بازدید 3091
۲

حادثه واژگونی قطار در اوهایو آمریکا ابعاد تازه‌ای گرفت

همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر تلف شدن بیش از ۴۳ هزار جاندار آبزی درپی واژگونی قطار حامل مواد شیمیایی سمی در ایالت اوهایو آمریکا، مسئولان ایالت‌های میشیگان و تگزاس نیز از انتقال خاک آلوده محل حادثه به اراضی این دو ایالت به شدت انتقاد کردند.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱ 27 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نشریه هیل، فرمانداران و نمایندگان میشیگان و تگزاس می‌گویند موضوع انتقال خاک آلوده محل واژگونی این قطار در شهرک ایست پالستاین از توابع ایالت اوهایو، از قبل به آنها اطلاع داده نشده بود.

دبی دینگل (Debbie Dingell) نماینده دموکرات میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت از اینکه خاک آلوده منطقه حادثه به حومه شهر بله ویل (Belleville) از توابع این ایالت انتقال یافته به شدت نگران است زیرا پیش از هر چیز سلامت مردم این منطقه اهمیت دارد.

وی گفت: در این رابطه با اداره حفاظت محیط زیست دولت فدرال، وزارت راه و ترابری و شرکت راه آهن ایالتی مکاتبه کرده است.

در این حال، اداره منابع طبیعی اوهایو در گزارشی اعلام کرد درپی این حادثه، نزدیک به ۴۴ هزار جاندار آبزی در آب‌های منطقه تلف شده‌اند.

بنابر اعلام این اداره، ۳۸ هزار و ۲۲۲ قطعه ماهی کپور و ۵ هزار و ۵۰۰ گونه آبزی از جمله انواع ماهی، دوزیستان، خرچنگ و غیره در اثر انتشار مواد شیمیایی سمی به آب‌های منطقه تلف شده‌اند.

به گزارش ایرنا، حدود سه هفته پیش، یک قطار باری با ۱۰۰ واگن که ۲۰ واگن آن حامل ماده شیمیایی وینیل کلرید بود، نزدیکی شهرک ایست پالستاین در ایالت اوهایو از ریل خارج شد و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر ساکنان این شهرک صنعتی را در معرض خطر قرار داد.

در نتیجه حریق گسترده در محل، مقادیر زیادی دیوکسین (Dioxins) - گروهی از ترکیبات شیمیایی بسیار سمی کلردار هستند که از راه‌های مختلف وارد بدن می‌شوند- در هوا منتشر شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
سکته های قلبی و مغزی ناشی از گرانی ها بیشتر جان افراد را میگیرد یا واژگونی یک قطار؟
اگر این اتفاق در ایران رخ داده بود، صدای امریکا و منوتو و ایران اینترنشنال یک ماه سوژه سر تیتر خبرهاشون می شد. لحظه به لحظه گزارش می دادند. پیام های مخاطبان رو می خوندند و فضای مجازی پر می شد. در همین یکماه گذشته حداقل 2 قطار در امریکا از خط خارج شد و خسارت زیادی به محیط زیست زد ولی آیا انعکاسی از خود صدای امریکا در اومد؟ اونجا که باید همه چیز اوکی باشه گل و بلبل باشه. ایران و افغانستان که نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار