بازدید 5198

مراحل دریافت رمزخرید اینترنتی از"بانک ایران زمین"

"بانک ایران زمین" همانند سایر بانک‌های کشور مطابق با بخشنامه بانک مرکزی ارائه رمز دوم پویا را برای خرید‌های اینترنتی در دستور کار خود قرار داده است؛ حال این سوال پیش می‌آید که چگونه از بانک ایران زمین رمز دوم پویا را دریافت کنیم؟
کد خبر: ۱۱۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 13 April 2023
مراحل دریافت رمزخرید اینترنتی از
 
به گزارش خبرنگار «تابناک» امروزه به دلیل سوء استفاده‌های احتمالی و کلاهبرداری بکارگیری رمز دوم اینترنتی بسیاری ضروری به نظر می‌رسد چرا که در هنگام خرید اینترنتی این رمز بسیار کارساز خواهد بود. طبق بخشنامه بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه ۱۳۹۸ استفاده از رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف برای انجام همه تراکنش‌های آنلاین مثل کارت به کارت و خرید شارژ، الزامی شد. این رمز‌ها برخلاف رمز دوم ثابت نیستند و اعتبار آن‌ها تنها ۶۰ ثانیه است. 
رمز پویا کارت بانکی، رمز یکبار مصرفی است که به جای رمز دوم کارت استفاده می‌شود و یکی از موارد امنیتی مهم برای جلوگیری از کلاه برداری‌ها و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی است که بهتر است سریع‌تر اقدام به فعال سازی آن کنید.

نحوه فعال سازی رمز پویا چگونه است؟

برخی از بانک‌ها به صورت خودکار رمز پویا کارت‌های بانکی مشترکین خود را فعال می‌کنند. در غیر این صورت، از ۲ طریق می‌توانید اقدام به فعال سازی رمز پویا کنید:
به دستگاه‌های خودپرداز بانک مربوطه مراجعه کرده و از منوی خدمات رمز پویا، اقدام به فعال سازی آن کنید.
مراجعه به شعب بانک مربوطه.

چرا رمز دوم یک‌بارمصرف؟

رمز دوم پویا یا یک‌بارمصرف، امنیت تراکنش‌های مالی را در فضای اینترنت افزایش می‌دهد. زیرا در حالت قبل، اگر یک سارق می‌توانست شماره کارت، رمز دوم و CVV۲ را به دست بیاورد، می‌توانست به همه موجودی حساب شما دسترسی داشته باشد. اما با رمز دوم پویا سارقان باید هم اطلاعات کارت شما را داشته باشند و هم سیم‌کارت را به دست بیاورند که مسلما دشوارتر است.

چگونه رمز دوم پویا یا یک‌بارمصرف بگیریم؟

برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف، ۳ روش کلی وجود دارد:
۱. دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف با پیامک
۲. دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف به وسیله کد USSD
۳. دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف با اپلیکیشن موبایل بانک‌ها
 
هر بانک ممکن است از یک یا چند روش مختلف برای ارائه رمز دوم به مشتریان خود استفاده کند. در اینجا ما روش دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف یا پویا از بانک‌های مختلف را به صورت گام به گام آموزش می‌دهیم.
براساس این گزارش"بانک ایران زمین" نیز همانند سایر بانک‌های کشور مطابق با بخشنامه بانک مرکزی این مهم را در دستور کار خود قرار داد. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه از بانک ایران زمین رمز دوم پویا را دریافت کنیم.

نحوه دریافت رمز دوم پویا ایران زمین از طریق پیامک

برای دریافت رمز دوم پویا بانک ایران زمین از طریق پیامک، ابتدا باید شماره همراه شما در بانک تایید شود. برای این کار عدد ۱۰ را به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال کنید. سپس پیامکی از طرف بانک دریافت خواهید کرد.
در پاسخ به پیامک بانک، باید کد ملی خود را به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال کنید. در صورت تایید شماره شما توسط بانک، امکان دریافت رمز دوم پویا پیامکی بانک ایران زمین برای شما فعال می‌شود.
توجه داشته باشید اگر شماره همراه شما تایید نشود، باید به یکی از شعب بانک ایران زمین مراجعه کنید.

مراحل دریافت رمز خرید اینترنتی جهت خرید در اینترنت:

کارت ایران زمین خود را در پایانه خود پرداز بانک ایران زمین (ATM) قرار دهید.
رمز کارت خود را وارد کرده و کلید ثبت را فشاردهید.
سپس دکمه مقابل گزینه تغییر رمز را فشار دهید.
گزینه تغییر رمز خرید اینترنتی را انتخاب کنید.
رمز مورد نظر خود را ما بین ۵ تا ۱۲ رقم وارد کنید و مجددا طبق فرمان سیستم رمز را تکرار کنید.
 
پس از انجام موفقیت آمیز عملیات، رمز خرید اینترنتی جدید شما فعال شده و کد CVV۲ به همراه تاریخ انقضاء آن بر روی رسید دستگاه چاپ شده و تحویل می‌گردد.
در نهایت در هر بار پرداخت اینترنتی می‌توانید از امکان رمز دوم پیامکی بانک ایران زمین استفاده کنید. برای این کار باید روی گزینه «دریافت رمز دوم پویا» که در درگاه‌های پرداخت و اپلیکیشن‌های پرداختی وجود دارد، کلیک کنید تا درخواست شما به بانک ارسال و رمز دوم پویا به‌صورت پیامکی برایتان ارسال شود.
 
در صورت مفقود شدن کارت، انسداد کارت از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک و تلفن بانک و خدمات اینترنتی کارت ایران زمین نیز امکان پذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست