بازدید 20337
سه هزار و سیصد و دوازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ضرغامی: بعضی از منحنی خراب‌کن‌ها تریبون‌های قوی دارند؛ می‌خواهند نقطه نظرات شاذ خودشان را تحمیل کنند/سخنگوی سپاه: از سخنان سرلشکر سلامی درباره پرونده حاج احمد متوسلیان برداشت نادرست شد /۲۵۰ واحد صنفی در مازندران به دلیل بی‌حجابی پلمب شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند وزارت علوم: دانشگاه‌ها از ارائه خدمات به دانشجویانی که قوانین حجاب را رعایت نکنند، معذور خواهند بود / سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوار به ۷۰ درصد رسید /۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: لازم است موضوع حجاب را از حالت دولتی خارج کنیم / امام جمعه اردبیل: رفتار آمر با معروف ماست‌پاش را به‌حساب دین ننویسید و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 03 April 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

پیشنهاد پیرهادی، نماینده مجلس: تعطیلی جمعه و شنبه در ایران به جای پنجشنبه و جمعه
محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور باید تعطیلات را حتی‌المقدور برحسب مبادلات بین‌المللی یکسان‌سازی کنیم. اجمالا به‌ نظر می‌رسد تعطیلات کشورهای مسلمان مبنی‌بر تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد. ‏‎نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در مسائل بین‌المللی نمی‌توانیم خلاف موج شنا کنیم و باید در نظر بگیریم تبعات تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه بر اقتصاد چیست؟ در حالی که اغلب کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیلات پایان هفته خود اعلام کرده‌اند و قاطبه کشورهای مسلمان در پیروی از این الگو به صورت مشترک روزهای جمعه و شنبه را تعطیلات پایان هفته اعلام کرده‌اند، در این الگوی مشخص، ما نمی‌توانیم با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه عملا چهار روز، خود را از مراودات بین‌المللی محروم کنیم. ‏‎پیرهادی با تاکید بر اینکه نباید رویکردی اتخاذ شود که آورده اقتصادی آن منجر به تضعیف چرخه اقتصادی کشور و متضرر شدن مردم از مبادلات و مراودات بین‌المللی باشد، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی تعطیلات باید با دیدی وسیع‌تر گام برداشت؛ بنابراین، برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور، باید تعطیلات را حتی‌المقدور برحسب مبادلات بین‌المللی یکسان‌سازی کنیم. اجمالا به‌نظر می‌رسد تعطیلات کشورهای مسلمان مبنی‌ بر تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد.

انتقاد اژه‌ای به برخی قضات: چرا طوری وثیقه صادر می‌کنید که طرف بازداشت شود
رئیس قوه قضاییه در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، بار دیگر خطاب به همه مسئولان قضایی در مراجع و مراکز مختلف تاکید کرد که در مواجهه با ارباب رجوع و مراجعان به دستگاه قضایی، حُسن برخورد داشته و به تکریم ارباب رجوع اهتمام ویژه‌ای مبذول دارند و در انجام مأموریت‌های خود و مواجهه با اصحاب پرونده‌های مورد رسیدگی، صبر و بردباری پیشه کنند. رئیس قوه قضائیه گفت: برخی اوقات قرار بازداشت موقت صادر می‌شود و قاضی منتظر می‌ماند تا زمانی که ضابط گزارش بدهد، این حق الناس است و تبعات دارد. رئیس عدلیه در ادامه خطاب به مسئولان ذیربط قضایی تاکید کرد: تا آنجا که ممکن است و به روند تحقیقات خلل وارد نمی‌شود و بیم تبانی و فرار وجود ندارد، از بازداشت موقت متهمان و افراد خودداری کنید و در مواردی که ضروری نیست، قراری صادر نکنید که منتهی به بازداشت فرد شود؛ همچنین نسبت به صدور قرار‌های متناسب نیز اهتمام داشته باشید. رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مسئولان قضایی ذیربط در مواردی نیز که طبق مقررات و بررسی همه جوانب امر، اقدام به صدور دستور بازداشت متهم می‌کنند، نسبت به رعایت حقوق او اهتمام داشته باشند و بدانند چنانچه حق او نادیده گرفته شود، این امر حق‌الناس محسوب می‌شود.

ضرغامی: بعضی از منحنی خراب‌کن‌ها تریبون‌های قوی دارند؛ می‌خواهند نقطه نظرات شاذ خودشان را تحمیل کنند
عزت‌الله ضرغامی: این گسل کم شود، مشارکت به طور طبیعی بالا می‌رود، زیرا لازمه مشارکت احساس نزدیکی است، احساس وجود شرایط همکاری است. مردم نباید حاکمیت را از خودشان دور ببینند. ما باید این سوءتفاهمات را از بین ببریم و مراقب کسانی به تعبیر مهندسان، منحنی خراب‌کن هستند یعنی در یک نُرم منحنی قرار ندارند که راجع به آنها صحبت کنیم، باشیم. وی ادامه داد: در همه جای دنیا به لحاظ منطقی منحنی خراب کن‌ها چه آن‌هایی که بالا هستند و چه آن‌های که پایین هستند را در محاسبه حذف می‌کنند زیرا اگر آن‌ها بخواهند در منحنی باشند، همه معادلات را برهم می‌زنند. ما باید هشیاری داشته باشیم. بعضی از منحنی خراب‌کن‌ها تریبون‌های قوی دارند و از تریبون‌های‌شان استفاده می‌کنند و می‌خواهند آن نقطه نظر نسبتا شاذ خودشان را تحمیل کنند که این یک آگاهی اجتماعی و هوشیاری جدی می‌خواهد.

پاسخ مثبت رئیسی به دعوت ملک سلمان برای سفر به ریاض
معاون اول رئیس جمهور از دعوت ملک سلمان از رئیسی برای سفر به ریاض خبر داد و گفت: پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده است. محمد مخبر با اشاره به روابط ایران با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، اظهار داشت: راهبردهای اصلی آقای رئیسی از روز اول که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، تلطیف و ارتقای روابط با کشورهای منطقه بوده است. وی ادامه داد: این برنامه حادث شده‌ای نیست و کاملاً از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود و باید انجام می‌شد که در حال حاضر نیز انجام می‌شود. معاون اول رئیس جمهور افزود: ایجاد روابط خوب با کشورهای همجوار از راهبردهای اصلی دولت به شمار می‌رود که در حال انجام است. مخبر در پاسخ به این که آیا کشورهای عربی هم در این مساله جدی هستند، عنوان کرد: بله حتماً جدی هستند. وی از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر خبر داد و گفت: ملک سلمان از رئیس جمهور دعوت کرده است که پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده و انشاءالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

سخنگوی سپاه: از سخنان سرلشکر سلامی درلباره پرونده حاج احمد متوسلیان برداشت نادرست شد
سردار رمضان شریف با اشاره به برداشت نادرست برخی اشخاص و رسانه ها از سخنان اخیر فرمانده کل سپاه پیرامون جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان گفت: در وضعیت ایشان و همراهان تغییری صورت نپذیرفته و پرونده سرنوشت آنان همچنان مفتوح و توسط مراجع سیاسی و حقوقی کشور در حال پیگیری است. در پی دیدار نوروزی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خانواده های معظم شهیدان سعید و محمد طوقانی و مهدی ذاکرحسینی و نیز "جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان" و برخی اظهار نظرها پیرامون سخنان وی در این دیدار؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه بیان داشت: از سخنان فرمانده کل سپاه در تجلیل و تمجید از شخصیت "جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان" و نقش پیشتازانه او در گشودن راه فتح قدس و مسیر آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از یوغ سلطه و ستم اشغالگران صهیونیست و حامیان آن ها که در دیدار با خانواده معظم ایشان انجام پذیرفته است، برداشت نادرست شده و برخی اشخاص و رسانه ها تلقی شهادت قطعی حاج احمد متوسلیان را داشته اند.

وزارت علوم: دانشگاه‌ها از ارائه خدمات به دانشجویانی که قوانین حجاب را رعایت نکنند، معذور خواهند بود
 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای بر رعایت قانون در حوزه پوشش و حفظ شؤونات دانشجویی تاکید کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: ضمن تبریک آغاز سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خانواده فهیم، فرهیخته و فرزانه دانشگاهی و تشکر از قاطبه دانشجویان عزیزی که با رعایت قانون در حوزه پوشش و حفظ شؤونات دانشجویی، ارزش عفاف و حجاب را در محیط دانشگاه وظیفه خویش دانسته و از این طریق حریم علم‌آموزی و یادگیری دانشگاه را بیش از پیش ارج می‌نهند، اعلام می‌دارد که کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه خدمات آموزشی، رفاهی و ... به معدود دانشجویانی که قوانین و مقررات دانشگاه‌ها در این خصوص را رعایت ننمایند، معذور خواهند بود.

عباس عبدی: الزام حقوقی به رعایت حجاب شرعی غیرممکن است
عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: مهم‌ترین خبر در این دو هفته بالا گرفتن مساله حجاب است؛ موضوعی که پس از اعتراضات پاییز، ابعاد مهم‌تری پیدا و حکومت را با یک چالش مهمی مواجه کرده است؛ چالشی که نه می‌تواند آن را حل کند و نه می‌تواند آن را از وضعیت چالشی خارج کند و تمامی اقداماتی که درباره آن انجام می‌دهد نیز واجد نوعی تناقض است، چون این روش‌ها از یک سو حل آن را سخت می‌کند و از یک سو، ابعاد چالش را ارتقا می‌دهد و این منشأ ناآرامی است. در این موضوع با پدیده زشت ماست‌پاشی و پیش از آن بیانیه چند پهلوی وزارت کشور وارد فاز جدیدی شدیم. طرفداران حجاب اجباری توجه ندارند که مجموعه گزاره‌های آنان در دفاع از اجباری یا قانونی بودن این رفتارها به بن‌بست رسیده و همین بن‌بست است که کار را به این مرحله رسانده است؛ بنابراین، ادامه آن سیاست‌ها نیز گره این مساله را پیچیده‌تر می‌کند. در این باره سخنان زیادی می‌توان گفت، ولی یک مساله قطعی است و تا هنگامی که حکومت نخواهد آن را بپذیرد، هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد؛ اینکه قانون کنونی غیر قابل اجراست و الزام حقوقی به رعایت حجاب شرعی غیرممکن است. به همین علت هم در روز میلیون‌ها بار نقض می‌شود و از قدیم هم می‌شده و هیچ اقدام قانونی (و نه غیرقانونی مثل گشت ارشاد) صورت نمی‌گرفته است. اینها را هم توطئه خارج ندانید؛ همه ریشه داخلی دارد.

معاون وزارت ورزش: دیگر به خاطر دوقطبی نشدن جامعه سکوت نمی‌شود
سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در توییتی نوشت: دست و زبان هر کسی که می‌گوید جامعه را دو قطبی نکنید باید بوسید. اما قوانین جامعه تابع خوشایند یا بد آیند ما نیست. وحدت اجتماعی جاده یک طرفه نیست که در آن یک گروه هر کاری خواستند انجام دهند و گروه مقابل را به خاطر دو قطبی نشدن جامعه دعوت به سکوت کنیم.

معاون وزیر کشور: اگر اقلیتی اصرار بر ادامه بی‌حجابی داشته باشند، دستگاه‌های مسئول مصمم به اجرای وظیفه خودشان در این رابطه هستند
معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: مسأله حجاب، فریضه واجب الهی است و همه شهدای ما توصیه کردند که اگر قصد ادامه دادن راه ما را دارید، باید زندگی عفیفانه و جامعه عفیفانه را مراقبت کنید؛ این نگرانی‌ها برطرف خواهد شد. میراحمدی گفت: اگر اقلیتی اصرار بر ادامه موضوع بی‌حجابی داشته باشند، دستگاه‌های مسؤول مصمم هستند به وظیفه خودشان در این رابطه عمل کنند.

امام جمعه اردبیل: رفتار آمر با معروف ماست‌پاش را به‌حساب دین ننویسید
امام‌جمعه اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به امر به معروف و نهی از منکر از طریق سطل ماست که اخیرا ویدئوی آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، گفت: حرکت غلطی که در برابر بی‌حجابی انجام داده‌اند، به‌حساب دین ننویسید، دین این گونه نمی‌گوید. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مشروط به تأثیر است.

یک طلبه پس از تذکر به حجاب مورد حمله با چاقو قرار گرفت
فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عاملان ضرب و شتم و حمله به طلبه آمر به معروف در چمارسرای رشت خبر داد. سردار عزیزالله ملکی، روز دوشنبه در این رابطه گفت: به دنبال حمله به یک طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر و ضرب و شتم و چاقوکشی منجر به جراحت وی از ناحیه کمر در منطقه چمارسرای رشت در تاریخ نهم فروردین، بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری عاملان حمله به وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

۲۵۰ واحد صنفی در مازندران به دلیل بی‌حجابی پلمب شد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در راستای نظارت به مقوله فرهنگی عفاف و حجاب در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ تاکنون سه هزار و ۹۰۰ مورد بازدید قرار گرفته که به ۲ هزار و ۳۴۳ واحد تذکر شفاهی و یا کتبی داده شد. وی اضافه کرد: ۲۵۰ واحد صنفی نیز با وجود تذکرات قبلی و به دلیل بی‌توجهی به عفاف و حجاب پلمب شدند.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: لازم است موضوع حجاب را از حالت دولتی خارج کنیم
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل‌گیری شبکه عفاف و حجاب در جبهه مردمی را ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۷ از لزوم وجود چنین شبکه‌ای خبر دادند. پس لازم است موضع حجاب و عفاف را از حالت دولتی خارج کنیم و به آن جنبه مردمی بدهیم. حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت افزود: البته هنوز چنین اتفاقی نیفتاده و این ضعف ماست که باید به آن توجه و برطرف شود. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص فعالیت‌های شورا در زمینه فرهنگ بیان کرد: پیش از این ۷۰ درصد مصوبات ما در حوزه علم و فن‌آوری، ۲۰ درصد در زمینه فرهنگ و ۱۰ درصد مشترک میان این دو بوده است. حالا اولویت اول ما پرداختن به مسائل فرهنگی است؛ البته این مساله به این معنی نیست که عرصه دانش را نادیده بگیریم.دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌ من به عنوان یک شخص حقیقی برای ترویج حجاب و عفاف چه کرده‌ام؟ سوالی است که همه ما باید از خود بپرسیم؛ آن هم در شرایطی که براساس آمار خود حاکمیت، تفسیر روایتگری بی‌حجابی از سوی نیروهای انقلابی بیش از ضد انقلاب‌هاست.

 

معاون قوه قضائیه: ۸۸ هزار تن مشمول عفو شدند
معاون قضایی قوه قضائیه گفت: در مجموع، ۸۸ هزار و ۳۲۶ تن از عفو معیاری بهره‌مند شدند. حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به آخرین آمار عفو معیاری شامل متهمین و محکومین سالهای اخیر اظهار کرد: در مجموع، ۸۸ هزار و ۳۲۶ تن از این عفو معیاری بهره‌مند شدند.

برنامه «طناز» از روبیکا حذف شد
تسنیم نوشت: نگاهی به صفحه اصلی روبیکا نشان می‌دهد برنامه «طناز» حذف شده است و فعلاً قابل مشاهده نیست. پیگیری‌های مجدد از ساترا نشان می‌دهد هر شش بخش حذف شده به دلیل بازبینی مجدد بوده تا بعد از گرفتن مجوز دوباره برای بهره‌برداری به پلتفرم برگردد. 

اتفاق زشت در اردوی تیم ملی کشتی ایران
در جریان بازی بسکتبال در اردوی تیم ملی کشتی آزاد که بعد از ظهر دیروز یکشنبه برگزار شد، امیر حسین زارع، سنگین وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک در اقدامی زشت و غیر اخلاقی یکباره با کامران قاسمپور آزادکار شاخص و با اخلاق ایران و دارنده ۲ طلای جهان درگیر شد و به سینه و صورت او ضربه زد که این اقدام او هیچ واکنشی را از سوی قاسمپور به همراه نداشت. پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز شب گذشته با عصبانیت شدید و داد و فریاد امیر حسین زارع را از اردوی تیم ملی کشتی آزاد به دلیل ارتکاب این عمل غیر اخلاقی اخراج کرد.

محمدی گلپایگانی: غم و غصه مردم، آقا را پیر کرده است
گلپایگانی درباره رهبر معظم انقلاب گفت: گاهی هدایای بسیار ذی‌قیمتی هم برایشان می‌آورند که یا قبول نمی‌کنند و یا اصلاً نگه نمی‌دارند و سریع به جایی واگذار می‌کنند. اگر این را بخواهم بگویم، شاید درست نباشد. فرزندان ایشان هم همگی مستاجرند و اجاره می‌پردازند. کدام آقازاده‌ای این‌طور زندگی می‌کند؟ همه ساده‌زیست و بی‌آلایش هستند. فرزندانشان را اینطوری تربیت و بزرگ کرده‌اند.رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب می‌گوید: غصه و اندوه حضرت آقا برای مردم، آقا را پیر کرده است؛ چه در دولت‌های قبل و چه حالا مسئولان درجه یک که می‌آیند خدمت ایشان سراغ ندارم، در جلسه‌ای سفارش مردم و معیشت مردم را نکرده باشند. مهم‌ترین دغدغه ایشان رسیدگی به مردم، بالاخص نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر است.


عدم ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان بدحجاب
وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس قوانین و مقررات از ارائه خدمات آموزشی به معدود دانش‌آموزانی که قوانین و مقررات پوششی در مدارس را رعایت نکنند، معذور خواهد بود.

تشکیل اتاق بازرگانی ایران و عربستان
عضو هیات رییسه اتاق ایران با بیان اینکه عربستان از معدود کشور‌های منطقه است که با آن اتاق بازرگانی مشترک نداریم، گفت: با پیگیری اتاق ایران به‌زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور راه‌اندازی می‌شود و گام مفید برای پیش‌برد اهداف اقتصادی ایران و عربستان خواهد بود. کاشفی تصریح کرد: همچنین برنامه داریم بلافاصله بعد از بازگشایی سفارتخانه‌ها و مستقر شدن سفیران دو کشور، تبادلات هیات‌های تجاری را آغاز کنیم. او ادامه داد: عربستان سعودی، اقتصاد بزرگی است که تاکنون آنطور که باید از ظرفیت آن استفاده نشده است، به‌گونه‌ای که اوج تعاملات با عربستان در سال ۱۳۹۱ بود که ارزش آن از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر نمی‌رفت.

سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوار به ۷۰ درصد رسید
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی با عنوان "مهار تورم و رشد تولید"گفت: مسکن بیشترین سهم را در مهار تورم بخصوص در کلانشهرها فراهم می کند. خلیل محبت خواه افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان وزارت پیشران در امر تولید مسکن نقش مهمی در تحقق عنوان شعار سال دارد، این در حالی است که سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوار به عدد ۷۰ درصد رسیده است. وی تصریح کرد: تولید مسکن علاوه بر مهار تورم و افزایش تولید، اشتغال زایی وسیعی نیز ایجاد می‌کند، چون ۳۰۰ شغل با صنعت مسکن در ارتباط هستند و وقتی چرخ مسکن بچرخد، چرخ اقتصاد کشورها با سرعت بیشتری به گردش درمی‌آید.

خاندوزی: اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت,گو با فایننشال تایمز گفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ایران به بالاترین سطح صادرات نفت خود در حداقل دو سال گذشته دست یافته و از رکورد قبلی یعنی ۱.۳ میلیون بشکه در روز پیشی گرفته است. سید احسان خاندوزی افزود: صادرات غیرنفتی ۵۳ میلیارد دلاری نیز در یازده ماه سال گذشته، ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. واردات هم در همین بازه زمانی ۶۰ میلیارد دلار بوده که نشان می‌دهد، اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد.

۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند
محمود کریمی معاون وزیر کار در مصاحبه رادیویی اظهار داشت: ایجاد سالیانه یک میلیون شغل حتی اگر مکرر هم انجام شود، بدون شک بیکاری را در کشور ریشه کن نخواهد کرد. طبق آمار مرکز آمار ایران هم اکنون ۲.۳ میلیون بیکار در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد این تعداد جمعیت بیکار فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. معاون کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این آمار نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از جمعیت بیکار در کشور را جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. وی اضافه کرد: امسال برای ایجاد سالانه یک میلیون نفر شغل هدف گذاری شده است. تقسیم کار دستگاهی و استانی برای نخستین بار در کشور رخ داد و منظم و مرتب بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت شد.

یاسر جبرائیلی: در دولت آقای رئیسی مسئولیتی نخواهم پذیرفت
یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام در توئیتی در واکنش به گزارش خبرآنلاین مبنی بر احتمال برخی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم نوشت: ‏این داستان‌سرایی‌ها و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، تنها یک دلیل دارد و آن، هراس از تغییر ریل گفتمانی و فاصله گرفتن دولت از سیاست‌های معیشت‌سوز و نابرابری‌ساز است. حقیر در دولت آقای رئیسی مسئولیتی نخواهم پذیرفت، اما از هیچ تلاشی برای تغییر گفتمان حاکم دریغ نمی‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۴
کم کم همه. کشور پلمب خواهد شد :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ببینیم کی می تونه جلوی تحصیل دانش آموزان و دانشجویان را بگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اگر با پلمپ مشکلات کشور حل میشد که خوب بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
رشیدپور هم پلمپ شد.
رکورد پلمپ را هم در عید امسال زدیم.
تبریک به مسوولان که به فکر دغدغه های معیشتی مردم هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
نباید جوانان را این همه محدود میکردید که از دین زده بشن. مثل نسل دهه هشتادی الان که کاملا از دین زده شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بیایید خودمان را گول نزنیم . هیچ مردی بخاطر موی سر تحریک نمیشه. مردی که بخاطر موی سر تحریک بشه باید بستری بشه
اقای معاون امنیتی وزارت کشور زندگی عفیفانه و جامعه عفیفانه فقط حجاب نیست.بسیاری از افرادی که به حجاب اجبار میورزند اگر به زندگیشان در این 4 دهه نگاه کنید متوجه میشوید که چی بودند و الان چی هستند طوری که به میلیارد به عنوان پول خرد نگاه میکنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
حجاب ربطى به عفت نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
توی خارج نصف شب زن برهنه قدم میزنه هیچکس کاریش نداره حتی نگاهش هم نمیکنه. اینجا هم بزودی عادی میشه
با پیشنهاد پیرهادی بشدت موافقم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بسیار عالی . تعطیلات اخر هفته حتی الامکان با بقیه دنیا هماهنگی داشته باشد
اقای خاندوزی از کدام اقتصاد حرف میزنی؟بگو ما هم بدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اقتصاد در گذشته های دور.
حضرت گلپایگانی لطفا بگو این اجاره را به کی میپردازند؟یعنی مالک ان خانه ها چه کسانی هستند؟
امام جمعه اردبیل اگر دین ایگونه نمیگوید و رفتار ان مرد خلاف بوده پس لطفا او و امثال او را علنی محاکمه کنید چون جرم مشهود مرتکب شده اند.
شخصی پیاده روی اربعین می رود. چفیه را حتی در زمان خواب از خود جدا نمی کند. در زمان معرفی به مجلس به عنوان وزیر آموزش و پرورش هزاران انتقاد را از جانب قشر فرهیخته فرهنگی بر می انگیزد و مجلس چشم خود را می بندد. رتبه بندی معلمان در پیش است و چه کسی بهتر از او که حتی یک ساعت سابقه آموزشی ندارد تا بتواند قانون رتبه بندی را ماست مالی کنید.بعد از میلیون ها خرابکاری و آبروریزی استعفا داده می شود.
وقتی به روند طی شده فکر می کنی
بیشتر به یک بازی و سناریو می خورد
مگر ما ارتبطات بین المللی هم داریم که حالا بخواهیم بخاط آن تعطیلی پنجشنبه را حذف کنیم ؟
حجاب و تورم و بیکاری و....
دلار داره به ۶۰ هزار نزدیک میشه ، جو روانی رابطه با عربستانی‌ها هفته دوام نیاورد ، رییسی هیچ وقت نخواهد توانست بازار ارز رو کنترل کنه ، چون تیم اقتصادی او واقعا بیسواد هستند ، شما وقتی یک دفعه بودجه یه نهاد نورچشمی رو ۱۱ برابر میکنی ، یارانه رو نقدی می‌دهی، ، حقوقها فوق نجومی در شرکت‌های دولتی پرداخت میشه ، بانک‌های کشور از بانک‌های خاورمیانه بیشتره ، جیره خوران دولت به اندازه کارمندان ۲۰ کشور هست ، درآمد نفتی هم بصورت کالا وارد کشوره میشه ، پول صادرات هم وارد کشور نمیشه ، فرار سرمایه داریم ، معلومه ابر تورم در راه داریم ، خواهشن اینقدر رهبری رو پیر نکید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
توی این مملکت کسی غصه مردم عادی را نمی خورد دلار اگر صد هزار تومان نه که یک میلیون هم بشود آنها پولدار تر می شوند و مردم فقیرتر چیزی که یک عده همین را می خواهند اگر می بینی قشر کارمند توی ایران زیاد هست برای کنترل بهتر است
متاسفانه دختران دهه هشتادی از دست رفتند
آقای پیرهادی میفرماینداگربجای نیمه تعطیلی پنجشنبه وتعطیلی جمعه روزهای جمعه وشنبه تعطیل شودمیشویم مثل همه دنیا! تاحالا که مثل خودمان بودیم با تعطیلی شنبه ارتباطمان بادنیابهترواقتصادمان رونق میابد درمورد اثراین تعطیلی روی اقتصاد باید عرض شودده هاسال تعطیلی بهمین صورت بوده واقتصادمان بد نبودخرابی اقتصاد بخاطر برنامه های خاصی است که مسئولین محترم بابرنامه های های خودشان باعث شدند ومطمئناًاگرعلاوه برجمعه که تعطیلی مختص مسلمانان وتعطیلی شنبه مختص یهودیان یکشنبه راهم که مختص مسیحیان است اضافه کنیم هیچ اتفاق مثبتی در اقتصاد پدید نخواهدآمد حتا اگرازچرخ گردون بخواهیم که طلوع وغروب افتاب درکشورمان را مثل کشورهای خاصی که موردنظراست بگرداندکه صبح وظهرو شبمان مثل آنهاشود درب روی همین پاشنه خواهدچرخید بهتراست عزیزان کمتردرفکر تغیرات درروندهای جاافتاده وسنتی مان باشند گذشته ازآن پنجشنبه تعطیل رسمی نیست اگربعضی ادرات تعطیل میکنندسلیقه ای است البته ساعت قبلی چون ساختگی بودنغیر آن به ساعت واقعی بسیار خوب بودحالا داغ دیگر همه چیزرابهم بریزیم درضمن ازاینکه فرمودند تعطیلاتمان نسبت به کشورهای دیگرزیاداست مطمئنامیدانیدکه ساعات کارمفیدماازتمام کشورها پیشرفته وعقب مانده دنیا بسیارکمتراست این مشکل رادرست کنیدکه اقتصادبهترودردسر مراجعان به ادرات کمترشود
شما اگه کل جامعه رو نگاه کنید میبنید چرا اینقدر پیر و افسرده هستند و خنده های تلخ آنها از روی درد است ، راستی عامل پیر کردن جامعه کیست؟؟
دولت میر حسین دولت مرحوم هاشمی ، خاتمی ، احمدی نژاد ، ؟؟؟ رییسی که گل سر سبد اصولگرایان بود که کمتر از دوسال ابرتورم رو به ارمغان آورد،
شک نکید تا تفکرات اصلاح نشود و یه عده خودشون رو عقل کل نداند این کشور گلستان میشد ؟؟ فقط بروید ۵۰ سال پیش کشورهای منطقه رو با حال مقایسه کنید بعد ۵۰ سال پیش ایران رو با حال مقایسه کنید ؟؟
واحد صنفی مسوول برخورد با حجاب هست؟ در حالی که وزارت کشور خودش در خیابان نمی تواند جلوی بی حجابی را بگیرد؟
چرا وزارت کشور را پلمپ نمی کنید؟
غرب بشدت دنبال توافق است
توافق قطعی است
اگر هم توافق نشود هم عمر برجام شهریور تمام میشود و دیگر اهرم فشار نوسان ساز وجود نخواهد داشت.
پس کلا در هر حال کاهشی است.
با تحلیل و مشورت غلط به دیگران خسارت نزنند برخی چون سقوط دلار و طلا تا ماهها ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فقط قسمت آخر حرفت صحیحه.
بنابراین مشورت غلط به دیگران نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
عجب!!
غرب برای چی باید دنبال توافق باشد؟؟
چقدر با تاکید اکثریت مردم را اقلیت می نامید! خوب شما که مطمئنید چرا رفراندوم برگذار نمیکنید تا خیال همه را راحت کنید؟؟!!
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مسایل حقوق بشری نیاز به همه پرسی ندارد. حق کسی رو با همه پرسی نمیشه گزفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
برهنگی حقوق بشره؟ لابد اینکه دختر پسرا مثل پارک ملت تهران هرجایی که خواستن جلو چشم حتی بچه ها همه بهم بپیچنم حقوق بشره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
جواب ۱۳:۱۷آنهایی که اینجوری هستند اگر پتو هم بپوشند چه با حجاب کامل باشند چه بی حجاب آنها کار خودشان را انجام می‌دهند پس الکی آنها را به حجاب ربط نده آنها مشکل دارند
ديدگاه شاعر ايرج ميرزا در مورد طايفه نسوان و حجاب !
------------------
چو زن تعليم ديد و دانش آموخت
رواق جان به نور بينش افروخت
به هيچ افسون زعصمت بر نگردد
به دريا گر بيفتد تر نگردد
چو خور بر عالمي پرتو فشاند
ولي خود از تعرض دور ماند !
برون آيند و با مردان بجوشند
به تهذيب خصال خويش بكوشند !
چو در وي عفٰت و آزرم بيني
تو هم در وي به چشم شرم بيني
تمناي غلط از وي محال است
خيال بد در او كردن خيال است !
بلي ! شرم و حيا در چشم باشد
چو بستي چشم باقي پشم باشد !
-------------------
بنده شخصاً آرزو دارم تمام بانوان ما با حجاب باشند و نيز همه ما به مقامي برسيم كه چون خواجه حافظ شيرازي
با خود زمزمه كنيم كه :
« حجاب چهره جان مي شود غبارتنم
خوشا دمي كه از اين چهره پرده بر فكنم » !!
پنجشنبه و جمعه به احترام مسلمان ها تعطیل شنبه یکشنبه به احترام یهودی ها و مسیحی ها دوشنبه سه شنبه چهارشنبه هم روز کاری حالا اگه مابین این روزها تعطیلی خورد وسطش هفته رو تعطیل کنیم چه اشکالی داره
امام جمعه اردبيل : رفتار آمر به معروف ماست پاش به حساب دين ننويسيد !!
------------------------
شهيد مطهري : بهتر است احمق ها امر به معروف و نهي از منكر نكنند !!
-----------------------
--- حالا برادر شما مطمئني كه اين سخن از جناب مطهري باشد ؟
-- بله اخوي ! كليپش هست ! خودم هم امروز ديدم ! آن مرحوم سخناني در مورد كساني كه نادانسته امر به معروف و نهي از منكر مي كنند ، مي گفت كه يكي مثل من مو بر اندامم راست شد ! آن شهيد گرامي مي گفت :
امر به معروف كردن خبره بودن و آگاهي مي خواد ، ... جامعه شناسي ، روان شناسي ... و بسياري چيز هاي ديگر
مي خواهد ! » ...و سخنان متين ديگر در مورد امر به معروف و نهي از منكر مي فرمود ...از قديم و نديم گفته اند : « شنيدن كي بٰود مانند ديدن » ! شما برو كليپ را ببين كه بسي بهتر است از شنيدن از من !! اما لب مطلب ايشان همان بود كه عرض كردم : « احمق ها امر به معروف و نهي از منكر نكنند » !!
اندر حكايت دوروز تعطيلي هفته !
--------------------------
--- حالا پنج شنبه و جمعه تعطيل يا جمعه و شنبه تعطيل ؟
-- اگر از روي « احساسات » قضاوت كنيم پنج شنبه و جمعه ، اما اگر از روي حساب و كتاب عقلاني بسنجيم جمعه و شنبه !! ... آخه برادر يك دليل آنكه اقتصاد دنيا مثل دانه هاي زنجير به هم وصل است ! و البته دلايل ديگر !
سخنگوی سپاه جملات فرمانده سپاه را بنویسد و برداشت درست را هم بگوید تا ما هم ادبیات یاد بگیریم و هم بدانیم ایشان چه گفته!!
در مازندران از ۳۹۰۰ واحد صنفی بیش از ۲۴۰۰ واحد تذکر گرفتن که حجاب در اونها رعایت نمیشد و صاحبان اصناف هم مشکلی با اون نداشتن .
مگه نظرسنجی نمیخاستید؟
بفرمایید بیش از ۶۰ درصد مشکلی با حجاب اختیاری نداشتن .
حالا هی بگید اکثریت جامعه خانواده شهدا شرع اسلام قانون الزام و همچنان با کلمات بازی کنید .
بابا یه دفعه بگید ححاب اجباریست خلاص.
یواشکی هم قیمتهارو تا جنگ ماست تموم نشده بالا ببرید .
اگر اعتقادی به معاد دارید و روز محشر و نامه اعمال ، قاضی نهایی دستگاه عدالت الهی است و شما وظیفه اتان در همان حد است که بیان شده است . نه بیشتر و نه کمتر
حساب هر کسی به پای خودش نوشته خواهد شد.. بگیر و ببند به این شرایط منجر شده که ملاحظه میکنید . البته نتیجه ثانوی مهمتری هم داشته است و آن از دست دادن حمایت یکپارچه مردمی در همه شئون است
تجربه نشان داده است که دامن زدن به التهابات اجتماعی ، فقط به منظور انحراف افکار عمومی از وجود بحرانهای عمیق تر است ، که البته هیچگاه موفقیتی هم در پی نداشته
مجلس و دولت تا پیش از مردم بیچاره نشدن خاندوزویرو برکنار کنید ،
یکعده‌ میخوان‌ با مطرح کردن مسائلی مانند حجاب‌ و گنده کردن ان‌ وحدت‌ و مودت‌ بین ملت را تبدیل به کینه و دشمنی کنند‌ متاسفانه‌ تعداد زیادی از تریبونداران‌هم مزید بر علتند‌ !
یعنی چی که حجاب را مردمی بکنیم یعنی یکعده‌ را بمان عده ای دیگر‌ بیندازیم و بین مردم کینه دشمنی ایجاد کنیم‌ و هر روز بیشتر مردم را جدی کنیم‌ ؟!
یک عده هم معرض‌ هستند و عمدا به این مسئله‌ دامن می زنند‌ مثلا‌ یک عده‌ توی همین‌ سایت از عمد‌ هی‌ موضع افراطی میگیرند و کامنتهای‌ توهین آمیز میزارن‌ تا لج‌ خوانندگان سایت را دربیارن‌ و به اهداف شوم خودشون برسند
ملت ایران در سابقه تاریخی هیچوقت‌ درگیری‌ و نزاع‌ با هموطنان‌ خود را نداشته‌ و عاقلتر از اینها‌ بوده‌ و خواهد بود‌ .
برهنگی هم فضیلت نیست‌ ولی لزومی نداره حالا دختر بچه ای خاموش بیرون‌ بود‌ لبنیات‌ خروجش کنند‌ ! دنیا داره‌ ملت اصیل ایران را تماشا میکنه‌ !
همه پیر شدیم رفت ، از پولدار گرفته تا فقیر از زندگی لذت نمی‌برند،
این کشور بهشت دلالان و مفت خوران شده ، دیگه کار و تلاش کردن فایده نداره ، جون بکنی آخر ماه باز هم شرمنده زن و بچه هستی
جناب پیر هادی اول باید تکلیف این کشور روشن بشه.اگر این کشور اسمش ایران هست که این ایران تاریخ و تقویم خودش را داره پس درج تاریخ هجری قمری در شناسنامه های جدید یک امر غیر قانونی و ضد ملی هست.این در حالیست که در زمان پر کردن فرم برای گذرنامه از مردم طلب تاریخ و روز و ماه تولد را به میلادی طلب میکنید.
درود بر حجاب درون که اگه نباشه بیرونیش هم به درد نمیخوره هم کفایت نمیکنه /استادان عزیز وباسواد قبول دارن که انشا ءالله
درباره بیانیه وزارت آموزش و پرورش
این بیانیه خلاف مصرح حق اساسی عموم ملت در قانون اساسی و در تعارض و تضاد با وظایف تعیین شده برای آموزش و پرورش در قانون "تأمین وسائل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی" است.
------
اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد
-----
ماده 1 قانون «تأمین وسائل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی»
کلیه اطفال و جوانان ایرانی که واجد شرایط تحصیل می‌باشند باید بدون هیچ‌گونه مانعی به تحصیل بپردازند و هیچ کس نمی‌تواند آنان را ازتحصیل باز دارد، جز با مجوز قانونی
----
ماده ۲ قانون «تأمین وسائل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی»
در هر محل که بر اساس قانون آموزش و پرورش عمومی اجباری و مجانی ... موجبات تحصیل مراحل تعلیمات ابتدایی و راهنمایی که اجباری و مجانی است فراهم و اعلام شده باشد پدر و یا مادر یا سرپرست قانونی کودک .... در صورتی که از انجام این وظیفه خودداری نماید وزارت آموزش و پرورش نسبت به ثبت اسامی کودکان ... اقدام خواهد نمود.
------
ماده 3 قانون «تأمین وسائل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی»
پدر یا مادر یا سرپرست قانونی نوجوان کمتر از هیجده سال مکلف است به ثبت نام نوجوانی که دوره راهنمایی را طی نموده و طبق‌ ضوابط وزارت آموزش و پرورش برای تحصیلات بالاتر مستعد شناخته می‌شود اقدام نماید ... در صورت عدم‌ تمکن مالی، دولت مکلف است امکانات لازم را برای ادامه تحصیل این قبیل نوجوانان با رعایت ماده ۶ این قانون فراهم نماید.
----
در ماده 4 قانون «تأمین وسائل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی»، قانونگذار برای ممانعت از تحصیل کودکان و نوجوانان توسط والدین مجازات تعیین کرده.
ماده 4- هر یک از پدر یا مادر یا سرپرست قانونی کودک و نوجوان کمتر از هیجده سال ... در محلی که موجبات تحصیل‌دوره‌های مربوط از طرف وزارت آموزش و پرورش فراهم شده باشد امتناع کند یا به نحوی از انحاء از تحصیل او جلوگیری نماید به حکم مراجع قضایی‌که خارج از نوبت رسیدگی می‌کنند به جزای نقدی از ده هزار ریال تا دویست هزار ریال و به انجام تکالیف فوق نسبت به کودک یا نوجوان محکوم‌خواهد شد.

‌هر گاه پس از ابلاغ حکم پدر یا مادر یا سرپرست به تکلیف مقرر در حکم دادگاه اقدام ننماید یا پس از اجرای حکم مجدداً کودک یا نوجوان را از تحصیل‌باز دارد به حبس جنحه‌ای از یک تا سه سال و تأمین هزینه معاش و تحصیل کودک یا نوجوان خود محکوم خواهد شد.
------------------------
نکته: آنچه من در قوانین مطرح می کنم مربوط به حق تحصیل رایگان برای همه است و برخوردهای انظباطی که به این حق اساسی خدشه وارد نکند را شامل نمی شود.
پاسخ ها
گذشتهادامه مطلب
| Singapore |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شاید بد نباشد به مقامات وزارت آموزش و پرورش عنوان قانون سال 1322 یادآوری شود.
نام و عنوان قانون: " قانون آموزش و پرورش عمومی اجباری و مجانی مصوب مرداد ماه ۱۳۲۲"
قانونگذار در نام قانون از لفظ اجباری استفاده کرده است. یعنی هم برای حاکمیت اجبار است به آموزش عمومی و رایگان کودکان و نوجوانان و هم بر والدین کودکان اجبار است بر تمکین و فرستادن کودکانشان به مدرسه.
جناب وزیر محترم آموزش و پرورش، دستگاه شما مطابق قانون، حقی برای گزینش دانش آموزان ندارد

مخاطب لفظ اجباری صرفا والدین و خانواده نیست بلکه نهاد آموزش و پرورش و حاکمیت هم هستند که باید از این اجبار پیروی کنند .

اصلا فلسفه ی ذکر الفاظ عمومی و رایگان و اجباری هدف
گرفتن همین اقشاری است که با آموزش عمومی یا هنجارها و ارزشهای جامعه زاویه دارند یا به دلیل فقر امکان پرداخت هزینه تحصیل فرزندشان برایشان مقدور نبوده.
سوال: اگر شما می خواستید در بدو امر و دهه های---- ابتدایی قرن قبل در مسند مدیریت این وزارتخانه قرار بگیرید و این تحول را مدیریت کنید چه می کردید؟ الان که با زحمات پیشگامان آموزش و پرورش ضریب نفوذ این نهاد در میان جامعه تا این حد بالا رفته که خانواده ها و کودکان با تمام تفاوت ها در اندیشه و روش زندگی، با پای خودشان به مدرسه می آیند و شما فرصت پرورش آنها را دارید چرا به آنها نه می گویید؟
زمانی پیامبران دنبال مردم راه می افتادند تا آنها را هدایت کنند حالا شما به کسانی که با پای خودشان در نهاد پرورشی حاضر می شوند نه می گوئید؟
پس اینکه می گوئید "معلمی شغل انبیاست" چه معنایی دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
تمام این بندها دارند از غیر قانونی بودن جلوگیری از تحصیل با تحمیلحجاب اجباری حرف می زنند. هیچ تنبیه انظباطی نباید در هیچ موردی بکار رود.
این جناب ضرغامی ،فازش معلوم نیست ،من نمی دونم ،گردش گری چه ارتباطی به این صحبت های بی ربط او دارد.
كيشوري با رشد ايقنصادي منفي، اگه تعطيليش بيشتر از روزكاري باشه، به نفع تره....
يه وزارت نفت و بانك باز باشه كافيه، يكي نفت بفروشه اون يكي پولو پخش كنه
حالا بعضی ها می خواهند به دختران و زنان ایرانی حجاب را با زور یاد دهند نخیر آنها از خیلی ها هم با حجاب تر و صادق تر هستند شما باید دیدتان را عوض کنید
یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام در توئیتی در واکنش به گزارش خبرآنلاین مبنی بر احتمال برخی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم نوشت: ‏این داستان‌سرایی‌ها و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه، تنها یک دلیل دارد و آن، هراس از تغییر ریل گفتمانی و فاصله گرفتن دولت از سیاست‌های معیشت‌سوز و نابرابری‌ساز است. حقیر در دولت آقای رئیسی مسئولیتی نخواهم پذیرفت، اما از هیچ تلاشی برای تغییر گفتمان حاکم دریغ نمی‌کنم.


رئیسی بدبخت شد !!!!!!!!!!!!
تعطیلی شنبه ها خوب نیست . مگر ما اسرائیلی هستیم ؟!!!!!!!!!!!!
۲۵۰ واحد صنفی در مازندران به دلیل بی‌حجابی پلمب شد
اون هم توهمین چند روزه ولی در طول سال گذشته حتی 25 نفر مختلص و رانت خوار هم حتی دستگیر نشد

دولت فقط به فکر بازی خودش هست و مردم رو هیچ حساب کرده
سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوار به ۷۰ درصد رسید.....راه حل، برخورد با بی حجابی است!
مسولان ایران در روز روشن جلو دهها خبر نگار یک حرفی را میزنند و بلد در کمال پر رویی تکذیب می‌کنند.
فکر کنم الان مملکت ماهیچ مشکلی ندارد وفقط حجاب مسئله هستش!باید خون گریه کنیم که بعضی ها اینطوری دارن مملکت رااداره میکنن
هر روز رو تعطیل کنید خیال همه رو آسوده نمائید
ضرغامی پاسدار ورشکسته سیاسی
«منحنی خراب کن» که ظاهراً جناب ضرغامی تازگی ها آن را یاد گرفته و برای همین با سخاوت تمام چند بار پی در پی به کار برده، یک اصطلاح ریاضی است که وقتی قرار است یک سری داده های آماری، مثلاً نمرات امتحانی کنکور یا دانشگاه، به شکل خاصی تراز شود مورد استفاده قرار می گیرد. حالا اگر ایشان می خواهد این اصطلاح را در بعضی مسائل اجتماعی که غیر عددی هستند، از جمله مسئله حجاب، به کار ببرد به ذوق شاعرانه ایشان مربوط می شود.















































ه همچون حجاب به کار ببرد به ذوق شاعرانه ایشان مربوط می شود.
مسولان محترم گسترش بد حجابی محصول خود شماست،، وقتی به زندگی اشرافی روی اوردید و فرزندان تان و خودتان دو تابعیتی شدید و در کشورهای بقول خودتان دشمن به عیش و نوش پرداختید و بر فقر مردم خندیدید ، قشر جوان جامعه با مقوله ی آزادی حجاب به رفتارهای شما اعتراض کرد،بر عکس دیدگاه های متحجرانه ی عده ای امروزه بد حجابی بی بند و باری نیست بلکه شکلی از اعتراض است،پس بدانید که خود کرده را تدبیری نیست،اگر میخواهید جامعه را بسازید از خودتان شروع کنید،جریمه،تهدید، پلمپ کردن چاره ی کار نیست.
ما هم از فکر گرانی و بی پولی پیر شدیم.
کاش از ارائه خدمات به مسئولین نالایق و اختلاص گران و رشوه بگیران و مفسدین اقتصادی هم جلوگیری می شد
ولی خوب اینها خیلی مهم نیستند حجاب ارجح بر همه امور و حتی سایر مسائل دینی است
شاذ یعنی چه ؟
ضرغامی در باره همه چیز ،اظهارنظر می‌کند جز حوزه گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی. محترم، وظیفه شما نظریه پردازی نیست ، به وظایف بی شمار حوزه خودت عمل کن.
پیشنهاد آقای محسن پیرهادی پیشنهاد درستی است البته پنجشنبه می تواند همچنان تعطیل باشد. یعنی سه روز تعطیلی. باور کنید اداره مملکت، رشد اقتصادی و تولید ثروت نیاز به فکر دارد و نه بیل زدن ...
هیت دولت را پلمپ کنید بهتر است مملکت بهتر بدون این دولت اداره میشود
جناب امام جمعه، شما خودتون از اون طرف شکایت کنید، به خاطر کار خلاف قانونش دادگاهیش کنید، ما کار شما رو هم به پای دین می‌نویسیم.
آقای ضرغامی به جای این حرف های کمی چشات رو باز کن کتیبه را با کوه نبرن...میراث بر باد دِه!
آقای ضرغامی به جای این حرف های کمی چشات رو باز کن کتیبه را با کوه نبرن...میراث بر باد دِه!
کافور، کافور بدید بخورن . علاج درد اینها کافوره.هر 2 ساعت یکبار با یک لیوان آب. شبها با 8 لیوان آب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ناقلا امتحان کردی نه؟
چاقو کش رو در عرض یک ساعت شناسایی و دستگیر و ارشاد میکنین ولی ۳ ماهه هنوز نتونستید عامل مسمومیت دختران مدارس رو پیدا کنید. الانم بحث حجاب راه انداختین تا اون موضوع فراموش بشه.
ار ماست که بر ماست
اگر نباید رفتار ناشایست ماست پاشی را به حساب دین گذاشت که کاملا درست است قطعا رفتار ناهنجار و ولنگاری عده ای را هم نباید به حساب کلیت درخواست مخالفان با حجاب اجباری گذاشت! عدم حجاب اجباری هرگز به منزله جواز برای وانگاری و اباحه گری نیست. پوشش و رفتارهای اجتماعی می تواند تابع قوانین مدنی خاص خود باشد.

با توجه به اینکه کشور تازه از بی قراری شورش های اخیر به آرامش نسبی رسیده، به نظر نمیاد که حجمه هماهنگ و سنگین تحمیل حجاب شرعی در کشور که می تواند متاسفانه به شکلی موجب بازگشت بی قراری در مملکت شود و همزمانی آن با افسار پاره کردن ارزش برابری ریال در مقابل دلار و تبعات احتمالی اقتصادی آن. صرفا از سر سینه چاکی برای دین باشد!!
شکی نیست که این مواجهه با درخواست آزادی حجاب شرعی. مخالفان زیادی در درون حاکمیت دارد ولی در عجبم که چطور منفعلانه نظاره گر عده ای هستند که غیرمسئولانه و بی توجه به تبعات داخلی و خارجی رفتارشان، ساز خود را می زنند!! و جالبه که بعدها هم کسی مسئولیت تبعات این بی تدبیری ها را نمی پذیرد و کی بود، کی بود، من نبودم میشه قصه جراید و میزگردها !!!
در اجرای وظیفه اجتماعی و شرعی رعایت حجاب در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر با نظام همراه هستیم برخورد قضایی نیز مسلما توسط ضابطین و قوه قضائیه انجام می پذیرد اما انتظار داریم برنامه ای برای منکر های زیادی که در جامعه متاسفانه در حال انجام است نیز وجود داشته باشد و نهی از همه منکرات با جدیت سرلوحه انور باشد ،با پارتی بازی رانت خواری و فساد به شدت مبارزه و مقابله عملی بشود،پرونده های فساد اقتصادی بدون اغماض و در آن واحد بررسی و حکم سنگین متناسب با حجم فساد صادر و اجرا شود، در انتصاب مدیران فامیل سالاری،مدیریت اتوبوسی و نفوذ نمایندگان غیر موثر بشود،در استخدام نیرو فقط و فقط از طریق آزمون استخدامی باشد حتی نیروی شرکتی و با خاطیان به شدت مقابله شود با برکناری و جریمه های سنگین ،در اعطای تسهیلات عدالت رعایت شود ،در پرونده های قضایی در صورت اعمال نفوذ واسطه ها و جریانات فاسد به شدت رصد و برخورد شود ،نظام دستکاههای نظارتی و امنیتی همچون وزلرت اطلاعات و سپاه پاسداران را در مقابله با فساد تقویت کند و از نظر قانونی اختیارات بیشتری به دستگاه‌های ناظر بدهد ،خیلی موارد هست و اگر تصمیم جامع و کامل باشد مطمن باشید حتی همان بی حجابان متنبه و شرمنده خواهند شد و به حرمت این تلاش ها حتما نسیت به رعایت حجاب اهتمام خواهند ورزید
تعطیلی جمعه وشنبه طرح هوشمندانه ایی هستش ایکاش اجرا بشه هرچه سریعتر ودرحدحرف وگپ وگفتگونباشد.
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فقط چین میتونه اینکار ر. با فشار یا هرچی تجمیل مقامات ما بکنه
بنده ۲۵ ساله کارمند وزارت اقتصاد هستم امسال اولین سال است که نه تنها یکساعت کاهش کار در ماه رمضان اعمال نشده بلکه یک ساعت هم نسبت به سالهای گذشته به ساعت کار اضافه و از ۷٫۵ به ۸٫۵ ساعت افزایش یافته است ان هم زمانی که ساعت ناهار کارمندان حذف شده این هم از دولتی که ادعای اسلام دارد پس حداقل ابدارخانه را باز گنید ما بدبخت ها را ۸.۵ ساعت گرسنه و تشنه عذاب ندهید.
آقای کلهر ما هم با صحبت های شما موافقیم تا حالا هر چی چرخیده سمت شما بوده به گفته خود شما راه یکطرفه نیست که یکی برود دیگری ملاحظه کند
ازکشور دوست و برادر چین عاجزانه تقاضا داریم همتنطورکه کاری کرد ازدیوار بالاروندگان سفارت سرجایشان بنشینند ماه رمضان با عربستان یکی کرد تعطیلی پنچشنبه و جمعه را هم به جمعه و شنبه تغییردهد انشششششا االللله
شاذ یا شاز
باید تعطیلات رسمی کشور به صورت هفتگی جمعه و شنبه و یکشنبه باشد.
مردم هوشمند ورسانه های دلسوز همین تیترهای رسانه هارا مشاهده کنید متوجه عمق معضلات وفلاکت کشوررا متوجه میشوید ببینید دنیا باچه سرعتی در حال پیشرفت وترقی وحل مشکلاتشان ست اونوقت ما در گیر حجاب گیر کرده ایم اگر میشد حجاب اجباری را نگه داشت عربستان این کارا میکردعربستان با ان دیکتاتوری واستبداد وسنت وفرهنگ سهت حجابشان نتوانستند اجبارا نگه دارند شما در ایران مهد آزادی وتمدن وروشنگری میخواهید....
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار