بازدید 5470
۱

گفت‌وگوی تلفنی رئیس امارات و امیر قطر

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، رئیس امارات متحده عربی تلفنی با امیر قطر درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ 13 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» تلفنی با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس امارات در این تماس تلفنی اعلام کرد که کشورش از میزبانی قطر برای نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۶ حمایت می‌کند و به نفع این کشور از نامزدی برای میزبانی از این رویداد انصراف می‌دهد.

دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه و راه‌های گسترش و تقویت آن و نیز آخرین تحولات در سطح منطقه و جهانی گفت وگو و رایزنی کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

در پی نشست العلا (۱۳۹۹)، عربستان، امارات، بحرین و مصر توافق آشتی با قطر امضا کردند و به دنبال آن تاکنون عربستان و امارات از بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و پروازها با قطر خبر داده‌اند.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از این که امیر قطر در یک مراسم صبحگاه نظامی در سال ۲۰۱۷ از ایران به عنوان هژمونی منطقه (قدرت برتر) و از دو جنبش حزب الله و حماس به عنوان مقاومت اسلامی ضد صهیونیستی یاد کرد، کشورهای یاد شده از ژوئن ۲۰۱۷ به مدت سه سال روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را محاصره همه جانبه کردند تا اینکه نشست «العُلا» با هدف رفع اختلافات در دی‌ماه ۱۳۹۹ در عربستان برگزار شد و روابط بین دوحه با این چهار کشور عربی از سر گرفته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عكس بچه گي رئيس امارات را گذاشتي!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم