بازدید 3298
۹
ارکانی

انتخابات رقابتی مشارکت را افزایش می‌دهد

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: دستگاه مجری انتخابات باید بی‌طرف باشد و انتخابات را به درستی برگزار می‌کند تا مردم انگیزه بیشتری برای مشارکت در انتخابات داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 10 April 2023

به گزارش تابناک، احسان ارکانی در گفتگو با مهر، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان مرتبط راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات» را از هم اکنون مشخص کنند تا انتخاباتی خوب، سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم، اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همه ما از جمله دستگاه‌های دخیل در امر برگزاری انتخابات راهگشاست.

وی با اشاره به اینکه وظایف شورای نگهبان در امر انتخابات مشخص است و این نهاد همواره وظایف خود را به خوبی انجام داده است، گفت: مجری انتخابات یعنی وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها باید یکسری مسائل را از الان در نظر گیرند تا در انتخابات اسفند ماه دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه بعضاً در انتصابات برخی از استانداران و فرمانداران دقت کافی نشده است و شاهد بودیم که وزیر کشور مجبور شده استانداری را بعد از ۹ ماه که از انتصابش می‌گذشت، برکنار کند. تاکنون در این دولت چندین تغییر در سطح استانداری‌ها به علت ناکارآمدی و بی‌تجربگی برخی از استانداران و نارضایتی مردم داشتیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر استانداران و فرمانداران تسلط کافی بر موضوع مهمی چون انتخابات نداشته باشند، مشکلات اساسی به وجود می‌آید. همچنین برخی از آنان اصل بی طرفی را در انتخابات مورد توجه قرار نمی‌دهند.

ارکانی اظهار داشت: ممکن است برخی از استانداران و فرمانداران نسبت به یک داوطلب انتخابات، جانبداری سیاسی کنند و تمایل داشته باشند آن فرد روی کار بیاید و در انتخابات پیروز شود. استانداران و فرمانداران نباید از فردی در انتخابات جانبداری کنند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد با فرامین رهبری مبنی بر برگزاری انتخابات پرشور، رقابتی و سالم در تضاد است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت کشور باید از الان صیانت کند و اگر استاندار و فرمانداری نمی‌تواند اصل بی طرفی را در انتخابات رعایت کند و کمک کند که فردی در انتخابات رأی آورد، باید نسبت به جابجایی و تغییر این افراد اقدام شود.

ارکانی اظهار داشت: زمانی که مردم ببینند انتخابات رقابتی است و دستگاه مجری انتخابات بی طرف است و انتخابات را به درستی برگزار می‌کند، انگیزه بیشتری برای مشارکت در انتخابات پیدا می‌کنند و حتی فعالانه به نفع کاندیدای مورد نظر خود تبلیغ می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
نه من و نه خانوادم به سهم خودمون در انتخابات شركت نمي كنيم..هيچ انتخاباتي....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
میخواد رقابتی باشه،رفاقتی باشه،انتصابی باشه و... بنده رأی نمیدم،چون مثل رأی دادن که حق هرفردیه،رأی ندادن هم حقه،من از این حقم حتما حتما استفاده میکنم و رأی نمیدم!
رای ندادن خودم و خانواده ام را سند افتخار می دان در این شرایط
خدا رو شکر هر روز انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات بیشتر میشود!
خود آفایون برن رای بدن به خودشون!
انتخابات های گذشته نشان داد حضور و رای مردم چقدر مهم است!!!!!!
رای بی رای کلا
انتخاب کی
مشارکت کی
خودتان خودتان را قبول ندارید بعد مردم باید شما را قبول داشته باشند
دست من بشکنه اگر ایندفعه اینقدر احمق باشم که در هیچ رأی‌گیری در این سیستم دیگه شرکت کنم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار