بازدید 5626
۸

گاوخونی همچنان تشنه است!

تالاب بین‌المللی گاو خونی در شرق اصفهان، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین‌های تالاب‌های کشور محسوب می‌شود. این تالاب به وسعت ۴۷۶ کیلومترمربع، در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان و در شهر ورزنه قرار دارد. به دنبال خشکسالی رودخانه زاینده‌رود و برداشت‌های بی‌رویه آب در بالادست در کمتر از سه دهه گذشته، حقابه تالاب گاوخونی به این تالاب نرسیده است. بعد از بارش‌های اخیر در اصفهان، امروز این تالاب ۲ تا ۳ درصد آب دارد که آن را «زهاب» و «پساب» می‌نامند، در این شرایط تالاب گاوخونی همچنان از حقابه خود محروم مانده است. از یک سو تخصیص نیافتن حقابه زیست محیطی به تالاب گاوخونی باعث مرگ این تالاب شده و از سوی دیگر ریزگردهای حاصل از پساب‌های صنعتی و خطرناک در این تالاب، سلامت کل منطقه را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 01 March 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
چه غم انگیز
طبق گزارشی که از صداوسیما پخش شد با باراندگی اخیر کشاورزان شرق اصفهان بالای 70% اراضی را زیر کشت بردن اینها دل خوش اندک بارانی هستن که امسال باریده به فکر تابستون هم باشید اب هدر ندید اب مدیریت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
. صدها ساله در این زمینها کشاورزی میشده
آب یزد ومخصوصا قم قطع کنین مشکل برطرف میشه
راه حلش ساده است: کارون را بخشکانید و باقیمانده آب آن را به اصفهان ببرید. کاری که تا کنون دولتمردان اصفهانی با خوزستان کرده اند ولی ناتمام مانده را تمام کنید.
مطابق برآوردها سطح زیر کشت در اصفهان بعد از انقلاب بیست برابر شده و از 20 هزار هکتار به 400 هزار هکتار رسیده. این زمینها به هر حال آب نیاز دارند و چه بهتر که کارون را بخشکانند زورش را هم دارند همه جا هم اصفهانیها حضور دارند از دولت و قوه قضاییه و مجلس دست خودشان است. صدا و سیما و تبلیغات هم که شبانه روز در خدمت اصفهانیها است روزی هزار بار آبشار پنجم و ...
۱۳۰ هزار هکتار باغ بالادست زاینده رود، ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب مجانی و برق مجانی سهم همه را را تبدیل به دلار بادامی در اروپا می نماید برای از ما بهترانی که با مجوز احمدی نژاد این باغها را اجراز نمودند نوش جانتان. ما ملت ایران هم هیچ!
تبریک به مسئولین!
جدیداً می خوام از شیر آب بخورم اشهدم رو می گم که اگر درصورت مسمومیت مردم، اشهدم رو گفته باشم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی