغدغه عمومیه ، همون کسایی که دغدغه دارند وشغل غیردولتی دارند از ارائه خدمت به طرف اجتناب کنند پس وقتی نمیشه معنیش اینه که یا بین دغدغه و منافع ، منافع رو میچسبن یا اینکه دغدغه ای وجود نداره که هر دوش جای بسی تامل
خوبه چون تا به حال ارزشی علاقمند به تاریخ و هنر ایرانی ندیدم. ورشکستگیتون مبارک
مگه موزه ارث پدر ایشونه که مردم رو از بازدید موزه محروم میکنه؟؟؟؟
آقایان بی حجابی واژه اشتباهیه که یه عده توی کله ما کردن نبود پوشش سر درست تره چون با حجاب هم داریم که حیا نداره
کار خودشان است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست