بازدید 3540

سهم ۵۱ درصدی پراید و پژو در تصادفات فوتی نوروز

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که ۵۱ درصد خودروها در تصادفات فوتی نوروز ۱۴۰۲ از نوع پراید و پژو بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 05 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه آغاز شد و تا پایان روز ۱۴ فروردین و اجرای طرح نوروزی بیش از ۵۱۳ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسید، گفت:‌متاسفانه در این مدت ۸۷۱ تن نیز جان خود را از دست دادند که ۲۸ درصد از این افراد زیر ۱۸ سال، سه درصد عابرین پیاده، ۱۰ درصد موتورسواران و ۳۳ درصد رانندگان وسایل نقلیه بوده‌اند. 

وی تعداد کل تصادفات اعم از جرحی، فوتی و خسارتی را ۸۵ هزار و ۴۶۹ فقره اعلام کرده و افزود: مقایسه آمار تصادفات با میزان ترددهای انجام شده حاکی از آن است که تنها دو صدم درصد از کل ترددهای کشور منجر به تصادف شده که این موضوع کاهش چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است، لازم به ذکر است عمده این تصادفات نیز خسارتی بوده است.

سهم ۵۱ درصدی پراید و پژو در تصادفات مرگبار نوروز ۱۴۰۲

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره سهم خودروهای داخلی و خارجی از کل تصادفات فوتی نیز گفت: ۲۷ درصد خودروها درتصادفات فوتی خودروی پژو، ۲۴ درصد خودروی پراید، پنج درصد خودروهای خارجی و کمتر از یک درصد هم اتوبوس بودند، مابقی نیز مربوط به انواع دیگر خودرو و موتورسیکلت است.
 
وی متوسط سرعت تردد در جاده‌های کشور در طول اجرای طرح نوروزی را ۷۹ کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها اعلام کرد و افزود: بالاترین میانگین سرعت در خراسان جنوبی با ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت بود و کمترین میانگین سرعت نیز ۶۱ کیلومتر بر ساعت در استان گیلان بود. بارندگی‌ها و ترافیک معابر در کاهش میانگین سرعت اثرگذار بود.
 
صدور بیش از ۳۵ هزار نمره منفی در طول نوروز ۱۴۰۲
 
به گفته حسینی در طول اجرای طرح نوروزی ۳۵ هزار و ۱۹۵ نمره منفی برای شش هزار و ۲۰۵ راننده ثبت شده است. ۴۰ هزار و ۴۳۸ مورد توقیف ساعتی و ۳۶ هزار مورد توقیف روزانه به دلیل تخلفات حادثه ساز نیز در سراسر کشور انجام شده است. در ابتدای طرح نوروزی نیز یک و نیم میلیون پیامک هشدار برای رانندگان پرخطر ارسال شده است.
 
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از ارائه شش میلیون و ۲۱۲ هزارو ۶۴۰ نفر- ساعت - خدمت در سطح معابر و محورهای مواصلاتی نیز خبر داد و گفت:‌ خودروهای گشت پلیس راه و راهور در طول طرح ۹ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۲۸ کیلومتر پیمایش داشتند.
 
وی به آمار انسداد مسیرها نیز اشاره کرد و گفت: تلاش ما این بود که در طول اجرای طرح هیچ محوری مسدود نشود، مگر آنکه ایمنی مردم به خطر بیفتد، در همین راستا نیز ۹ مورد انسداد راه به دلیل ریزش کوه یا سیلاب داشتم. در مجموع در طول ۱۳ روز از اجرای طرح نوروزی امسال پلیس راه درگیر شرایط جوی ناپایدار(برف و باران) بوده است.
 
ثبت بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار جریمه در طرح نوروزی
 
سردار حسینی در ادامه به آمار جریمه‌ خودروهای متخلف اشاره کرده و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۲۵ مورد تخلف اعمال قانون شد که این تعداد معادل ۱.۳ دهم کل ترددهای ما بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که حدود ۹۹ درصد رانندگان در هنگام نوروز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کردند. بیشترین جریمه نیز در تهران بزرگ و خراسان رضوی صادر شده است. کمترین جریمه هم مربوط به استان خراسان شمالی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
با سلام
ابتدا به خانواده هاى محترمى كه عزيزان خود را در تصادفات جاده اى نوروز ١٤٠٢ از دست داده اند تسليت عرض نموده و از درگاه احديت برايشان صبر و شكيبايى مسئلت دارم.
عرض دوم با تابناك عزيز در خصوص انعكاس اخبار گمراه كننده در ارتباط با كيفيت و ايمنى خودروهاى توليد داخل ميباشد. تيتر زدن سهم ٥١ درصدى پژو و پرايد در تصادفات بدون اشاره به درصد اين دو نوت خودرو در مجموعه خودروهاى موجود در كشور اگر سهوى باشد جاى نگرانى و افسوس زياد دارد و اگر عمدى باشد فريب و گمراه كردن افكار مردم و تشويش اذهان عمومى محسوب ميشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
این آشغالهایی که تولید میشند بنظرتون استاندارد ایمنی دارند؟ چرا مدیران ارشد این کارخانه ها خودشون پراید سوار نمیشن؟
ناشناس
| - |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
جو سازی و خود تحقیری یک عده تمامی ندارد
با توجه به اینکه بیش از 90 درصد خودروها پژو و پراید هستند، آمار خوبی دارند. البته یک خودرو استاندارد وقتی استاندارد است که 1- راننده استاندارد باشد 2-جاده استاندارد باشد 3- نظارت ها مانند پلیس استاندارد باشد 4- قوانین جزایی استاندارد باشد 5- قوانین به صورت استاندارد اعمال شود. 6- در تصادفات رسیدگی پزشکی استاندارد باشد. 7- اجرا کنندگان قانون استاندارد باشند. 8- تعمیرات خودرو استاندارد انجام شده باشد و ...
به طور کلی مفهوم استاندارد در یک نظام پیشرفته معنی دارد و تشخیص مقصر بودن از حوزه افراد معمولی خارج است.
پاسخ ها
محمددد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
الان اصرار داری بگی این دو تا خودرو مشکل نداشته اشکال از جای دیگر است؟
من تصادفهایی با پراید داشتم که در همون شرایط با خودرو دیگر نداشتم بعلت ترمز ضعیف و نداشتن ایمنی کافی.. ماشینم جوری با پراید جمع شد که با خودرو دیگه پیاده شدم دیدم چیزی نشده
این دوخودرو بیشترین سهم را در ایران دارند و طبیعی است که بیشترین سهم تصادفات را هم داشته باشند. البته برخی از پراید سوارها واقعا بد رانندگی می کنند و با سرعت عجیب به نسبت ظرفیت این خودرو می رانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
اگه مدیران سایپا پراید رو برای سفر انتخاب کرند بعد بیاید حرف بزنید
سه عامل باعث تصادف کیفیت خودرو رانندگی بد مردم و جادها
اونکه مازراتی و شاسی بلند سواره که راه نمی فته با شش نفر سرنشین از ترس خرج دید و بازیدید بزنه جاده های شمال لا علفها بخوابه و بره توالت صحرایی هه........................ اون یا رفته خانه ش تو ترکیه و باکو و تفلیس سر بزنه یا با هواپیما میره تو هتل های شیک........................... پراید و پژو سوارند که رها بودند در جتگلها..................امان از فقر
ثبت بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار جریمه در طرح نوروزی!
از درآمد (صادارت نفت) بیشتره این جریمه ها
وای به حال (متوفیان)
خوش به حال پلیس
دولت هم که هیچ ارتباطی به این مسئله نداشته و نه دارد و نه خواهد داشت!!!
بیشتر به تبلیغات دور بعدشون باید برسند تا به مسائل مردم
حتماآماربنزوبی ام و سوارهامون مثل آمارهای رشداقتصادی خیلی بالاس،اسکولین شماها واقعا،خب مملکتی که بیشترین خودروهاش پرایدوپژو،مشخص که آمارتصادفات این خودروهابیشتردیگه
یکی از عوامل اصلی تصادفات منجر به مرگ کیفیت پایین لوازم یدکی است و یکی دیگر بی انصافی تعمیرکاران خودرو
در اتوبان قم تهران ده ها یدکش در تردد هستند و مانند لاشخورها منتظر دیدن یک ماشین خراب که ان را به تعمیرگاه های طرف قرار داد خود منتقل کنند و با بستن لوازم یدکی تقلبی و باز کردن غیر مجاز لوازم سالم خودروها به درامدهای کلان دست پیدا کنند و انچه برای انها مهم نیست جان و مال مردم است و هیچ گونه نظارتی بر روی انها وجود ندارد اگر قبول ندارید سری به شهرک خودرو قم بزنید که هر ماشین خرابی را به انجا یدکشی می کنند و برای خرابی یک بلبرینگ یا هرزگرد پول تعویض تسم تایم و میلنگ و سوپاپ و ... دریافت می کنند
یک کمیته بررسی کند ثبت تخلفات بر چه اساسی انجام شده برای مثال جاده اصفهان شیراز در پیچی که خودرو به راحتی با 110 می تواند عبور کند محدوده سرعت 70 زده است و برای بیش از 90درصد خودروها تخلف ثبت می شود یا وسط جاده به علت وجود یک دور برگردان محدوده سرعت 85 زده است یا نزدیک محل مسکونی که هیچ کسی حضور ندارد و چند ساختمان ساخته شده محدوده سرعت 40 زده این دیگر جاده بین استانی نیست بیشتر به جاده داخل شهری می ماند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست