بازدید 15839
۶
کامبک آنچلوتی در بازی برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا

بارسلونا صفر. رئال مادرید ۴: بمب کریم از نوکمپ ویرانه ساخت / تیم ژاوی در الکلاسیکو، نصف کل لیگ گل خورد!

کریم بنزما پس از دقیقا ۶۰ سال، نخستین بازیکن رئال شد که در نوکمپ هت‌تریک می‌کند! نفر قبلی فرانس پوشکاش در سال ۱۹۶۳ بود. مادرید امشب اندازه نصف لیگ، در یک ال‌کلاسیکو به بارسا گل زد و حذفش کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ 06 April 2023

بارسلونا که در کل فصل جاری لالیگا ۹گل دریافت کرده بود، بامداد امروز در مصاف برگشت جام حذفی اسپانیا مقابل رئال مادرید چهارگل خورد و از کوپا دل‌ری حذف شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ رئال مادرید با هدایت کارلو آنچلوتی، بار دیگر نشان داد که استاد کامبک زدن و تغییر سرنوشت مسابقات مهم است. تیمی که سه الکلاسیکوی قبلی را به بارسلونا و ژاوی باخته بود، امشب نوکمپ را بر سر بازیکنان و هواداران کاتالان ویران کرد.

بارسلونا صفر . رئال مادريد ۴ : بمب کریم از نوکمپ ویرانه ساخت / تیم ژاوی در الکلاسیکو، نصف کل لیگ گل خورد!

کریم بنزما یک تنه نسخه بارسلونا را در این جدال عجیب پیچید و سه بار دروازه ترشتگن را گشود تا پس از مدت‌ها، یک بازیکن از مادرید در ال‌کلاسیکو هت‌تریک کند. این فرانسوی جاه طلب می‌توانست، دست کم یکی دو گل دیگر هم بزند تا در این جنگ سنتی و سیاسی جاودانه شود؛ اما شانس با آبی اناری یار بود که در خانه بیش از این تحقیر نشد.

کریم بنزما به اولین بازیکن رئال مادرید تبدیل شد که پس از فرانس پوشکاش افسانه‌ای در سال ۱۹۶۳ در ورزشگاه نیوکمپ هت‌تریک می‌کند؛ کاری که حتی کریستیانو رونالدو هم موفق به انجامش نشد. همچنین بازیکن مسلمان رئال، با این سه گل به دومین بازیکن تاریخ رئال تبدیل شد که در ال‌کلاسیکو سه گل می‌زند و یک پاس گل می‌دهد. ایوان زامورانو در ال‌کلاسیکوی سال ۱۹۹۵ که رئال ۵-۰ بارسا را برده بود، در برنابئو موفق به انجام این کار شد.

ترکیب اولیه دو تیم 

بارسلونا (۳-۳-۴): تراشتگن | آرائوخو، کونده، آلونسو، بالده | روبرتو، بوسکتس، کسیه | رافینیا، لواندوفسکی، گاوی

رئال مادرید (۳-۳-۴): کورتوا | کارواخال، میلیتائو، آلابا، کاماوینگا | والورده، کروس، مودریچ | رودریگو، بنزما، وینیسیوس

 

رئال مادرید بابت سه شکست پیاپی قبلی‌اش برابر بارسلونا در ال‌کلاسیکو‌ها، انتقام سختی از رقیب کاتالان گرفت و این تیم را در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه خانگی‌اش نوکمپ با نتیجه ۴ بر صفر در هم کوبید تا ضمن جبران باخت بازی رفت، جواز صعود به فینال را هم به دست آورد.

کهکشانی‌ها که بازی رفت را در خانه با نتیجه یک بر صفر به رقیب دیرینه باخته بودند، با درس گرفتن از اشتباهات بازی رفت و با بی‌رحمی بیشتر از فرصت‌های گلزنی خود استفاده کردند و نتیجه آن زدن سه گل پیاپی در حدفاصل دقایق پایانی نیمه اول تا دقیقه ۵۸ بود؛ این گل‌ها را وینیسیوس جونیور در دقیقه ۱+۴۵ و کریم بنزما در دقایق ۵۰ و ۵۸ (پنالتی) به ثمر رساندند.

آخرین امید‌های بارسلونا برای بازگشت به بازی با دریافت گل چهارم در دقیقه ۸۱ بر باد رفت که این گل را هم کاپیتان فرانسوی کهکشانی‌ها، به ثمر رساند. به این ترتیب، بنزما که پاس گل اول تیمش را هم داده بود در هر چهار گل رئال مادرید نقش مستقیم ایفا کرد تا بی‌چون و چرا بهترین بازیکن میدان لقب بگیرد.

 

بارسلونا صفر . رئال مادريد ۴ : بمب کریم از نوکمپ ویرانه ساخت / تیم ژاوی در الکلاسیکو، نصف کل لیگ گل خورد!

با این نتیجه که دومین برد رئال مادرید در پنج ال‌کلاسیکوی فصل جاری بود، تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۴ بر یک بارسلونا را مغلوب کرد تا در فینال حریف اوساسونایی شود که در مجموع دو بازی رفت و برگشتش مقابل اتلتیک بیلبائو ۲ بر یک پیروز شد. بازی برگشت این دو تیم در ورزشگاه سن‌مامس یک - یک مساوی تمام شد، اما برتری یک بر صفر قرمزپوشان پامپلونا در بازی رفت منجر به صعود آن‌ها شد.

دیدار فینال جام حذفی اسپانیا بین رئال مادرید و اوساسونا، دقیقاً یک ماه دیگر (ششم می) در ورزشگاه کارتوخای شهر سویا برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
آفرین بر حاج کریم !
یاشاسین کریم
به قول رئالی ها ما این بازی رو بهتون هدیه دادیم تا آنچونی اخراج نشه
پاسخ ها
CR7
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
اگه نظر ندی با کلاس تری!
هر وقت از شما سوال شد جواب بده، آفرین بچه مودب
فرانسه در جام جهانی 2022 اگر بنزما را داشت الان قهرمان بود. سرمربی مقصر است و بایستی مواخذه شود.
کریم، کریممم تو مسلمون نیستی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست