بازدید 3654

فاطمی امین، اصلاح‌گر ساختارهای صنعت

کد خبر: ۱۱۷۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 16 April 2023

مرور عملکرد وزارت صمت در سال 1401 نشان می‌دهد این وزارتخانه تنها در بخش خودرو رشدی 36 درصدی را تجربه کرده است. رضا فاطمی امین در دوران وزارت خود، علیرغم محدودیت‌های ناشی از تحریم قطعات خودرو و مشکلات تامین ارز به این توفیق دست یافت. وی در سال 1401 توانست از مرز تولید یک میلیون دستگاه دستگاه خودرو عبور کند.

به زعم کارشناسان اگر این وزارتخانه با تصمیمات بیرونی مجبور به تغییر بدنه مدیریتی خود نشود، می‌توان امید داشت صنعت خودروسازی در سال 1402 به تیراژ بالغ بر دو میلیون دستگاه نیز دست پیدا کند.روشن است اعمال فشار بیرونی برای جایگزینی برخی مدیران، نظم و آرامش اداره این وزارتخانه را برهم خواهد زد که می‌تواند منجر به یک عقبگرد در پیشرفت کنونی شود.
وی در دوره وزارت خود با تامین قطعات ناقص خودروهای موجود در پارکینگ دو خودروسازان بزرگ، حجم عرضه خودرو به بازار را افزایش داد و از طرف دیگر با تخلیه پارکینگ این شرکت‌ها سرمایه راکد این مجموعه‌های بزرگ صنعتی را به دارایی قابل استفاده تبدیل کرد.
در پی به ثمر نشستن برخی سیاست‌های فاطمی امین، چراغ نمادهای بورسی و خودرویی سبز شد و سرمایه گذاران بورسی نسبت به خرید سهام این مجموعه‌های اقبال نشان دادند که این امر گواهی بر این حقیقت دارد که صنعت خودرو روزهای روشنی را پیش رو دارد.
به همین ترتیب وزیر صمت در راستای اجرای دیگر سیاست‌های خودرویی خود با حمایت از خودروسازان بخش خصوصی، به توسعه این دسته از خودروسازان کمک کرده است. از ابتدای دوران حضور فاطمی امین شرکت‌های خودروساز بزرگ خصوصی نظیر گروه بهمن، مدیران و کرمان موتور با معرفی محصولات جدید و روز دنیا نظر بازار داخلی را به خود جلب کردند. در همین مدت، گروه بهمن علاوه بر خودروهای سواری محصولات تجاری روز دنیا را به بازار معرفی کرد و در سایه حمایت‌های وزارت صمت توانست گام‌هایی در نوسازی ناوگان دیزل ایران بردارد. از همین رو کرمان موتور و مدیران خودرو نیز با عرضه محصولات سواری جدید با روش‌های فروش متنوع توانست پاسخی برای ذائقه ایرانیان داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی