بازدید 5525

استفاده از فناوری برای بی‌حجابی تبعات اجتماعی دارد

 نماینده مردم چابهار با اشاره به صحبت های اخیر فرمانده نیروی انتظامی در مورد برخورد با بی حجاب با استفاده از دوربین های هوشمند گفت: رهبری در دیدار با کارگزاران نظام تاکید داشتند که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است اما بلافاصله هم عنوان کردند که نباید برای این مسئله دست به اقدامات بی قاعده زد. در مورد اتفاقاتی که اخیرا در بحث حجاب می افتد باید بین حجاب و عفاف تفکیک موضوع باشد.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 11 April 2023

به گزارش «تابناک»، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران اظهار کرد: جدا از بحث های مذهبی به لحاظ عرفی و فرهنگی مردم ایران حتی قبل از اسلام به نوعی از پوشش اعتقاد داشتند. در شرایط فعلی باید حساسیت های ما روی بحث های معیشتی و اقتصادی باشد با این شرایط و تقابل مردم با یکدیگر فکر نمی کنم بتوانیم مشکلی را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث حجاب و تبیین فلسفه حجاب نهادهایی پرسشگر هستند که باید خودشان پاسخگو باشند. بسیاری از نهادهای فرهنگی و تریبون های مذهبی با بودجه های کلانی که برای بحث حجاب گرفتند باید الان پاسخگو باشند. اگر وضعیت به تعبیر خودشان زجر آور است، آنها باید بگویند خودشان چکار کرده اند؟ اعتباراتی که به این نهادها برای تبیین فلسفه حجاب داده شده چرا به سرانجامی نرسیده است، این اعتبارات کجا هزینه شده است؟

 

سعیدی گفت: هر موقع حساسیت ما مسئولین نسبت به پدیده ای همانند موی دختران بیشتر از حساسیت ما نسبت به اختلاس، ارتشا و زباله گردی باشد مطمئن باشید که مسیر عدالت را به درستی طی نکردیم.

وی تاکید کرد: سردار رادان گفته اند ما از ۲۶فروردین بحث برخورد با بی حجابان را آغاز می کنیم. من معتقدم قاطبه ملت ایران و بانوان ما می دانند که به چه شکل پوشش داشته باشند که خدشه ای به ماهیت بانوی ایرانی وارد نشود اما عزیزان اگر می خواهند ابزار کنترلی را بیشتر کنند بهتر است کنترل ها را بیشتر به سمت بحث مسمومیت دختران ما ببرند که الان خیلی بیشتر شده است.

وی افزود: استفاده از فناوری برای بحث بی حجابی مبتنی بر واقعیات نیست و در آن خطا وجود دارد. چه بسا تبعات اجتماعی ایجاد کند. قطعا کسانی هم هستند که با ارتباط با رسانه های معاند به صورت سیستماتیک هنجارشکنی می کنند که باید با چنین افرادی برخورد شود اما قاطبه بانوان ایرانی می دانند که چه باید بپوشند. این میزان از حساسیت درست است که عدم رعایت حجاب حرام شرعی و سیاسی است اما چرا در مورد ربا این میزان از حساسیت در جامعه وجود ندارد.

سعیدی تاکید کرد: متاسفانه اولویت های کشور و آنچه که مطالبات مردمی است را مسئولان نمی شناسند. ما جامعه ای داریم که نسبت به بحث پوشش بسیار حساس است و حساسیت درستی هم دارد اما اگر قرار است اولویت ها را در نظر بگیریم علی القاعده تمرکز مسئولان باید نسبت به بحث های اولویت دار باشد که الان در شرایط فعلی بحث های معیشتی و اقتصادی است.

وی گفت: نهادهای فرهنگی اعتبارات کلانی گرفتند صداوسیما اعتبارات زیادی دریافت کرده است نمی شود که این همه اعتبارات را دریافت کنند اما الان به جای پاسخگویی بگویند چرا وضعیت حجاب در کشور اینگونه است و‌ خودشان پرسشگر باشند. کسی هم نیست که به آنها بگوید که شما در این مدت این همه اعتبار در شرایط کمبود منابع مالی کشور دریافت کردید کجا بودید و عملکرد شما به چه شکلی بوده است چرا هیچ برون داد خارجی نداشته است.

نماینده مردم چابهار در مجلس تاکید کرد: قبل از انقلاب چیزی به نام حجاب اجباری در این سطح وجود نداشت اما قاطبه مردم ایران پایبند به احکام شرعی بودند الان در استان سیستان و بلوچستان بانوی بلوچ اگر حتی کلت را بر شقیقه اش بگذارید که اندکی حجاب خودش را کمتر کند قبول نمی کند زیبایی این فلسفه به این است که انتخاب باشد و بانوان خودشان انتخاب کنند صد البته کشور اسلامی است و کسانی که با همراهی رسانه ای معاند می خواهند هنجار شکنی کنند باید با آنها برخوردهای لازم اتفاق بیفتد اما با این روش، شرایط و اولویت بندی ما مسیر عدالت را غلط طی می کنیم .
    

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
تمام سرسختی برای اجبار به حجاب برای این است که حجاب خاکریز و سنگر اول است نباید گذاشت سقوط کند و ازش عقب نشینی کرد حتی اگر تمام مردم با آن مخالف باشند چون بعدش سنگر و خاکریزهای بعدی سقوط خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
تو بشین پشت همون خاکریز ساندیستو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
تو سنگر هم اگر فقر و گرسنگی بکشی در حالیکه مقاماتت رو در راحتی ببینی سنگرت خورد میشه و میشکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
دقیقا درست گفتی داداش.اینا موضوع حجاب را مثل درب اصلی خونه ای میدونن که وقتی باز شد دیگه بقیه درهای تو خونه راحت باز میشه و برای همین تمام قدرت نداشتشون را گذاشتن روی این موضوع، ضمن اینکه خودشون هم میدونن طبل تو خالی هستند وگرنه اقدامهای بچگانه ای مثل سرویس ندادن به خانمهای بی حجاب را در ساارمانها،؛ مدارس، دانشگاه ها و حتی مغازه ها و مترو شروع نمیکردند. این دستپاچگیشون نشون میده چقدر مشکل فراتر از این حرفهاست و برای همین چند نفری پشت درو گرفتن که مردم نتونن از در وارد بشن و نابودشون کنند چون دیدن دارن غرق میشن و هول هولکی دستون را به همه چیز میگیرن که غرق نشن ولی تمومه دیگه
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
اگر حکومت در این 45 سال به جای حجاب زنان فکری برای چشمان هیز مردان پر مدعا که به جز کمر به پایین به هیچ چیز و هیچ جای دیگری فکر نمی کنند می کرد الان این همه مشکل نداشت
ناشناس
| Romania |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
موضوع اینه که اینا چیزی جز مطرح کردن حجاب بلد نیستند و نمونه اش را در اقتصاد و فرهنگ و تجارت و غیره ببین و پس برو کنار تا مثل بلدوزر از روی تو در سنگر خیالیت عبور نکردند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
به فارسی هم معنیشو بنویس
عمرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
خاکریزت زندگی ملت نیست؟ خودتی ساندیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
آخخخخخ
ایجاد تورم ، وجود اختلاس ، فقر و فلاکت مردم هیچکدام جزء خاکریزهای شما نیستند؟
احسنت بر تو ای نماینده فهیم. خدا را شکر هنوز در مجلس انقلابی افراد با درایت هستند.
احسنت به این نماینده خوش فکر و جسور و صریح
عالی بود
چه عجب یه نفر حرف حساب زد
فکری اساسی برای بازنشسته ها بکنید آقای نماینده محترم مجلس . خوب حرف مبزنید . اما کسی به حرفتون توجه نمیکنه. باورکنید قشر حقوق بگیر و کشاورز سخت در تنگنا هستند . کاسب کارها مشکلی ندارند جنسی و با هر قیمتی بیارن سودشون محفوظه . فقط در این بین ما داریم له میشیم . وهیچ مسئولی توجه نمکنه . اصلا میخوام اینو بگم این همه نارضایتی ناشی از چیست ما باعث شدیم یا شما مسيولین بی دغدغه
سلام. برادر محترم شما بارای این ملت مسلمان وارد کار در مجلس شدیدهمه چیزهایی که گفتید درست امابنزین به اتیش دشمن نریزید حرف دشمن را نباید تکرار کنید این مردم شهید دادند که دین حفظ شود واگر اینچنین باشد وامثال شما حرف غربی ها را تکرار کنند دینی باقی نمی ماندشما راهپمایی ها را دیدهاید حرف چی میزنید.
برای خانمهای با حجابی که تو آسانسور و نمازخانه و چایخوری ادارات خدمات میدن فناوری ندارین که بپاییشون.
عالی بوووووود مسئولین هنوز نهار نخوردن بفکر حجابن
خاکریز اول فرو ریخته و بقیه خاکریزهای شما هم یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت.
جناب !!! فقر در کشور بیشتر فرهنگی هست تا اقتصادی !
جامعه در بحث حجاب تأثیر زیادی داره . خبلی از خانم های بلوچستانی در تهران بدون حجاب ظاهر شدند و بنده در فرودگاه شاهد موارد زیادی بودم در صورتیکه در استان سیستان و بلوچستان جامعه این اجازه رو به اونها نمی ده . حرف نماینده در خصوص حجاب زنان بلوچ بی اساس است
مسبب بی حجابی _ بی دینی _ فحشاء _ تنها از فقر و گرسنگی است....
دلار داره سقف های تاریخی را یک یه یک می شکند و وضعیت معیشت و اقتصاد هر روز سیر نزولی طی می کند
چطور است که مسئولین گرسنگان را می بینند ولی کاری نمی کنند ولی برای حجاب رگ گردنشان بیرون می زند
چه چیزی بهتر از مسئله حجاب برای درگیر کردن ذهن من و شما
بیایید از هر طیف که هستیم با هم دوست و متحد باشیم و مسئولین را مجبور کنیم به مسائل مهمتر بپردازند و مجبور شوند قصور خودشان را در این سالها به گردن بگیرند و اشتباهاتشان را جبران کنند نه اینکه اجازه دهیم پشت مسئله حجاب قایم شوند
متاسفانه مسئولان به جای مبارزه با گرانی تورم فقر و...... شروع به مبارزه با بی حجابی رو آغاز کردند
به عنوان یک مرد به دو گروه تو خیابون نگاه نمی یکنم ، یکی چادری ، یکی کسی که اصلا روسری نداره .
اما کسی که روسری نصفه داره بیشتر توجه من رو جلب میکنه .
مردهایی که به حجاب اعتقاد دارند آیا خودشون میتونند تو تابستان با یک روسری سر کنند ؟
رهبری در اول فروردین سال ۱۴۰۲ را سال کنترل تورم و افزایش تولید نامگذاری کرد در بیستم فروردین وزیر اقتصاد دولت رییسی قیمت خودرو را بین سی تا هفتاد درصد و قطعات یدکی خودرو را بین صد تا صد و پنجاه درصد افزایش داد آیا این کار دهن کجی به فرمایش رهبری نیست ؟
مردم را اسیر کردن برای احتمالات خودشون !!!!!! گذشت اون زمانی که مردم ناآگاه بودند
بهترین سوژه جهت رد گم‌کردن وعبور از جاده پرگردوغبار خاکی هست.‌.این موضوع آب رو گل آلود وماهیگران حر فه ای را یاری می‌کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی