بازدید 12170

آبگیری سد باغان آغاز شد

مراسم آغاز آبگیری سد باغان در استان بوشهر با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ 03 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مراسم آغاز آبگیری سد باغان در استان بوشهر صبح جمعه با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استان بوشهر برگزار شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: سد باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون متر مکعب و ارتفاع ۵۶ متر با هزینه سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان جم احداث شده است.

علی محمدی بیان کرد: با احداث این سد آب پایدار شرب شهرهای ریز، انارستان و روستاهای تابعه شهرستان جم و روستاهایی از شهرستان دشتی با جمعیت تحت پوشش بالغ بر ۱۷ هزار نفر (افق طرح) به میزان ۱.۲ میلیون متر مکعب در سال تأمین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر آب شرب این شهرها از طریق چاه تأمین می‌شود که با توجه به خشکسالی‌های اخیر و پایین رفتن سطح آب سفرهای زیرزمینی کیفیت و کمیت آب چاه‌ها به شدت کاهش یافته است.

تأمین آب پایدار صنایع

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: همچنین این طرح آب پایدار صنایع وابسته به وزارت نفت در منطقه رابه میزان ۶ میلیون متر مکعب در سال را تأمین می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تأمین آب این صنایع از طریق چاه انجام می‌شود و این امر تأثیر منفی قابل ملاحظه‌ای بر روی سفره آب زیرزمینی دشت ریز و انارستان داشته و باعث نارضایتی مردمی شده است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر هم کیفیت و هم کمیت این چاه‌ها به شدت کاهش یافته به طوری که در فصل تابستان تأمین آب مورد نیاز پالایشگاه فجر جم از آب شیرین کن‌های موجود در شهر سیراف و حمل آن تا پالایشگاه با کامیون و تانکر انجام می‌شود.

بهبود شبکه آبیاری

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح تأمین آب پایدار برای حقابه بران پایین دست سد باغان (روستاهای سرچشمه و باغان) به میزان ۸۲.۴ میلیون متر مکعب در سال و بهبود شبکه آبیاری به مساحت حدود ۷۰۰ هکتار است که در حال حاضر از قنات و سیلاب در فصل زمستان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شد تا مرداد ماه سال ۱۴۰۰ پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد و از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون پیشرفت آن به ۸۷ درصد رسیده و طرح به مرحله آبگیری رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی